Wij leggen de loper voor U uit "De klant moet exact weten waar hij aan toe is" 'Werken met leuke collega's in een prachtig bedrijf' "Wij bieden onze klanten zekerheid" "Auto Arena is op geen enkel front te kloppen" ia pEEL EM MAAS donderdag 15 oktober 1998 - Pagioa 23 Romeo Arnold is bedrijfswagenadviseur bij Auto Arena Magazijnchef Wil Thoone heeft het prima naar zijn zin bij Auto Arena Thijs van Asten, after-salesmanager ste kleine auto met een dieselmotor. Later de GTI en cabriolet, types die een voorbeeld waren voor andere autobouwers. Volkswagen heeft nadrukkelijk een stempel gedrukt op de ontwikkelingen in de autowe reld." HOOFDZAAK Van Asten doorliep ook alle facet ten van het autovak. De werkplaats was jarenlang zijn domein. Ervaring die hem nu uitstekend van pas komt als after salesmanager. Vijfjaar lang is hij nu al de belangrijkste schakel tussen klant en werkplaats. "Service naar de klant toe, staat te allen tijde voorop. Hoe kunnen we tegemoet komen aan de wensen van de klant? Die vraag stellen we ons telkens opnieuw. Een goede planning van de activiteiten in de werkplaats is daarbij van essentieel belang. Als het even kan, proberen we proble men zo snel en vakkundig mogelijk op te lossen. Het liefst binnen een dag." Was after sales volgens Van Asten 25 jaar geleden nog een bijzaak, inmiddels is het uitgegroeid tot een hoofdzaak. "Het bepaalt voor een groot deel de uitstraling van een bedrijf en is daarnaast een graadme ter'voot klanttevredenheid." Auto Arena heeft volgens Arnold een zeer groot, gevarieerd en kwali tatief hoogwaardig aanbod aan zowel nieuwe als gebruikte bedrijfs wagens. "De drie standaardtypes Caddy, Transporter en LT zijn in diverse uitvoeringen leverbaar. De Volkswagendealer heeft bovendien een enorme professionele kennis in huis om aan bijna alle wensen van bedrijven tegemoet te komen. Een nieuwe bedrijfswagen, een occasion of een lease-auto: er zijn vele moge lijkheden tegen optimale voorwaar den. Uit het feit dat Volkswagen maar liefst 19% van de totale bedrijfswagenmarkt in Nederland inneemt, blijkt overduidelijk dat veel bedrijven ons product waarde ren. Ze zijn tevreden over de kwali teit en uitermate te spreken over de professionele service die wij bieden. Romeo Arnold heeft het prima naar zijn zin bij Auto Arena. "Een bedrijf met jonge en ambitieuze mensen die geweldig met elkaar kunnen opschieten. Wat wil je nog meer." Bedrijfswagens bij Auto Arena vormt een wezenlijk onderdeel van het bedrijf. Wil Thoone (47) trad op 5 augustus 1968 in dienst van Van de Ven in Venlo, het autobedrijf dat twee jaar geleden haar naam in Auto Arena zag veranderen door de overname van Pon Holdings in Nijkerk. In 1973 werd Thoone overgeplaatst naar de ves tiging aan de Leunseweg in Venray, waar hij momenteel nog steeds werkt als chef van het magazijn. "Samen met mijn collega Coen Goumans ben ik binnen Auto Arena Venray verantwoordelijk voor het voorraadbeheer. Wij zorgen ervoor dat de juiste bestellingen op tijd bin nenkomen zodat mijn collega's in de werkplaats hun werkzaamheden optimaal kunnen uitvoeren. Onze opdrachten krijgen we van de werk plaats-receptie. Natuurlijk kan het ooit voorkomen dat wij een bepaald onderdeel niet op voorraad hebben. In zo'n geval schakelen we onze collega's bij de vestigingen van Auto Arena in Venlo en Panningen in. De uitwisseling tussen de drie vestigingen is optimaal. Het loopt dus allemaal op rolletjes." In de 30 jaar die hij in de auto branche werkzaam is, heeft Thoone veel zien veranderen. "Het aantal orders is in de loop der jaren aan zienlijk gestegen. Waar vroeger nog bijna alles met de hand werd gedaan, zijn computers tegenwoor dig natuurlijk niet meer weg te den ken. Persoonlijk heb ik weinig moeite gehad om met deze appara tuur te leren werken. Ik ben er lang zaam ingerold." Of het bedrijf nu Van de Ven heet of Auto Arena maakt de magazijn chef niets uit. "Ik werk hier al jaren met enorm veel plezier en heb met iedereen een prima contact. Het is gewoon een hartstikke leuk bedrijf. En na de verbouwing, waarbij de entree en showroom zijn vernieuwd, ziet het er allemaal nog mooier uit dan het al was." Wil Thoone (boven) en Coen Goumans (foto onder rechts) zijn de mensen die ervoor zorgen dat alle onderdelen volgens planning in huis komen. Aannemersbedrijf R Martens al vijftien jaar een tevreden klant Romeo Arnold (30) werkt al 4,5 jaar als bedrijfswagenadviseur bij Auto Arena in Venray. "Met enorm veel plezier", zegt hijzelf. De basis voor de succesvolle omzet wordt volgens Arnold mede gelegd door het vertrouwen dat je als adviseur in je klant stelt. "Goed luisteren en aansluiten bij de wensen van bedrijven, daar gaat het om." Dat hij in de autobranche werkt, is volgens hem niet echt een verras sing. Dat hij bij Auto Arena in Venray zijn geld verdient, noemt hij 'een schot in de roos'. "Ik ben nu tenmaal zeer geïnteresseerd in alles wat met auto's te maken heeft. Na mijn schooltijd ben ik meteen in de intobranche gaan werken. Onderaan de ladder begonnen en vervolgens steeds een trapje omhoog geklom men." Zijn vlotte babbel en frisse uitstraling maken Romeo Arnold litermate geschikt voor zijn functie als bedrijfswagenadviseur. Potentiële klanten - lees bedrijven worden door hem benaderd voor advies op logistiek gebied. Het dlerbelangrijkste is datje een goede vertrouwensrelatie met je klant ipbouwt. Je moet goed luisteren en de tijd nemen voor je klant. Alleen zo kun je erachter komen hoe je het leste aan de wensen van het bedrijf ;unt voldoen. Ik weet dat het een vreselijk cliché is maar ik kom er After-salesmanager Thijs van Asten (48) heeft er alles bij elkaar zo'n 25 jaar bij Auto Arena en voorheen Automobielbedrijven de Ven opzitten. Zonder het al te nadrukkelijk te is het duidelijk dat Van zijn hart heeft verpand aan en Audi. Merken die altijd al een voorloper op het gebied van auto- "Kijk alleen maar naar de Die is vanaf de introductie in een trendsetter geweest. De eerste auto met een dwarsgeplaatste en voorwielaandrijving. In volgde de Golf diesel, de eer- In dienst van een vroegere baas maakte de Ysselsteynse aannemer P. Martens dertig jaar geleden voor het eerst kennis met de bedrijfswagenrange van Volkswagen. Toen hij vijftien jaar geleden als zelfstandig onderne mer aan de slag ging, lag het dan ook voor de hand dat zijn keuze op de VW bestelbus zou vallen. "Want", zo zegt hij, "VW is voor mij synoniem aan betrouwbaar heid en een goede service." Inmiddels heeft Martens in vijf tien jaar tijd zo'n twaalf VW's en Audi's, van het laatste merk enkele 80's als particulier, gereden. Over verslijten praat hij niet, want VW en Audi behoren in zijn ogen tot de meest betrouwbare auto's op de wereldmarkt. Onlangs kocht hij bij Auto Arena drie nieuwe VW Transporters. "Deze keer geen pic kups, maar gesloten bestelauto's. Qua ruimte maakt het weinig ver schil. Door een efficiënte indeling kunnen we al ons materieel makke lijk en overzichtelijk kwijt. Als ondernemer kun je voor een bedrijfswagen denk ik geen betere keuze dan de Transporter maken." Klantvriendelijkheid, betrouwbaar heid en service staan binnen het aannemersbedrijf uit Ysselsteyn hoog aangeschreven. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Martens deze eigenschappen ook terug wil zien bij Auto Arena. "En, eerlijk is eer lijk, Auto Arena voldoet aan onze verwachtingen. Sterker nog, het bedrijf staat altijd voor ons klaar. Het is ontzettend belangrijk dat we van onze auto's op aan kunnen. Daar verdienen we per slot van rekening onze boterham mee. Auto Arena voelt dat perfect aan. Een noodzakelijke reparatie wordt, indien mogelijk, meteen uitgevoerd. Die wetenschap waarderen we bij zonder." Als goed ondernemer ver liest Martens het economische aspect niet uit het oog. Auto Arena is ook op dat gebied de ideale zakenpartner. De bestelbusjes van het bedrijf, dat voornamelijk binnen de regio Venray actief is, leggen jaarlijks zo'n 7000 kilometer af. Niet bijster veel, vandaar dat Martens de lage kilometerkosten. onder andere door een lage afschrij ving, ook laat meewegen in zijn keuze voor de Transporter: "Op alle fronten is Auto Arena niet te klop pen." Twee van de bedrijfswagens van het aannemersbedrijf Martens uit Ysselsteyn. Romeo Arnold, de bedrijfswagenadviseur bij Auto Arena toch niet onderuit: de klant moet te allen tijde koning zijn. Hij moet exact weten waar hij bij ons aan toe

Peel en Maas | 1998 | | pagina 23