a. Alle groepen op een avond: 7% b. Meerdere groepen op meerdere: 63% avonden c. Een groep op een avond: 29% d. Afhankelijk van opzet avond: 2% e. Geen voorkeur 2% 3. Hoe lang mag een Klassikale Ouderavond duren? a. Een half uur 1% b. Drie kwartier 25% cEen uur 59% ^id. Anderhalf uur 17% e Twe e uur 4 f. Zolang als het duurt: 3% 4. Hoe zou de opzet van een Klassikale ouderavond moeten zij n? a. Informatie en gelegenheid tot vraagstelling: 45% b. Als bij a. plus schrift, informatie: 5% c. Als bij a. plus schrift, informatie vooraf: 36% d. Als bij a. plus schrift, informatie tijdens: 9% e. Als bij a. plus schrift, informatie na afloop: 5% f. Een informatie-avond plus Leefkuil activiteit: 4% Gemaakte opmerkingen: - Je zou een thematische avond kunnen organiseren voor belangstellenden. Thema- suggesties Hoe worden rapportpunten samengesteld. Het sociaal gedrag van een groep Huiswerk leren maken Zaakvakken onderwijs - De tijd is te kort. Je zou meer tijd moeten hebben om werkjes van kinderen te bekijken. - Het inkijken van schriftjes e .dzou ook voor de Tien minuten ouderavonden kunnen gebeuren. - Het overlappen en uitlopen van ouderavonden zou voorkomen moeten worden. - Tijdsplanning Er moet meer tijd zitten tussen de ouderavon den Vier avonden: op elke avond twee groepen. 9 r

Oostrum's Weekblad | 1991 | | pagina 9