WÏË'f
Veilig Verkeer...
V
vragen van raadsleden
Antwoorden op
Wat bouwt
Venray
in de
komende tijd
Wegenplan en
grondafstand MllverkaVl'llllg
Uit Peel en Haas
JANNY BAR
VRIJDAG 18 OKTOBER 1963 No. 42
VIER EN TACHTIGSTE JAARGANG
PEEL EN MAAS
DRUK EN UITGAVE VAN DEN MUNCKHOF N.V. VENRAY WFFKRT AH VOOP VFNRAY FN HM^TPFïfFN ADVERTENTIEPRIJS 8 ct. per mm.
GROTESTRAAT 28 POSTBUS 1 TEL. 1512 GIRO 1050652 VV ErüIVDLHU V UUA V LilA/V I E#lV UIVlO 1 ACIVUll PRIJS PER KWARTAAL 1.50 (bul
ABONNEMENTS-
(bulten Venray 1.75)
Zoals bekend hebben de raadsleden Steeghs en Fr. Janssen in de
laatste raadsvergadering enkele schriftelijke vragen gesteld, die
het College toen door tijdgebrek niet behandelen wilde.
Hierover zijn nogal felle discussies gevoerd, maar het College
bleef op zijn standpunt staan en eerst nu zijn én de vragen én
de antwoorden openbaar gemaakt.
VUIL-OPH AALDIEN ST
STEEGHS vroeg wanneer de vuil
nis-ophaaldienst in Castenray zou
gaan werken.
Het college stelt dat de snelle uit
breiding van de bebouwde kom.
noodzaakt tot een regelmatige her
ziening van het verzorgingsgebied
van de vuilophaaldienst in de kom
en aan de aanpassing van de werk-
planning voor het betreffend perso
neel. Op dit moment is men hiermee
doende voor het Desselke en West I.
Bij deze herziening wordt nage
gaan in hoeverre het mogelijk is alle
kerkdorpen bij de dienst te betrek
ken en welke de financiële gevolgen
daarvan zouden zijn. Castenray
wordt in ieder geval verzorgd door
de dienst. Belanghebbenden dienen
er rekening mede te houden, dat de
huidige tarieven 6,8,10,
12,of 15,verband houdend
met de belastbare opbrengst van *'t
betreffend perceel binnenkort ver
hoogd zullen moeten worden.
Binnen één maand hoopt B. en
W. de nieuwe tarieven aan de raad
voor te leggen.
GRONDVERWERVING
De tweede vraag van STEEGHS
vroeg naar de vorderingen bij de
grondverwerving in Castenray. B.
en W. vertelde dat reeds vele onder
handelingen gevoerd zijn in Casten
ray om te komen tot aankoop van
grond voor woningbouw. De meeste
dezer pogingen hebben tot heden
schipbreuk geleden.
De aankoop bleek tenslotte moge
lijk van twee percelen, gelegen
langs de provinciale weg, groot
8.000 m2, met het zich daarop be
vindende boerderijtje.
Door deze aankoop wordt het mo
gelijk nabij de kom Castenray, langs
de provinciale weg VenrayHorst
een bouwstrook te vormen met een
frontbreedte van ongeveer 150 m.
Van die frontbreedte ligt echter
slechts een lengte van plm. 90 m
binnen de begrenzing van het gel
dend uitbreidingsplan. Castenray,
waarin ook het evenbedoelde boer
derijtje.
Verlof is gevraagd om het uitbrei
dingsplan ter plaatse in westelijke
richting te verschuiven, waardoor 't
mogelijk wordt de evenbedoelde
bouwstrook van plm. 150 m geheel
te benutten. Is zulks niet mogelijk,
dan zouden de kosten van aankoop
van het boerderijtje komen te druk
ken op een veel kleiner oppervlak
te bouwterrein en zou de prijs van
de bouwgrond daardoor veel te hoog
worden. Een beslissing hierover is
nog niet ontvangen.
Het college blijft streven naar ver
dere mogelijkheden tot het minne
lijk verwerven van geschikt bouw
terrein in Castenray en andere
kerkdorpen.
Daarbij is echter medewerking
van de grondeigenaren onontbeer
lijk, terwijl ook de bemiddeling van
de raadsleden in de kerkdorpen zeer
nuttig is.
Verder wees B. en W. op het
raadsbesluit tot het onteigenen van
gronden in Castenray, dat goedkeu
ring is ingezonden. Ook ten aanzien
van de daarin begrepen gronden
blijft verwerving langs minnelijke
weg mogelijk .indien de eigenaar
zulks op prijs stelt.
ZEBRA-PADEN
JANSSEN wilde weten waarom de
oversteekplaats in de Hofstraat t.o.
het standbeeld van Dr. Poels niet
duidelijker als zodanig gekenmerkt
wordt. Dit geeft aanleiding tot ver
waring ,dus ongelukken.
B. en W. antwoordde dat aanvan
kelijk hier wel een zebra gepland
was ,doch dat deze afgekeurd was
door verkeersdeskundigen In af
wachting van de algehele herzie
ning van de verkeersregeling in de
kom wordt bedoelde oversteekplaats
niet meer bijgeschilderd. De nog
aanwezige verfresten zullen worden
weggewerkt .terwijl de bij de voet
gangers wellicht tot misverstand
aanleiding gevende kettingen zullen
worden opgeruimd, c.q. doorgetrok
ken.
Het college hoopt binnenkort een
voorstel te doen tot herziening van
de gehele verkeersregeling, met
inbegrip van de oversteekplaatsen.
JANSSEN was allerminst tevreden
over de bewegwijzering en de si
tuatie nabij de gevaarlijke uitrit van
de Beekweg op de Midden Peelweg.
Wat gebeurt hier nu op korte ter
mijn?
B. en W. hadden tegen de ver
blinding en misleiding als een nood
oplossing een schutting doen plaat
sen, welke tezijnertijd zal moeten
Iverdwijnen wanneer de beplanting
ter plaatse is aangebracht en vol
doende is doorgegroeid.
Bovendien zal op de weg nog een
duidelijke waarschuwing geschilderd
worden, terwijl nog enige waar
schuwingsborden zullen geplaatst
worden. Een en ander zal vóór 1 no
vember gereed zijn.
Opdracht is nog gegeven tot het
vervaardigen wan een tijdelijk vóór-
sorteerbord .waardoor ook een ver
betering wordt gebracht in de rich
tingaanwijzing naar Venray. Een en
ander in afwachting van de defini
tieve borden welke door de ANWB
zullen worden aangebracht.
BOMEN DEURNESEWEG
FR. JANSSEN wilde verder weten
waarom aan het raadsbesluit tot het
kappen van bomen langs de Deur-
neseweg tot op heden geen gevolg is
gegeven. Uit het antwoord van B.
en W. blijkt, dat Gedeputeerde Sta
ten in beginsel instemmen met het
rooien van deze bomen.
In verband met de landschappelij
ke waarde ervan achten zij het ech
ter gewenst, dat, alvorens een defi
nitieve beslissing terzake te nemen,
een globaal verbeteringsplan van de
bedoelde weg wordt voorgelegd, aan
de hand waarvan dan kan worden
beoordeeld of en zo ja welke ge
deelten van de aanwezige beplan
ting zullen kunnen worden ge
spaard en opgenomen in het nieuwe
wegplan.
Het plan voor de verbetering van
de Deurneseweg is inmiddels zo ver
gevorderd, dat naast diverse andere
instanties ook overleg heeft plaats
gehad met het Staatsbosbeheer over
de beplanting langs de weg in zijn
nieuwe vorm.
Toegezegd is door de ontwerper,
het Igenieursbureau van Kleef, dat
het plan voor het gedeelte Yssel-
steynNoordbrabntse grens vóór 1
november a.s zal worden ingediend
en dat het plan voor het overig deel
uiterlijk half december wordt inge
zonden.
In overleg met de Provinciale Wa-
terstaatdienst zal dan worden nage
gaan welke bomen met inachtne
ming van het plan kunnen worden
gerooid.
OMLEGGING DEURNE
FR. JANSSEN was niet tevreden
met de omlegging van het verkeer
naar Deume, dat nog te veel en on
nodig via Ysselsteyn moet gaan.
Waarom is zulks niet gebeurd?
B. en W .stelden in hun antwoord
dat omlegging van het verkeer uit de
kom naar de Beekweg niet uitvoer
baar was, omdat dan al het ver
keer uit zuidelijke richting door de
kom rnoest worden geleid, hetgeen
ongewenst werd geacht.
Verzuimd werd echter om het
verkeer komend uit noordelijke en
oostelijke richting een omlegging
aan te geven via de Beekweg, even
tueel met inschakeling van de Gas-
straat. (Dit ondanks het feit dat wij
3 maanden geleden hierop reeds at
tendeerden. Red.).
Voor het alsnog nemen van maat
regelen bestaat, volgens het college,
weinig aanleiding omdat volgens
mededeling van Provinciale Water
staat de weg Deume—Venray bin
nen plm. 3 weken voor het verkeer
weer zal worden opengesteeld.
ZWEMBAD
FR. JANSSEN kwam in zijn
schriftelijke vragen nader terug op
een ingezonden stuk in ons blad,
waarin de vraag gesteld werd of de
plannen voor het binnenbad niet
zodanig gewijzigd kunnen worden,
dat hierin alle zwemdiploma's be
haald kunnen worden.
B. en W. vertelden dat de opzet
van het instructiebad zodanig is,
dat daarin wel de twee meest ge
bruikelijke zwemdiploma's behaald
kunnen worden.
De praktijk is echter en dat
wordt door de deskundigen ook
steeds geadviseerd dat de school-
zwemlessen gericht worden op een
cursus van plm. 1 jaar, waarvan de
meeste lessen in het instructiebad
worden gegeven, terwijl 't diploma-
zwemmen aan het einde van het
cursus jaar plaats heeft in het open-
luchtbad. Dit biedt ook het grote
voordeel, dat de cursisten dan ook
gewend zijn aan een grotere „wa
terruimte".
Deze praktijk wordt op meerdere
plaatsen toegepast, waarbij dan Ven
ray het grote voordeel krijgt dat het
instructiebad en het openluchtbad
bijeen komen te liggen.
Verdere vergroting van het over
dekt bad is, gelet op de bestaande
normen en exploitatie-ervaringen,
naar de mening van de daarbij be
trokken adviserende en beslissende
overheidsinstanties voor Venray be
slist niet haalbaar te achten.
ZIEKENHUISBOUW EN
BIEZENVENNEKE
FR. JANSSEN meende in zijn
laatste vraag, dat de natuurrijke
omgeving rond het Biezenvenneke
in ernstige mate wordt aangetast
door de bouw van het ziekenhuis
Worden de bungalowbezitters hier
voor schadeloos gesteld of hoe denkt
men deze schade tot een minimum
te beperken.
In het uitbreidingsplan „West 2"
is met inachtneming van de in het
plan gegeven aanwijzingen en die
van de daarbij behorende bebou
wingsvoorschriften, het bungalow
park Biezenvenneke en het zieken
huis-gebied ruimtelijk geordend, ql-
dus B. en W.
De voorschriften voor het zieken
huis waren o.a.:
De afstand van enig gebouw tot
de perceelscheidignen mag nergens
minder bedragen dan 10 m.
Omtrent afmetingen, plaats en
hoogte der gebouwen kunnen B. en
W. nadere eisen stellen.
In dit geheel van deze voorschrif
ten ligt niet alleen de begrenzing
van de mogelijkheden, doch ook de
bescherming van de belangen van
de gebruikers van de in het Biezen
venneke en het ziekenhuisterrein
gelegen gronden.
B. en W. heeft een en ander be
sproken met het bestuur van het
ziekenhuis ,met architect en aanne
mer en met de stedebouwkundige
adviseur van de gemeente. Daarbij
is onderhandeld over de groepering
van de verschillende gebouwen op
een zodanige wijze, dat een behoor- i
lijke afstand,, verzekerd is tussen de
ze gebouwen en de achtergrens van
het bungalowpark, aanmerkelijk^'
gróter dan de bovengenoemde ^mi
nimum-afstand van 10 m.
Daarbij is afgesproken dat zieken
huis-architect en gemeentelijke ste
debouwkundige adviseur op basis
van evengenoemd uitgangspunt de
situering nader zouden bezien.
Zoals bekend, wals er aanvankelijk
sprake van de uitbreiding van 't
bestaand ziekenhuis voor een be
drag van 2.875.433,waarvoor
al de rijksgoedkeuring is verleend.
Inmiddels heeft intern beraad in
ziekenhuiskring en overleg met
diverse deskundigen geleid tot het
plan voor de bouw van een geheel
nieuw ziekenhuis, waarop de prin-
cipile instemming is verkregen en
dat in fasen zal gerealiseerd wor
den.
Met de bouw van dit project is een
volksgezondheidsbelang van de eer
ste orde voor de gehele streek ge
moeid, waaraan 't gemeentebestuur
uiteraard ten volle zal medewerken.
Anderzijds mogen de eisen van een
juiste stedebouwkundige opzet en
de gerechtvaardigde verlangens van
de bungalowparkbewoners niet uit
het oog verloren worden. Bij het
afsluiten van het thans nog gaande
overleg zal met beide aspecten reke
ning gehouden worden, aldus B. en
W.
In een schrijven aan de Raad
deelt Burgemeester en wethouders
mede, dat Ged. Staten akkoord zijn
gegaan met het bouwplan dat de
gemeente heeft opgezet voor de ja
ren 1963 t.m. 1965. Dit betreft 507
woningwetwoningen, gespecificeerd
als volgt:
1963: 54 flat-woningen met 3
slaapkamers; 34 ééngezinswoningen
met 3 slaapkamers en 38 keuze-
planwoningen op het Desselke. 14
ééngezinswoningen met 3 slaapka
mers te Oostrum; 10 te Ysselsteyn
en 9 te Leunen. Totaal 159.
1964. Plan west, zuidelijk deel: 120
flatwoningen met 3 slaapkamers (10
x 12 stuks); 20 bejaardenwoningen
met 2 slaapkamers; 90 ééngezinswo
ningen met 3 slaapkamers; 4 te
Castenray; 6 te Merselo en 8 te Oir-
lo. 218 in totaal.
1965. Plan West, noordelijk deel.
100 ééngezinswoningen met 3 slaap
kamers.
Recapitulatie:
1963
1964
1965
Totaal
159 woningen
248 woningen
100 woningen
507 woningen
Verder delen B. en W. mede dat
naast de beschikbare terreinen voor
bovengenoemd driejarenplan voor
de woningwetbouw in kerkdorpen.
Desselke en West, in Venray-west
ook nog beschikt wordt over grond
voor de bouw van ongeveer 50 an
dere woningen, terwijl in de jaren
1964 en 1965 ook in andere delen
der gemeente nog meerdere gronden
beschikbaar zullen komen.
Zondagmiddag is alhier plotseling
overleden de heer Jaap Min, in de
leeftijd van 59 jaren.
De heer Min, sinds jaren opzich
ter ter gemeentewerken, was een
bekende persoonlijkheid. Bij de
jagers vereniging St. Hubertus te
Venray werd hij gekozen als voor
zitter, terwijl de stichting „Jacht-
belang Venray" hem benoemde als
commissaris.
Woensdagmorgen vond zijn be
grafenis plaats welke werd bijge
woond door het college van Burge
meester en wethouders, collegae,
vrienden en bekenden.
LEVEN EN LATEN LEVEN
Is het u ook wel eens overkomen,
dat u in het duister rijdend een don
kere schim voor u op de weg meen
de te zien en voor de zekerheid uw
snelheid iets verminderde, om dan
plotseling hard te moeten remmen
om niet op een onverlichte auto te
botsen? U hoeft het niet te betreu
ren als u deze onaangename erva
ring hebt; of u er voor gespaard zal
blijven ,dat hangt van uw mede
weggebruiker af.
Het najaar is aangebroken. De
avonden, die vroeg vallen, zijn don
ker en dikwijls bewolkt. Mist en
nevel zijn in dit jaargetijde veel
voorkomende weersverschijnselen.
Het Verbond voor Veilig Verkeer
wijst er op, dat onder deze omstan
digheden een goede verlichting op
alle voertuigen van levensvoorwaar
de is. Een goede verlichting, niet al
leen op auto's motorrijwielen en
scooters ,maar ook op de landbouw
trekker met aanhangwagen, brom
fiets en gewone fiets. Wanneer er
wordt gesproken over een goede
verlichting, wil dat niet alleen zeg
gen, dat de lampjes het moeten
„doen" ,maar dat er ook nog ande
re factoren aan te pas komen. Te
hoog afgestelde koplampen (hoeveel
dit er zijn, kunt u zelf op de weg
ervaren) zijn verblindend. Zwart
aangeslagen achterlichtlampjes ge
ven minder licht; vuile achterlicht
glaasjes laten minder licht door en
worden dus veel later (misschien
wel té laat) gezien.
Regelmatige controle van de ver
lichting kan ongelukken voorkomen
en het is beter zélf gebreken te ont
dekken ,dan er door uw medeweg
gebruiker op te worden gewezen
(bijvoorbeeld door het aan- en uit
knippen van de remlichten, waar
door verwarring kan ontstaan). Het
is veiliger om bovendien een set re
servelampjes bij u te hebben. Een
stuk gereedschap (een schroeven
draaier is over het algemeen vol
doende) kan goede diensten bewij
zen, of zelfs noodzakelijk zijn, bij 't
vervangen van een kapot lampje.
En heeft u een gevarendriehoek
„aan boord?"
Als de verlichting in orde is,
komt het er op aan deze op de juis
te wijze te gebruiken. Veel ongeval
len vinden hun oorzaak in verblin
ding. Niet dimmen voor een tegen
ligger geeft u voldoende zicht; de
ander ziet echter helemaal niets
meer, dat kan tot brokken leiden. De
bestuurder van een voor u rijdende
auto wordt sterk gehinderd door uw
niet-gedimde koplampen, die in zijn
achteruitkijkspiegel weerspiegelen.
Dim steeds weer, als dat nodig
Automobilist bedenk dat een
wielrijder, die door uw grote lich
ten wordt verblind, met fiets en al
in de sloot, terecht kan komen.
Bromfietser, weet dat uw felle kop
lamp alle ander weggebruikers in
moeilijkheden kan brengen.
Met een in uitstekende staat ver
kerende verlichting ,die u op de goe
de wijze gebruikt, kunt u leven en
laten leven.
RUILVERKAVELING EN
UITBREIDINGSPLAN
Volgens artikel 2 van de Ruilver-
kavelingswet 1954 wordt een ruil
verkaveling ten behoeve van de
Landbouw in de ruimste zin van het
woord.
Men zou dus zeggen dat ruilver
kaveling niets te maken heeft met
een uitbreidingsplan van de Ge
meente. Toch liggen hier allerlei
raakvlakken.
WEGENPLAN
In de ruilverkaveling „Lollebeek"
zijn de meeste dorpskernen opge
nomen zoals o.a. Oirlo en Veulen,
en wel om verschillende redenen.
Een van deze redenen is dat een
doorgaande weg geprojecteerd was
van Veulen over Schoor en Oirlo
naar Wanssum, een z.g. landbouw-
weg a. Wanneer de dorpskernen
buiten de ruilverkaveling waren
gebleven dan had men deze wegen
slechts kunnen maken tot de grens
van de dorpskern. Daarbinnen had
het gemeentebestuur dan moeten
zorgen voor de verbetering. Finan
cieel is dit een zware opgave voor
een gemeentebestuur omdat zij dan
een overheidsbijdrage zou moeten
missen voor de werken binnen de
dorpskom. In een bestek is nu de
doorgaande weg geprojecteerd, met
een bijdrage van de gemeente aan
de ruilverkaveling.
GRONDAFSTAND
Waneer in ruilverkavelingsver-
band grond in beslag genomen wordt
voor een nieuw aan te leggen of te
verbeteren weg, dan ontvangt de
gebruiker van deze grond voor het
gemis van deze grond een jaarlijkse
schadevergoeding tot aan het tijdstip
van ide njieuwe toedeling van de
kavels. Zijn eigendomsrechten blij
ven onverminderd van kracht tot
aan het moment dat hij voor al zijn
oude eigendomspercelen een nieu
we toedeling krijgt toegewezen. Dit
geldt óók voor de wegen welke door
een dorpskern lopen.
De weg VeulenWanssum welke
thans in uitvoering is, heeft een
breedte gekregen van 10 m. Voor zo
ver men enkele meters grondafstand
heeft moeten doen, behoudt men
dus voorlopig zijn eigendomsrechten,
ontvangt jaarlijks uiteraard een
klein bedrag voor het gemis van het
gebruik, doch bij het toedelingsplan
worden deze meters, indien moge
lijk, weer in grond toegewezen, óf
indien zulks niet mogelijk is, in geld
verrekend.
MOEILIJKHEDEN
Toen de uitvoeringswerkzaamhe
den de dorpskernen naderden, wa
ren er grondeigenaren die veronder
stelden dat de grond benodigd voor
de aanleg van wegen etc. eerst aan
gekocht moest worden door de ge
meenten. Dit gebeurde echter niet.
Immers volgens de ruilverkavelings-
wet 1954 artikel 54 lid 1 kunnen de
betreffende werken direct na de
stemming worden uitgevoerd. De
vergoeding van het gemis van het
gebruik is per jaar een bedrag in
centen per vierkante meter.
Jammer bij dit alles was echter,
dat bij de aanvang der werkzaam
heden verschillende eigenaren eerst
laat of te laat van deze gang van
zaken op de hoogte zijn gesteld. In
de toekomst zal getracht worden dit
te voorkomen.
Een vraag welke al enkele malen
is gesteld luidt ongeveer als volgt:
„De grond welke ik in het uitbrei
dingsplan moet missen, heeft een
waarde welke ver uit gaat boven
de agrarische waarde. Moet ik nu
bij het toedelingsplan genoegen ne
men met eenzelfde oppervlakte er
gens ver weg?"
Dit is beslist niet het geval. In de
eerste plaats zal gezocht worden of
in hetzelfde uitbreidingsplan geen
compensatie mogelijk is in grond
door verplaatsing of anderszins.
Indien dit niet het geval is, zal de
verrekening moeten volgen, maar
dan op basis van de waarde van de
grond in het uitbreidingsplan.
Ook op andere punten zijn er veel
raakvlakken tussen Ruilverkaveling
en uitbreidingsplan waarop later op
deze plaats zal worden teruggeko
men.
De Plaatselijke Commissie voor
de ruilverkaveling „Lollebeek"
Wij vragen nog steeds
PERSONEEL
geschoold en
ongeschoold
Aanmelden dagelijks -
ook na werk'ijd - aan
de fabriek, bij de portiei
N.V. INALFA VENRAY
van zaterdag 25 oktober 1913
De Koninklijke bewilliging is
verleend op de statuten van de R.K.
Venraysche Middenstand, vereeni-
ging voor den handeldrij venden en
industrieelen Middenstand te Ven
ray.
Voor de leden van den Boeren
bond alhier zal op Woensdag 29 Oc
tober een cursus beginnen in vee
voedingsleer.
De werkzaamheden aan den
nieuwen kunstweg VenrayOver-
loonOploo vorderen goed. Met het
grondwerk en het leggen der wa
genrails is men op Limburgsch ge
deelte reeds een flink stuk gevor
derd. De aannemer Spierings uit
Boxtel heeft nu vergunning ontvan
gen voor het leggen van een tram
lijn van MaasheesHoltheesOver-
loon. Ook van de Staatsspoor is ver
gunning ontvangen voor het leggen
dier lijn over den spoorweg te Holt
hees. Over deze lijn zal vanaf de
Maas de benodigde kiezel worden
aangevoerd.
Voor de lichting 1914 zal de
provincie Limburg 1185 miliciëns te
leveren hebben. De geheele lichting
bedraagt 25.830 man.
De gemeente Bergen heeft 200
H.A. heidegrond, gelegen aldaar aan
beide zijden van den grindweg naar
Siebengewald, verkocht aan H. uit
Goch, voor f 32.000,Binnen 14
dagen zal met een stoomploeg aan
de ontginning begonnen worden.
King kent, kent ook dat
heerlijke verkwikkende
gevoel, dat elk tablet
onmiddellijk geeft. Z
Neem King, bereid uit l
het zuivere natuur-
product en ga de dag
tegemoet met frisse Z
moed en frisse mond.
De natuurzuivere
TOT VANAVOND IN DE
NIEUWS UIT VENRAY
EN OMGEVING
Zondagsdienst huisartsen
Van zaterdagmiddag 12 uur tot
zondagnacht 2 uur
DR. VAN THIEL
Patersstraat 30 Telefoon 1887
Uitsluitend voor spoedgevallen!
ZONDAGSDIENST GROENE KRUIS
Zr. J, Janssen Leunen tel. 1361
Albionstraat 15
GROENE KRUIS
Donderdag a.s.
Zuigelingen-bureau voor de kerk
dorpen.
ZIEKENAUTO
Bel 04780-1592 b.g.g. 2116
ZONDAGSDIENST
VERLOSKUNDIGEN
van zaterdag 12 uur tot zondag
nacht 2 uur
Vroedvrouw Kruijsen-Meesters
Julianasingel 41-43 - Venray
Tel. 1061 (04780) b.g.g. 1152
AGENDA CENTRALE K.A.B.
VENRAY
Maandag 21 oktober om 20 uur in
Hotel Kemps bestuursvergadering
Centrale KAB.
Verder maken wij bekend dat per
sonen van KAB, KAV en KAJ, die
willen deelnemen aan de cursus
filmvorming zich kunnen opgeven
bij de Centrale KAB, Hoenderstraat
21 of bij M. Borghs, Burg. v. d. Loo-
straat 20 die gaarne nadere inlich
tingen verstrekt.