EM-TÉ beste verssupermarkt Nieuw: pdf via sms naar mail Newport Blue nu ook in Venray Esprit enthousiast ontvangen in Venray Een gerust gevoel Nachtzorg: ondersteuning in uw eigen omgeving ZORG GROEP Zorg am Huis Geschied- en oudheidkundige kring GROENEKRUIS www.zgnl.nl klantenservice 077 320 95 95 PEEL EN MAAS Nieuw en direct op nummer één! Uit het op 25 augustus gepu bliceerde jaarlijks onder zoek van GfK Panel Services Benelux komt EM-TÉ Super markten, met onder andere een vestiging in Venray, naar voren als beste versverkopen- de supermarkt van Nederland, vóór Albert Heijn en Deen die respectievelijk tweede en derde werden. Het is voor het eerst dat EM-TÉ in de meting werd meegenomen en het is daarom des te opvallender dat zij direct de beste van Neder land is geworden. Dit wordt gezien als een bevestiging van het formulebeleid en is een geweldige opsteker en waarde ring voor alle medewerkers! De eerste plaats is geen toe valstreffer. De versafdelingen zijn belangrijke pijlers van EM-TÉ en de formule onderscheidt zich door véél aandacht voor topkwali teit versproducten, vakkennis van de medewerkers en een persoon lijke service. De afdelingen voor dagverse producten als brood/ banket, groenten/fruit, vlees, vis en vleeswaren/kaas zijn groot en overzichtelijk ingericht. Met de combinatie van topkwaliteit pro ducten en vakkundig opgeleide medewerkers heeft EM-TÉ het vakmanschap en ambacht weer teruggebracht in de supermarkt. De klant staat bij EM-TE centraal. De medewerkers van de super markt zijn getraind om hun klan ten goed en persoonlijk van dienst te zijn. Je ziet de slager en bakker aan het werk en dat samen met de geur van vers gebakken brood, fijn gegrilde rosbief en volop te proe ven producten maakt de versbele ving compleet. EM-TÉ laat de klan ten meedelen in het succes, want naast de altijd al concurrerende prijzen profiteren zij elke week ook nog eens van extra scherpe versaanbiedingen! Voor de overna me van Edah-winkels door Sligro Food Group en de ombouw van een deel van die winkels naar EM- TÉ, groeit de formule van 18 naar ongeveer 80 filialen. Deze super markten liggen voornamelijk in het zuidelijk deel van Nederland. De in oktober vorig jaar gestarte ombouwoperatie zal nog dit jaar geheel afgerond worden. De Geschied- en Oudheidkun dige Kring Venray e.o. houdt op maandag 17 september vanaf 19-30 uur een lezing in zaal Het Trefpunt in verpleeghuis Beuken rode. De lezing wordt verzorgd door kunsthistoricus Peter te Poel en gaat over professor Timmers en zijn geesteskinderen: De Mees ter van Elsloo en Jan van Steffes- wert. De honderdste geboortedag van kunsthistoricus Timmers is dit jaar de aanleiding voor een aantal aan hem gerelateerde activiteiten. Deze lezing is ook voor belang stellende niet-leden toegankelijk. Vanaf maandag 17 september is de reizende tentoonstelling Oude schoonheid in Limburg op bezoek bij de Bibliotheek Venray. Deze expositie ter ere van de kunsthis toricus professor Timmers (Sittard 1907- Maastricht 1996) brengt de oude kunst uit onze regio onder de aandacht bij een groot publiek. In De glorie van Nederland schrijft Timmers dat de eerste gouden eeuw van de Nederlanden zich voltrok in het Maasgebied. Daar kwam tussen 1100 en 1225 de Romaanse kunst tot volle wasdom. De rijkdom van de beeldhouw kunst, de architectuur, de edel smeedkunst, de letterkunde en de boekverluchting is sindsdien in het Maasgebied niet meer geëve naard. Deze reizende tentoonstel ling is een van de activiteiten die de naar Timmers genoemde Stich ting in diens honderdste geboor tejaar organiseert. Middels grote sereens worden acht topstukken uit de twaalfde eeuw, bloeitijd van de Romaanse kunst en cultuur in onze regio, geïntroduceerd. Belicht worden onder meer de crypte in de abdijkerk van Rolduc, het evangelieboek van Susteren en de reliekschrijn van Sint Ser- vaas te Maastricht. Twee sereens tonen kunstwerken uit de eerste helft van de zestiende eeuw, het tijdvak van de Gotiek, toen de beeldsnijkunst hier met meester hand beoefend werd. Tot 1 okto ber is de tentoonstelling tijdens openingsuren te bezichtigen in de bibliotheek in Venray. Atlantic Telecom uit Venray heeft een nieuwe dienst in zijn pakket. Sinds deze week kan iedereen per sms een pdf- document opvragen en naar zijn of haar e-mailadres laten sturen. Bedrijven kunnen hiermee snel en eenvoudig folders, acties, prijs lijsten, kortingsbonnen, schema's, nieuwsbrieven en andere informa tie ter beschikking stellen. Hoe het werkt. Stuur een sms'je naar 4411 met het bericht ATL gevolgd door een spatie en uw eigen mailadres en u ontvangt de informatiefolder van deze dienst in uw mailbox. Bedrijven kunnen op deze manier enorm besparen op porto kosten en drukwerkkosten. Direct toegang tot internet is op dat moment ook niet noodzakelijk. U kunt de informatie aanvragen ongeacht waar je op dat moment bent. Deze dienst kan al dan niet gecombineerd worden met het terugsturen van een betaalde SMS. Op deze wijze kan ook betaalde informatie ter beschikking gesteld worden. Atlantic Telecom is een full-service provider en biedt vele telecomdiensten aan zoals vaste telefonie waarbij met een Carrier Pre Selectie bespaard kan worden op telefoonkosten. Daarnaast ver zorgt Atlantic Telecom netlijnen met KPN kwaliteit waarbij ook besparingen gerealiseerd kunnen worden. Onlangs introduceerde Atlantic Telecom een eigen num merinformatienummer onder 1805. Verder biedt Atlantic Telecom ook 0800/0900/088 diensten aan waardoor ondernemers altijd bereikbaar zijn voor klanten en relaties. Overige diensten zijn tele fonisch vergaderen en fax to email waarbij faxen als pdf via e-mail worden afgeleverd. Via internet is het eenvoudig emailadressen waar de fax naartoe gestuurd wordt, te wijzigen en toevoegen. Kortom, Atlantic Telecom kan u, particulier of ondernemer, op vele gebieden van dienst zijn. Voor meer infor matie kijk op www.atlantic.nl Primeur voor Limburg Op 6 september wordt er op het gebied van lifestyle in Venray geschiedenis geschre ven Op die donderdag openen Thomas van der Ploeg en en Marie Jeanne Roebroeks aan de Wilhelminastraat lc voor het eerst de deuren van hun Newport Blue zaak. De eerste in Limburg en de 40ste voor Nederland. Voor Thomas en Marie Jeanne een nieuwe uitdaging. Thomas is de afgelopen vijftien jaar actief geweest als horecateamleider bij Beukenrode. Marie Jeanne is werk zaam bij VieCuri.Voor die tijd was Thomas ooit de jongste SRV-man van Nederland. Dat zelfstandig werken is altijd blijven kriebelen. "Zo kwam ik uit bij de franchise- formule van Newport Blue. De kleinschaligheid en de huiska mersfeer stonden ons wel aan. Ik ben vervolgens een groot aantal winkels in Nederland afgegaan om te kijken of onze vermoedens bevestigd werden. In mei beslo ten we om er mee door te gaan zodra er een geschikt pand vrij zou komen. Dat werd uiteindelijk het pand in de Wilhelminastraat", vertelt Thomas. In het centrum van Venray zijn tal van zaken op veler gebied te vinden die de consument breed bedienen. Een centrum waarin een zaak met allure en de lifestyle uitstraling van Newport Blue niet mag ontbreken. "Ons stijlvolle interieur, de gezellige, casual sfeer, de samenstelling van ons merken- pakket van sports en leisure wear, maken shoppen tot een beleving", aldus de trotse ondernemers. Daarin zullen zij zich onderschei den van de andere modezaken. Zij willen de klant, keer op keer prikkelen met modische sfeerbeel den, goede acties, maar bovenal met een persoonlijke benadering. "Aandacht voor de klant, weten wat onze klanten zoeken, hun wensen lezen nog voor ze zijn uit gesproken, de klant benaderen op de manier waarop hij en of zij dit prettig vindt, dat zal onze grootste uitdaging zijn. Dit gaat verder dan het gebruikelijke "goedemorgen, waarmee kan ik u helpen?" Ons motto zal zijn dat Newport Blue Venray geen standaard bediening kent; onze kleding straalt een life style uit en zal ook onze service naar de klanten zijn", zo benadruk ken Thomas en Marie Jeanne. Vanaf dit najaar beschikken zij over een collectie die bestaat uit het eigen Newport Blue label, Polo Jeans by Ralph Lauren, van Santen van Santen, L'Argentina, Vanguard, Scapa, Cote Nord, Jo and Co Sport, Murphy and Nye, Alan Red. Maar ook de bijbehorende acces soires ontbreken niet. Uiteraard gaat de opening gepaard met knallende acties en een muzikale opluistering in het centrum. Maar ook op het gebied van acties en give aways zal New port Blue zich het hele jaar rond onderscheiden. We beginnen met een kleurwedstrijd, we ver loten de eerste maand twee maal een beautyarrangement en een prachtig geschenk voor de heren, we gaan nog een theaterarrange ment samenstellen en nog veel meer. Want we willen onze klan ten keer op keer verwennen. We houden ze natuurlijk van al onze acties op de hoogte via de mailing naar onze loyalty members, maar ook in de zaak, als ze weer even binnen lopen en genieten van de gezellige sfeer, een kop koffie of een drankje. Ja, je kan maar beter regelmatig binnen komen, want bij ons is shoppen funü "De onlangs geopende win kelvan Esprit in de Grotestraat is met veel enthousiasme ont vangen." Dat stelt Marloes Cuijpers, filiaalleidster van de nieuwe modezaak. "Onze komst wordt erg op prijs gesteld", concludeert zij aan de hand van de vele reacties zij ontving in de voorgaande twee weken. Esprit is een modezaak voor een breed publiek (13 t.m. 65 jaar) en kent een uitgebreid assortiment voor herenmode (tot 3 keer XL) en damesmode (maat 30 t.m. 44). "Wij voeren een vlotte, moderne modebewuste collectie zoals EDC, een casual lijn voor wat hippere en modebewuste vrouwen. Ook hebben we veel te bieden op het gebied van accessoires, tassen, sjawls en riemen." Inmiddels is ook de nieuwe najaarscollectie binnen die het bekijken meer dan waard is. Bij Esprit werken negen medewerkers uit de regio Venray-Venlo. Vaste klanten kunnen gebruikmaken van een Vasteklantenkaart waarop men kan sparen voor kortingen in de vorm van een tegoedbon die de klant krijgt thuisgestuurd. Hiermee kan ook via internet bij Esprit gekocht worden. Tijdens de openingsweken hield Esprit een speciale actie. Winnaar hiervan is Sylvia Logtens uit Venray die een jaar lang gratis voor een bedrag tot 100 euro mag gaan shoppen bij Esprit in Venray aan de Grotestraat 26-28. Begin dit jaar stierf Chiel Koopmans (70) thuis, in zijn vertrouwde omgeving. Zijn vrouw Nel (65) verzorgde hem liefdevol in deze laatste fase van zijn leven. Een moeilijke, zware maar tegelijkertijd ook heel dierbare periode. Van zijn huisarts en de verpleegkundigen van Groene Kruis Zorg aan Huis van Zorggroep Noord-Limburg, kreeg Chiel de zorg die hij nodig had. Tijdens de laatste weken van zijn ziekbed weken de nachtverpleegkundigen geen moment van Chiels zijde. Nel Koopmans (65) uit Lottum Noord-Limburg Donderdag 6 september 2007 - Pagina 11 op zorg "De afgelopen jaren lijken als in een roes gegaan. Het is nu drie jaar geleden dat bij Chiel een kwaadaardige tumor werd ontdekt in zijn endeldarm." Nel vertelt over het bewuste bezoek destijds aan de huisarts, het bezoek dat binnen een dag leidde tot de schokkende diagnose. "Chiel had er al wel een voorgevoel van dat het mis was. Maar als je het dan zo ineens te horen krijgt, schrik je wel." Chiel wordt bestraald en de tumor wordt weggehaald middels een operatie. Voortaan moet hij gebruik maken van een stoma. "De stoma, daar kon hij zelf prima mee overweg. Maar de operatiewond wilde maar niet genezen" aldus Nel. Uiteindelijk blijkt dat hij uitzaaiingen heeft. Chemokuren bieden geen soelaas en ook het academisch ziekenhuis ziet geen mogelijkheid meer om de ziekte te stoppen. Chiel en Nel gaan samen naar huis, geen hoop op herstel en in onzekere afwachting van wat komen gaat. "We hadden voor hem een rollator gekocht. Daar zat hij ook op als hij een sigaretje rookte in de keuken." Zittend op zijn rollator krijgt Chiel voor het eerst een toeval. "Ik zag het gebeuren en wist 'dit is niet goed', en vanaf die tijd is het eigenlijk steeds verder achteruit gegaan." Verpleegkundigen van Groene Kruis Zorg aan Huis komen hem drie keer per dag verplegen. "Dat zijn aardige mensen. Altijd tijd voor een praatje, even die extra aandacht. Toch anders dan in verpleeg- of ziekenhuizen." Via de Groene Kruis Thuiszorg winkel van Zorggroep Noord- Limburg wordt er een hoog-/ laagbed met een tillift gehuurd en in de kamer geplaatst. Ook een rolstoel, bedheffer en sta-opstoel blijken handig. Een ergotherapeute komt thuis kijken waar ze Chiel nog meer mee kan helpen. "Chiel was incontinent en vond de nachten steeds langer worden. Hij kon niet slapen, wilde er 's nachts graag uit om een sigaretje te roken. Dus dan stond ik met hem op. Tilde hem uit bed, en rookte samen met hem een sigaretje." Het zijn voor Nel dierbare momenten maar tegelijkertijd put de nachtelijke onrust haar uit. Het is de huisarts die voorstelt om de nachtelijke zorg voor Chiel over te dragen aan een nachtverpleegkundige die in huis blijft. "De huisarts vond het beter voor me, voor mijn spankracht. Het is natuurlijk allemaal niet niks. En als ik af zou breken, ja, dan had Chiel ook niks aan me." Ze vindt het best wel een stap om 's nachts iemand in huis te hebben. De eerste nacht blijft ze dan ook een poosje op. "Toen heb ik met die verpleegkundige zitten kletsen tot twee uur. Je wilt tenslotte toch wel weten wie je in huis hebt. Maar daar had ik al snel het volste vertrouwen in." Nel vindt het fijn dat ze 's nachts ontlast wordt. "Overdag heb je aanloop genoeg en zijn er altijd wel mensen die je bijspringen of tijd hebben voor een praatje, 's Nachts is toch anders, dan stond ik er met Chiel alleen voor." Gedurende de nachten in de laatste twee weken, waakt de nachtverpleegkundige permanent over Chiel. Zijn toestand gaat achteruit. "Eten lukte hem niet meer, drinken nauwelijks. In zijn longen zat taai slijm. Ook zijn medicijnen bleven niet meer binnen. We wisten dat het einde kwam." In bijzijn van zijn vrouw en kinderen, huisarts en verpleegkundige sterft Chiel Koopmans binnen de intieme sfeer van zijn eigen huis. "Het is goed zo. Chiel was het liefste thuis. Hij had niet anders gewild. Het was zwaar, maar met ons allen hebben we het kunnen regelen. Alleen die huiskamer, die is soms wel leeg, nu Chiel er niet meer op zijn hoog-laag bed ligt. Van al die spullen heb ik eigenlijk alleen die rollator nog."

Peel en Maas | 2007 | | pagina 11