WIJ KOMEN OREN TE KORT A. V Huzaren- ^§j| salades s.v.p. 1 week van tevoren bestellen! SOS Telefonische Hulpdienst Ik weet niet hoe ik mijn zoon moet aanpakken, ik kan gewoon met met hem praten'". Ze zeggen dat ik me over de dood van mijn vrouw heen moet zetten, maar ik mis haar nog steeds Mijn collega's doen zo vervelend tegen me. Ik moet er gewoon met iemand over praten Ik weet niet hoe liet verder moet met onze relatie." Waar kan ik nog terecht?" De SOS Telefonische Hulpdienst is dag en nacht bereikbaar voor iedereen die ergens over wil praten, informatie of advies nodig heeft. Elk jaar wordt er ongeveer 10.000 keer gebeld over uiteenlopende vragen en problemen. De telefoon wordt 'bemenst' door een groep van ongeveer 35 vrijwilligers. Mensen die naast hun gewone dagelijkse bezigheden bereid en in staat zijn om zich een aantal uren per week in te zetten voor anderen. Het vrij willigerstearn komt oren te kort en is dringend op zoek naar uitbreiding. We zoeken mensen die kunnen luisteren, die zich willen verdiepen in anderen, die bereid en in staat zijn om bij te leren, om krities naar zichzelf te kijken en om nieuwe mogelijkheden van zichzelf te ontdekken. Mensen die tijd kunnen en willen investeren om per 4 weken 4 telefoondiensten te draaien, waarvan 1 nachtdienst. Deze diensten worden gedraaid in ons gebouw in het centrum van Venlo. Natuurlijk krijgt U eerst een interne opleiding voordat U met het werk begint. En ook ervaren vrijwilligers hebben maandelijks een werkbespreking. Na de basisopleiding bestaat er de mogelijkheid tot verdere specialisatie, o.a. op het gebied van verslaving of seksueel misbruik. Na de zomervakantie starten wij weer met een basistraining. Geïnteresseerden kunnen nu al een informatiepakketje opvragen via het telefoonnummer 077 3548888 (dag en nacht bereikbaar) mm ÉÉilili - 4 - llllli Maandag: 13.00 tot 18.00 u. Dinsdag i/m vrijdag 9.00 tot 12.00 u en van 13.00 tot i 8.00 o. W: t Diepvrieshuis

Castenrays dorpsblad De Schans | 1999 | | pagina 4