VANUIT DE BASISSCHOOL
Groep 1-2
Aan de ouders,
Volgende week maandag beginnen we met het projekt "verkeer", n.a.v. dit
onderwerp: - bekijken we de school t.v. serie
- 'het verkeer'
- bekijken en oefenen we werkelijke verkeerssituaties (m.n. het
oversteken)
- bekijken en bespreken we een fiets in de klas
Hiernaast vertellen we verhalen over dit thema; "werken" de kinderen
rondom het onderwerp verkeer en houden we, veelal m.b.v. plaatmateriaal
en nagespeelde situaties, gesprekjes met de kinderen waarbij dan vaak de
volgende zaken aan de orde komen:
- onderweg: samen lopen - achterop de fiets - achterin de auto
- oversteken: stoppen bij de stoeprand of aan de kant oversteken
zonder/met verkeer oversteken met klaarovers
- de straat: fietspad - voetpad - rijbaan
- voertuigen m.n. fiets - auto - bus - trein
- tegenstellingen: groot - klein lopen - rennen vlug - langzaam
hard - zacht (geluid) links - rechts dichtbij - veraf
- vormen: rond - vierkant - rechthoek - driehoek
- kleuren: rood, oranje, groen, wit-zwart
Verder leren we het volgende versje aan:
w (i KilI-K-J
-4p-H"
ft* h dl j
ti' J 71*
f p
d J 7
-I 71 j 1 BIÈ I l p ÉHHIJT j 11
Van harte proficiat!
7
Deze maand zijn jarig op:
03-02 Bart Rouwette 14-02
06-02 Roel van den Berg 16-02
07-02 Marlisa Hoeymakers 16-02
07-02 Bob van Mil 22-02
09-02 Marjolein Paantjens 28-02
11 -02 Rik op den Camp
Stap, stap, stap, hier loop ik op de stoep.
Stop, stop, stop, nu ben ik bij de rand.
Stop, stop, stop, nu kijk ik naar elke kant.
Stop, stop, stop, er komt geen auto aan.
en het liedje: Stap, stap, stap, nu mag ik over gaan!
H. Herfst-Boomkens
_K I y
Wietse Reynders
Mark de Beer
Lennart Peeters
Danielle Engels
Marlies Huijbers
Klaar o- ver, klaar o - ver, met je o - ran-je jas - je aan. Laat de au - to s
stil - staan; blaas eens op je fluit - je van tu - re - lu - re - luit - je.