S_A_n_E_N_S_P_^_kC_U_D__E_R_S-S_C_H_0_G_L Ouderparticipatie zou vanzelfsprekend moeten zijn, als je ten minste van da veronderstelling uitgaat dat iedere ouder be langstelling heeft voor alles wat het kind betreft. Tot op heden was die belangstelling er wel, maar dan in passieve zin. Natuurlijk ga je op school wel eens vragen hoe hot gaat met je kinds natuurlijk ga je naar een contactavond v.d. school. Haar dat is nog geen ouderparticipatie. Zoudt actief bij het onderwijs betrokken willen zijn Zoudt U mee willen denken over ons onderwijs. Want dat is ouderparticipatie. Uaajrorn, wil de school U zo graag bi i het__onderwij_s _betrekken_ XÊcen nood, U heeft niet te denken da~t we morgen een school van ouders hebben) - Wel, ieder kind heeft recht op gelijke kansen. Niet ieder kind kan terugvallen thuis op "begrijpende"ouderswant die weten ook niet meer hoe de school functioneert, Vaak hoor je de uitspraaki"Het is allemaal anders dan in onze tijd." Duist, maar hoe anders en waarom anders. - Er moet een wisselwerking zijn tussen school en gezin. Het kidd moet de schoolse belevenissen herkennen van thuis, de straat. U kunt dan meedoen met de school. - Samen ben je sterker dan alleen. Door het samenspel zul je meer van het kind kunnen maken in zijn ontwikkeling en dat niet alleen op hot gebied van kennis bijbrengae. - De opvoeding van thuis vindt voortzetting in de school. De kunt samen overleggen. Dit eist volledige openheid en ver trouwen. - Voorts heeft de school oen functie in de gemeenschap. Natuurlijk zijn dit idealen, waarnaar je moet gaan stre ven; ze liggen niet "kant-en-klaar". Daarom gaan we contacten leggen met de ouders om samen voor ons onderwijs te gaan praten. Dent U ook geïnteresseerd? Komt dan op de gespreksavonden, na de herfstvakantie! (vervolg volgende week) Leerkrachten kleuter- en basisschool Uij zijn verhuisd van Hoofdstraat 25D naar Haalakker 26. Nieuw telefoonnummer s 697. Fam. Direks-Nelissen DERICHT li.Q. CASISSCHGüL

Oirlo's dorpsblad 't Krèntje | 1974 | | pagina 4