Herkenbaar gezicht tijdens zitting van de Rabobank
-14-
Onlangs deelde de Rabobank mee dat ze de kantoren in Ysselsteyn en Leunen per
1 mei sluit. De wensen van klanten zijn in de loop der tijd verschoven. Meer en meer
maakt de klant voor de dagelijkse bankzaken gebruik van telefoon, internet en
geldautomaat.
Alternatieven
"Maar we verdwijnen niet uit de lokale gemeenschap", vertelt Jolanda Janssen, manager
Particulieren van Rabobank Venray Meerlo-Wanssum. Er zijn genoeg alternatieven
voorhanden. De geldautomaat blijft. Daar kunnen mensen 24 uur per dag, 7 dagen per
week geld pinnen. Hoogstens zal de automaat na een eventuele verkoop van het kantoor
een andere plek in het dorp krijgen. De brievenbus voor overschrijfformuliertjes blijft ook.
Deze wordt eens per week geleegd. In Leunen wordt de brievenbus op maandag om
16.30 uur geleegd en in Ysselsteyn op vrijdag om 16.30 uur. Andere alternatieven zijn er
ook: bankieren per internet bijvoorbeeld. Mensen die dat nog niet onder de knie hebben
willen we daar graag in begeleiden. En via ons callcenter kan ook vaak meer geregeld
worden dan klanten verwachten. Daarvoor hoef je alleen maar de telefoon te pakken en
530 300 te bellen. Onze medewerkers aan de telefoon zijn zeer kundig en staan de
mensen graag te woord. Kunnen zij een vraag zelf niet oplossen, dan verbinden zij de
klant door naar een specialist binnen onze bank. Uiteraard kunnen onze klanten ook
gewoon terecht op onze kantoren te Venray en Wanssum".
Zitting
"En dan is er nog de zitting. Vanaf 1 mei zal er een zitting van 2 uur per week per kantoor
worden georganiseerd. In Leunen is dat op maandagmiddag van 14.30 - 16.30 uur en in
Ysselsteyn op vrijdagmiddag van 14.30 - 16.30 uur. Tijdens deze zitting worden
uitsluitend servicehandelingen verricht, bijvoorbeeld hulp bij het pinnen en chippen. In
verband met de veiligheid kunnen andere contant geld handelingen tijdens zo'n zitting
niet plaatsvinden", geeft Jolanda Janssen aan.
Herkenbaar gezicht
Jolanda gaat verder: "Tijdens de zitting zal er een vaste medewerker, in de persoon van
Henk Peters, aanwezig zijn. Henk Peters is Financieel Adviseur en wordt nu speciaal
opgesteld voor de doelgroep die behoefte heeft aan een intensievere begeleiding. Hij
vormt de schakel tussen de doelgroep en de bank en heeft tegelijkertijd een
signaalfunctie. Hij licht mensen voor over pinnen, chippen of internetbankieren.
Bovendien kan hij de mensen doorsluizen naar de juiste persoon voor een passend
antwoord".
Intensieve begeleiding
Henk Peters: "Ook voor klanten met een verminderde mobiliteit en beperkingen bij het
gebruik van apparaten zijn er oplossingen te vinden. We begeleiden ze tijdens de zitting
bijvoorbeeld bij het pinnen. Ook bestaan er mogelijkheden om familieleden met
zogenaamde gemachtigdenpas te laten pinnen. Of om, wanneer de al genoemde
alternatieven geen mogelijkheid zijn, geld tegen een bescheiden vergoeding thuis te laten
bezorgen. In ieder geval komen we in gezamenlijk overleg altijd tot een passende
oplossing. Ik kan me voorstellen dat mensen vragen hebben over de mogelijkheden van
onze dienstverlening. We zijn op diverse manieren bereikbaar: klanten kunnen ons bellen
op nummer (0478) 530 300 of een e-mail sturen naar info@vmw.rabobank.nl. Maar
natuurlijk kan er ook altijd een afspraak gemaakt worden met mij of met een van onze
andere adviseurs voor een gesprek", besluit Henk Peters.