Stichting Dorpsraad Oostrum
Randenrade 50,
5807 BM Oostrum
te!. (0478) 584114
e-mail: dorpsraadOostrum@hotmail.com
internet: www.aostrum.nl
Rabobank Venray Meerlo-Wanssum: 14.00.01.689
Datum: 11 februari 2003
Locatie: foyer d'n Oesterham Oostrum
Aanwezig: zie presentielijst
1. Opening
De voorzitter, de heer Linskens, opent om 20.00 uur de vergadering en heet alle aanwezigen welkom.
2. Vaststellen agenda
De agenda wordt zonder wijzigingen vastgesteld.
De groenvoorziening hoek Asselberghsstraat-Kloosterstraat wordt behandeld bij agendapunt 4.
3. Notulen van de dorpsraadvergadering d.d. 14 januari 2003
Het verslag wordt goedgekeurd met de volgende opmerkingen:
p.3: Het beschadigde trottoir bij het station is inmiddels hersteld.
p.2: Wonen Venray heeft binnenkort een overleg met de gemeente Venray. Afhankelijk van dit overleg,
zai Wonen Venray mogelijk op de openbare vergadering van 11 maart haar plannen presenteren. De
gemeente presenteert dan het bestemmingsplan.
p.3: Er heeft nog geen besluitvorming plaatsgevonden of het evenement 'Aostrum op herhaling' onder
supervisie van de dorpsraad georganiseerd wordt. Wanneer dit aan de orde is, zal de dorpsraad hierover
een besluit nemen.
4. Ingekomen stukken en mededelingen
De secretaris ligt het overzicht van ingekomen en verzonden stukken toe.
nr. 244: Omroep Venray zal voortaan live verslag doen van de notulen van de dorpsraad.
nr. 248: Mevrouw Hermans is teruggetreden uit de commissie Stedelijk Beheer van de dorpsraad. De
commissie is nog voldoende groot en zal derhalve niet aangevuld worden.
De gemeente Venray besteedt de groenvoorziening momenteel uit via aanbesteding aan bedrijven. De
gemeente geeft nu verenigingen de mogelijkheid om de groenvoorziening te verzorgen. De KBO en de
carnavalsvereniging hebben reeds aangegeven dat ze dit willen doen. De dorpsraad en de gemeente
komen hier nog op terug.
nr. 262: op 11 februari heeft op initiatief van de gemeente een gesprek plaatsgevonden met de
buurtbewoners en het bestuur van d'n Oesterham over een alternatieve locatie voor de afvalvoorziening
WOZOCO. De gemeente zal naar aanleiding van dit overleg een besluit nemen. Een mogelijke
alternatieve locatie is de laatste parkeerplaats. J
In de vorige besloten vergadering is de vergaderstructuur van de commissies besproken. Het doel van de
commissievergaderingen is voorbereiding van zaken, waarna terugkoppeling aan het bestuur c.q. de
vergadering kan plaatsvinden. De voorzitters van de werkgroepen plannen zelf de vergaderingen.
Daarnaast is een aantal openbare dorspraadvergaderingen vervangen door besloten vergaderingen. In
deze vergaderingen kan de dorpsraad intern tot besluitvorming komen en de openbare vergaderingen
voorbereiden. Het vergaderschema voor 2003 ziet er als volgt uit:
11 maart: openbare vergadering 9 september: openbare vergadering
8 april: besloten vergadering 14 oktober: besloten vergadering
13 mei: openbare vergadering 4 november: openbare vergadering
10 juni: besloten vergadering 9 december: openbare vergadering
Op 15 februari is de uitreiking van de Orde van Verdienste aan Harrie Holtackers. De leden van de
dorpsraad zullen deze uitreiking indien mogelijk bezoeken.
Naar aanleiding van de ingezonden brief (nr. 261) van mevrouw Verspaget inzake de groenvoorziening op
de hoek van de Asselberghsstraat en de Kloosterstraat, geeft de heer Verspaget een toelichting. De
plannen van enkele buurtbewoners zijn op papier gezet en naar de dorpsraad verstuurd. De heer
Linskens geeft aan dat de verantwoordelijkheid voor deze groenstrook in principe bij de gemeente ligt. De
heer Vermeulen van de commissie Stedelijk Beheer heeft hierover reeds met mevrouw Peeters van de
gemeente gesproken. Ook zij onderkennen de noodzaak van een opknapbeurt, maar de financiën vormen
het knelpunt. De commissie Stedelijk Beheer zal de plannen van de buurtbewoners met de gemeente
bespreken. De buurtbewoners zijn bereid om te helpen bij het opknappen van deze groenstrook.