VOLGEND JAAR AANLEG NRD.-TANGENT VENDET V D IN 1985 IN DE ROSE VLEK Winkelsluiting koopavond Oprichting NJN afd. Venray IN CENTRUM NOG GEEN PARKEER PROBLEMEN OPENBAAR VERVOER „GOED ONDER DAK" MET AMAK Leenen POELS annex stadsdienst B en W menen; WEEKBLAD VOOR VENRAY EN OMGEVING Meubelen Ontmoetingsmiddag missionarissen Sinterklaas krijgt geen subsidie van de gemeente RIJDAG 28 OKTOBER 1978 Nr. 43 NEGEN EN NEGENTIGSTE JAARGANG VOOR AL UW DRANKEN PEEL EN MAAS ITGAVE DRUKKERIJ VAN DEN MUNCKHOF B.V. VENRAY ROTESTRAAT 28 POSTBUS 1 TEL. 2727 GIRO 1050652 VOOR AL UW DRANKEN ADVERTENTIEPRIJS 25 ct per mm. ABONNEMENTSPRIJS PER HALFJAAR 10 UITSLUITEND BIJ VOORUITBETALING .let ingang van 1 november a.s. >rdt de nieuwe Winkelsluitings- t van kracht. Zowel voor de mid- nstanders als voor de kopers ver- dert er niet zo heel veel, maar di is het misschien nuttig even op essentiële nader in te gaan. De winkels mogen met ingang van datum niet langer open zijn dan uur per week, inclusief de weke- [se koopavond. Dat is praktisch Dr geen enkele middenstander een obleem temeer omdat de win- om 18.00 uur gesloten moeten behalve op de koopavond om .00 uur en zaterdags om 17.00 uur. openstelling van diverse groot- nkelbedrijven, zaterdags tot 18.00 dus per 1 november verleden Waar een middenstander wel pro- mien mee kan hebben, is het feit zijn bedienend personeel slechts dagen per week mag werken. Bij linig personeel betekent dat dus, zo'n middenstander op een be- alde dag geen bediende(n) heeft, idat die gebonden zijn aan hun 5- agse werkweek. Heeft men meer rsoneel in dienst, dan kan men r verschuiving van de vrije da- het nog wel zo zien te schippe- dat de winkel niet 'n hele dag week gesloten wordt. Gedachtig gezegde „de klant is koning" zul- verschillende winkeliers dan ook oberen hun zaken slechts een hal dag per week te sluiten De kap- dcen dat b.v. landelijk op maan- gmorgen, andere branches, als kkers, slagers en manufacturiers en dat weer op een andere dag. ibrek aan eensgezindheid heeft r in het verleden reeds gespeeld, iar wordt ook door de nieuwe nkelsluitingswet niet opgelost. El- branche, desnoods elke midden- ndar kan voor zijn eigen uitma- wanneer de winkeldeur op slot ïel brengt de nieuwe wet iets ler duidelijkheid. Élke winkelier namelijk verplicht aan de ingang zijn zaak, duidelijk zichtbaar ir de klant, bekend te maken op lke uren zijn zaak geopend dan- gesloten is. De gemeente dient gelijke aankondigingen te legali- en. Komt men dus aan een ge en winkeldeur dan kan men di- t zien wanneer de deur weer open it. De winkelier kan eens per drie anden verandering in deze tijden ibrengen, maar we zien niet in t dat voor nut kan hebben Sen ander punt dat beslist meer de belangstelling zal staan van ikelier én klant, is de wekelijkse ipavcnd. ïnds jaar en dag wordt deze in nray cp vrijdagavond gehouden, de nabuurgemeenten, met name inlo. Helmond, Eindhoven en Box er, is men om niet geheel duide- ;e redenen overgegaan de koop- icnd op donderdag te stellen. In urne kwam een dergelijk voorstel rige week in de gemeenteraad en ewel de middenstandsafgevaardig- er tegen was, gaat men ook in urne de koopavond op donderdag illen. Inmiddels heeft het bestuur van Winkelcentrum Venray in de itst gehouden vergadering een bal- je hierover opgeworpen; zonder arbij echter een besluit te nemen, nwel de gemeente te adviseren de topavond te verplaatsen. Wel heeft sn zich tot de Vereniging van Zelf- andige Ondernemers gewend, met verzoek dit punt ter bespreking de agenda te zetten, zodat men ogelijk over een meer uitgebreide- visie van de middenstanders kan schikken. We kunnen ons echter niet aan de druk onttrekken, dat hier gehan- ld of gedacht wordt over de hoof- n van de kopers/klanten heen. slot van rekening zijn zij het, ie destijds de koopavond op vrijdag abben vastgesteld,, en het is voor len intussen een "„ingeroeste" ge- oonte geworden om op die vrijdag- 'ond hun (meeste) inkopen te doen. eer dikwijls zijn dat ook inkopen »r de komende zondag zoals ees en vleeswaren, brood en ban- t dan behoeft men tenmniste za- rdags niet meer te winkelen Gaat en nu die koopavond verplaatsen lar donderdag, dan komt het inko- 31 voor het weekend wel in een rijfelachtig licht te staan. De voordelen van een vrijdagse aopavond was en is verder b.v. nog, t man en vrouw al dan niet met de nderen gezamenlijk hun inkopen oen. Voor manlief is de werkweek {gelopen en zaterdags kan men lan- er uitslapen. We kunnen ons voor ellen dat er mannen zijn, die er einig voor voelen om donderdags gaan winkelen en 's anderdaags eer aan het werk te moeten. Ook de financiën kunnen voor de lant een hindernis zijn, om van een Dnderdagse koopavond gebruik te laken. Ondanks dat velen intussen laandloners geworden zijn, zijn er vengoed nog velen die vrijdags hun 'eekloon ontvangen. En het is moei- )k om donderdags geld te besteden In de loop van dit jaar is er zo het een en ander gebeurd aan de wegen in en rond Venray-centrum. Zo is in het kader van,het centrumplan een begin gemaakt met de aanleg van de „centrumring' rond de kom van Venray. De Langeweg is gereconstrueerd vanaf de Frans Michelsstraat tot aan de Langstraat. Momenteel is men bezig met de reconsrtuctie van de Paterslaan, waarna het kruispunt met de Leunseweg volgt. Tenslotte zal dan nog het gedeelte van de Oude Oostrumseweg tot aan de Julianasingel onderhanden worden genomen. Afwer king en inrichting zullen het volgend jaar geschieden. De bedoeling is, dat de ring uiteindelijk gesloten wordt via de Julianasingel en de omstreden z.g. Noordtangent" over de Bon tekoestraat naar de Hoenderstraat. Maar zover is het nóg niet. In de toelichting op de gemeentebegroting voor het volgend jaar staat te lezen, dat de plannen voor de nog ontbrekende Noord tangent binnenkort aan de raad zullen worden gepresenteerd. Het college van b. en w. is van me ning. dat de aanleg hiervan in 1979 zou kunnen geschieden, afhankelijk uiteraard van beschikbaarstelling van het hiervoor nodige krediet. Maar zover is het óók nog niet. Want in diezelfde aanbiedingsbrief van b. en w. staat te lezen, dat ook na ver kregen Koninklijke goedkeuring „nogmaals zorgvuldig zal worden ge toetst of de argumenten, welke des tijds tot de projectie van deze weg hebben geleid, hun geldigheid nog steeds hebben behouden". Indit verband mag er aan worden herinnerd, dat enkele jaren geleden o m. de Inspraakgroep Venray tot bij de Kroon bezwaren heeft gemaakt tegen de aanleg van deze weg. welke het tot gemeentehuis verbouwde zal lopen tussen de Grote Kerk en voormalige klooster „Jerusalem".- In tussen heeft de Kroon de bezwaren verwerpen en is de voormalige moes tuin van de Zusters Ursulinen thans als ruime parkeerruimte in gebruik. Op dit moment betekent de aanleg van de Noordtangent verlies van parkeerruimte en een streep door dc rekening van de makers van plan nen voor een plantsoen (stiltegebied) tussen kerk en gemeentehuis. Het voordeel vai) de Noordlangent, zoals destijds door het college werd aangevoerd en verdedigd is de kort sluiting van de binnenring rond Ven ray, waardoor men met de auto dich ter bij het winkelcentrum kan ko men. De tegenstanders van de noord tangent pleitten destijds voor het gebruik van de Noordsingel of Gas- straat als schakel tussen de binnen ring. Dit nu lijkt moeilijk te worden, wanneer men kennis heeft genomen van de nieuwe gemeentelijke plan nen met betrekking tot de aanslui ting van de zg tweede ring rond Ven ray (buitenring), bestaande uit de vier op elkaar aangesloten singels. AANSLUITING VAN OOST- OP NOORDSINGEL Het mag intussen als bekend wor den verondersteld, dat de gemeente Venray subsidie in het vooruitzicht is gesteld voor de doortrekking vart de Oostsingel vanaf de Stationsweg tot aan de Maasheseweg, alsmede voor het ontbrekende gedeelte van de Noordsingel. Uit deze formulering valt al op te maken en zo is intussen ook al uitvoerig met de gemeenteraad be sproken dat de aansluiting van de Oost- op de Noordsingel niet komt te liggen ter hoogte van garage van Haren, maar op een punt verder in Land weert. Het is n.l. de bedoeling en ook hierover is al dikwijls gesproken en geschreven dat de Maasheseweg wordt verlegd en meer Landweert- inwaarts komt te liggen. Het is dus straks de verlegde Maas heseweg die rechtstreeks aansluit op de Oostsingel, met halverwege een aftakking naar de Noordsingel. Dan zullen de vier Venrayse sin gels op elkaar zijn aangesloten en kan de buitenring voor het ver keer dat niet persé in Venray be hoeft te zijn ten volle funktione- ren. Met deze nieuwe verkeerssituatie voor ogen lijkt het moeilijk vol te houden om de Noordsingel of Gas- straat als schakel van de binnen ring te laten fungeren i.p.v. de Ncordtangent. De funktie van het huidige stuk Maasheseweg tussen ..Buitenlust" en de Hofstraat zal n.l. geheel anders worden. VERKEERSLICHTEN Ook de wens van velen, om ver keerslichten te plaatsen op het kruis punt Maasheseweg/Noordsingel komt met de voorgenomen doortrekking van de Noordsingel in een ander licht te staan. Immers, dit punt komt als „druk kruispunt" goeddeels te vervallen als gevolg van de andere funktie, welke de Maasheseweg daar zal krijgen. Wél is in de toelichting op de be groting de mededeling gedaan. 3at voor de doortrekking Oost- en Noord singel twee verkeerslichtinstallaties zijn opgenomen en wel voor de krui sing Stationsweg-Oostsingel en aan sluiting Noordsingel op Oostsingel. Afgewacht zal moeten worden zo zeggen b. en w. de na het gereed komen van de singels waar te nemen verkeerscirculatie. Afhankelijk daar van zullen mogelijk nog op andere punten verkeerslichtinstallaties nood zakelijk blijken. Was U al bij in Horst Speciaal adres voor massief eiken meubelen De vergadering van Zelfstandige Ondernemers heeft zich deze week uitgesproken voor vestiging van V D in de Rose Vlek. Node is men tot dit besluit gekomen, cmdat er in feite geen enkel ander alternatief is. Zoals bekend heeft V D zich destijds door aankoop van De Gou den Leeuw op dat perceel bouwrech ten verworven. Achteraf vond de ge meente dat terrein tcch niet zo gun stig en kon men het met V D eens werden over vestiging in de Rose Vlek. V D stelde daarbij wel de eis dat dan tegelijkertijd meerdere zaken in die Rose Vlek gebouwd zou den worden. De gehele Rose Vlek als zodanig ligt bij de Venrayse ondernemers niet zo lekker. Men vreest dat de overbewinkeling dusdanige vormen aan gaat nemen, dat de „spoeling" erg dun zal gaan werden. Veel liever had men gezien dat V D zich in de Schoolstraat zou vestigen, maar dat werd door dit concern afgewe- De Zelfstandige Ondernemers ver bonden aan hun principiële akkoord- EERLIJK IS EERLIJK Een keukeninterieur kopen is een kwestie van vertrouwen.... Vertrouwen kan men winnen door eerlijke adviezen te geven.... WANT EERLIJK IS EERLIJK B boi ïbonTntorToi irA Leunseweg 6 Venray telefoon 04780-4392 dat men vrijdags nog moet beuren. We willen helemaal niet „tegen de verdrukking in" de vrijdagse, koopavond verdedigen; want ook vóór een donderdagse koopavond zijn argumenten aan te voeren. Men sen die b.v. van een lang weekend willen profiteren en dat zijn er toch al weer heel veel gaan dik wijls vrijdags al op stap naar cam ping of dergelijke. Voor hen is een donderdagse koopavond beslist wel ideaal. En de banken zullen dan heus wel donderdagsavond open zijn, zo als dat nu op vrijdag het geval is. Waar het ons in feite om gaat, is, dat het ons niet de taak lijkt van de ondernemers om daar de beslissende stem in te hebben. Wie het feitelijk aangaat, zijn de klanten: het kopen de pubuiek. Van hen zal men moeten vernemen welke dag zij als koop avond prefereren. Dat te weten te komen, b.v. middels een enquête of opinie-peiling, vinden wij een eerste taak, wanneer men er serieus over denkt van koopavond te veranderen. Het gaat gewoonweg niet aan, om maar te zeggen „andere plaatsen doen het ook. verklaring echter de nodige voor waarden, die, zo lijkt het ons, op nieuw tot de nodige discussies aan leiding zullen geven. Als eerste eis werd op tafel gelegd, dat de gemeente cp de proppen komt met een nauwkeurige afbakening van het kern-winkelgebied, waar buiten geen nieuwe winkels meer gebouwd mogen worden. Dat zal dan vermoedelijk een verbod tot winkel vestiging opleveren in de Poststraat. Patersstraat, Henseniusstraat. Leeuw straat, Kempweg en Merseloseweg. Een tweede eis was, dat de onder nemers die nu in de Schoolstraat ge vestigd zijn, of daar belangen heb ben, zo spoedig mogelijk de moge lijkheid wordt geboden daar hun (bcuw)plannen te verwezenlijken. Ock werd nog eens de nadruk ge legd op de afspraak die onlangs met V D werd gemaakt, dat de vesti ging in Venray niet zal geschieden voor het voorjaar 1985. Voor zover mogelijk moet het ge plande winkelcentrum in Landweert zoveel mogelijk worden ingekrom pen. Ook hier speelt weer de ge dachte aan een te ruime overbewin keling. Van de gemeente wordt voorts de grootste terughoudendheid verlangd bij mogelijke vestiging van detail handelaren in z.g. volumineuze ar tikelen. zoals dat in het verleden aan de Zuidsingel is geschied. Het reconstrueren van het Hense- niusplein dient op een zo kort moge lijke termijn te geschieden. Over de plannen daaromtrent hebben wij vo rige week in dit blad nadere tekst en uitleg gegeven. Nu V D naar de Rose Vlek gaat, komt het terrein van de Gouden Leeuw ter beschikking voor de bouw van een nieuw postkantoor en diens tencentrum. Men verwacht dat met de bouw daarvan zo spoedig moge lijk begonnen zal worden. Op de plaats van het huidige postkantoor dient een publiek-trekkende instel ling of winkel te kernen, waarbij men uiteraard aan de winkel be paalde maximum bedrijfsoppervlak- te wil toekennen. Tot slot stelde men de als eis. dat voordat met de bebouwing van de Rose Vlek begonnen wordt, gezorgd zal worden voor vervangende par keergelegenheid. Los daarvan wilde ook de Zelfstandige Ondernemers een gedegen onderzoek naar de be hoefte aan parkeerplaatsen in en rond het winkelgebied. Men is het niet eens met de gemeente, dat er in Venray geen parkeerproblemen zijn. Wij zeiden het reeds, deze eisen van de Zelfstandige Ondernemers, zullen ongetwijfeld weer aanleiding zijn tot discussies. Temeer omdat ze door de Z.O. als onverbrekelijk ver verbonden moeten worden be schouwd aan hun akkoordverkla ring. Sinds 1 oktober rijden de bussen van de Zuid-Ooster Autobusdiensten nv een uitgebreidere route dan voor heen. Het openbaar vervoer waar mee we dan bedoelen het vervoer naar de rond Venray liggende plaat sen is zo verweven met de stads dienst, dat beidé diensten niet meer los van elkaar gezien kunnen wor den. Opvallend in de nieuwe dienstrege ling, is het feit dat het busvervoer naar het station praktisch niet meer over de Stationsweg rijdt, maar op 2 diensten na, geheel via het Brukske gaat. Deze twee diensten gaan na de middag vanaf het ziekenhuis en rij den, om dan dezelfde route terug te maken. Kennelijk is het aantal be zoekers aan St. Servatius en St. An na dat per trein naar Venray komt, dermate gedaald, dat men aan twee diensten over de Stationsweg genoeg heeft. De reizigers van en naar Wanssum zouden aan die twee diensten te wei nig hebben, maar zij kunnen ge bruik blijven maken van de dienst Venray-Maasdorpen-Venlo v.v. wel ke ook het Station Venray aandoet, maar dan over het Brukske rijdt waar inmiddels 5 stopplaatsen zijn. Van en naar Wanssum en verder rij den de bussen praktisch om het uur. De oude bekende route Venray- Deurne-Helmond uit uitgebreid tot Eindhoven. Deze route gaat via Noordsingel, Veltum, Heide en Yssel- steyn. De doortrekking naar Eind- hoven-station lijkt ons voor de Ven rayse reizigers niet interessante want de bus doet er van Helmond tot Eindhoven bijna 1 uur over; en rijdt over Mierlo-Hout, Mierlo en Geldrop. Maar wil men in Helmond per trein verder reizen, dan is de trein juist 10 minuten weg. Komt men per trein in Helmond aan, dan moet men 20 minuten op de bus wachten De busdienst Venray-Horst-Venlo gaat niet via de Venrayse woonwij ken. maar rijdt rechtstreeks naar Leunen en verder. Deze dienst is sinds 1 oktober doorgetrokken naar Roermond, en doet onderweg alle plaatsen aan langs de oostelijke Maasoever. Zetten we de stopplaatsen in Ven ray op een rijtje, dan krijgen we het volgende beeld: Voor de route Veltum-Venray- Brukske- Oostrum station en terug, eventueel aansluiting gevende op de lijndiensten naar Deumue-Helmond c.q. Maasdorpen-Venlo: Veltum. Weg in den Berg, Veltum- se Kleffen (of Haammakersstraat), Westsingel, de Clockert. Ursula- straat, Noordsingel, De Burggraaf, Autobusstation aan de Juliasingel, Mavo Zuidsingel, Etudestraat, Win kelcentrum Brukske, Mambostraat, Henri Dunantstraat, Station Oos trum. Voor de route Venray-Well en terug via Oostrum, Geysteren en Wanssum: Ziekenhuis, Merseloseweg, Schut tersveld, Ursulastraat. Noordsingel, De Burggraaf Autobusstation Julia nasingel, Stationsweg, Oostrum. Voor veel middenstanders zal het intussen wel een geruststelling zijn, dat de vestiging van V D nu is uitgesteld tot 1985. In eerdere be sprekingen was men er steeds van uitgegaan dat z-eeds in 1982 de Rase Vlek verwezenlijkt zou zijn, terwijl onlangs nog onofficieel sprake was van „liever vandaag dan morgen". Dcor dit uitstel tot 1985 krijgt b.v. de Schoolstraat alle kans om gereno veerd te werden, terwijl de bouw plannen die daar bestaan, los van de Rose Vlek verwezenlijkt kunnen worden. Eveneens zou in afwachting van de Rose Vlek de geplande wo ningbouw in de Hoenderstraat een aanvang kunnen nemen. Een centrum-vorming van School straat - Marktstraat - Schoolstraat - Henseniusplein (zoals door velen wordt voorgestaan) is in de komende jaren dus mogelijk, waarop dan t.z.t. de Rose Vlek, ongetwijfeld beter dan nu, zal kunnen aansluiten. Zaterdag 21 oktober j.l. is van de Nederlandse Jeugdbond voor Na tuurstudie de afdeling Venray offi cieel opgericht. Dit gebeurde door een toespraak van de voorziter dhr. B. van Noorden. Nadat men vorig jaar startte met een ledenwerfexcursie waaraan 67 jongeren deelnamen, telt de afdeling thans 30 leden. Uiteraard hoeft het daarbij niet te blijven; de N.J.N. staat open voor jongeren van 12 t.m. 23 jaar. Wat doet de N.J.N.? Kort gezegd: men onderzoekt en bestudeert met elkaar alles wat leeft en groeit in de natuur. Daartoe organiseert men we kelijkse excursies welke onder lei ding staan van een deskundige ex cursieleider. Deze excursies vinden meetal op zondag plaats. In het achterliggende oprichtings jaar organiseerde men naast de ex cursies in de nabije omgeving ook een excursie van iets langere adem, n.l. naar de Ooypolder bij Nijmegen. Tevens werd al deelgenomen aan de diverse kampen welke de N.J.N. lan delijk organiseert en waarvan het zeer recente Herfstkamp te Groe^- beek nog maar net uit de slaapzak ken is geschud. Men zoekt nog naar een ruimte die geschikt is om te vergaderen, na te praten en thee te zetten na de ex cursies, dia-avonden te organiseren en wat dies meer zij. Ook zijn nieuwe leden altijd wei- worden bij J. Kengen, Maasheseweg 67, Venray. Door de afsluiting van de Paterslaan is TOOLSHOP thans het gemakkelijkste te bereiken via de kruising Langstraat Langeweg Paterslaan. U kunt dan met de auto doorrijden tot bij onze zaak. TOOLSHOP PATERSLAAN Het drie-dekenaal overleg van de drie noordelijke dekenaten organi seert ieder jaar rond Wereldmissie- dag een ontmoetingsmiddag voor vrouwelijke en mannelijke missiona rissen die dan toevallig op vakantie zijn. Ook dit jaar bleek weer dat de ze ontmoetingsmiddag door de mis sionarissen zeer op prijs wordt ge steld. Verleden week dinsdag had deze ontmoetingsmiddag plaats bij de Karmelieten in Smakt. Met de drie dekens, de secretarissen van de de kenale centra en de aalmoezenier werd levendig en plezierig van ge dachten gewisseld. Degenen, die op maandag(markt)- mergen, op de vrydag(kcop)avond of op zaterdag er in Is geslaagd zijn/haar auto, te parkeren met het vooruitzicht na markten of winkelen honderden meters met zware boodschappentassen te moe ten zeulen, zullen het niet eens z(jn met het college van b. en w. In de b(j de begroting van het vol gend jaar behorende toelichting wordt n.l. gesteld, dat „naar de mening van b. en w. in het cen trum neg geen echt parkeerpro bleem aanwezig is Maar er wordt wel direct aan toegevoegd: „cp een aantal punten zyn toch wel verbeteringen, middels maat regelen aan te brengen". Dat er wat aan gedaan moet wor den laat zich uiteraard gemakkelijk denken, want er staat nog het een en ander te gebeuren, waardoor de par- keermegelijkheid nóg geringer wor den. Hiervoor behoeven we slechts te denken aan de eventuele recon structie van het Henseniusplein, waarover we onlangs berichtten en de plannen, die al lang bestaan om de Grote Markt bij het voetgangers gebied" te trekken. Dat alles ten koste van parkeerruimte. Een totaal aanpak thans of op kor te termijn is volgens het college niet goed mogelijk, gezien de vele her- structueringen. welke nog in het centrum moeten plaatsvinden. Daarbij wordt behalve aan de inrichting van Grote Markt en Hen seniusplein gedacht aan de aanleg van definitieve parkeerterreinen, het opruimen van noodparkeerterreinen, het wijzigen van rijrichtingen, af sluiting van wegen voor autoverkeer etc. Om echter in de parkeerproblema- tiek enig inzicht te krijgen is de ge meente begonnen met het inventari seren van de thans benodigde be hoefte aan parkeerruimte op een aantal mogelijke probleemmomenten, alsmede de aanwezige parkeerplaat-' sen. Intussen wordt gehoopt dat de grondverwerving ten behoeve van het in het centrumplan opgenomen parkeerterrein achter de Leeuw straat/Langstraat binnenkort te kun nen afronden. Voor degenen, die in Venray wèl geconfronteerd worden met parkeer problemen moge het dan een troost zijn te weten, dat de gemeenteraad wordt geïnformeerd waarna waar mogelijk concrete voorstellen over inrichting en uitvoering zullen wor den gedaan. Aangezien het Venrayse St. Nico- laasgilde geen bijdrage ontvangt van de gemeente, in de kosten verbonden aan de jaarlijkse intocht van de goedheilige man, deed de deken van dit gilde in een vergadering van de Zelfstandige Ondernemers een drin gend beroep op de leden om de vrij willige bijdragen te handhaven. Uiteraard werd dit gaarne toegezegd. Desgevraagd verklaarde de deken dat de gemeente het St. Nicolaas- gebeuren als een commerciële aange legenheid beschouwt, hetwelk door de ondernemers gefinancierd dient te worden. Zelfs een garantie-subsidie in mogelijke financiële tekorten zat er bij het gemeentelijk college niet aan. Het ligt in de bedoeling van het gilde om de route welke St. Nicolaas door de Venrayse straten maakt uit te breiden. MAKELAARSKANTOOR PATERSSTRAAT 1» VENRAT (04780) 3456

Peel en Maas | 1978 | | pagina 1