Vanaf de oprichting in 1922 heeft de Rabobank (voorheen
Boerenleenbank) een bijzondere plaats ingenomen binnen de
Oostrumse gemeenschap.
De oorspronkelijke Spaar- en Voorschotbank is in de loop der
jaren uitgegroeid naar een bank met een uitgebreid assortiment''
aan bankdiensten.
'n Dienstenpakket dat op de eerste plaats moet afgestemd zijn
op de behoeften van de cliënt, maar evenzeer moet rekening
houden met de ontwikkelingen om ons heen.
De nadruk heeft steeds gelegen op een goede vertrouwensrela
tie tussen enerzijds de cliënt en anderzijds de bank in de vorm
van de dagelijkse kontakten met de medewerkers.
'n Zeer belangrijk onderdeel van de service-verlening vormt de
inrichting van het kantoor. Er is thans voldoende ruimte beschik
baar voor een persoonlijk gesprek; wij stellen vast dat hiervan
veel gebruik wordt gemaakt. Dat stemt ons tot voldoening.
De gesloten balie sluit niet meer aan bij de ontwikkelingen in heiT
bankwezen. Een gesloten balie schept onnodige afstand tussen
cliënt en bank. Ook gewijzigde bankbeveiligingsvoorschriften
dringen aan op een balie. Vandaar dat besloten is om ook in
Oostrum, zoals vrijwel overal elders, een open balie te plaatsen.
Hierdoor zullen in het bankgebouw enkele noodzakelijke aan
passingen moeten plaatsvinden. De aard van de werkzaamhe
den zijn van dien aard dat wij helaas genoodzaakt zijn om het
kantoor enkele dagen te sluiten, zodat een en ander zo snel
10
Rabobank