taatssecretaris Van Geel geeft
tartschot De Smid
'Hier is maatwerk verricht
Opening en
reünie De Meent
ff
ENSWÈAR
1
w 1
il 1
.m
1
TUIN ONTWERP
AANLEG
ONDERHOUD
VENRAY 06 20 43 99 57
Wantrouwen tussen
bewoners en gemeente
Diefstal
SP doet mee
aan
verkiezingen
EN MAAS
Donderdag 23 september 2004 - Pagina 3
terdag 25 september geeft
tssecretaris Van Geel (CDA)
'i officiële startsein voor de
tw van appartementencom-
j De Smid in Ysselsteyn.
t jaar is er achter de scher-
ljj gewerkt aan de realisatie
de bouw van 23 apparte-
Lnten voor senioren in het
van Ysselsteyn. Door de
lematiek rond de stankcir-
ls kon pas enige tijd geleden
definitieve toestemming
r de bouw verkregen wor-
jet voormalige bedrijfspand van
j^sers-Manders is gesloopt en
Bmenteel wordt de grond bouw-
gemaakt Binnenkort wordt
start met de daadwerkelijke
uw van het seniorencomplex
at ruim een jaar in beslag neemt,
tl deze bijzondere gebeurtenis
niet zomaar voorbij te laten gaan
organiseren de dorpsraad en
Wonen Venray met medewerking
van het CDA een feestelijke start
bijeenkomst. Staatssecretaris Van
Geel (VROM) komt zaterdagmid
dag op verzoek van het CDA
Venray het startsein geven voor de
bouw.
's Ochtends is Van Geel al te
gast in Velden op verzoek van
Kamerlid Ger Koopmans. Daar
woont hij tussen 10.00 en 13 00
het politiek café bij in zaal Het
Wapen van Velden. Deze bijeen
komst is vrij toegankelijk en ieder
een is in de gelegenheid vragen te
stellen aan de bewindsman van
VROM
Het college heeft vorige week
besloten het Ysselsteynse senio
rencomplex de naam De Smid te
geven. Dit refereert aan de firma
Keijsers, in de volksmond De Smid
genoemd, die meer dan tachtig
jaar op de hoek Kerkweg-
Lovinckplein gevestigd was.
Het gebouw krijgt ook een apar
te 'straat' die De Smid heet Dit is
als straatnaam gekozen omdat het
gebouw voor het eerste huisnum
mer van de Kerkweg ligt Dit zou
betekenen dat de gehele Kerkweg
opnieuw genummerd zou moeten
worden wat ongemak voor de
bewoners betekent. Een andere
mogelijkheid was het adres
Lovinckplein 6, ingevoegd tussen
de bestaande huisnummering.
Maar dit heeft als nadeel dat de
huisnummers oplopen van 6A, 6B
tot en met 6V. Vandaar dat voor de
straatnaam De Smid gekozen is.
Een zelfde oplossing is destijds
bedacht voor appartementencom
plex De Laterije aan de
Heuvelstraat.
De reden dat de bouw zolang is
uitgesteld heeft te maken met de
cumulatie van stankcirkels. De
Tweede Kamer heeft inmiddels
besloten de stankwet aan te pas
sen zodat de bouw van het appar
tementencomplex toch mogelijk
wordt. De uitwerking en goedkeu
ring van deze wetswijziging laat
echter lang op zich wachten. De
minister heeft onder druk van de
provinciale en lokale politiek
besloten om toch mee te werken
aan de realisatie van de plannen.
Staatssecretaris Van Geel geeft
daarom de bouwvergunning af
vooruitlopend op de definitieve
goedkeuring-
Naar verwachting worden de 13
koop- en 10 huurappartementen in
december 2005 opgeleverd
Momenteel zijn er nog enkele
koopwoningen beschikbaar De
huurappartementen worden gead
verteerd in de huis-aan-huiskrant
"Wonen" zodra de ruwbouw van
de appartementen gereed is.
Belangstellenden kunnen zich dan
aanmelden bij Wonen Venray.
Bewoners uit Ysselsteyn krijgen
voorrang bij de toewijzing van de
woningen.
Programma
Om 14.00 uur ontvangst in
zalencentrum Roelanzia te
Ysselsteyn.
14.15 uur Welkomstwoord door
dorpsraad Ysselsteyn
14.20 uur Toespraken:Jan
Driessen, loco-burgemeester
Venray; Ger Driessen, gedepu
teerde Staten provincie Limburg;
Rudv de Jong/ Liesbeth van Beek.
directeur Wonen Limburg/ Wonen
Venray; Staatssecretaris Van Geel
14.50 uur Verrichten openings
handeling
15.00 uur Borrel in zalencen
trum Roelanzia
aatste loodjes herinrichting Oranjebuurt
'I - i.
- - -
Als
de werkzaamheden vol-
s planning blijven verlo-
zal medio 2005 - als de vijf
ir durende herinrichting is
irond- in de hele
ijebuurt betaald parkeren
ingevoerd.
|Rond de jaarwisseling gaat de
;eling al in in een gedeelte van
Venrayse buurt: de Dr.
Jsstraat, Wilhelminastraat
ideeltelijk), Prins Bemardstraat
:deeltelijk), Prins
indrikstraat, Oranjestraat en de
ises Beatrixstraat. Betaald par-
ren geldt dan gedurende de
iltijden in het centrum. Voor
parkeren geldt een tarief van
5 euro per uur met een maxi-
van twee uren. Voorafgaand
de invoering van het betaald
teren wordt door de gemeen-
Venray voor bewoners van die
iten en andere belangstellen-
i een informatieavond gehou-
1. Pas daarna kunnen de par-
jervergunningen worden
jevraagd.
Venray heeft in 1993 betaald
teren ingevoerd in het cen-
im. Bewoners en bedrijven
•nden onder voorwaarden een
'keervergunning aanvragen,
het betalen van parkeergeld
vermijden, parkeren veel men-
'n die in het centrum werken of
'kelen hun auto in de aangren-
woongebieden. Dat leidt
overlast voor de bewoners in
buurten. Om die overlast te
rijden, wordt ook in de aan-
lende buurten betaald parkeren
{evoerd Het gaat eerst om de
Kaast de murium ESPRIT, MIXK »n
nu ook sjjortieue music van:
TENSON
lende
Oranjebuurt en iets later om het
Franciscanerpark. Bewoners van
deze buurten kunnen bij de
gemeente een parkeervergunning
aanvragen.
WERKBEZOEK
Dinsdagmiddag brachten de
wethouders Heidens, Ruyten,
Driessen en Emonts in de stro
mende regen een bezoek aan de
Oranjebuurt, om met eigen ogen
de voortgang van de werkzaam
heden te bekijken. Bij de recon
structie van de Oranjebuurt
wordt de riolering vervangen
door een gescheiden stelsel zodat
het schone regenwater in de
grond kan infiltreren. Ook het
uiterlijk van de buurt verandert,
met name door de komst van 30
km-zones, éénrichtingswegen,
nieuwe bestratingen en groen
voorzieningen. Het nieuwe ont
werp is in nauwe samenwerking
met de bewoners van de wijk tot
stand gekomen. Na een argwa
nend begin, groeide het vertrou
wen tussen de bewoners en de
gemeente gestaag, vertelde
Marius Reijnen van de klankbord
groep Oranjebuurt. "We zijn erg
te spreken over de samenwerking
met de gemeente. Dit is een
schoolvoorbeeld van hoe het ook
kan. De lijnen waren kort, en er
werd geluisterd naar de ideeën
van de buurt. Er is een wij-gevoel
gekomen, zowel in de buurt als
naar de gemeente toe. Natuurlijk
zijn er altijd mensen die niet
tevreden zijn, maar er was ten
minste ruimte voor discussie.
Dat is ook volgens wethouder
OPEN ZONDAG 26 SEPTEMBER L
VAN 11.00 TOT 17.00 UUR
m
boxmeer mannenmode, jeans and casual wear for men
venray casual wear for men
Dinsdagmiddag nam het col
lege een kijkje in de Oranjebuurt
Driessen het grote winstpunt van
het project Oranjebuurt, dat in
totaal ruim 5 miljoen euro gaat
kosten. "De gemeente moet klant
gericht gaan werken en luisteren
naar de burger. Dat is een omslag
die we momenteel binnen de
organisatie aan het maken zijn.
Dit project is een praktijkvoor
beeld voor andere projecten in de
toekomst. Een model dat we ook
in de toekomst willen gaan vol
gen. Gebiedsgericht werken, de
burger bij de plannen betrekken
en goed communiceren. Zo krijg
je interactie tussen de buurt en de
gemeente."
VERSCHILLENDE FASES
De uitvoering van de recon
structie is verdeeld is fases om de
overlast voor de buurt te beper
ken. Op dit moment is de uitvoe
ring van fase 6 en 7 in volle gang.
Dinsdagmiddag werden de wet
houders - en andere genodigden
door medewerkers van de afde
ling Openbare Ruimte geïnfor
meerd. Deze afdeling is verant
woordelijk voor de uitvoering en
begeleiding van het project.
Daarnaast was de klankbordgroep
Oranjebuurt met enkele leden
aanwezig om hun werkzaamhe
den en activiteiten voor de wijk
toe te lichten. Het gezelschap
bracht eerst een bezoek aan de
straten die al klaar zijn, zoals de
Prinses Bemardstraat en
Oranjestraat en daarna aan de
straten die nu open liggen, zoals
de Kolkweg en Minister Charles
Ruysstraat. Om de verschillen tus
sen oud en nieuw nog eens te
zien werd de rondgang afgesloten
in de Mgr. Nolensstraat en Dr.
Poelsstraat. Deze straten gaan in
het voorjaar van 20005 op de
schop.
PETRUS BANDEN
Tussendoor werd ook nog even
de Petrus Bandenschool bezocht.
Deze basisschool verhuisde in het
afgelopen jaar van de Dr.
Poelsstraat naar de Mgr.
Ruysstraat. Onder het genot van
een kopje koffie een een plakje
cake vertelde directeur Ger Mous
onder meer over het heden en
verleden van de school. Petrus
Banden heeft momenteel ruim
driehonderd leerlingen en groeit
stevig. Om de overlast voor de
buurt te beperken heeft de
school een circulatieplan
gemaakt, om het gedrang van
auto's in de straten rondom de
school bij het ophalen en weg
brengen van de kinderen enigs
zins te reguleren en de veiligheid
te vergroten. De meeste ouders
houden zich aan dat plan, maar
het blijft nodig om op het belang
ervan te blijven hameren, vertel
de Mous. "We willen de rust rond
om school vergroten en vragen
de ouders ook om zoveel /moge
lijk te fietsen of te lopen.
Datzelfde geldt natuurlijk ook
voor de leerkrachten van onze
school. De omgeving moet zo
weinig mogelijk last van onze
school hebben." Volgens de
klankbordgroep zijn de 'buren' -
na een argwanend begin - inmid
dels blij met de school. "Het
maakt de buurt een stuk levendi
ger", stelde Marius Reijnen.
De complimenten vlogen gedu
rende het werkbezoek over en
weer. Er waren complimenten
voor de gemeente, de klankbord
groep en ook de aannemer (BAM)
kreeg veel lof toegezwaaid over
de werkwijze Toch waren er nog
enkele knelpunten, die door de
klankbordgroep werden aange
stipt. De buurtbewoners willen
bijvoorbeeld een vergunningstel
sel op naam en niet op kenteken
als het betaald parkeren wordt
ingevoerd. "Dat is veel gebruiks
vriendelijker", meende Marius
Reijnen. "Want als je eens een
keer een andere leaseauto of een
leenauto in een parkeervak hebt
staan, krijg je meteen een bekeu
ring. Er is nu een draagvlak voor
de invoering van betaald parke
ren, maar dat draagvlak moeten
we wel koesteren.
Ook heeft de wijk overlast van
hangjongeren, met name op het
Bernardplein. De jongeren han
gen op het speelterreintje rond,
zitten op speeltoestellen en drin
ken of blowen af en toe wat.
Sinds de gemeente in het cen
trum strenger handhavend
optreedt, is de overlast in de stra
ten rondom het centrum alleen
maar sterker geworden, vooral
ook 's nachts, stelde de klank
bordgroep. "Natuurlijk zijn de
jongeren welkom, als ze zich
maar weten te gedragen. Het
moet niet zo zijn dat er glasscher
ven op de speelterreintjes van de
kinderen liggen. We zoeken het
contact met de jongeren, maar er
is toch sprake van overlast", zei
Reijnen.
Ook vroeg de klankbordgroep
om een hondenuitlaatstrook in de
buurt. Want het zou toch jammer
zijn als de prachtige pleinen en
straten ontsierd zouden worden
door hondenpoep.
Zoals bijvoorbeeld het
Kolkplein, waarop onder meer
een speelterrein en een jeu de
boulesbaan worden aangelegd.
De wethouders hoorden de
punten aan. Er komt in ieder
geval geen hondenuitlaatstrook in
de buurt, zo antwoordde wethou
der Driessen meteen op de laatste
vraag. Maar de gemeente komt
wel met een plan van aanpak om
paal en perk te stellen aan de
overlast van hondenpoep.
Handhaven wordt het parool,
vanaf begin 2005. "Dan komen
we op dit item nog terug", beloof
de hij. Wat de overlast van jonge
ren betreft, was wethouder
Emonts erg te spreken over het
feit dat de buurt zelf in gesprek
gaat met de jongeren "Want dat
werkt vaak het beste. Je moet niet
bang voor ze zijn, maar ze aan
spreken op hun gedrag. Mocht de
overlast blijven bestaan, dan
horen we dat graag van de klank
bordgroep."
Na een werkbezoek van ruim
twee uur werden er handjes
geschud. De reconstructie is bijna
afgerond, nog enkele maanden en
dan komt er een einde aan een
vijf jaar durende operatie. Marius
Heijnen is - net als de overige
leden van de klankbordgroep- een
tevreden man. Het heeft hem veel
tijd gekost, maar het resultaat
mag er zijn. De Oranjebuurt krijgt
-als het goed is- minder parkeero
verlast en minder overlast van
sluipverkeer. Het wordt een veili
gere buurt met veel openbaar
groen. De riolering is up-to-date,
net als de verlichting, de pleinen
en de trottoirs. De sfeerbepalen
de karakteristieke bomen zijn
voor het merendeel op verzoek
van de bewoners gebleven en er
zijn nieuwe bomen geplant om
de diverse straten aan te kleden.
"Hier is maatwerk verricht", vindt
Reijnen. "Er is geluisterd naar de
wensen van de mensen. Niet alle
problemen leiden tot oplossin
gen, maar de saamhorigheid in de
wijk is sterk verbeterd. Wij zien
de toekomst van de Oranjebuurt
positief in."
HOVENIERS
Vervolg voorpagina
Afgelopen donderdag zou er
meer duidelijkheid komen over
de situering van de woningen. In
restaurant Le Tambourin op het
VvGI werd een inspraakavond
gehouden voor de wijziging van
het bestemmingsplan. Maar het
tegendeel gebeurde. Architect
Freek Loos vertelde dat de nieuw
bouw twaalf tot zeventien meter
vanaf de rand van het asfalt zou
komen. Dit maakte de verwarring
alleen nog groter. Want bij de
berekening is altijd uitgegaan van
de perceelsgrens tussen het VvGI
en de openbare ruimte. En dit is
de buitenste rand van het trottoir.
Theo van Tilburg, hoofd
Ruimtelijke Ontwikkeling, hoopte
vooraf nog enkele onduidelijkhe
den 'waar mogelijk weg te
nemen'. Hij excuseerde wethou
der Heidens (CDA) die in Korea
zat en wethouder Driessen (CDA)
die verhinderd was. Wethouder
Ruyten (Lokaal Aktief) woonde
wel de bijeenkomst bij.
Maar het ging al direct fout na
de presentatie van architect Loos.
"Ik zie door de bomen het bos
niet meer. Jullie komen steeds
met andere maten", zei een bewo
ner. "We weten nog steeds niet
waar we over we praten. Er wor
den telkens andere dingen
gezegd", reageerde een andere
bewoner. Ook Tom Receveur van
het actiecomité moest passen. "Ik
snap het niet meer. Op de teke
ningen van Loos staan weer heel
andere lijnen dan wij vorige week
te zien hebben gekregen.
De bewoners herinnerden
eraan dat nu juist duidelijkheid
geschapen zou worden. Gijs
Frencken kon die belofte niet
inlossen. "Dit is spijtig. We heb
ben er hard aan gewerkt maar het
is helaas niet gelukt." Een straat
bewoonster reageerde: "Maar dan
zou u met ons contact opnemen
en dat is niet gebeurd." Theo van
Tilburg op zijn beurt sprak deze
toezegging tegen.
Frencken liet zich wel ontvallen
dat 'het lastig is de bebouwing op
Servaashof verder terug te leg
gen.' Volgens Frencken hoeft de
heersende onduidelijkheid het
nieuwe bestemmingsplan niet in
de weg te staan. Ook zal voor de
raadsvergadering van november
samen met de aan wonenden de
inrichting van de Stationsweg
bekeken worden. Frencken
bevestigde dat de totale breedte
van de straat ongewijzigd blijft.
Maar de ventweg, een vurige
wens van de straatbewoners, is
hier wel bij ingetekend. Dit plan
wijzen de Stationsweg-bewoners
af. Zij willen juist dat de wonin
gen verder van de straat af komen
te liggen zodat er voldoende ruim
te overblijft voor een aparte vent
weg. Want volgens hen is het
ondoenlijk dat de auto's van de
nieuwe bewoners via hun korte
oprit de huidige drukke
Stationsweg op kunnen rijden.
Theo van Tilburg legde uit dat
het stedenbouwkundige plan en
het bestemmingsplan verschil
lend zijn en nog niet op elkaar
afgestemd. "Deze discussie moe
ten we daarom hier niet voeren.
We hebben gepoogd het van
tevoren duidelijk te krijgen maar
dat is niet gelukt. We komen hier
vanavond toch niet uit. Straks ligt
er wel een plan dat op de exacte
meters nauwkeurig is."
Van Tilburg vertelde dat de
Stationsweg momenteel te druk is
met 8000 tot 9000 auto's per dag.
De gemeente wil dit terugdringen
naar maximaal 6000 auto's. De
Henri Dunantstraat zou dan een
gedeelte van het autoverkeer
moeten overnemen.
Door de verkeersdrukte wordt
de grenswaarde van 50 dba geluid
overschreden. Het autolawaai
produceert circa 60 dba en de
gemeente heeft bij de provincie
ontheffing gevraagd voor 65 dba.
Volge-ns Van Tilburg is dit een
normale werkwijze bij inbrei-
dingslocaties.
De Stationsweg-bewoners ble
ven argwanend. Ze wilden weten
waarom de Oostsingel wél een
ventweg krijgt. Frencken meldde
dat deze weg wordt aangelegd op
grond van het VvGI. Freek Loos
legde uit dat beide straten niet
met elkaar te vergelijken zijn. De
Oostsingel is onderdeel van de
binnenring. Het karakter van die
straat is heel anders dan van de
Stationsweg." Buurtbewoners
konden niet leven met deze uit
leg. "Want de Stationsweg is toch
ook een doorgaande weg en in de
praktijk gelijk aan de singels.
Daarom willen net als bij de
Oostsingel ook een ventweg op
het terrein van het VvGI."
Alles wat achter de tafel verteld
werd oogste afkeuring of wan
trouwen bij de bewoners. Zij
maken dan ook massaal bezwaar
tegen de bestemmingsplan wijzi
ging. Tevens kondigden enkelen
aan planschades te claimen. Ze
drongen er bij de afv aardiging van
de gemeente op aan het besluit
van de raad serieus te nemen.
"Want de woningen moeten acht
meter naar achteren. Wij verzoe
ken daaraan gehoor te geven."
Maar Van Tilburg liet doorsche
meren dat dat niet doorgaat. "Er
wordt serieus mee omgegaan. We
zullen de raad glashelder uitleg
gen waarom we niet voor hon
derd procent aan hun besluit tege
moet kunnen komen.
Het wantrouwen wordt ook
gevoed door de onvolledige infor
matieverstrekking door de
gemeente. "Want bij alle vier rap
porten die we hebben opge
vraagd ontbraken diverse bladzij
den", verzucht Receveur. Begin
deze week vroegen de bewoners
het akoestisch rapport op. "En
ook hier ging het mis want de
inleiding en de eerste twee hoofd
stukken ontbraken. Dit was al de
vierde keer. Het is om doodmoe
van te worden."
Op vrijdag 24 september wordt
basisschool de Meent in Leunen
na een ingrijpende verbouwing
opnieuw geopend. Dit belooft
een geweldige dag te worden
voor alle kinderen die nu op de
Meent zitten. Zij vieren de hele
dag feest. Om 16.00 uur wordt de
vernieuwde school officieel geo
pend door meester Bovée
Aansluitend kunnen ouders en
belangstellenden de school bekij
ken. Voor de kinderen van lang
en van heel lang geleden is er s
avonds een reünie in de Brink.
Iedereen vanaf 18 jaar die op de
Meent heeft gezeten is daar van
harte welkom. Dat geldt natuur
lijk ook voor meesters en juffen,
die vroeger op de Meent gewerkt
hebben.
Van 20.00-20.30 uur is er de
mogelijkheid om de verbouwde
school te bezichtigen waarna het
feest met de fantastische klanken
van het puppies huisorkest in de
Brink kan losbarsten.
Entreekaartjes voor de reünie zijn
gratis af te halen bij Texaco tank
station Lucassen in Leunen of op
de Meent bij meester Wiel in
groep 8.
De drank op deze avond is
natuurlijk voor eigen rekening.
Zaterdag heeft de politie een
25-jarige Venraynaar aangehou
den op verdenking van de diefstal
van een portemonnee. De man
bevond zich rond 20.00 uur in
een woning aan de Kerkdijklaan,
waar hij werd overlopen door een
personeelslid. De verdachte had
van een van de bewoners de por
temonnee gestolen. De man is
overgebracht naar het bureau.
Vervolg voorpagina
'Busstation
perfecte
parkeerlocatie'
Roland Bloemen vindt dat de
parkeerwachters klantvriendelij
ker moeten zijn en niet op vijf of
tien minuten zouden moeten kij
ken Leo Otten vertelde dat de
parkeerbeheerders allemaal een
cursus 'omgang met burgers' heb
ben gehad.
Venray Centraal kan er maar
niet bij dat de gemeente het voor
malige pand van Vissers wegen
bouw aan de Julianasingel weer
verkocht heeft. Dit was destijds
aangekocht als ontsluiting van
een grote parkeerplaats in de
zuid-oost hoek. Dit blijft nu een
lappendeken van particulier bezit.
Otten schat in dat er toch zo n
150 auto's geparkeerd worden
vooral door personeelsleden. Piet
van Dijck: "Ik heb liever dat mijn
klanten achter het postkantoor
kunnen parkeren. Het personeel
kan de auto ook op het
Kennedyplein neerzetten."
Ambtenaar Otten verklaarde dat
B en W deze locatie hebben laten
vallen vanwege de Gouden
Leeuw. "Want die parkeergarage
moet vol."
De ondernemersvereniging eist
goede alternatieven indien de
bouwwerkzaamheden in de
Gouden Leeuw vanaf 2005 van
start gaan. Want het winkelend
pubüek gaat niet parkeren in een
bouwput, zo luidt de gedachte.
"De Gouden Leeuw is een heel
belangrijk parkeerterrein", weet
Bloemen. "Dit wordt een drama
tijdens de bouw. Zorg votfr ande
re locaties want anders gaan de
klanten Venray mijden."
Een andere wens van Venray
Centraal is een' goede bewegwij
zering naar vrije parkeerplaatsen.
Paul Franssen concludeerde dat
de gemeente en de ondernemers
dezelfde belangen hebben. Hij
merkte wel op dat er al jarenlang
gepraat wordt maar dat de resulta
ten te wensen over laten. Levend
voorbeeld is Piet van Dijck die al
meer dan tien jaar tevergeefs
strijdt voor een betere spreiding
van parkeerplaatsen. Franssen:
"Er zijn daarom bijna geen onder
nemers meer te vinden die bin
nen Venray Centraal actief willen
meewerken en meedenken.
De SP doet over anderhalf
jaar mee aan de gemeente
raadsverkiezingen in Venray
in maart 2006. Dit wordt het
debuut van de Socialistische
Partij in de Venrayse politiek.
Voorzitter Huub Rademacher:
"We zijn voldoende sterk om
een succesvolle gooi te doen
naar één of meer raadszetels.
Zowel politiek als organisato
risch staan we er goed voor."
De SP-afdeling Venray heeft
zich tot nu toe vooral ontpopt als
een actiepartij. Zo verzette de SP
zich tegen de sloop van twee flats
in Veltum. Ook op koopavonden
in het winkelcentrum hield de SP
regelmatig acties.
Het hoofdkantoor verplicht
aspirant-raadsleden dat ze een
politieke cursus volgen.
Binnenkort gaan vijf Venrayse SP-
Ieden deze cursus volgen.
Daarnaast wil het bestuur kern
groepen met actieve leden forme
ren die de raadsleden ondersteu
nen op het gebied van sociale
voorzieningen, woningbouw,
milieu, jeugdzaken of financiën.
PEEL EN MAAS
Nieuwsblad voor
Venray en omstreken
Grotestraat 68
5801 BH Venray
Postbus 1
5800 AA Venray
Tel. 0478-582727
Fhx 0478-510916
Redactie
Ron Koenen
Henk Lammen
Christ van den Munckhof
Henk WiBemssen
redacüe@vandenmunckhofnl
Advertenties:
Arie Snellen
e-maiL
asnellen@vandenmuncldiof.nl
telefoon: 0478-58 27 27
Tarieven op aanvraag
e-mail:
advertentie@vandermunckhof.nl
Aanleveren advertenties:
Uiterlijk dinsdag 18,00 uur,
Bezorging
Donderdagmiddag/avond
B e zorg kl acht en
Verspreidingsbureau Periodiek
Tei. 0428-582827
uitsluitend tot vrijdag 17.00
uur. Nabezorging gebeurt
tot uiterlijk dit tijdstip.
Aanleveren kopij:
Spoil- en verenigingsnieuws
tot uiterlijk dinsdag 10.00 uur.
Abonnementen:
18,50 (postcode 58..)
32,50 (overige binnenland)