Bijzondere bijstand Lotenverkoop Anjerloterij gestart NOTITIES EN MEDEDELINGEN VAN DE GEMEENTE VENRAY woningwet - wet ruimtelijke ordening Bekend N making v_ Vrijstellingen t.b.v. civieltechnische werken St. Antoniusveld Vrijstelling t.b.v. civieltechnische werken St. Jozefterrein 4 UW wet milieubeheer - wet milieubeheer fLLL tN MAAd DC Donderdag 1 juni 1995 - Pagina 2 3m c hfev< GEMEENTEHUIS VENRAY Raadhuisstraat 1 Telefoon 04780-23333 Fax: 04780-23222 Correspondentie-adres: Postbus 500 5800 AM VENRAY Openingstijden: Informatiebalie: maandag t.m. vrijdag 09.00-17.30 uur. Telefonisch 08.00-18.00 uur. In de oneven weken op vrij dag tot 13.00 uur. Vakbalies van Burgerzaken, Sociale zaken, Financiën en Gemeentewerken: maandag 09.00-17.30 uur; dinsdag t.m. vrijdag 09.00-13.00 uur. De afdeling Sociale Zaken heeft daarnaast een afspraken- spreekuur (tel. 23236 of 23237). Maandag 08.30- 17.30 uur, dinsdag t.m. don derdag 08.30-13.00 uur en 14.00-17.00 uur; vrijdag 08.30-13.00 uur (en in de even weken ook van 14.00- 16.30 uur) Spreekuur leden college b. en w. Burgemeester en wethouders hou den elke maandag van 10.00- 11.00 uur spreekuur. Bezoek is alleen mogelijk na telefonische afspraak, tel. 04780-23311 (alleen voormiddag). Raadsvergadering Elke laatste dinsdag van de maand, aanvang 19.00 uur. Kosten van ziekte, ouderdom of andere omstandigheden. Als u uitgaven moet maken waarvoor u het geld eigenlijk niet kunt missen, kan afdeling sociale zaken u misschien helpen. Er is namelijk een mogelijkheid om vergoeding te vragen voor bijzon dere kosten. Hieronder leest u er meer over. VOOR WIE? "Iedereen" kan bijzondere bij stand aanvragen. Geen onderscheid wordt gemaakt naar het soort inko men. Dat kan zijn een bijstandsuit kering, een andere sociale uitkering, pensioen of inkomsten uit arbeid. Ook geldt deze regeling voor men sen met een hoger inkomen dan het sociaal minimum. WAARVOOR KUNT U BIJZONDERE BIJSTAND VRAGEN? U kunt bijzondere bijstand vragen voor uw bijzondere noodzakelijke kosten. De noodzaak van uw bijzon dere kosten van het bestaan heeft vaak te maken met medische rede nen. Ook andere persoonlijke omstandigheden kunnen de kosten noodzakelijk maken. Gewone kos ten zijn géén bijzondere kosten, bijv. de normale kosten voor voe ding, kleding, huisvesting, huisraad enz. Voorbeelden van bijzondere kosten zijn: de eigen bijdrage van kraamhulp, gezins-, bejaarden- en alphahulp; de eigen bijdrage van medisch ver voer; de kosten van een bril (vergoeding montuur maximaal f 137,50); de eigen bijdrage van medische ver strekkingen op grond van Ziekenfondswet en standaard aan vullende verzekering bijvoorbeeld kunstgebit, tandheelkundige hulp, steunzolen, elastieke kousen, hoor- apparaat en rolstoel; de meerkosten van orthopedisch schoeisel, diectprodukten voor zover deze duurder zijn dan gewone voeding; de reiskosten in verband met bezoek aan familieleden in het ziekenhuis, verpleegtehuis of inrichting; de extra kosten voor kleding of ver warming ten gevolge van ziekte of handicap; de contributie voor een kruisvereni ging bijvoorbeeld hel Groene Kruis; de premie van de standaard aanvul lende verzekering; de méérkosten van een huisapo theek; de door de rechter vastgestelde kos ten van bewindvoering; de reis- en advocaatskosten in ali mentatie-procedures; de buitengewone reiskosten in ver band met bezoek aan gedetineerd gezinslid; de eigen bijdrage van de Wet Voorziening Gehandicapten; de extra kosten voor bejaarden, of gehandicapten nodig om langer zelf standig te kunnen blijven wonen, bijvoorbeeld: de méérkosten van maaltijden- voorziening thuis. dagverzorging in bejaarden centrum. Deze opsomming is niet volledig. Heeft u een bepaalde uitgave, waar van u niet weet of deze, gelet op uw persoonlijke omstandigheden, gere kend kan worden tot de bijzondere kosten, vraag dan hierover nadere informatie. Ook kunt u om duide lijkheid te verkrijgen, een verzoek om bijstand indienen. Ingekomen bouwaanvragen Ter voldoening aan het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet treft u onderstaand aan een overzicht van de in dc afgelopen week bij burgemeester en wethouders van Venray ingekomen bouwaanvragen: het plaatsen van een sirene aan de Hoofdstraat 34 te Oirlo tnv Ministerie van Binnenlandse Zaken, Postbus 20011 te Den Haag; het plaatsen van een sirene aan de Johan van Wyttenhorstweg 1 te Vredepeel tnv Ministerie van Binnenlandse Zaken, Postbus 20011 te Den Haag; het vernieuwen van de brandstoffen verkoop aan de Albionstraat 5 te Leunen tnv J. en M. Lucassen, Albionstraat 8b; het bouwen van een afvalopslag- loods aan de Witte Vennenweg 6 te Oostrum tnv Nestlé Nederland B.V., Witte Vennenweg 6; het bouwen van een serre aan de Goctzcnhof 7 te Oostrum tnv M.J.M. van Bommel, Goetzenhof 7; het bouwen van een woning aan de Mcrscloscweg te Venray tnv J.H.M. Laurensse, Schutsboom 8; het vergroten van dc woning aan de Wijnruit te Venray tnv Bouwbedrijf Th. Tcunissen, Jan Poelsweg la; het bouwen van een garage en car port aan het Penningkruid 88 te Venray tnv A.J.G.M. Gruijters, Penningkruid 88. Bouwvergunning verleend Burgemeester en wethouders hebben in dc afgelopen weck voor onderstaande bouwplannen bouwvergunning ver leend. het vernieuwen van een winkelpand aan dc Grotestraat 60 te Venray tnv Prowinko Groep, WiHemsparkweg 55 te Amsterdam; het vergroten en vernieuwen van de woning aan de Boudewijnhof 5 te Venray tnv J.W. van den Heuvel, Boudewijnhof 5; het vergroten van dc woning aan de Randenrade 77 te Oostrum tnv R.H.J.M. Stegen, Randenrade 77; het bouwen van een carport aan dc Vossestaart 24 te Venray tnv M.J.G. Vollenberg, Vossestaart 24; het bouwen van een serre aan de Meester de Haanstraat 25 te Leunen tnv F.G.J.M. Hurkmans. Meester de Haanstraat 25; het bouwen van een serre aan de Watermolenstraat 14 te Oostrum tnv P.W.T. van Kcsscl, Watermolenstraat 14; het vernieuwen cafetaria en woning aan dc Kruisstraat 2a te Venray tnv Cafetaria Snack Corner, Paterslaan 1; het bouwen van een dubbele woning aan dc Paterslaan 3a en 3b te Venray tnv D.A. Toktas, Paterslaan 3; het bouwen van een overkapping aan het I^mcrsvcld 11 te Venray tnv A. van Thicl. Lamersveld 11. Zij die menen door dc afgifte van een of meer van deze vergunningen rechtst reeks in hun belang te zijn getroffen, kunnen op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht daartegen bij het college van burgemeester cn wethouders van Venray een gemotiveerd bezwaarschrift indienen en wel binnen 6 weken na de dag, waarop dc beschikking is toegezon den of uitgereikt. Die termijn wordt in ieder geval in acht genomen, wanneer een bezwaarschrift binnen 5 weken na dagtekening van deze publikatic wordt ingediend. Bouwtoestemming op bouwmeldingen Burgemeester en wethouders hebben in de afgelopen week voor onderstaande bouwmeldingen bouwtoestemming afgegeven. het bouwen van een tuinhuisje aan de Steegse Peelweg 2a te Leunen tnv H.M.H. Claessens, Steegse Peelweg 2a; het bouwen van een tuinhuisje aan de Vicarieweg 45 te Leunen tnv H.J.M. van den Heuvel, Vicarieweg 45; het bouwen van een tuinhuisje aan het Bingelkruid 8 te Venray tnv J.T. Bos, Bingelkruid 8; het bouwen van een hoenderhok aan de Melchiorhof 7 te Venray tnv J.H.M. Pemot, Melchiorhof 7; het overdekken van het terras aan de Florishof 12 te Venray tnv P.M.T.M. Arts, Florishof 12. Zij die menen door de afgifte van een of meer van deze bouwtoestemmingen rechtstreeks in hun belang te zijn getrof fen kunnen op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht daartegen bij het col lege van burgemeester en wethouders van Venray een gemotiveerd bezwaar schrift indienen en wel binnen 6 weken nadat dc beschikking is toegezonden of uitgereikt. Die termijn wordt in ieder geval in acht genomen, wanneer een bezwaarschrift binnen 5 weken na dagtekening van deze publikatie wordt ingediend. Bouwvergunning aangevraagd Burgemeester en wethouders zijn voornemens aan de volgende bouwaan vragen medewerking te verlenen. het bouwen van een woning aan de Randenrade te Oostrum tnv A.M.L.M. Derks, Volen 5; en veranderen en vergroten van de woning en garage aan het Vingerhoedskruid 6 te Venray tnv J. van de Leij, Vingerhoedskruid 6; het bouwen van een serre aan de Vicarieweg 47 te Leunen tnv J. Litjens, Vicarieweg 47; het bouwen van een garage en car port aan het Penningkruid 45a te Venray tnv Nevanco Woningbouw, Postbus 7084 te Panningen. De op de bouwaanvragen betrekking hebbende stukken liggen'met ingang van gedurende 2 weken voor een ieder ter inzage bij de vakbalie gemeentewer ken. Gedurende deze termijn kunnen eventu ele bezwaren bij burgemeester cn wet houders worden ingediend. Procedurestart artikel 18a WRO t.b.v. bouwmeldingen Burgemeester en wethouders zijn voornemens om met toepassing van arti kel 18a van de Wet op dc Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het ter plaatse geldende dan wel van de in voorbereiding zijnde herziening bestem mingsplan ten behoeve van de volgende bouwmelding: het bouwen van een tuinhuis aan de Wederik 19 te Venray tnv G.M. Janssen, Wederik 19. De op de bouwmelding betrekking heb bende stukken liggen met ingang van 2 juni 1995 gedurende 2 weken voor een ieder ter inzage bij de vakbalie gemeen tewerken. Gedurende deze termijn kunnen schrif telijk bezwaren bij burgemeester en wet houders worden ingediend. Bouwvergunning aangevraagd (artikel 19 WRO/50 Woningwet) Burgemeester en wethouders zijn voornemens om met toepassing van arti kel 19 van de Wét bp de Ruimtelijke Ordening en/of artikel 50 van de Woningwet medewerking te verlenen aan de volgende bouwaanvragen. - het bouwen van een woning aan de Etnalaan te Venray tnv AJ.L. Mein, Lidwinahof 2. De op de bouwaanvragen betrekking hebbende stukken liggen met ingang van 2 juni 1995 gedurende 2 weken voor een ieder ter inzage bij de vakbalie gemeentewerken. Gedurende deze termijn kunnen eventu ele bezwaren bij burgemeester en wet houders worden ingediend. Venray, 1 juni 1995 Burgemeester en wethouders van Venray, namens dezen, chef onderafdeling bouwbeheer, C.Th.van Velzen Commissie Financiële en Economische Zaken Op woensdag 7 juni a.s. vindt een openbare vergadering van de commissie financiële en economische zaken plaats in het gemeentehuis, aanvang 19.00 uur. De agenda luidt als volgt: 1. Opening. 2. Spreekrecht publiek. 3. Vaststelling verslag van 29 maart 1995. 4. Economische en agrarische aangele genheden. 5. Jaarrekening 1994. 6. Voorjaarsnota 1995. 7. Raadsvoorstel derde algemene aan passing begroting 1995. 9. Raadsvoorstel overname kabeltele visie Venray b.v. 8. Gewestaangelegenheden. 9. Ingekomen stukken en mededelin gen. Belangstellenden zijn van harte wel kom. Commissie Milieu gaat niet door In verband met het ontbreken van vol doende agendapunten zal de vergade ring van dc Commissie Milieu van heden, donderdag 1 juni 1995 niet door gaan. Commissie Algemene Zaken Op dinsdag 6 juni 1995, aanvang 19.00 uur, vindt in het gemeentehuis een openbare vergadering van de commissie Algemene Zaken plaats. Dc agenda voor deze vergadering is: 1. Opening, vaststelling agenda, mede delingen 2. Spreekrecht publiek 3. Ingekomen stukken 4. Vaststelling verslag van de openbare vergadering d.d. 1 mei 1995 5. Gcwcstaangelcgenheden 6. Politie-aangelcgenhedcn 7. Ontwerp-raadsvoorstel inzake vast stelling verordening behandeling van bezwaar-, beroep- en klacht- schriften 8. Ontwerp-raadsvoorstel inzake intrekking verordening op de bur gerlijke stand in de gemeente Venray 9. Ontwerp-raadsvoorstel inzake ver deling financifle bijdrage ontwikke lingssamenwerking 1995 10. Nota inzake kwaliteitsmonitor gemeente Venray; eindrapport 11. Nota inzake herijking promotie-, acquisitie- cn vestigingsbeleid van de gemeente Venray Belangstellenden zijn van harte welkom. WANNEER KOMT U IN AANMERKING VOOR BIJSTAND? Allereerst moet u nagaan of er ande re vergoedingsmogelijkheden bestaan voor uw bijzondere kosten. Dat kan zijn het ziekenfonds, een bedrijfsvereniging of anderen. Bijzondere bijstand kunt u pas krij gen zodra de bijzondere kosten méér bedragen dan f 186,(drempelbe drag) per 12 maanden. De periode van 12 maanden (draagkrachtjaar) vangt aan op de eerste dag van de maand, waarin u uw aanvraag heeft ingediend. Heeft u in die 12 maan den verschillende bijzondere kosten, dan kunt u die kosten bij elkaar optellen. Degenen met een netto-inkomsten, gelijk aan dc bijstandsuitkering (=sociaal-minimum), hoeven niet verder mee te betalen. Wanneer uw netto-inkomsten hoger zijn dan de bijstandsuitkering, moet u zelf meebetalen. Het verschil tus sen uw inkomen en de voor u gel dende bijstandsuitkering wordt over 12 maanden berekend en hiervan wordt maximaal 35% genomen. De 35% is uw eigen draagkracht. VOORBEELD U beschikt over een inkomen dat f 100,per maand méér bedraagt dan de bijstandsuitkering. Uw eigen draagkracht is dan per 12 maanden: 35% van f 100,— x 12 f 420,— minimum eigen bijdrage f 186, Totaal f 606 U heeft aan bijzondere kosten-/- fl.000, Bijstand is f 394, Ook wordt gekeken naar uw ver mogen. U hoeft echter niet eerst al uw spaargeld op te maken, een bescheiden vermogen mag u altijd houden. Voor mensen die vermogen heb ben in een eigen huis liggen de bedragen hoger. Bent u 65 jaar of ouder en woont u in een verzor gingstehuis, dan is het vrij te laten vermogen lager. Wel geldt in som mige geyallpn een extra vrijlating voor begrafenis- en crematiekosten. REKENINGEN BEWAREN Het is altijd belangrijk om reke ningen te bewaren. U kunt namelijk alleen bijzondere bijstand krijgen als u rekeningen kunt overleggen. Ook als uw bijzondere kosten lager zijn dan het drempelbedrag kunt u het beste de rekening bewaren. Het is mogelijk dat u later in het jaar (draagkrachtjaar) nog andere bij zondere kosten Krijgt, waardoor u wel boven het drempelbedrag uit komt. MEER INFORMATIE? Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen, neem dan contact op met de afdeilng Sociale Zaken, tel. 23236. Bent u van mening dat u mogelijk recht heeft op bijzondere bijstand, dien dan gerust een aanvraag in. Dat kan tijdens de openingsuren van Sociale Zaken, op maandag van 9.00-17.30 uur en op andere werk dagen van 9.00-13.00. Neem zo mogelijk de bewijsstukken mee van de bijzondere kos ten, uw inkomen en vermogen. Ook kunt u een verzoek per brief richten aan: Gemeentebestuur van Venray, afd. sociale zaken, Postbus 500, 5800 AM Venray. Het college van Burge meester en Wethouders van Venray maakt bekend dat bij de vakbalie Financiïn op het gemeentehuis, Raadhuisstraat 1 te Venray, gedurende 14 dagen voor een ieder ter inzage ligt de rekening over het dienstjaar 1994 van de Algemene Dienst en het Grondbedrijf. Deze rekeningen worden behandeld in de raadsvergade ring van 27 juni 1995. Deze jaarrekeningen zijn desgewenst tegen betaling van de kosten verkrijgbaar. De kosten van een jaarrekening bedragen con form de leges verordening f120,- Venray, 1 juni 1995. Het college van Burgemeester en Wethouders, drs. J.F.H.A.B. Waals, burge meester drs. A.W.M. de Bever, secretaris Burgemeester en wethouders zijn voornemens om met toepassing van artikel artikel 352, lid 4 van de bouwverordening van de gemeente venray, respectievelijk artikel 19 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, respectievelijk artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstellingen te verlenen van de vigerende bestemmingsplan nen "Uitbreidingsplan in Hoofdzaken", respectievelijk "Rijksweg A73 Zuid", t.b.v.: - de uitvoering van civieltechni sche werken waaronder het aan leggen van wegen en rioleringen t.b.v. het bouwrijp maken van de eerste fase van het woongebied St. Antoniusveld t.n.v. de gemeente Venray. De op deze werken betrekking heb bende stukken liggen met ingang van 2 juni 1995 gedurende 2 weken voor een ieder ter inzage bij de vak balie gemeentewerken. Gedurende deze termijn kunnen eventuele bedenkingen bij burge meester en wethouders worden ingediend. Burgemeester en wethouders zijn voornemens om met toepassing van artikel 19 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het vigerende bestem mingsplan "Centrum", t.b.v.: - de uitvoering van civieltechni- sche werken waaronder het aan leggen van wegen en rioleringen t.b.v. het bouwrijp maken van het woongebied' St. Jozefterreip t.n,v. de gemeente Venray. De op deze werkeVbetrekking heb bende stukken liggen met ingang van 2 juni 1995 gedurende 2 weken voor een ieder ter inzage bij de vak balie gemeentewerken. Gedurende deze termijn kunnen eventuele bedenkingen bij burge meester en wethouders worden ingediend. 'VnzyeU'? cvettdt cc tót de <z£deli*ty> WMwUc6ti*ty> In juni zijn ook dit jaar in heel Limburg weer duizenden mensen op pad om loten voor het Anjerfonds Limburg de verkopen. In hun eigen leef- en woonomgeving bieden zij de loten van de Anjerloterij 1995 aan. Binnenkort kunt ook u een van deze lotenverkopers aan uw deur verwachten. Bovendien kunnen tot eind augustus loten verkocht wor den via standverkoop bij evenemen ten, koopzondagen en tijdens de weekmarkt. De prijs per lot is op fl,50 gehandhaafd. Er zijn aantrekkelijke prijzen te winnen die zoveel moge lijk zijn aangepast bij de doelstellin gen van het Anjerfonds. Wat dacht u van een geheel verzorgde reis naar Australiï van 21 dagen voor 2 perso nen, diverse andere cultuurreizen in binnen- en buitenland, geheel ver zorgde gezellige weekenden, bezoe ken aan schouwburgen en musea, elke maand een fraaie bos bloemen thuis en 45 Anjerprijzen (een lino van Wil Leenders uit Weert). Aan de loten is een zogenaamd stock gemaakt, waarop de verkoper de naam van de koper van het lot kan vermelden. Zo is bij de vereni ging bekend waar de loten zijn ver kocht en kan bevorderd worden dat alle prijzen ook daadwerkelijk wor den afgehaald. Het Anjerfonds Limburg hoopt dat dit jaar het aantal verkochte loten flink zal stijgen. Het afgelopen jaar werden meer loten verkocht dan ooit, maar toch wordt ook dit jaar gestreefd naar een verdere toename van het aantal verkochte loten. Voor elk verkocht lot ontvangt de verko pende vereniging f 0,50. Door het kopen van loten levert u bovendien een bijdrage, die in uw eigen omgeving goed zal worden besteed. "Geven om cultuur die je lief is" staat bij het Anjerfonds Limburg hoog aangeschreven. Het Anjerfonds Limburg is ver bonden aan het Prins Bernhard Fonds, dat in 1940 in het leven werd De Gouverneur van Limburg, mr, gn| B.J.M. baron van Voorst tot Voorn |22 heeft het startsein gegeven bij dt~ verkoop van de eerste loten van dt J/1 Anjerloterij 1995. n geroepen. De 15 regionale fondsea zetten zich in voor cultuur en natuurbehoud in ruime zin. Daartot rekent het fonds naast muziek, let- fj|| terkunde, toneel, dans, beeldende Ier kunst, film en fotografie ook weten- Ï2f schap, natuurbehoud- en monumen- tenbehoud en culturele vorming. J Het Anjerfonds Limburg zamelt gelden in voor het goede doel. Deze gelden worden gebruikt om activi teiten in uw eigen lokale cultuur te jy stimuleren. De muziekverenigingen iyl de koren, de toneelgezelschappen ot« zijn voorbeelden van verenigingen die met behulp van de financiïlt steun van het Anjerfonds hun cultu rele activiteiten kunnen ontplooien. De belangrijkste bron van inkom sten voor het Anjerfonds Limburg is de jaarlijkse Anjerloterij. Dt Anjerloterij Limburg maakt .ijiejle mogelijk jaarlijks ongeveei J 40Q verzoeken om een fïnanciïle bij drage te honoreren. Daarmee is dit jaar in totaal een bedrag van ca. 1 miljoen gulden gulden gemoeid. Io fat de afgelopen 2 jaar is er ca. lie f40.000,- aan verenigingen en stich tingen in Venray uitgekeerd. Uw steun is onmisbaar voor ht functioneren van het Anjerfonds ei daarmee voor uw eigen cultuur 56! Geef om de cultuur die u lief is. Voor nadere inlichtingen kunt terecht bij: Gemeente Venray, Afdeling Welzijn F. in 't Zandt Tel.: 04780-23366 2i D PEEL EN MAAS WEEKBLAD ril: ro «0. Wet milieubeheer Vergunningaanvragen Een groot aantal bedrijven en inrich tingen is verplicht om krachtens de Wet milieubeheer een milieuvergunning aan te vragen. In de milieuvergunning wor den milieuvoorschriften opgenomen in het belang van de bescherming van het milieu. De procedure kent 2 fasen: 1. de fase van het opstellen van het ontwerp van het besluit; 2. de fase van het opstellen van het besluit; Bij iedere fase wordt de beslissing op een aanvraag ingevolge de Wet milieu beheer en de Algemene Wet Bestuursrecht bekendgemaakt (hoofd stuk 13 Wet milieubeheer en afdeling 3.5 van de Algemene Wet Bestuursrecht). Het ontwerp van het besluit Burgemeester en wethouders van de gemeente Venray maken bekend dat zij voornemens zijn vergunningen krach tens de Wet milieubeheer te verlenen aan: 1.Mts. Arts, Klein Oirlo 19, 5811 AW te Castenray voor een vergunning op grond van artikel 8.4 van de Wet milieu beheer voor een nieuwe, de gehele inrichting omvattende vergunning voor een schapenhouderij tuin- en akker bouwbedrijf, gelegen aan de Klein Oirlo 14 te Castenray; 2. G.H.M. Smits, Lollebeekweg 35, 5811 AJ te Castenray voor een vergun ning op grond van artikel 8.4 van de Wet milieubeheer voor een nieuwe, de gehe le inrichting omvattende vergunning voor een vleesvarkens- en paardenhou- derij tuin- en akkerbouwbedrijf, gele gen aan de Lollebeekweg 35 te Castenray. Dit onder oplegging van voorschriften in het belang van de bescherming van het milieu. Het ontwerp van het besluit en alle overige op de aanvraag betrekking heb bende stukken liggen ter inzage van 1 juni 1995 tot het einde van de beroepstermijn in het gemeentehuis, Raadhuisstraat 1 te Venray, op maandag van 09.00 uur tot 17.30 uur en op de overige werkdagen van 09.00 uur tot 13.00 uur (vakbalie gemeentewerken). Tot 29 juni 1995 kunnen de stukken ook, na telefonische afspraak (04780- 23630) op elke donderdag van 16.30 uur tot 19.30 uur worden ingezien. Gedurende een periode van vier weken met ingang van de dag na de dag waarop het ontwerp van het besluit ter inzage is gelegd, kan een ieder schrifte lijk gemotiveerde bedenkingen indienen bij het college van burgemeester en wet houders bedenkingentermijn). Deze kan hierbij verzoeken zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Een ieder wordt, na telefonische afspraak, gedurende de bedenkingentermijn in de gelegenheid gesteld met betrekking tot het ontwerp van het besluit van gedach ten te wisselen hetzij tot het mondeling inbrengen van bedenkingen daartegen. Alleen degenen die bedenkingen heb ben ingebracht op de bovenomschreven wijze cn degenen die aantonen daartoe redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest, zijn later tot het instellen van beroep gerechtigd. Besluiten Burgemeester en wethouders van de gemeente Venray maken bekend dat zij in afwijking van de ontwerp-beschik- king vergunning krachtens de Wet milieubeheer hebben verleend aan: 1Maatschap Franken, Kempkensberg 30, 5813 AE Ysselsteyn voor een ver gunning op grond van artikel 8.4 van de Wet milieubeheer voor een nieuwe, de gehele inrichting omvattende vergun ning voor een varkensfokkerij, gelegen aan de Peelweg 43 te Ysselsteyn. Dc vergunningen worden onder opleg ging van voorschriften en/of beperkin gen in het belang van de bescherming van het milieu verleend. Het besluit en alle overige op de aan vraag betrekking hebbende stukken lig gen ter inzage van 1 juni tot 13 juli 1995 in het gemeentehuis, Raadhuisstraat 1 te Venray, op maandag van 09.00 uur tol 17.30 uur en op de overige werkdagen van 09.00 uur tot 13.00 uur (vakbalie gemeentewerken). De stukken kunnen ook, na telefonische afspraak (04780* W 23630), op elke donderdag van 16.30 uur tot 19.30 uur worden ingezien. Gedurende een periode van zes wekei met ingang van de dag na de dag van de i>r terinzagelegging beroepstermijn) kaï M bij de afdeling Bestuursrechtspraak vai KI de Raad van State een beroepschrift 81 worden ingediend door: a. degenen die bedenkingen heb ben ingebracht tegen het ontwerp vat etf het besluit; b. de adviseurs die gebruik heb ben gemaakt van de gelegenheid advies uit te brengen over het ontwerp van hei besluit; c. degenen die bedenkingen heb ben tegen wijzigingen die bij het nemen jj van het besluit ten opzichte van het onl- |vj werp daarvan zijn aangebracht; 25 d. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten jjS geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit. Het beroepschrift moet (in tweevoud) worden gericht aan de Raad van State, afdeling Bestuursrechtspraak, postbus jj 20019, 2500 EA 's-Gravenhage. [j|t Na afloop van de beroepstermijn wordt de vergunning van kracht, tenzij vóór deze datum beroep is ingesteld en et( een verzoek tot het treffen van een voor- fjj lopige voorziening (waaronder een j schorsingsverzoek) is ingediend. Hel verzoek tot het treffen van een voorlopi ge voorziening moet worden gericht i de voorzitter van de afdeli Bestuursrechtspraak van de Raad vai State, postbus 20019, 2500 EA 'S Gravenhage. Het besluit wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist. Venray, 1 juni 1995 Burgemeester en wethouders voor noemd, namens dezen, chef onderafdeling milieubeheer.

Peel en Maas | 1995 | | pagina 20