Vanaf de oprichting in 1922 heeft de Rabobank (voorheen Boerenleenbank) een bijzondere plaats ingenomen binnen de Oostrumse gemeenschap. De oorspronkelijke Spaar- en Voorschotbank is in de loop der jaren uitgegroeid naar een bank met een uitgebreid assortiment'' aan bankdiensten. 'n Dienstenpakket dat op de eerste plaats moet afgestemd zijn op de behoeften van de cliënt, maar evenzeer moet rekening houden met de ontwikkelingen om ons heen. De nadruk heeft steeds gelegen op een goede vertrouwensrela tie tussen enerzijds de cliënt en anderzijds de bank in de vorm van de dagelijkse kontakten met de medewerkers. 'n Zeer belangrijk onderdeel van de service-verlening vormt de inrichting van het kantoor. Er is thans voldoende ruimte beschik baar voor een persoonlijk gesprek; wij stellen vast dat hiervan veel gebruik wordt gemaakt. Dat stemt ons tot voldoening. De gesloten balie sluit niet meer aan bij de ontwikkelingen in heiT bankwezen. Een gesloten balie schept onnodige afstand tussen cliënt en bank. Ook gewijzigde bankbeveiligingsvoorschriften dringen aan op een balie. Vandaar dat besloten is om ook in Oostrum, zoals vrijwel overal elders, een open balie te plaatsen. Hierdoor zullen in het bankgebouw enkele noodzakelijke aan passingen moeten plaatsvinden. De aard van de werkzaamhe den zijn van dien aard dat wij helaas genoodzaakt zijn om het kantoor enkele dagen te sluiten, zodat een en ander zo snel 10 Rabobank

Oostrum's Weekblad | 1994 | | pagina 10