WIJ KOMEN OREN TE KORT! Ik weet niet hoe ik mijn zoon moet aanpakken, ik kan gewoon niet met hem praten". Ze zeggen dat ik me over de dood van mijn vrouw heen moet zetten, maar ik mis haar nog steeds...." Mijn collega's doen zo vervelend tegen me...." Ik moet er gewoon met iemand over praten...." Ik weet niet hoe het verder moet met onze relatie." Waar kan ik nog terecht?" De SOS Telefonische Hulpdienst is dag en nacht bereikbaar voor iedereen die ergens over wil praten, informatie of advies nodig heeft. Elk jaar wordt er ongeveer 10.000 keer gebeld over uiteenlopende vragen en problemen. De telefoon wordt 'bemenst' door een groep van ongeveer 35 vrijwilligers. Mensen die naast hun gewone dagelijkse bezigheden bereid en in staat zijn om zich een aantal uren per week in te zetten voor anderen. Het vrijwilligersteam komt oren te kort en is dringend op zoek naar uitbrei ding. We zoeken mensen die kunnen luisteren, die zich willen verdiepen in anderen, die bereid en in staat zijn om bij te leren, om kritisch naar zichzelf te kijken en om nieuwe mogelijkheden van zichzelf te ontdekken. Mensen die tijd kunnen en willen investeren om per 4 weken 4 telefoondiensten te draaien, waarvan 1 nachtdienst. Deze diensten worden gedraaid in ons gebouw in het centrum van Venlo. Natuurlijk krijg U eerst een interne opleiding voordat U met het werk begint. En ook ervaren vrijwilligers hebben maandelijks een werkbespreking. Na de basisopleiding bestaat er de mogelijkheid tot verdere specialisatie, o.a. op het gebied van verslaving of sexsueel misbruik. Na de zomervakantie starten wij weer met een basistraining. Geinteresseerden kunnen nu al een informatiepakketje opvragen via het telefoonnummer 077- 3548888 (dag en nacht bereikbaar) -o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o 25 SOS TELEFONISCHE HULPDIENST

Oostrum's Weekblad | 1999 | | pagina 25