"VERANDERING BRENGT ONZEKERHEID MET ZICH MEE MAAR OOK NIEUWE UITDAGINGEN. De OversteekSamen werken aan goede zorè Huub Janssen (I), bedrijfseconomisch adviseur en Theo Bus, personeeis- managementadviseur. ff st, Maartens Gasthuis st. Elisabeth Ziekenhuis Gratis informatienummer: 0800 - 0233435 PEEL EN MAAS donderdag 7 december 2000 - Pagini EE 4* v 1.. .MUM t ,x '-M V'V.W^ tSètfbf >A,yjr; Jeei ;-': i-;v/v: pi> -S?» '7 Huub Janssen: 'Een reorganisatie betekent verandering. En dat brengt niet alleen vervelende aspecten met zich mee, maar ook nieuwe uitdagingen en kansen. We zullen met z'n allen een nieuwe start maken en gaan er stevig tegenaan. Bovendien heb ik er het volste vertrouwen in dat er door de Oversteek mogelijkheden ontstaan om goede plannen uit de ijskast te halen. Plannen om de kwaliteit van de patiëntzorg te verbeteren, maar bijvoorbeeld ook om de werkdruk van medewerkers te verminderen. 'Het is nu belangrijk om duidelijk te maken dat de nieuwe organisatie een goede toekomst biedt voor het personeel. Het personeelsbeleid gaat daarop inspelen. Een ziekenhuis biedt zoveel uitdagingen voor medewerkers, zoveel zinvolle en interessante banen. De reorganisatie is ook het moment om ervoor te zorgen dat iedere mede werker gebruik kan maken van die kansen,' vervolgt Theo Bus. Huub: 'Natuurlijk zijn we ons bewust van de onzeker heden van patiënten en medewerkers. Daarom moeten we steeds duidelijk maken wat er gaat veranderen en wat dat voor iedereen betekent. Maar we moeten vooral ook laten zien waarom de veranderingen nodig zijn. Want uiteindelijk gaat het allemaal om nog betere patiëntenzorg.' Theo Bus: 'Vanuit een positieve insteek moeten we op zoek gaan naar oplossingen voor de onzekerheden bij mede werkers en patiënten. Want ik ben ervan overtuigd dat de reorganisatie noodzakelijk is om de kwaliteit - waar we als ziekenhuis voor staan - te kunnen blijven bieden. Sterker nog, ik weet zeker dat we er met z'n allen iets fantastisch van kun nen maken.' Huub Janssen, bedrijfseconomisch adviseur en Theo Bus, personeelsmanagementadviseur: twee betrokken collega's die zich goed bewust zijn van de gevoeligheden van een reorga nisatie. Maar die ervan overtuigd zijn dat we door vooruit te kijken de kwaliteit van de zorgverlening nog verder kunnen verbeteren. Samen met collega's in Venray en Venlo, samen met u! De Oversteek is een ingrijpend plan voor de toekomstige inrichting van de zorg in onze regio. De veranderingen die daarin staan omschreven zijn noodzakelijk, onvermijdelijk en onomkeerbaar. We leven in een tijd waarin mensen gelukkig steeds ouder worden. Terecht is er steeds meer vraag naar zorg die kwaliteit van leven mogelijk maakt. De overheid stelt hoge eisen aan de organisatie, maar beperkt budgetten. Er is schaarste aan medisch en verzorgend personeel. Al met al vraagt dit noodzakelijkerwijs om herinrichting van zorg. Dat proces speelt zich overal in Nederland af. Die veranderin gen zijn ook hier onafwendbaar. Zo'n plan ontwikkelen en uit voeren is moeilijk, want er komen talloze factoren aan de orde die daarbij moeten worden meegewogen. De Oversteek is een zorgvuldig plan. Waarin wel degelijk rekening gehouden wordt met de belangen van patiënten en medewerkers. Waarin echter ook ingrijpende veranderingen staan beschreven, die misschien moeilijk te slikken zullen zijn. Er gaat dus van alles veranderen. Wij doen ons best u daarover fasegewijs tot in de kleinste details te informeren, zodat u weet waar u aan toe bent. Wilt u meer weten? Bel dan op werkdagen tussen 9.00 - 12.00 uur of tussen 13.00 - 17.00 uur ons gratis informatienummer.

Peel en Maas | 2000 | | pagina 10