Herkenbaar gezicht tijdens zitting van de Rabobank -14- Onlangs deelde de Rabobank mee dat ze de kantoren in Ysselsteyn en Leunen per 1 mei sluit. De wensen van klanten zijn in de loop der tijd verschoven. Meer en meer maakt de klant voor de dagelijkse bankzaken gebruik van telefoon, internet en geldautomaat. Alternatieven "Maar we verdwijnen niet uit de lokale gemeenschap", vertelt Jolanda Janssen, manager Particulieren van Rabobank Venray Meerlo-Wanssum. Er zijn genoeg alternatieven voorhanden. De geldautomaat blijft. Daar kunnen mensen 24 uur per dag, 7 dagen per week geld pinnen. Hoogstens zal de automaat na een eventuele verkoop van het kantoor een andere plek in het dorp krijgen. De brievenbus voor overschrijfformuliertjes blijft ook. Deze wordt eens per week geleegd. In Leunen wordt de brievenbus op maandag om 16.30 uur geleegd en in Ysselsteyn op vrijdag om 16.30 uur. Andere alternatieven zijn er ook: bankieren per internet bijvoorbeeld. Mensen die dat nog niet onder de knie hebben willen we daar graag in begeleiden. En via ons callcenter kan ook vaak meer geregeld worden dan klanten verwachten. Daarvoor hoef je alleen maar de telefoon te pakken en 530 300 te bellen. Onze medewerkers aan de telefoon zijn zeer kundig en staan de mensen graag te woord. Kunnen zij een vraag zelf niet oplossen, dan verbinden zij de klant door naar een specialist binnen onze bank. Uiteraard kunnen onze klanten ook gewoon terecht op onze kantoren te Venray en Wanssum". Zitting "En dan is er nog de zitting. Vanaf 1 mei zal er een zitting van 2 uur per week per kantoor worden georganiseerd. In Leunen is dat op maandagmiddag van 14.30 - 16.30 uur en in Ysselsteyn op vrijdagmiddag van 14.30 - 16.30 uur. Tijdens deze zitting worden uitsluitend servicehandelingen verricht, bijvoorbeeld hulp bij het pinnen en chippen. In verband met de veiligheid kunnen andere contant geld handelingen tijdens zo'n zitting niet plaatsvinden", geeft Jolanda Janssen aan. Herkenbaar gezicht Jolanda gaat verder: "Tijdens de zitting zal er een vaste medewerker, in de persoon van Henk Peters, aanwezig zijn. Henk Peters is Financieel Adviseur en wordt nu speciaal opgesteld voor de doelgroep die behoefte heeft aan een intensievere begeleiding. Hij vormt de schakel tussen de doelgroep en de bank en heeft tegelijkertijd een signaalfunctie. Hij licht mensen voor over pinnen, chippen of internetbankieren. Bovendien kan hij de mensen doorsluizen naar de juiste persoon voor een passend antwoord". Intensieve begeleiding Henk Peters: "Ook voor klanten met een verminderde mobiliteit en beperkingen bij het gebruik van apparaten zijn er oplossingen te vinden. We begeleiden ze tijdens de zitting bijvoorbeeld bij het pinnen. Ook bestaan er mogelijkheden om familieleden met zogenaamde gemachtigdenpas te laten pinnen. Of om, wanneer de al genoemde alternatieven geen mogelijkheid zijn, geld tegen een bescheiden vergoeding thuis te laten bezorgen. In ieder geval komen we in gezamenlijk overleg altijd tot een passende oplossing. Ik kan me voorstellen dat mensen vragen hebben over de mogelijkheden van onze dienstverlening. We zijn op diverse manieren bereikbaar: klanten kunnen ons bellen op nummer (0478) 530 300 of een e-mail sturen naar info@vmw.rabobank.nl. Maar natuurlijk kan er ook altijd een afspraak gemaakt worden met mij of met een van onze andere adviseurs voor een gesprek", besluit Henk Peters.

Castenrays dorpsblad De Schans | 2005 | | pagina 14