1'
l/ENRAY
Verkeersprgblematiek_0ostrum30irlo_niet_onrustbarendi
Zowel tijdens de in Oirlo gehouden hoorzitting over de industrie
terreinen als tijdens een vergadering van de commissie voor openbare
werken en verkeer is gewezen op de verkeersproblematiek in Oostrum
en Oirlo. Aangevoerd werd, dat in beide dorpen gevaarlijke verkeers
situaties ontstaan als gevolg van het feit, dat vooral zwaar verkeer
de kortste weg neemt vanaf de afslag van de Venloseweg in Castenray,
via Oirlo en Oostrum naar Venray of Wanssum.
Naar aanleiding van deze klachten heeft het gemeentebestuur tellingen
laten uitvoeren. In Oirlo is een verkeerstelling gehouden op donderdag
21 oktober tussen 's morgens zes en 's avonds acht uur. Gelijktijdig
werd geteld in Castenray bij de op- en afritten van de Venloseweg.
Het resultaat van deze telling was zodanig, dat dit voor het gemeente-,
bestuur geen aanleiding geeft tot het nemen van maatregelen. Om het
zekere voor het onzekere te nemen zal de telling na de bietencampagne
worden herhaald.
pers. auto- lichte zware zw.vr.a. zw.vr.a. landb.
Vanaf Venlo
richting Oirlo.
124
Vanaf viaduct 1
richting DepJ?etersstr.~-459
Vanaf Dep.Petersstraat
richting Oostrum1-364
Vanaf Oostrum
richting Dep.Petersstr
Vanaf Dep.Petersstraat
richting viaduct
363
460
Vanaf Oirlo
richting Venlo
100
t
1
8
31
2
74
99
18
54
71
16
58
66
4
71
97
1
1
9
k
19
8
10
10
18
23
16
.17
13
8
Wanneer in aanmerking wordt genomen, dat deze totalen zijn opgenomen
in een tijdsbestek van 14 uur, dan is er geen reden tot ongerustheid,
laat staan voor het nemen van maatregelen.
Opvallend in het bovenstaande is, dat niet alle verkeer, dat uit de
richting Castenray komt, ook doorgaat naar Oostrum. Veel van dat ver
keer slaat af in de richting Depute Petersstraat.
De tellingen laten tevens zien, dat het verkeer, komende uit Oostrum
in de richting Castenray voorbij de Depute Petersstraat intensiever
wordt. Wat het zware verkeer betreft is hieraan de aanwezigheid van
zware vrachtwagens in Oirlo zelf uiteraard niet vreemd.
Ben lil, Venray
~3~
PUBLICATIE Ben W.
1
1
I
1
I
I
M
i
1