Jawel,de kinderen komen wel graag naar school.Maarwe
zouden echter voor meer "motivatie" kunnen zorgenjd .wz
een klimaat scheppen waarin het kind meer tot ontplooiing
komt door zelf spcntaan te werkenYvonne en Piet missen dat.
Deze vorm van lezen wordt binnen het onderwijs ook steeds
meer ter discussie gesteld,Ock binnen ons team zijn we op
onderzoek gegaan naar een oplossing ,U)e hebben cns voorzien
van uitgebreide documentatie en bij het Katholiek Pedago
gisch Centrum heeft men ons "de weg" gewezen.
Gedurende een periode van ruim een jaar zijn alle leerlin
gen voor het technisch lezen(zonder fouten kunnen lezen)
getest.Deze gegevens hebben we naast de rapportpunten ge.
legd.Qp basis van deze gegevens Igaan we de kinderen in
C'soepen verdelen;vorderinqsgroepen.of niveaus
In een teambespreking gaan we dan neg eens de indeling na
en bekijken nog eens die groepering
U ziet;we zijn niet over één nacht ijs gegaan en zullen ook
er zorg voor dragen dat ieder kind in die vorderingsgroep
leest,waarin hij -overeenkomstig zijn capaciteiten-thuis-
hoert
LEZEN^IN^WGRDERINGSGROEPEN!
Binnen de school ontstaan 10 niveauswaarop een kind kan le
zen.De testen hebben uitgew.ezenwaarop uw kind op dit moment
zit.Het kan voor komendat uw kind in de klas zit en
op een lager niveau moet lezen;dat ook dit andersom kan zijn
zal duidelijk zijn.
De niveaus worden weer onderverdeeld in groepjes van 4 kin-
deren(soms drie per groepje).
Voor.elk niveau hebben we een aantal leesboekjesdie door t
het Pedagogisch Centrum zijn aanbevolen.
Deze leesverm zullen we enkele keren per week gaan hanteren,
lile stellen ons voor om later hierover nadere informatie te
geven b.v, op een informatie-ouderavond.Duidelijk willen we
alvast zijn,dat deze leervorm alleen maar Voor het lezen-en
dat nog maar vcor één onderdeel-wordt gevolgd.
Cp deze manier hopen we alle kinderen te helpepjde goede
leerlingomdat die gewoon kan doorgaan;de zwakkere zodat die
meer op hem/haar gerichte oefenstof krijgt te verwerkende
normale leerling zal ook de juiste stof voorgezet krijgen.
Om de'twee maanden vindt er een nieuwe test plaats en wor
den dë kinderen opnieuw gegroepeerdU krijgt voor dit onder
deel' een aparte vorderingslijst
Ule hopen dat U alvast genoeg geïnformeerd bent.