pfogmm 1983-lm
STREEKSCHOUWBURG
met o.a.
DAS LAND DES l.ACHELNS
IIDELIO
MADAME BUTTERFI.Y
DE JORDAAN
DE ZOON VAN LOUIS DAVIDS
IM WEISSEN RÖSSL
BALLET VAN TAHITI
BRASIL TROPICAL
MUSICAL EVENAAR
PUBl.lEKSTHEATER
DE APPEL
HAAGSE COMEDIE
HOOFDSTAD OPERETTE
COMPAGNIA D'OPERA ITALIANA
LIMBURGS SYMPHONIE ORKEST
ZUIDELIJK TONEEL GLOBE
MAASTRICHTS SALON ORKEST
TONEELGROEP DE APPEL
FLAIRCK
HET KLIEKSKE
DANIËL WAAYENBERG
THEO OLOF
JENNY AREAN
JOHN LANTINK
GEORGETTE HAGENDOORN
FRANK SANDERS
ALEXANDRA RADIUS
HAN EBBELAAR
TON LUTZ
SIEM VROOM
JO DUSSELDORP
CORRIE VAN GORP
HENK MOLENBERG
JACCO VAN RENESSE
LUCAS VIS
JOOST PRINSEN
maandag 26 september
"Das Land des Lachelns"
operette van Franz Léhar
Er zijn operettes die telkens opnieuw het
publiek naar de theaters doen stromen.
"Das Land des Lachelns" is zo'n uitvoe
ring.
De bekendste melodieën zijn: "Immer nur
lëcheln", "Von Apfelblüten einen Kranz",
"Dein is mein ganzes Herz", "Meine Lie-
be, deine Liebe", "Ich möcht einmal wie
der die Heimat sehen"
Het gaat om een geheel andere enscene
ring dan de uitvoeringen die wij eerder in
Venray zagen. De voorstelling is en blijft
daardoor nieuw. Wat voor de opera "Ma
dame Butterfly" is, is voor de operette
"Das Land des Lachelns". Beide voorstel
lingen zijn geïnspireerd op de Oriënt en
hebben een bekoring die uniek genoemd
mag worden.
Het is dan ook bijzonder prettig, dat men
dit seizoen zowel genoemde opera als de
ze operette in Venray kan zien en horen.
Muzikale leiding: Ed Spanjaard.
Regie: Leo Decker.
Solisten o.a.: Monica Schanzer, Leo Dec
ker.
Koor: Studenten Conservatorium
Maastricht.
donderdag 29 september
"Adèle's keus"
voortreffelijke soloshow van
ADELE BLOEMENDAAL
Een verrassing! Ruim een jaar is Adèle
met haar "theateravontuur" onderweg.
In Amsterdam uitverkochte zalen en rijen
mensen voor de kassa, waarvan de
meesten helaas geen plaats konden krij
gen. Hoe dat ineens mogelijk was. blijkt
de verrassende soloshow door de mond-
reklame waar te maken.
Met als gevolg een enthousiaste pers en
een nog enthousiaster publiek.
De Volkskrant:
"Sterk en muzikaal ondersteund program
ma. dat ook een theater als Carré tot een
zee van kolkend enthousiasme moet kun
nen omtoveren. Afwisselend teder, hard,
sarcastisch, brutaal, uitdagend en dik
wijls bijzonder geestig, levert Adèle een
voortreffelijk programma af, dat de een
voud van het ware kent",
Het Parool:
"Dat Adèle een jofele zangstem heeft,
weet iedereen. Dan ze ongenadig gek kan
doen was ook bekend, maar dat ze stem
mige teksten zo eenvoudig en zonder
opsmuk en zeldzaam muzikaal kan bren
gen, kwam als een verrassing".
Brabants Dagblad:
"Een heerlijk programma, een tijger van
een vrouw. Adèle heeft de juiste keuze ge
maakt. De keuze is nu aan u".
dinsdag 4 oktober
"Duet for One"
van Tom Kempinski met
JOSEE RUITER en DOLF DE VRIES
De première van deze voorstelling heeft
reeds plaatsgevonden en we weten dus
wat ons te wachten staat. Pers en publiek
zijn ronduit enthousiast. De parel der vrije
produkties.
N.R.C.:
"Josée Ruiter speelt een schitterende rol.
Toneel met allure".
Leids Dagblad: "Indrukwekkend".
Het Parool. "Dramatisch goed".
Volkskrant: "Bijdehante gehandicapte
spil van spannend stuk".
vrijdag 7 oktober
"Hardrose - Knalblauw"
muzikaal theater rond een aanstaande
vader - en zijn vrouw door
GUUS PONSIOEN en LILS RENKEMA
Met veel liefde en inzet voor hun werk
brengen Guus Ponsioen en Lils Renkema
een nieuw soort muziektheater-cabaret,
dat inmiddels veel sukses boekt in het
land.
De pers schreef:
"Met leuke en pakkende teksten, die vo-
kaal op een uitstekende manier werden
gebracht, werd er theater gebracht om
"U" tegen te zeggen Een staande ovatie
was hier inderdaad op z'n plaats".
zondag 9 oktober 11.30 uur
Jo Dusseldorp
piano-recital
Aan Jo Dusseldorp werden op twintigjari
ge leeftijd de Prix d'Exellence van het
Amsterdams Conservatorium en de Jubi-
leumprijs van de Maatschappij tot Bevor
dering der Toonkunst toegekend.
Hierna volgden gedurende tien jaar solo
optredens in Nederland en de meeste
West-Europese landen.
Kort na de oprichting van het Maastrichts
Conservatorium werd Jean Franssen en
Jo Dusseldorp de opleiding van pianisten
en docenten voor het hoofdvak piano toe
vertrouwd.
PAUL VAN VLIET
ADÈLE BLOEMENDAAL
PETER FABER
BOUDEWIJN DE GROOT
ANDRÉ VAN DUIN
ROBERT LONG
LEEN JONGEWAARD
WILLEM NIJHOLT
LEX GOUDSMIT
MARY DRESSELHUYS
FONS JANSEN
ROBERT PAUL
RIJK DE GOOYER
JOSÉE RUITER
SETH GAAI KEMA
TON THISSEN
LINDA VAN DIJCK
JOS BRINK
maandag 24 oktober
"Richard III"
Zuidelijk Toneel Globe
Kennismaken met dit stuk lijkt nog het
meest op een bezoek aan een achtbaan:
in adembenemend tempo stort je, zodra
je bent ingestapt, van de ene bloedstol
lende situatie in de volgende. Tijd om er
over na te denken krijg je niet, je bent
overgeleverd en nog slechts in staat met
een mengeling van ongeloof, angst en
fascinatie de rit uit te zitten.
"Richard III" is het summum van pure
slechtheid, daarover laat Shakespeare
geen enkele twijfel bestaan. Tegelijkertijd
toont hij dat deze duivel wel degelijk een
gevallen engel is, want hij rust hem toe
met een aantrekkingskracht, intelligentie
en humor die moeilijk te weerstaan zijn.
De schurk krijgt meer charme dan zijn
minder slechte tegenstanders. Voor het
milieu aan het hof. waar het stuk zich af
speelt, paart hij de sfeer van een jongens
boek aan die van een ambitieuze Tweede
Kamerfraktie: niemand in het stuk staat
buiten de spanning die het manipuleren
van de macht met zich meebrengt.
"Richard III" wordt door Globe op eigen
tijdse manier gebracht en wij verwachten
een uitermate boeiende toneelavond.
Bijna het gehele gezelschap zult u in deze
voorstelling aan het werk kunnen zien.
De vertaling werd gemaakt door Gerrit
Komrij, de regie voert Peter de Baan en de
vormgeving is van Paul Gallis.
donderdag 27 oktober
André van Duin
met zijn nieuwe revue
"Teleater"
André wordt in deze nieuwe show als van
ouds terzijde gestaan door: Frans van
Dusschoten, Corrie van Gorp, Hans Leen-
dertsen en de Barrie Stevens Dancers.
De tijden van de revue zijn nog niet voor
bij. De ongeschreven wet van de crisis,
die omvangrijke produkties onmogelijk
zou maken, wordt doorbroken door een
andere wetmatigheid: die van de golfbe
weging in de omvang van de produkties
waarmee André van Duin ons overspoelt.
André van Duin is in het theater klein be
gonnen en langzaam uitgegroeid tot een
revuester van allure.
Na een onderbreking van twee jaar.
waarin hij bezig was met andere produk
ties, gaat zijn voorkeur toch weer uit naar
een groots aangepakte revue, zij het in
een nieuwe, moderne vorm.
U kunt in ieder geval weer vele komische
sketches verwachten in samenwerking
met zijn vaste theaterpartners, afgewis
seld met solistische konférences.
André heeft ook in onze regio vele fans.
Uit bezuinigingsoverwegingen konden wij
maar één voorstelling boeken. Wij ver
wachten dan ook dat die voorstelling in
een mum van tijd uitverkocht zal zijn. Dus
wilt u verzekerd zijn van kaarten, dan zult
u onze eerste beursdag moeten bezoe
ken!
donderdag 13 oktober
Brasil Tropical
Deze sprankelende, exotische show vol
bruisend temperament van de bronskleu
rige mulatten-meisjes en de spektaculai-
re sprongen van de akrobatische dansers,
is in Europa nog steeds ongeëvenaard.
"Brasil Tropical" met het "Carnaval in
Rio" is en blijft een spektakelstuk, dat het
publiek in zijn enthousiaste ritme mee
sleurt. Dit gezelschap heeft in Venray al
een tiental uitvoeringen gegeven en
steeds voor stampvolle zalen. Het is dan
ook een ongekompliceerde avond, een
wervelende show, een avond "uit".
De show wordt steeds vernieuwd en aan
gezien wij vorig seizoen geen "Brasil Tro
pical" op het programma hadden, zal het
voor de meeste mensen om een nieuwe
show gaan.
dinsdag 1 november
"...en het bleef nog lang
onrustig in de stad!"
ROBERT LONG en LEEN JONGEWAARD
Het lag voor de hand dat Robert Long en
Leen Jongewaard na hun suksesvolle
programma's "Duidelijk Zo" en "Tot Hier
toe" een derde programma zouden sa
menstellen.
Het opnieuw door Robert Long geschre
ven programma "....En het bleef nog lang
onrustig in de stad", is dan ook een lo
gisch vervolg op de ontwikkeling in de vo
rige programma's.
Ook deze keer worden wanhoop en angst
afwisselend vertaald in blijdschap, woede
en schaterlach.
Met name één van de essenties van
"theater", te weten het transformeren van
een levensvisie en filosofie in een theater
programma, beheerst Robert Long als
geen ander.
Dat beiden daarnaast niet schromen van
tijd tot tijd de gangbare normen van kaba-
ret te overschrijden, bevestigt slechts dat
zij zich zowel inhoudelijk als qua presen
tatie kwetsbaar durven opstellen
zondag 6 november 11.30 uur
Het Maastrichts
Salon Orkest
recital
André Rieu - eerste viool
Frans Vermeulen - tweede viool
Gemma Serpenti - cello
Jean Sassen - bas
Thieu Heyltjes - piano
Het Maastrichts Salon Orkest heeft zich
ten doel gesteld de letterlijk en figuurlijk
naar "de achtergrond" verdrongen salon-
muziek op het concertpodium te brengen
En dat doen zij met veel sukses dank zij
de geheel eigen en unieke klank die zij
hebben ontwikkeld en aan het perfekte
samenspel.
Het Maastrichts Salon Orkest trad regel
matig in Venray op voor een enthousiast
publiek. Om deze reden werd het ensem
ble opnieuw op het programma geplaatst.
Onder leiding van "Stehgeiger" André
Rieu brengt het Salon Orkest een nieuw
repertoire van beroemde schlagers "van
toen", bekende operettemelodieën en an
dere gezellige salonmuziek.
Laat u zich voor het eerst of opnieuw ver-
wennpn door dit unieke ensemble!
dinsdag 8 november
"Madame Butterfly"
opera van Puccini
Compagnia d'Opera Italiana di Milano
Men hoeft heleméal niet van opera te
houden om toch ontroerd en overweldigd
te worden door de mooiste en populairste
opera die ooit werd geschreven.
"Madame Butterfly" spreekt tot de ver
beelding en is een voorstelling met een
hart, maar bovenal is het een opera met
een aaneenschakeling van prachtige
aria's en duetten. Na het overweldigende
sukses vorig jaar met "II Trovatore" en
het jaar daarvoor met "Un Ballo in Ma-
schera" mogen wij ook nu weer een
belcanto-avond van formaat verwachten.
Prachtige stemmen zijn verbonden aan
dit beroemste Europese reisgezelschap.
"Madame Butterfly" heeft een partituur
met sublieme nuances, aangrijpende
stemmingsaksenten, maar heeft ook een
dramatische kracht die velen aanspreekt.
Bezoekers die de vorige uitvoeringen van
de "Compagnia d'Opera Italiana" zagen,
hoeven we niet meer aan te sporen deze
voorstelling te gaan zien, want die gaan
zondermeer. Anderen die het gezelschap
nog niet kennen zouden, nu het om een
zo tot de verbeelding sprekende opera
gaat, zeker eens moeten gaan luisteren.
De muzikale begeleiding wordt verzorgd
door het Postas Symphonie Orkest uit
Budapest. De koren worden gezongen
door het Musicakoor uit Boekarest. De
solisten zijn traditiegetrouw uit de grote
Italiaanse operapaleizen.
donderdag 10 november
Limburgs Symphonie
Orkest
dirigent: Wolfgang Trommer
solist: Daniël Heifetz, viool
R. Strauss
- Metamorphosen voor 23 solostijkers
F Mendelssohn
- Vioolconcert in e, op. 64
F. Schubert
- Zesde Symphonie in C
Daniël Heifetz werd geboren in de staat
Missouri (V.S.) in 1948 en studeerde bij Ef-
rem Zimbalist en Ivan Galamian aan het
Curtis Institute of Music. Hij behaalde de
eerste prijs van het Merriweather-Post
Concours in Washington en in 1978 was
hij een der prijswinnaars van het Tchai-
kowsky Concours in Moskou. In Amerika
maakte hij zijn orkestdebuut in New York
met de National Symphony en is sinds
dien opgetreden met orkesten als de Los
Angeles Philharmonic, het Cleveland Or
chestra en het Philadelphia Orchestra
met dirigenten als Zubin Mehta, Aldo
Ceccato, Lorin Maazel. Hij maakte tour
nees door Amerika, Canada, Europa,
Midden- en Zuid-Amerika.
dinsdag 15 november
WILLEM NIJHOLT en LINDA VAN DIJCK
in
"Sukses"
van Norman Beim
Sukses is bij "Sukses" verzekerd! Als een
jong akteursechtpaar aan het begin van
een toneelkarrière staat en vastbesloten
is om het grote sukses binnen te halen,
moeten er flinke klappen worden geïnkas-
seerd.
De Telegraaf:
"Sukses is een suksesvoorstelling van de
eerste orde, die ik zonder de geringste te
genzin binnen een week voor de tweede
maal zou willen zien. Een groter kompli-
ment kan ik eigenlijk niet bedenken".
Het Vrije Volk:
"Met zijn tweeën op het toneel en het pu
bliek in de houdgreep houden, valt niet
mee en is een zware opgave. Tenzij na
tuurlijk het stuk enorm boeiend is of de
akteurs bijzondere prestaties leveren.
"Sukses" is een kombmatie van beide
voorwaarden
Verdere krantenkoppen zijn:
"Van de eerste tot de laatste sekonde in
de ban".
"Indringend spel van Nijholt en van
Dijck"
"Suksesvoorstelling. maar wel voor een
gevormd toneelpubliek"
Kortom een geslaagde toneelavond,
waarbij bij voorbaat vast staat, dat het
een sukses wordt.
donderdag 17 november
vrijdag 18 november
Nooy's Volkstheater Amsterdam
"De Jordaan"
volksmusical naar boeken van
Israël Querido
Zelden heeft het volkstoneel meer in de
belangstelling gestaan dan juist nu Het^
sukses van de produktie "De Jantjes",
dat dit gezelschap vorig seizoen bracht,
was dan ook ongekend groot
Daarom heeft het Nooy's Volkstheater
besloten om in het nieuwe theaterseizoen
opnieuw een grote volksmusical uit te
brengen en wel "De Jordaan" naar boe
ken van Israël Querido in een bewerking
van Dick Noov.
De Jordaan.... een gezellig en rondborstig
stukje Amsterdam, met toch de aanloop
van en de uitloop naar die rauwe Zeedijk.
De Jordaan.... met z'n grote tegenstellin
gen: feesten en vechten, oprechtheid en
geslepenheid, de armen en de woeke
raars, vreugde en verdriet
De Jordaan... met z'n lief en leed, z'n lach
en traan en z'n zang en dans
De Jordaan.... een warmbloedig brok
volkstheater.
Aan de produktie werken o.a. mee:
Carry Tefsen, Henk Molenberg. Hanny
Vree. Dick Rienstra, IJf Blokker. Wim Wa-
MH
zondag 20 november 11.30 uur
Odette Burger
De veertienjarige, in Overloon woonachti
ge Odette Burger krijgt al zes jaar viool
les.
Deze zeer talentvolle Havo-scholiere stu
deert tevens aan de vooropleiding van het
Sweelinck Conservatorium te Amster
dam, waar zij les krijgt van Jan Nicolai,
oud eerste concertmeester van het
Utrechts Symphonie Orkest.
In januari 1982 won zij de eerste prijs tij
dens het Nationaal Vioolconcours lor-
dens Baronesse Sweerts de Landa in den
Haag en naar aanleiding daarvan werd zij
uitgenodigd aan enkele radio- en T.V.-
programma's mee te werken
Al komt Odette uit een muzikale familie -
een van haar zusjes speelt prachtig fluit
toch is het repertoire voor een leerling van
haar leeftijd zeer bijzonder Odette speelt
het repertoire van een professionele vol
wassene-
Tijdens het viool-recital in Venray zal zij
o.a. de volgende werken spelen:
"Introduction et Rondo Capriccioso" van
Saint-Saëns, "Caprice Viennois" van
Kreisler en de "Polonaise brillante opus
21" van Wieniawski.
donderdag 24 november
Seth Gaaikema
met zijn nieuwe cabaretprogramma
"Het Orakel"
Het nieuwe programma van Seth Gaaike
ma bevat voor een belangrijk deel politie
ke konférences, die telkens opnieuw wor
den aangepast aan de aktualiteit.
Seths uitgangspunt is op te komen voor
het individu, te wijzen op de noodzaak om
zelfstandig te blijven nadenken en niet te
snel met modeverschijnselen mee te
doen.
In zijn programma's is weinig plaats voor
zwart-wit uitspraken, omdat hij van me
ning is dat de praktijk dwingt tot het aan
brengen van nuances.
"Het Orakel" zal u derhalve konfronteren
met een aantal geschakeerde, maar daar
om met minder duidelijke standpunten
ten aanzien van aktuele thema's
zaterdag 26 november
Shusaka Dormu
Dance Theatre
Het Shusaka Durmu Dance Theatre is
een gezelschap dat is samengesteld uit
medewerkers van zeer uiteenlopende na
tionaliteiten, ieder met een geheel eigen
theaterachtergrond Haar programma's
hebben daardoor, mede door toepassing
van meerdere disciplines (dans en mime)
en een diversiteit aan gebruikte theater
vormen (bewegings-en muziektheater)
een zeer eigen karakter gekregen, dat
moeilijk te vergelijken valt met andere he
dendaagse theatervormen.
zondag 11 december 11.30 uur
Wies de Waard, dwarsfluit
Bauke Oosterhout, gitaar
De muziek die dit dwarsfluit/gitaarduo ten
gehoren zal brengen, strekt zich uit van
de renaissance tot hedendaagse muziek.
Op het programma staan werken van o.a.
Handel, Carulli, Bach, Kont, Gato, Villa-
Lobos, Burkhard en Ravel. Tevens zullen
zij enige solowerken laten horen.
Gezien het intieme karakter van beide in
strumenten is de kombinatie gitaar/
dwarsfluit bijna ideaal en vele heden
daagse componisten zijn er dan ook door
geïnspireerd ervoor te schrijven.
donderdag 15 december
lm Weissen Rössl"
operette van Benatzky
Hoofdstad Operette
De Hoofdstad Operette maakt van haar
uitvoeringen steeds een feest. Pracht en
praal, goed gezongen, met oog voor het
détail
Elke voorstelling is opnieuw een muzikaal
hoogtepunt, waar velen naar uitzien.
U kent waarschijnlijk de onvergetelijke
muziek uit deze operette: "lm Weissen
Rössl am Wolfgangseè", "Was kann der
Sigismund dafür dass er so schön ist",
'lm Salzkammergut, da kann man gut
lustig sein", "Zuschaun kann ich nè", "Es
muss etwas Wunderbares sein, von dir
geliebt zu werden".
U zou ze meteen al mee willen zingen nu
u de titels leest.
U ziet en hoort in de hoofdrollen:
Marga de Boer, Ton Hofman, Antoni
Wink, Germaine Compier, Jan Hander-
son, Jacco van Renesse, Henk Boelhou
wers, Anita Heins, Johan van der Zalm en
Lily Loerkens.
dinsdag 20 december
Daniël Wayenberg, piano
Theo Olof, vlooi
concert
Twee virtuozen op één avond! We denken
dan ook dat we héél hoge verwachtingen
mogen koesteren. Het is volstrekt zinloos
om de kwaliteiten van de pianist en de
violist te bewieroken, wat dat is door ve
len reeds bij herhaling gebeurd.
De ware muziekliefhebber weet dat het
hier om de top van de Nederlandse mu
ziekwereld gaat, en dan bezoekt men zo'n
concert.... al vergaat de wereld.
maandag 19 december ujn
"Stille Nacht" pt
een tragi-komedie van Peter Turrini Lg
met MARY DRESSELHUYS en
JAN RETEL |l
"Stille Nacht" beschrijft twee mense *ai
een werkster en een nachtwaker, beidt ior
gedurende hun hele leven niet allee Ka
slaaf geweest van hun persoonlijke leve >ro
somstandigheden, maar ook van het wfer
reldgebeuren. Het stuk beschrijft hun b *r
hoefte aan wederzijdse tederheid, de wJ"l
ze waarop zij zich geleidelijk aan eeJ16*
beetje vrijheid weten te veroveren en l> e I
recht dat zij zich verwerven om overmo W
dig te worden.
U ziet deze ontwikkeling zich voltrekke
tegen de achtergrond van Kerstmis, a^u
symbool van de kommerciële naastenlie
de. )ei
Voor deze twee mensen is het echter c m:
gelegenheid zich daaraan te onttrekke r0f
door op Kerstavond te vluchten in hi )ee
werk en er op een stille manier een geh©
eigen feestje van te maken.
De vertaling van dit stuk werd gemaal we
door Mary Dresselhuys en Gerard Co ia£
De regie wordt gevoerd door Guus He an
mus.
woensdag 21 december
"De Hulsbewaarder"
van Harold Pinter
Toneelgroep DE APF^EL
Onder regie van Lodewijk de Boer bre
gen Peter van der Linden, Rein Edzard
Robert Prager een van de bekendste wefo
ken van Pinter op het toneel.
Pinter is de belangrijkste vertegenwoorieri
ger van het Engelse drama uit het midi
van de 20ste eeuw.
De personages in Pinters stukken voeretDt
een schijnbaar alledaagse konversatie.
Uitschieters in woord en daad zorgt
voor abnormale situaties en duurzarnfcn
spanning.
Een veelgespeelde voorstelling, die tiha
van hoogtepunten kent. Geen gemakk ut
lijk stuk, wel theater van de twintig:
eeuw en bovendien gebracht door De A ep
pel. een gezelschap dat theater van c,
20ste eeuw wil en kan brengen.
De echte toneelliefhebber staat een
neelavontuur te wachten, dat tot een giev'
denkwaardige avond kan uitgroeien.
zondag 8 januari 11.30 uur
Amsterdams Loeki
Starlust Quartet
recital
c
•pc
Het Amsterdam Loeki Starlust Quarti
bestaat sinds oktober 1978. De vier bid
fluitisten: Daniël Brüggen, Bertho Drieve
Karei van Steenhoven en Paul Leenhou
studeerden aan het Sweelinck Conserv
torium en waren allen leerling van Kei
Boeke en Walter van Houwe. Het repertq
re omvat werken uit de renaissance,
vroeg- en laat-barok. Het kwartet breni
eveneens eigen arrangementen en m
ziek van hedendaagse komponisten ti
gehore.
dinsdag 10 januari
"Hamlet"
van Shakespeare
Haagse Comedie
In 1976 werd "Hamlet" voor het laatst i
Venray opgevoerd. We schreven toen
ons programmablad: "Minstens eenma Ee
in zijn leven moet men een "Hamlet" g 9ir
zien hebben".
Inderdaad. "Hamlet" is hét grote tond
uit het onverwoestbare wereldrepertoirt,er
Iedere Hamlet-versie is anders en zeki
nu een gerenommeerd gezelschap als on
Haagse Comedie dit stuk gaat brengen
een uitzonderlijke sterbezetting, mogt
we verwachten dat het een zeer bijzond nif
re toneelavond wordt. Er zijn dan ook vave
mensen, die al vele versies hebben gezie
maar nooit uitgekeken raken op dit std Hl
Terecht, het stuk is steeds weer nieuwe
aktueel.
De rol van Hamlet zal worden gespee
door Hans Hoes. Onder de vele medesp
lenden zijn o.a. Trins Snijders en Juli
Croiset.
De regie wordt gevoerd door Guido
Moor.
of
vrijdag 13 januari
Boudewijn de Groot
"Concert III"
Lange tijd verbleef Boudewijn de Groot
de Verenigde Staten, waar hij aan de Dit M'
Groove's Music Workshop in HollywcK
de studies van arrangement en harom e-
nie beëindigde Ongetwijfeld zal hem d a£
ze ervaring voor zijn reeds mdrukwekke kl'
de muzikale kennis en kapaciteiten tl
goede komen bij het nieuwe repertoi
dat hij wenst voor te stellen tijdens zi
.V.W. JICIICII UjUCIIS ti |g
Nederlandse tournee. Vanzelfspreker "v
zal ook nog een aantal van zijn bekent
evergreens" op het programma voork
men. Een groot aantal vernieuwde arrai
gementen zal echter dit "Concert III" ei
extra fris en jong klankdekor geven.