a. Alle groepen op een avond: 7%
b. Meerdere groepen op meerdere: 63%
avonden
c. Een groep op een avond: 29%
d. Afhankelijk van opzet avond: 2%
e. Geen voorkeur 2%
3. Hoe lang mag een Klassikale Ouderavond duren?
a. Een half uur 1%
b. Drie kwartier 25%
cEen uur 59%
^id. Anderhalf uur 17%
e Twe e uur 4
f. Zolang als het duurt: 3%
4. Hoe zou de opzet van een Klassikale ouderavond moeten
zij n?
a. Informatie en gelegenheid tot vraagstelling: 45%
b. Als bij a. plus schrift, informatie: 5%
c. Als bij a. plus schrift, informatie vooraf: 36%
d. Als bij a. plus schrift, informatie tijdens: 9%
e. Als bij a. plus schrift, informatie na afloop: 5%
f. Een informatie-avond plus Leefkuil activiteit: 4%
Gemaakte opmerkingen:
- Je zou een thematische avond kunnen organiseren
voor belangstellenden.
Thema- suggesties
Hoe worden rapportpunten samengesteld.
Het sociaal gedrag van een groep
Huiswerk leren maken
Zaakvakken onderwijs
- De tijd is te kort. Je zou meer tijd moeten
hebben om werkjes van kinderen te bekijken.
- Het inkijken van schriftjes e .dzou ook voor
de Tien minuten ouderavonden kunnen gebeuren.
- Het overlappen en uitlopen van ouderavonden zou
voorkomen moeten worden.
- Tijdsplanning
Er moet meer tijd zitten tussen de ouderavon
den
Vier avonden: op elke avond twee groepen.
9
r