M
Mammoet-vergaderingen weer op komst
Venrayse vloeivelden behoren tot
't verleden
AuCyypc
POELS
Jubilaris bij LTS
AuCyyfic
WEEKBLAD VOOR VENRAY EN OMGEVING
s de Peel nog
een barrière
De taan
y ,v
Meubelen
Wegenaanleg
Smakterheide
Directeur Cox
verlaat Rabo
bank Merselo
De Zwaan vl-.
IIJDAG 28 SEPTEMBER 1979 Nr. 39
HONDERDSTE JAARGANG
H PEEL EN MAAS
VOOR AL UW DRANKEN
ITGAVE DRUKKERIJ VAN DEN MUNCKHOF B.V. VENRAY
ÏROTESTRAAT 28 POSTBUS 1 TEL. 82727 GIRO 1050652
VOOR AL UW DRANKEN
ADVERTENTIEPRIJS 26 ct. per mm. ABONNEMENTSPRIJS
PER HALF JAAR f 10,- UITSLUITEND BIJ VOORUITBETALING
Eeuwenlang is de Peel een schier
verkomelijke barrière geweest
de provincies Limburg en
Brabant in het algemeen en
;n de „grensplaatsen" van beide
icies in het bijzonder.
Op oude kaarten van het gebied
aat de Peel als een donker vlak
ingegeven om aan te tonen, dat dit
onherbergzaam gebied is, waar
beter niet in zou kunnen verdwa-
x
De verbinding tussen Venray en
elmond bestond in het begin van
feze eeuw uit een karrespoor, waar-
rer op gezette tijden de diligence
■jpn de Gouden Leeuw trok.
^Opmerkelijk, maar ook tekenend
r het verschil tussen beide pro-
ïcies was daarbij de breedte van
_t karrespoor. Aan de Brabantse
ens, nabij de Craayenhut, moesten
wielen van de wagen worden ver-
t van Limburgse op Brabantse
eedte
De tijden zijn veranderd. De Peel
intgonnen en tussen de provincies
vanuit het Venrayse bezien
■de verbindingswegen gekomen,
ils de Deurneseweg, de Overloon-
reg en de Maasheseweg.
Jet de aanleg van Rijksweg 73
opt men deze inter-provindale
rbindingen te verbeteren,
laar wat niet veranderd is, is ken-
ijk nog de „onoverkomelijke bar
re van de Peel". Deume en Hel-
>nd liggen op een (ferme) steen-
irp afstand van Venray, maar van
ig kontakt tussen Venray enerzijds
iDeurne en Helmond anderzijds is
iwelijks sprake.
»p gemeentelijk niveau bestaat zo
als een Peelgemeentenkontakt en
kontakt met de naaste buur-
luw, de gemeente Vierlingsbeek.
kontakt heeft geresulteerd in een
imenlijke aanpak van zaken in
jkt en Holthees (sportaccommo-
les en gemeenschapshuis) en laat-
ijk in de aanleg van het fietspad
Venray en Overloon tot en
een stukje op Viertingsbeekse
id.
Verder bestaan er nagenoeg geen
iciële kontakten met onze wester-
iren. Of het zou moeten zijn, dat
ze nog wel vanuit Ysseisteyn met
t voor dit dorp zeer nabij gelegen
eurne, worden onderhouden voor
hooi- en winkelbezoek.
Daarom lijkt het ons zinvol, de
Ker dagen door Helmond toogesto-
sn hand aan te nemen. Deze hand
erd toegestoken door de zeer ak-
eve Helmondse V.V.V. bij gelegen-
id van de viering van de vijfen-
irtigste verjaardag van de bevrij-
Dit feit wordt in Helmond op groot-
wijze gevierd (terwijl in Venray
en enkel intiatief in deze richting
ondernomen).
De V.V.V. Venray heeft deze week
nkbaar gebruik gemaakt van de
Helmond geboden mogelijkheid
e'.ke bestond uit het ontvangen van
n groep Norfolks, leden van het
orfolks-regiment, dat een belang
de aandeel heeft gehad in de be-
jjding van Venray.
Ook het gemeentebestuur van Ven-
y was in voor dit kontakt en heeft
groep officieel in het raadhuis
Itvangen. Om Venray tóch te her
neren aan de vijfendertigste ver-
ardag van de bevrijding zorgde
V.V. Helmond er voor, dat een
nep Schotse pijpers door Venray's
ntrum trok.
Op haar beurt zorgde WV Venray
n weer voor een versterking van
inwendige Engelse, Schotse en
ïlmondse mens en een herdenking
het geallieerde kerkhof aan de
lenderstraat.
Tussen door was er voor de Ven-
yse en Helmondse V.V.V.-bestuurs-
ien nog gelegenheid om over
»rtzetting van de nu gelegde on-
Tlinge kontakten tussen de beide
V.V.'s te praten.
Helmond is er een groot voorstan-
ir van en het ligt voor dc hand, dat
ok het bestuur van Venrays V.V.V.
raag tot samenwerking bereid is.
u is het van vroeger uit voor een
imburger een moeilijke zaak om
ver de provinciegrenzen heen te kij-
in.
Nu het initiatief vanuit Helmond is
snorren geloven we de onoverkome-
ike Peel niet meer als een excuus
mogen aanvoeren en dat ook Ven-
iy bereik is tot de stap over de pro-
nciegrens.
Samenwerking kan alleen maar
uttig zijn omdat wat Helmond te
ieden heeft niet in Venray is te vin-
en en omdat Venray weer veel te
ieden heeft, wat Helmond niet heeft.
Kleuren
afdrukken
Veilig, snel. goedkoop
9*9 f 0.75
9* 13 f 0.90
Alleen gelukte foto's be
talen
WINKELCENTRUM T BRUKSKE
Vaij vijf tot tien uur heeft Ven
rays gemeenteraad j.l. dinsdag een
dertig punten tellende agenda ver
werkt, en daarmee wellicht weer een
voorproefje genomen van de komen
de vergaderingen waarin de begro
tingen voor het volgend jaar behan
deld worden en die, zoals bekend,
dikwijls vele, vele uren duren.
Het was ook voor de laatste maal
dat de raad vergaderde in de kantine
c.q. koffiekamer van het nieuwe ge
meentehuis, waarin men ruim 3 jaren
onderdak vond. Op 9 oktober a.s.
wordt n.l. de nieuwe raadzaal in ge
bruik genomen.
NIEUWE RAADSLEDEN
Deze vergadering begon met de be
ëdiging van de twee nieuwe raads
leden J. Houba en L. Janssen, die de
opvolgers zijn van G. Thijssen en J.
Oudenhoven.
In hun „maidenspeech" zei de heer
Houba wat men van hem mocht ver
wachten: een kritische en zakelijke
benadering van de problemen en on
derwerpen welke in de raad aan de
orde komen, of welke in onze ge
meente spelen; daarbij uiteraard ge
leid door liberale beginselen en het
VVD-gemeenteprogramma.
De heer Janssen vroeg voor de
vernieuwde fraktie op alle gebied
een faire kans, om het raads- en
commissiewerk goed te kunnen doen.
Hij besloot zijn toespraak met de
wens dat „de fraktie-auto's vurzien
meuge blieke van nie te stugge
schokbrèkers van ellestiek"
RIJKSWEG 73
Enkele weken geleden hebben wij
in dit blad de traceringen behandeld
van de toekomstige Rijksweg 73, zo
als' die door Rijkswaterstaat ter dis
cussie zijn aangeboden. Nu blijkt ook
het Gewest Noord Limburg de ge
zamenlijke Noord Limburgse ge
meenten een tracé-nota over deze
Rijksweg 73 te hebben samengesteld
en daarin bovendien voor een be
paald tracé de voorkeur uitspreekt.
Behoudens minder belangrijke ver
schillen, komt dit voorkeur-tracé
vrij goed overeen met een der trace's
welke Rijkswaterstaat ter discussie
stelt. Voor Venray is dit de nieuwe
provinciale weg naar HorstVenlo.
Deze weg, nu 2-baans, zou dan wel
4-baans moeten worden en nabij
Rank Xerox aan de Maasheseweg
worden doorgetrokken naar Box
meer.
De heer Koonings (PvdA) vond de
nota van het Gewest, geheel overbo
dig. Temeer omdat deze is samenge
steld door burgemeesters, die in het
verleden al menige blunder hebben
gemaakt. Met name door de woning
bouw veel te dicht bij die grote ver
keersweg te plannen. Voor Venray
noemde hij o.a Brukske, Landweert,
Castenrav en Lull. Zijn fraktie hield
het voorlopig maar op de Midden
Pcelweg als toekomstige Rijksweg
73. Achter Merselo zou die weg dan
moeten ombuigen richting Smakt en
Boxmeer.
Tegen deze zienswijze was de frak
tie Kerkdorpen fel gekant. Men gaat
dan weer alles teniet doen wat in dat
gebied middels de ruilverkaveling
tot stand is gekomen. Bij monde van
de heer Reintjes pleitte men voor
het tracé over de Provinciale weg,
met een kortsluiting naar het grens
gebied Venlo. De heer Claessens
voegde daar nog aan toe, dat men het
weggedeelte VenrayBoxmeer de
meeste voorrang zou moeten geven.
De heer Koonings bleef bij zijn
standpunt. De Midden Peelweg is
ook voor het verkeer uit Roermond
naar West Nederland een ideale ver
binding. Daarmee ging hij echter
voorbij aan de goede verbindingen
welke er bestaan tussen Roermond,
Eindhoven en Den Bosch, terwijl
Venlo voor dat gebied van de E3 ge
bruik maakt. Overigens wees de heer
Koonings op de mogelijkheden voor
Venray die er liggen nu de kapitale
Maasbrug bij Well gebouwd wordt
en de gemeente Bergen bepaalde we
genplannen heeft in de richting van
de Duitse grens. Hij meende ook, dat
de op- en afritten die nu nog op de
Provincialeweg zijn aangelegd (in
Brukske en aan de Maasheseweg)
zouden komen te vervallen, zodra
daar een Rijksweg zou komen, maar
dat bleek toch niet de bedoeling te
zijn.
De heer Den Brok (Samenwerking)
was bang dat de Midden Peelweg in
de toekomst toch als „sluipweg" zou
fungeren, maa.r die vrees werd hem
ontnomen door de stelling dat men
toch veel liever zal rijden over een
ruime vierbaans weg dan over een
weg met veel lokaal landbouwver-
keer en andere beperkingen.
Zeker na de deskundige en uit
voerige toelichting welke de heer P.
Janssen, namens de gemeente, op het
voorkeur-tracé gaf, mocht men kon-
kluderen dat de meerderheid van de
raad het c-r mee eens was om van
de Provinciale weg een Rijksweg te
maken. Maar het laatste woord is
Hotel-Bodega
Restaurant
GROTE MARKT 2a-4 VENRAY TEL. 04780-1
a.s. Vrijdag theateravond Paul van Vliet
Vanaf 17.30 uur serveren wij U in ons Restaurant ,,Au Cygne"
het volgende menu:
CONSOMME DE CANARD CAROLA
Heldere eendenboillon
BARQUETTE QUO VADIS
Korstbakje gevuld met vlsragout
STEAK DE PORC MARIE-STUART
Varkenssteak met een geraffineerde saus, div. groentes en aardappelen
POUDING NESSELRODE
Pudding van het huis met kastanjes en bigareaux
MOCCA
Prijs f 32,50; zonder voorgerecht en incl. mocca f 25,50
Dit is tevens ons a.s. zondagavond-menu.
Na afloop van de schouwburg gezellig napraten in Bar-Bodega „De Zwaan"
of in ons Restaurant, waar U nog tot twee uur terecht kunt voor een kopje
koffie, een borrel of „Theatersnack".
RESERVERINGEN 04780-86969
Wat in vijftig jaar niet meer is
voorgekomen, is thans in Venray een
feit geworden: de uit 1928 datereride
vloeivelden staan droog. De elf vel
den, die sinds de aanleg van de rio
lering al het rioolwater van Venray
en kerkdorpen te verwerken hebben
gekregen liggen er „keurig" opge
ruimd bij en het stinkt er zelfs niet
meer. Het slib is midden in de vel
den opeen geschoven om uit te zak
ken en te drogen, terwijl de bedden
zijn geëëgaliseerd.
Het probleem wat te doen met het
slib is evenwel nog niet opgelost.
Door Provinciale Waterstaat van
Limburg zijn grote hoeveelheden
slibmonsters genomen uit de bedden
en toe- en afvoersloten. Afgewacht
wordt hoe de laboratoriumuitslagen
zullen luiden. Daarvan zal het afhan
gen op welke wijze het slib dient te
worden afgevoerd.
De vrij droge nazomer heeft het
drogingsproces bevorderd.
De nieuwe zuiveringsinstallatie
heeft intussen grotendeels het werk
van de vloeivelden overgenomen. De
hele inlaat van de riolering is op de
installatie aangesloten. In de opstart-
periode dient nog een aantal kinder
ziekten van de zuiveringsinstallatie
te worden opgelost. Met name be
staat het nog niet opgeloste probleem
van de overstort. Bij zware regenval
zal het door de regen sterk ver
dunde rioolwater eerst moeten
worden opgeslagen voordat het naar
de zuivering gaat. Voorlopig zal hier
voor nog een naast de voormalige
vloeivelden liggende sloot wórden
gebruikt in afwachting van het ge
reed komen van een z.g. overstort-
vijver of -sloot.
hierover nog niet gezegd. Nog dit
jaar zal de raad daarover uitvoerig
van gedachten wisselen. Intussen
hebben de raadsleden dan de tijd bei
de rapporten eens uitvoerig te bestu
deren.
VERKEERSDREMPEL
De gemeente ziet af van het ma
ken van een derde verkeersdrempel
in de rondweg Brukske. Dit omdat,
zoals de heer Poels stelde, de com
missie Verkeer met de rug tegen de
muur stond. Een derde verkeers
drempel zou namelijk voor de Zuid
Ooster busdiensten aanleiding kun
nen zijn om niet meer door het
Brukske te rijden, maar de Henri
Dunantstraat te gaan gebruiken. En
dat ongemak wil men de bewoners
van het Brukske toch niet aandoen.
Wethouder Loonen ontkende dat
men voor de Zuid Ooster „door de
knieën" gegaan was, maar dat was
volgens de heren Poels en Den Brok
wel het geval. Maar mede op voor
stel van de heer Koonings zal men
nu gaan bestuderen hoe men op die
Rondweg het verkeer veiliger kan
maken. Aan de snelheidslimiet van
50 km houdt zich nu geen mens
WONINGBOUW OOSTRUM
B. en W. hebben besloten een per
ceel grond in Oostrum te verkopen
aan Bouwbedrijf Raedts. De heer
Koonings herinnerde aan een ge
maakte afspraak, dat in Oostrum
geen complex-bouw van allemaal
dezelfde woningen van de grond zal
komen .Daar heeft 'men nu echter
weer alle kans op.
Wethouder Schols moest dit be
vestigen. Maar het ging hier over een
oude afspraak met de firma Raedts.
Daar had men zich aan te houden.
Maar in de toekomst zal dat zeker
niet meer gebeuren.
BESTEMMINGSPLAN SMAKT
Tegen het ontwerp-bestemmïngs-
plan Smakt zijn een 5 tot 6 bezwaar
schriften binnen gekomen. Dat vond
de heer Reintjes voor zo'n kleine ge
meenschap wel wat erg veel. Is er
bij het plannen-maken wel voldoen
de overleg .geweest met de bevol
king? Hij had moeilijkheden met de
bestemming van een bebouwd per
ceel tot landbouwgebied zonder be
bouwing. Moeten die opstallen nu
verdwijnen?
Volgens wethouder Schols hoeft er
(nu) niets afgebroken te worden.
Voor het overige is „totaal overleg"
geweest met de dorpsraad, en is er
een keus gemaakt na afweging van
de konse'kwenties.
De heer Houba vond het, evenals
Reintjes, wel vreemd dat Smakt nu
fetielijk in tweeën gedeeld wordt.
Maar goed, de raad maakte er zich
niet al te druk over en ging tot vast
stelling over. Maar achteraf (in het
vragen-uurtje) kreeg deze kwestie
nog een staartje. Een oud-inwoner
van Smakt vond dat men toch wat
lichtzinnig over de bezwaren van de
reclamanten heenstapte, terwijl er
een zo gemakkelijke oplossing voor
de hand ligt. Achter de Smakter-
kapel en de Loobeek liggen twee
boerderijen en voldoende grond voor
een uitbreidings- of bestemmings
plan. Daar zijn helemaal geen moei
lijkheden te verwachten. Bovendien
groeit Smakt dan meer naar Holthees
toe, waar men maatschappelijk en
cultureel toch zo nauw mee verbon
den is.
Wethouder Schols was onkundig
van de geschetste mogelijkheden, en
wilde er ondanks de gedane vast
stelling nog wel eens over praten.
Een ander probleem met betrek
king Smakt deed zich voor toen van
de publieke tribune de vraag kwam
of er in Smakt met twee maten ge
meten wordt. Een rund veebedrijf dat
zich daar wil vestigen moet vanwege
de hinderwet de nodige afstand hou
den van de woonbebouwing. Maar
Was U al bij
in Horst
Speciaal adres voor
massief eiken meubelen
In het noordelijke gedeelte van het
industrieterrein Smakterheide wordt
ter ontsluiting van het gebied een
aantal wegen aangelegd. Momenteel
is men bezig met de aanleg van de
z.g. noordelijke randweg, welke de
verbinding gaat vormen tussen de
Maasheseweg en Spurkt. Deze weg
dient als ontsluitingsweg van het in
dustriegebied. In de naaste toekomst
komen er nog enkele wegen tussen
Smakterweg en de Spurkt.
moet de gemeente niet diezelfde af
stand aanhouden wanneer ze wonin
gen gaat bouwen in de buurt van
een bestaand rundveebedrijf?
Het spijt ons, maar het antwoord
dat hierop gemompeld werd liet aan
duidelijkheid alles te wensen over.
In ieder geval was de vragensteller
er geen snars wijzer van geworden.
BIBLIOTHEEK
Ruim 76.000,heeft de biblio
theek méér uitgegeven in 1978 dan
was gepland. De heer Janssen (VVD)
verwachtte dat men wel elk jaar
voor een dergelijk verschil zal komen
te staan, en vroeg of het niet mo
gelijk zou zijn om tussentijds con
trole te houden. Dat is echter niet
mogelijk, maar het grote verschil zat
hem feitelijk in de personeelskosten
en de bewerkingskosten. Bij de ko
mende begroting zal men met die
posten dan ook rekening gaan hou
den.
PLAN LANDWEERT
Bij de vaststelling van de exploi-
tatieopzet voor het bestemmingsplan
Landweert miste de heer Houba de
kosten voor een wijkcentrum en an
dere voorzieningen. Gedachtig de na
weeën van Brukske en Veltum meen
de hij dat deze posten toch ook in de
exploitatie-opzet vermeld dienden
te worden. Het blijkt echter dat de
financiering van een wijkcentra in
Landweert gaat lopen via het alge
meen voorzieningenfonds en derhal
ve buiten deze opzet gehouden kan
worden.
Ook opname van een post „tegen
vallers" zoals Houba veronderstelde,
is niet nodig omdat men moet wer
ken binnen de voorschriften van rijk
en provincie, wil men de subsidies
niet missen.
De heer Poels wilde wel even vast
gesteld zien, dat eventuele extra kos
ten voor isolatie of wering van ge
luidshinder vanwege Rijksweg 73,
niet meer op de bewoners verhaald
zal worden. Dit is inderdaad niet het
geval. Daar zou dan de provincie of
het rijk voor moeten opdraaien.
De heer Koonings vond dat de klei
ne en goedkope woningen maar bit
ter weinig grond ter beschikking
krijgen. Zouden de bewoners geen
gebruik kunnen maken van het open
baar groen (volkstuintjes of speelge-
legenheid?). Dat blijkt van latere
zorg te zijn.
Het stokpaardje van de heer Koo
nings stads- of blok-verwarming
kwam ook weer ter tafel, Maar
volgens wethouder Schols leert de
ervaring dat men dan toch altijd
meent voor de buurman zijn verwar
ming te betalenWel wil men het
voorstel van de heer Koonings over
nemen, om met of zonder Limagas
eens precies de voor- en nadelen op
papier te zetten.
BAATBELASTING
Zowel in Oirlo (Hogeweg) als aan
een gedeelte van de Hoenderstraat
moet men baatbelasting gaan beta
len. Mede op verzoek van de heren
Truijen en Houba was de ingangsda
tum op 1 januari 1980 gesteld.
De heer Houba vroeg waarop op
een plaats 70% en op de andere 80%
van de kosten op de bewoners ver
haald wordt. Kan daar geen eenheid
in komen? En hoewel aan de vast
stelling van het percentage meerde
re gedachten ten grondslag liggen,
wilde de voorzitter in de commissie
financiën ioch wel eens overwegen
of men inderdaad geen eenheidspei*-
centage kan vaststellen.
Zowel de heer Truijen als de heer
Houba had problemen met de vrij
stelling van baatbelasting voor een
perceel grond aan de Hoenderstraat.
Daar is destijds een weg gepland,
maar of die weg er ooit komt is een
vraagteken. Gaat de eigenaar er later
bouwen als er geen weg komt
dan heeft ie lekker nooit geen baat
belasting betaald, en dat vonden ze
niet eerlijk
De voorzitter was echter niet te
vermurwen. Gezien de bestemming
is het een onbebouwbaar perceel en
daarom is vrijstelling terecht.
(vervolg eerstvolgende tekstpagina)
Wegens het bereiken van de pen
sioengerechtigde leeftijd neemt de
heer J. H. Cox op vrijdag 5 oktober
a.s. afscheid als directeur van de
Rabobank Merselo. Hij wordt opge
volgd door de heer G. J. I. vah Bal
veren.
De carrière van de heer Cox, die
op 7 oktober 1914 in Horst werd ge
boren, begint op 1 september 1960 en
wordt gekenmerkt door de ontwik
keling van de bank.
Op 30 december 1961 werd op
dracht gegeven voor de bouw van
het huidige kantoor aan het Groot-
dorp 34a. Voordien vonden de akti-
viteiten plaats bij de heer Cox aan
huis. De officiële opening van de
nieuwe bank op 11 december 1962
werd samen gevierd met het 45-jarig
bestaan. Op 1 januari van dat jaar
was de bank ook begonnen met een
zitting te Vredepeel.
In 1965 werd het dienstenpakket
uitgebreid met assurantiebemidde
ling. De assurantieportefeuille van
de plaatselijke afdeling L.L.T.B. werd
in juni 1972 overgenomen. Sinds 1971
kunnen cliënten bij de Rabobank
Merselo eveneens terecht voor va
kantiereizen. Weldra bleek het be
staande kantoor aan het Grootdorp
te klein, zodat in 1972 een uitbrei
ding werd gerealiseerd.
Naast een vergrote werkruimte en
een speciale reishoek werden een
bestuurskamer en een kamer ^or
assurantiebemiddeling in gebruik ge
nomen. Aan de achterzijde van de
bank werd in 1977 grond aangekocht
voor de aanleg van een parkeerter
rein. dat dit jaar gereed kwam..
Hoewel de heer Cox door zijn funk-
tie als direkteur van de Rabobank
Merselo niet over werkzaamheden
heeft te klagen, neemt hij toch aktief
deel aan het gemeenschapsleven. Zo
is hij lid van de Dorpsraad van Mer
selo, lid van het Buurtbus-comité en
lid van het bestuur van de Gezins
zorg te Venray.
Op vriidag 12 oktober a.s. viert de
heer A. P. H. van der Weiden, ad-
junkt-directeur van de Katholieke
Technische School te Venray het feit,
dat hij 25 jaar aan deze school werk
zaam is.
Na diverse funkties in het Bra
bantse bedrijfsleven, o.a. als gereed
schapsmaker bij D.A.F. Eindhoven,
volgde in september 1954 zijn benoe
ming tot leraar aan de L.T.S. te Ven
ray in de theoretisch-mechanische
sector.
In 1972 volgde zijn benoeming al
daar tot tweede adjunkt-directeur.
Ook in het Venrayse verenigings
leven is de heer van der Weiden
geen onbekende: hij is voorzitter van
de jeugdkarnavalsvereniging en ook
nog bestuurslid van het parochie
koor Vredeskerk.
Velen uit onderwijs en bedrijfs
leven, vele vrienden en bekenden
zullen aanwezig willen zijn om het
-zilveren sdhooljubileum van deze
vieren. Daartoe bestaat gelegenheid
sympathieke onderwijsman mee te
op vrijdag 12 oktober a.s., als hem
in de ault van de school van 17.00
tot 18.30 uur door de schoolgemeen
schap een receptie wordt aangebo
den.
Hotel-Bodega
GROTE MARKT 2a-4
VENRAY
Restaurant
TEL. 04780-86969
A.S. ZATERDAG 29 SEPTEMBER
zijn wij i.v.m. interne verbouwingswerkzaamheden
GESLOTEN
Vanaf zondag 30 september 15.00 uur weer geopend.
Reserveringen voor ons Zondagavond-menu telefoon 04780-86969
Stmnstra Venray BV. Stationsweg 11. tel.047S0-l443S
Wij «srrorgen voor u koop an verkoop huur en verhi
Uvaties bouwproiektenontwikkekng hypotheken
verrekenngen beheer