sommigen meenden dat er vroeger meer discipline was,
anderen vroegen tijdens Tt laatste jaar op de kleuter
school om meer discipline*
Men v/as van mening dat een kind zolang mogelijk kind moet
blijven en dat het aanpassen aan regels op school en
thuis veel tijd vraagt*
Men kan de ontwikkeling van een kind niet forceren*
Aanvankelijk is een kind enthousiast - later valt het
wel eens terug*
Verlangen de ouders dat een kind prestaties levert op
school
ad 2o Belangrijk:- scholen in één gebouw;
- kleine klassen:
- betere begeleiding van de kinderen;
regelmatig leerlingen en leerkrachten
uitwisselen*
ad 2ao Bezoeken van ouderavonden*
Oprru Deze worden over het algemeen matig bezocht*
Hebben de ouders wel belangstelling
Beseffen ze hun verantwoordelijkheid t*a*Vohun kind?
Misschien ligt hier een taak van de oudervereniging
om nog meer interesse voor het onderv/ijs op te wekken*
Ad 2b Persoonlijk contact is belangrijk*
Leerkrachten moeten bereid zijn ouders te woord te
staan*
ad 3Het kind moet rijp zijn - een bepaald ontwikkelings
niveau is nodig om de eerste stap in het maat
schappelijk leven te zetten*
Via spel en instructie kan men het kindbekend
maken met zijn naaste omgeving*
Welke eerlijke vinder van een
zwarte herenportemonnaie met inhoud
zou deze a*u*b* terug willen bezorgen
Van Broekhuizenstraat _37, Oostrum*
GEVRAAGD: ASPERGESTEKERS - STERS
C* Thielen, Rosmolenweg Oostrum* Tel*15^8*
r