16.20.9 Waterhuishouding in Je eigen lichaam: Het ontdekken wat Je aan water in je lichaam hebt en waarom je dat hebt: tranen, bloed, spuug e.d. Water in de natuur: We behandelen planten en dieren. Planten hebben water nodig om te kunnen groeien en als dier behandelen we de kikker. Van Kikkerdrik tot kikker. Wij hebben dikkopjes in de klas en volgen het proces tot kikker. Eigenschappen van water ontdekken: De verschillen in temperatuur, koud-warm, het oplossen van suiker en zout, het drijven, het zinken, het blussen en het verdampen van water. Het spelen met water: Aan de watertafel kunnen ze volop spelen met water en als het mooi weer is, in de zandbak buiten modder maken. Wilt u uw kleuter a.s. maandag iets meegeven om in de watertafel mee te spelen en graag plaatjes over bovenstaande onderwerpen. Welke moeders hebben zin om bij bepaalde aktiviteiten mee te doen??? Kom dan even langs om af te spreken. Klas 2 en 3: Uitstapjes: Waterleiding Breehei Misschien gaan we een keer met een sportvisser mee. TaalKlassegesprekjes Opstellen over verschillende aspecten van water Taalspelletjes Rekenen: Inhouden: Liter-deciliter-centiliter Gewichten: Kilo-pJi-ons-gram Temperatuur van het water Zinken - drijven. Aardrijkskunde: Verschil rivier-beek-kanaal We gaan op de landkaart kijken hoe de Maas stroomt in ons land. Welke plaatsen liggen aan de Maas. Geschiedenis: Waterwinning vroeger en nu Biologie: Kringloop van het water Water en de Jaargetijden Verzorging van het lichaam Groei en bloei d.m.v. het water. Creativiteit: Handenarbeid Muziek: muziek maken met geheel of gedeeltelijk gevulde flessen. Op het einde van het projekt makeh «IJ een affiche over: Zuinig zijn met water. Klas t, 5 en 6: Uitgangspunt by het thema water is de kringloop. Binnen dit onderwerp zal echter de nadruk gelegd worden op: A De vervuiling van het water en de zuivering ervan. B gedrag t.o.v. het gebruik van water C wat kunnen we zelf doen om het water niet te verontreinigen.

Dorpsblad Leunen-Veulen-Heide | 1984 | | pagina 10