f
:W-V:W
§£#3# '#0?.
Sir
.'v.tvVvt*
r/>w. -/.s^-Awyvvv
.».W—v'.'
3
Vastenactie 2ÖÖ2: de kwaliteit van keuzes.
Lekker belangrijk!?
1
4 i i
mp
r O ->V>
De kwaliteit van keuzes is het thema voor de
Vastenactie-campagne 2002. Dit jaar wil
Vastenactie bewust de aandacht trekken en
vragen stellen over ons eigen leefpatroon en
de consequenties daarvan voor de Derde
Wereld.
Op de folder staat een vrouw afgebeeld die kan kiezen tussen een ronde of een
vierkante meloen. Straks kunnen of moeten we die keuze waarschijnlijk
maken. Maar wat doet dat er toe? Het motto van Vastenactie is dit jaar dan
ook: "Lekker belangrijk?'" Hebben we behoefte aan een vierkante meloen?
Alleen omdat het vervoer en de opslag van een vierkante goedkoper wordt?
Elke dag maken wij tientallen keuzes. Wat we aantrekken, welke vakantie we
boeken, wat er vanavond op het menu staat.Ons leven lijkt vaak een
supermarkt van keuzes. Maar lang niet altijd staan we stil bij wat echt
belangrijk is.
Wij kunnen iedere dag kiezen. In andere delen van de wereld hebben mensen
niks te kiezen. Mensen leven vaak onder zeer slechte omstandigheden. Zij
kunnen slechts hopen op betere gezondheidszorg, goed onderwijs en eerlijke
prijzen voor hun producten.
Vastenactie zet zich in voor vrouwen, mannen en kinderen die strijden voor
een beter bestaan door kleinschalige ontwikkelingsprojecten te steunen die
door henzelf zijn opgezet.
Leunen - Veulen - Heide Project in Sudan
S VELD