^NAD inrichting verbiijfsgebieden 30 km 30 km: drempels aan de noordzijde kruispuntplateau Rietweg plateau Matthiasstraat - Loilebeekweg reconstructie tussenliggende wegvakken trottoirs gehele kern 30 km Hierbij heeft alle verkeer van rechts voorrang! Busondernemingen zien liever sluizen in plaats van hoge drempels !n het r kwartaal van 2002 zal overleg worden gevoerd met Dorpsraad en imvoners. De voorbereiding en uitvoering, 1° fase, kan dan plaatsvinden in het 2e kwartaal van 2002. Binnen enkele jaren zal de gehele reconstructie van de kom van Castenray gerealiseerd moeten zijn. In 2002 zai ook het fietspad tussen Leunen en Horst a/d Maas, en dan met name tussen Schoor en Castenray, opgeknapt dienen te worden. Met de aanleg van de verlichting aan de Heesakker naar het sportpark zal in week 44 worden gestart. Hierbij zal de nieuwe norm voor de openbare verlichting worden toegepast, zodat er om de 80 - 85 mtr. lichtpunten zullen komen. H Classens vraagt of de Castenrayseweg ook spoedig kan worden voorzien van extra verlichting9 De C'astenrayseweg zal in 2002 nog niet aan de orde komen; er zal worden bekeken of via de "knelpuntennota" de bocht voorbij de Heesakker richting Castenray toch kan worden voorzien van enkele lantaavns. Ei wordt getracht om alle knelpunten eind 2003 weggewerkt te hebben. De Gerrit Artsstraat zal aangelegd worden zodra zwaar werkverkeer hier niet meer door hoeft; hier zal dus eind november - begin december gestart worden. De verlichting ral worden uitgevoerd volgens de nieuwe normen openbare verlichting. Ook de Matthiasstraat tot aan het gemeenschapshuis zal via de "knelpuntennota" in 2002 extra verlicht worden. Gewijzigde verkeerssituatie in Klein Oirlo en Roland vanwege sluiting Valkenbergv/eg De komende maanden zal hier de verkeersbeweging worden gemeten; wanneer blijkt dat over deze weg meer verkeer komt dan voorheen, dan zullen hier ondermeer de verlichting en de wegkanten moeten worden aangepast. Er zal bekeken worden of voor deze wegkanten ook het nieuwe grasfalt geschikt, (proefproject loopt aan de Houbenweg). Ook hier staat de verkeersveiligheid voor alles!! Wanneer de 30 km zones worden gerealiseerd, wordt dan ook meteen de verachting aangepast? Hierover wordt nog niets concreet toegezegd. De herinrichtingsgebieden hebben voorrang. De Gerrit Artsstraat zal wel volgens de nieuwe normen worden verlicht. J Wismans stelt het parkeerprobleem aan de Heesakker aan de orde. Hier staan wekelijks tijdens wedstrijden ongeveer 100 auto's en 50 fietsen. Hiervoor is te weinig parkeergelegenheid. Wanneer in geval van calamiteiten een ziekenauto of'brandweerauto nodig mocht zijn, dan kan deze het sportpark nauwelijks bereiken. Met B Zuijlen van gemeente Venray is binnenkort een gesprek aangaande deze problematiek. Er wordt gevraagd om ook de omgeving van het sportpark extra te verlichten. T. Heidens vraagt om het Schoor te ontdoen van de aangebrachte leernlaag en deze te vervangen door een ander soort verharding Dit probleem zal nader worden bekeken. S. Lintzen vraagt of de Horsterweg wordt voorzien van een nieuwe toplaag of dat er e erst de zg. "PAC-stoffen" moeten worden verwijderd? Wanneer een bepaald soort materiaal gebruikt wordt, dan hoeft alleen maar een nieuwe laag te worden 1 aangebracht. Dit zal ook de komende jaren gebeuren, daar hiervoor geld gereserveerd is. 8cX

Castenrays dorpsblad De Schans | 2001 | | pagina 3