moet een aanzet zijn om de ouders te laten meepraten en
meedenken over de opvoeding van onze kinderen»
De heer JlLoonen kwam terug op de inleiding van de voorzit
ter,, Hij vond deze erg vaag met beschuldigingen aan het
adres van het schoolbestuur» Het had de indruk gewekt van
een slechte samenwerking tussen schoolbestuur en ouderver
eniging» Het schoolbestuur waarbort de identiteit van de
schoolo Hierna volgde een discussie over de identiteit en
de kwaliteito De voorzitter zei dat wij juist over dat RCK0
niet mogen meepraten» Wij krijgen steeds informatie achter
af o Dat is waar veel problemen om hebben gedraaid of nog
draaien0 Wij hebben sinds kort ook twee afgevaardigden bij
de vergaderingen van het schoolbestuuro Dit wordt door ons
als een vooruitgang gezien»
cRondvraag
De heer Tissen vond dat in het informatieboekje erg veel
nadruk wordt gelegd op R»Ka
Is dit een Oo.stru.mse school of een katholieke school?
Kan er geen aanvulling komen hoe men denkt over andersden
kende? De voorzitter van het schoolbestuur antwoordde dat
er wordt uitgegaan van een R»K» school - Anders-denkenden
zijn welkom»
Op de kleuterschool wordt de nadruk gelegd ojj de verstand
houding onder elkaar als basis van het godsdienstonderwijs,
op de basisschool ook weer'geloofsleer aangepast aan leef
tijd» Het informatieboekje heeft het RoK= misschien teveel
benadrukt» Dit komt omdat de diverse medewerkers de stukken
van anderen niet hadden gelezen» Mevr»Huibers stelde de
vraag of een enquete geen oplossing kan bieden i»v»m» het
godsdienstprobleem» Dit kan wel, maar is lang niet zeker»
De uitslag van een enquête geeft nog niet altijd de ware
mening van alle ouders weer» Maar wij zullen er over denken»
DhrVoKesteren vroeg of men heeft getracht de ideeën van de
ouders aan het schoolbestuur kenbaar te maken» De voorzit
ter antwoordde hierop dat we lang hebben gepraat over mee
denken over godsdienstonderwijs* Toch kregen we de kans niet
om er aan mee te werken» Het schoolbestuur is van mening dat
de pastoor een grote inbreng moet hebben, hij is godsdienst
leraar» Daarnaast is er overleg mogelijk» We zullen de weg
van de geleidelijkheid moeten bewandelen en niets overhaas
ten»
De voorzitter van het schoolbestuur voegde er aan toe dat
het leek of wij enkel moeilijkheden hebben gehad» Dit is
- 9 -