Dag en nacht bereikbaar no%.. KorT/m I Typ) wË Tom Bouwman I Os Pssst HANDELSONDERNEMING Fourage-mesthandol aardappelvezels aardappelsnippers bierbostel perspulp zakken zaagsel pakken houtkrullen RUNDERBOUILLON RUNDERBOUILLON VARKENSHAAS CHAMROOMSAUS GEBAKKEN AARDAPPLEN of FRIET DIVERSE GROENTEN IJS 1 consumptie p.p. 26,50 GEBAKKEN AARDAPPELEN of FRIET DIVERSE GROENTEN IJS 1 consumptie p.p. 22,50 WIJ WENSEN U PRETTIGE FEESTDAGEN Veel rekeninghouders bij banken vinden dat ze te weinig informatie krijgen over het saldo op hun reke ning. De mensen willen graag voortdurend op de hoogte blijven van stortingen, overboekingen, rentebijschrijvingen, etc. Toch krij gen klanten van de banken in de toekomst steeds minder bankaf schriften toegestuurd. Dat betekent dus minder informatie. De Rabo bank stelt hier leus tegenover: de Raboboon. De Rabofoon is een telefonische informatielijn die door klanten, dag en nacht, kan worden gebeld, om informatie te krijgen over de eigen bankrekening. Het bijzonde re is dat de mensen naar een com puter bellen, maar toch krijgen ze een hele vriendelijke stem te horen. Het werkt als volgt: - - Een klant belt 06-9272. Dit num mer kost 40 cent per minuut. De (op band opgenomen) stem van El len Brusse van de Tros heet de bel ler welkom. Vervolgens wordt de beller gevraagd zijn of haar reke ningnummer in te toetsen of te draaien. Ook moet er een eigen strikt persoonlijke gebruikerscode worden ingetoetst/gedraaid (dit is nodig om de informatie te beveili gen tegen onbevoegden). Als de te- lefooncodc is ingevoerd dan kan het saldo of kunnen de laatste ver anderingen op de rekening worden opgevraagd. Hoe dat precies gaat wordt door de telefoonstem stap voor stap uitgelegd. De kosten voor de klant zijn beperkt, omdat de meesten binnen één minuut de op gevraagde informatie vernemen. Wachttijd De reden voor de introduktie van deze bijzondere 06-lijn is het feit dat er heel veel mensen aan de ba lie verschijnen met vragen over hun saldo en stortingen. Deze standaard-vragen veroorzaken by de banken onnodig lange wachttij den voor mensen die voor geld of advies aan de balie verschijnen. In Al mere en Roermond is de Ra bofoon een jaar met sukses be proefd. Gebleken is dat het initiatief beantwoordt aan de informatie behoefte die onder rekeninghou ders leeft. In de proefgebieden is veel gebeld. Vooral relatief jonge mensen blijken de informatielijn vaak te gebruiken. Vanaf" oktober ""is de" Rabofoon door alle klanten van de Rabobank te bellen. De bank zal iedereen per brief op de hoogte brengen hoe het systeem werkt en wat de mogelijk heden zijn. Vertrouwd Als de klant vertrouwd raakt met dit medium, dan wil de Rabobank nog meer toepassingen van dit systeem presenteren. Gedacht wordt aan een leenadvieslijn, be taaltelefoon, en het telefonisch bestellen van rekeningafschriften. Voor meer informatie over de Ra bofoon kunt u terecht bij de Rabo bank nWVimf flVWïnffo Fe.ED VAN DlERENDONCK TEL 413S Ysselsteyn 04 9 32- TE KOOP ZIGEUNERSCHNITSEL pul!«r»»g 3 <t- MIS iJ'O

Ysselsteyns Nieuwsblad | 1992 | | pagina 8