Gemeente Venray
n
Inspraak
bestemmingsplan
buitengebied
Openbare bekendmakingen
Collectes
mm
Bromfietscertificaat omruilen
vóór 1 oktober 2009
Wmo-enquête onder
1500 inwoners
WOZ-waarde tijdens kredietcrisis
Kijk ook op
www.venray.nl
Deze week
Evenementen
Inzamelingen
I 1
PEEL EN MAAS
Donderdag 5 maart 2009 - Pagina 18
Gemeentehuis
Openingstijden
UJ
jj/i
ïjM TT
1-
WMT
Houders van een bromfietscertificaat hebben tot 1 oktober 2009 de tijd om
hun bromfietscertificaat om te wisselen voor een rijbewijs met de categorie
AM. Per 1 oktober 2006 is het bromfietscertificaat vervangen door de
categorie AM op het rijbewijs. Na 1 oktober 2009 is omruilen voor deze
categorie niet meer mogelijk.
«te
Als u het bromfietscertificaat niet vóór 1 oktober 2009 heeft omgeruild,
moet u voor het verkrijgen van een bromfietsrijbewijs een theorie-examen
afleggen bij het CBR. Naar verwachting wordt per 1 januari 2010 het
praktijkexamen voor de bromfiets ingevoerd.
Als u een rijbewijs A of B heeft en daarnaast nog in het bezit bent van
een bromfietscertificaat, hoeft u het certificaat niet om te ruilen. Met een
rijbewijs A of B mag u een bromfiets besturen.
Bouwplannen
Vergaderingen
Wet milieubeheer
Verruiming geluidsnormen
horeca individuele dagen
Raadhuisstraat 1, 5801 MB Venray
Postbus 500, 5800 AM Venray
Telefoon (0478) 52 33 33
Fax (0478) 52 32 22
E-mail gemeente@venray.nl
Internet www.venray.nl
Publieksdiensten
Maandag van 12.00 tot 20.00 uur,
dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur.
Telefonisch bereikbaar: maandag t/m
donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en
vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur.
Gemeentearchief Alarm
Dinsdag t/m donderdag van 9.00 tot 17.00 uur. Centraal alarmnummer 112
Informatiecentrum Hulpaanvraag geen spoed politie 0900 - 88 44
Maandag van 12.00 tot 20.00 uur, Hulpaanvraag geen spoed brandweer 077 - 356 56 56
dinsdag t/m donderdag van 9.00 tot 17.00 uur
en vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur. Week 10
De gemeente Venray en advies
bureau Arcadis uit Maastricht
werken op dit moment druk
aan het nieuwe bestemmings
plan voor het buitengebied.
Dit nieuwe bestemmingsplan
wordt naast een instrument ter
bescherming en versterking
van aanwezige waarden, ook
een toetsingskader voor nieuwe
initiatieven en ontwikkelingen.
Vanaf medio april ligt het plan
zes weken ter inzage.
Eerder dit jaar heeft het college het
ontwikkelingskader vastgesteld.
Hierin zijn de hoofdlijnen van
het beleid voor het buitengebied
vastgelegd. Het is de opstap naar
het nieuwe bestemmingsplan. Het
ontwikkelingskader is besproken
met de klankbordgroep en de raads
commissie Stedelijke Ontwikkeling.
Dit heeft geleid tot een aantal
wijzigingsvoorstellen. Inmiddels
wordt gewerkt aan het opstellen
van een voorontwerp bestemmings-
plan, hierin wordt met name vast
gelegd welke bouw- en gebruiks
mogelijkheden er gaan gelden in
het buitengebied. De eerste versie
van het plan wordt binnenkort
opgeleverd en daarna opnieuw
besproken met de klankbordgroep
en de commissie Stedelijke Ontwik
keling.
Volledig digitaal
Medio april publiceert de gemeente
het plan in de lokale media. Het
ligt dan gedurende een periode
van zes weken ter inzage. Tijdens
deze termijn kunt u op het plan
reageren. Aanvankelijk was start
van de inspraak voorzien in februari
van dit jaar. Dit bleek echter niet
haalbaar, met name als gevolg van
gewijzigde wet- en regelgeving.
Het bestemmingsplan buitengebied
van Venray is namelijk een van de
eerste plannen in Nederland die
volledig digitaal en volledig op de
leest van de nieuwe Wet ruimtelijke
ordening van 1 juli 2008 wordt
gebaseerd.
Mogelijk behoort u tot de groep van 1500 inwoners die afgelopen
week een enquête van de gemeente Venray heeft ontvangen. De
gemeente vraagt hierin om uw mening over de woonomgeving,
aanwezigheid van voorzieningen, vrijwilligerswerk en mantelzorg.
Uw ervaring en mening zijn van belang om het beleid en de
uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) te
verbeteren.
De Wmo is veelomvattend en veel mensen maken er op een of andere
manier gebruik van. Bijvoorbeeld als u mantelzorger bent of als u hulp
krijgt bij het huishouden. Het doel van de Wmo is dat iedereen zo lang
mogelijk zelfstandig kan leven en mee kan doen in de samenleving.
Zorgvuldig en anoniem
De namen van de mensen die een enquête hebben ontvangen zijn
willekeurig geselecteerd uit het bestand van de gemeente van inwoners
van 18 jaar en ouder. De gemeente behandelt de antwoorden uiteraard
zorgvuldig en anoniem. Het invullen neemt niet meer dan 15 minuten van
uw tijd in beslag. U kunt in plaats van de papieren enquête ook gebruik
maken van een digitale enquête. In de brief leest u hoe dit werkt.
Resultaten
Wethouder Twan Jansen wil nogmaals benadrukken dat de vragenlijsten
vóór 19 maart ingevuld en ingeleverd moeten zijn. "Het is van belang dat
zoveel mogelijk mensen meedoen, hoe groter de respons, des te meer
waarde heeft het onderzoek", vertelt de wethouder. "In juni verwacht ik
de resultaten van het onderzoek. Deze maken we uiteraard bekend via de
gemeentelijke website en deze gemeentepagina", aldus Twan Jansen.
Vragen?
Wanneer u nog vragen heeft over dit onderzoek, kunt u op werkdagen
terecht bij het Zorgloket van de gemeente, telefoonnummer (0478) 52 33 33.
Het Zorgloket is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag
van 8.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur. Bezoektijden:
maandag van 12.00 tot 20.00 uur, dinsdag tot en met vrijdag van 9.00 tot
13.00 uur.
Eind januari hebben alle
woningbezitters in Venray een
nieuwe WOZ-beschikking van
de gemeente ontvangen. In
verband met de kredietcrisis,
is de WOZ-waarde op deze
beschikking voor veel mensen
een stuk interessanter dan
voorheen. Omdat er veel vragen
leven over deze waarde, vindt u
hieronder een duidelijke uitleg.
Begin oktober 2008 publiceerde
de Nederlandse Vereniging van
Makelaars (NVM) een artikel waarin
vermeld werd dat er een lichte
daling van de verkoopprijs van de
1. Opening
2. Mededelingen
3. Spreekrecht publiek
4. Vaststelling van de agenda
5. Notulen van de openbare vergadering van
de commissie Stedelijk Beheer, gehouden
op 26 januari 2009
6. Ingekomen stukken.
Onderdeel B
7. Algemeen vragenuur
Onderdeel C
C-1 Ter advisering
8. Voorbereidings-/uitvoeringskrediet
parkeerregulering noordkant centrum.
C-2 Ter bespreking
9. Presentatie Veiligheid Venray 2008
10. Nota B en W inzake handhaving kleine
ergernissen centrum Venray
11. Nota B en W, inzake uitvoerings
programma Handhaving 2009
12. Nota B en W, inzake Ontwikkelingen
brandweer Limburg-Noord.
C-3 Ter besluitvorming
13.Vaststelling van de toezeggingenlijst
commissie Stedelijk Beheer.
Onderdeel D
14. Rondvraag
15. Sluiting.
Agenda voor de vergadering van de
commissie Stedelijke Ontwikkeling, op
dinsdag 10 maart 2009, aanvang 19.30 uur,
in het gemeentehuis.
Onderdeel A
1. Opening
2. Mededelingen
3. Spreekrecht publiek
4. Vaststelling van de agenda
5. Notulen van de openbare vergadering van
de commissie Stedelijke Ontwikkeling,
gehouden op 27 januari 2009
6. Ingekomen stukken.
Onderdeel B
7. Algemeen vragenuur.
Onderdeel C
C-1 Ter advisering
Niet van toepassing.
C-2 Ter bespreking
8. Bespreking Ontwikkelingsvisie Noord
Westhoek van het centrum van Venray
9. Overzichtlijst artikel 19 lid 1 Wet op de
ruimtelijke ordening
10.Schrijven van het CDA, houdende
toezending van hun aanbevelingen en
advies over het ontwikkelingskader
bestemmingsplan Buitengebied
11.Toelichting door wethouder Teunissen op
de aanpassing van de geurverordening.
Een en ander naar aanleiding van de
raadsvergadering van 17 februari 2009.
C-3 Ter besluitvorming
12.Vaststelling toezeggingenlijst commissie
Stedelijke Ontwikkeling.
Onderdeel D
13.Rondvraag
14. Sluiting.
Agenda voor de vergadering van de
commissie Middelen, op woensdag 11
maart 2009, aanvang 19.30 uur, in het
gemeentehuis.
Onderdeel A
1. Opening
2. Mededelingen
3. Spreekrecht publiek
4. Vaststelling van de agenda
5. Notulen van de openbare vergadering
van de commissie Middelen, gehouden op
28 januari 2009
6. Ingekomen stukken.
Onderdeel B
7. Algemeen vragenuur.
Onderdeel C
C-1 Ter advisering
8. Onderzoek aanbestedingsbeleid
9. Oprichting regionaal routebureau
10.Supermarktlocaties.
C-2 Ter bespreking
Niet van toepassing.
C-3 Ter besluitvorming
11.Vaststelling toezeggingenlijst commissie
Middelen.
Onderdeel D
12.Rondvraag
13. Sluiting.
Agenda voor de vergadering van de
commissie Maatschappelijke Diensten,
op donderdag 12 maart 2009, aanvang
19.30 uur, in het gemeentehuis.
Onderdeel A
1. Opening
2. Mededelingen
3. Spreekrecht publiek
4. Vaststelling van de agenda
5. Notulen van de openbare vergadering van
de commissie Maatschappelijke Diensten,
gehouden op 29 januari 2009
6. Ingekomen stukken.
Onderdeel B
7. Algemeen vragenuur.
Onderdeel C
C-1 Ter advisering
8. Verordening voorzieningen
maatschappelijke ondersteuning.
C-2 Ter bespreking
9. Subsidieaanvragen cultuur.
C-3 Ter besluitvorming
10.Afspraken- en toezeggingenlijst.
Onderdeel D
11.Rondvraag
12. Sluiting.
Stukken die ter inzage liggen kunt u, tenzij anders vermeld, tijdens de openingstijden inzien in het informatiecentrum in de Publiekshal van het gemeentehuis in Venray.
Agenda voor de vergadering van de
commissie Stedelijk Beheer, op maandag
9 maart 2009, aanvang 19.30 uur, in het
gemeentehuis.
Onderdeel A
vóór 17.00 uur telefonisch contact op te nemen met de afdeling Publieksdiensten.
Aangevraagd
Bouwvergunningen
- Grootdorp/Vloetweg - bouwen van een woning en berging (nr. ba090062)
- Albionstraat 6 - bouwen van een overkapping/berging (nr. ba090063)
- Spiekert 5 - bouwen van een carport (nr. ba090064)
- Kogeldistel 2 - bouwen van een tuinhuis en het plaatsen van een luifel (nr. ba090065)
- Ysselsteynseweg 78 - bouwen van een luchtkanaal (nr. ba090066)
- Peelweg 17 - bouwen van een mestloods (nr. ba090067)
- Lollebeekweg 36 - bouwen van een rundveestal fase 2 (nr. ba090068)
- Pauwweg ongenummerd - herbouw van een bedrijfsgebouw fase 1 (nr. ba090069)
- Smakterweg 23 - wijzigen van de achtergevel (nr. ba090070)
- Stationsweg 147 - bouwen van een terrasoverkapping (nr. ba090071)
- Boomvalk, kavel 11 - bouwen van een woning (nr. ba090072)
- Peter Janssenweg 20 - bouwen van een carport en tuinhuis (nr. ba090073)
- Urbanusweg 1 - vergroten van de woning (nr. ba090074)
- Florishof 15 - plaatsen van een dakkapel (nr. ba090075)
- Zuidsingel 2 - plaatsen van een bouwbord/reclamebord (nr. ba090076)
- Jan Poelsweg 6 - terrasoverkapping (nr. ba090077)
- Wijnruit 46 - bouwen van een serre (nr. ba090078)
- Ouverturestraat 33 - vergroten van de woning (nr. ba090079).
Het betreft hier uitsluitend een kennisgeving. Deze aanvragen liggen niet ter inzage. U kunt
geen zienswijze/bezwaar indienen.
Verleend
Burgemeester en Wethouders hebben de volgende vergunningen en/of vrijstellingen verleend:
Bouwvergunningen
- Bershof 14 - bouwen van een terrasoverkapping (nr. ba090052, verzenddatum 27/02)
- Schutsboom 22 - bouwen van een terrasoverkapping (nr. ba090032, verzenddatum
27/02)
- Smakterveldweg 9 - bouwen van een berging/hobbyruimte (nr. ba090032, verzenddatum
27/02)
- Goetzenhof 11 - vergroten van de woning met dakopbouw (nr. ba090035, verzenddatum
27/02)
- Pascherhof 17 - bouwen van een overkapping met bergruimte (nr. ba090055,
verzenddatum 27/02)
- Aubadestraat 22 - plaatsen van een dakkapel (nr. ba090036, verzenddatum 27/02)
- De Schans 8 - bouwen van een terrasoverkapping (nr. ba090059, verzenddatum 27/02)
- Rondeveld 16 - vergroten van de woning (nr. ba090061, verzenddatum 27/02)
- Nobelstraat 10, 12 en 14 - bouwen van een distributiecentrum (nr. ba090001,
verzenddatum 20/02)
- Peter Janssenweg 28 - veranderen van de woning en bijgebouw en de bouw van een
carport (nr. ba090034, verzenddatum 27/02)
- Heidseweg 25 - bouwen van een woning met garage (nr. ba080231, verzenddatum 27/02)
- Kempkensberg 4 - vergroten van de zeugenstal fase 1 (nr. ba080311, verzenddatum
27/02)
- Vredeweg 5 - verbouwen van de boerderij fase 1 (nr. ba080299, verzenddatum 27/02).
Sloopvergunningen
- Zwarteklef 43a - slopen van de garage/schuur (nr. slp080065, verzenddatum 27/02).
De desbetreffende stukken liggen vanaf heden gedurende zes weken ter inzage. Wanneer u
belanghebbende bent kunt u - binnen zes weken na de dag van verzending- een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en Wethouders.
Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
- de naam en het adres van de indiener
- de dagtekening
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
- de gronden van het bezwaar.
Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u - als onverwijlde spoed dit vereist -
de voorzieningenrechter van de Rechtbank te Roermond (Postbus 950, 6040 AZ Roermond)
vragen een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening
moet dezelfde gegevens bevatten als het bezwaarschrift.
Indien u tijdens de avondopenstelling een verleende vergunning wilt inzien, verzoeken wij u
Meldingen
Algemene Maatregel van Bestuur (8.40 Wm)
Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer (Activiteitenbesluit)
- Keizersveld 81 Venray - dhr. A.J.C. Cornelissen, Reigersbek 11 te Venray in verband met
het veranderen van het houtverwerkend bedrijf.
De inrichtingen moeten voldoen aan de voorschriften opgenomen in de bijlage bij het
desbetreffende besluit.
U kunt de desbetreffende stukken van 6 maart 2009 t/m 19 maart 2009 inzien.
Verandering inrichting (art. 8.19 Wm)
- Kempkensberg 30 Ysselsteyn - Mts. Franken, Kempkensberg 30 te Ysselsteyn, voor het
verplaatsen van de luchtwasser en het verplaatsen van het emissiepunt (Mel1909001)
- Scheiweg 15 Leunen - Kempfarm BV, Scheiweg 15 te Leunen, voor het uitbreiden van het
mestscheidings- en mestverwerkingsproces van de mobiele mestscheider (Mel1909004).
Het college van Burgemeester en Wethouders verklaart dat de veranderingen passen binnen
de voorschriften van de verleende vergunningen en dat de veranderingen niet tot andere of
grotere nadelige gevolgen voor het milieu leiden dan die de inrichting mag veroorzaken.
U kunt het besluit tot acceptatie van de melding met bijbehorende stukken van 6 maart
2009 tot en met 16 april 2009 inzien. Wanneer u belanghebbende bent, kunt u tijdens de
inzagetermijn een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en Wethouders.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en ten minste bevatten:
- de naam en het adres van de indiener
- de dagtekening
- een omschrijving van de verklaring waartegen het bezwaar is gericht
- de gronden van het bezwaar
Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u de Voorzitter van de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 AE Den Haag) vragen
een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet
dezelfde gegevens bevatten als het bezwaarschrift. Bovendien dient u aan te geven wat het
spoedeisend belang is.
Het besluit treedt in werking na afloop van de bezwaartermijn, tenzij vóór deze datum
bezwaar is ingesteld en een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening
(waaronder een schorsingsverzoek) is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking
voordat op dat verzoek is beslist.
Artikel 4.1.2. APV
Er is verruiming van de voorschriften 2.17, 2.19, 2.20, 6.12, 6.14 en 6.15 van het Besluit
algemene regels voor inrichtingen milieubeheer (Activiteitenbesluit) toegestaan aan:
- Hoofdstraat 34 te Oirlo, gemeenschapshuis De Linde, voor zaterdag 11 oktober 2008
van 20.00 uur tot zondag 12 oktober 2008 om 1.00 uur en voor zondag 12 oktober 2008
van 16.00 uur tot 24.00 uur.
Tijdens de genoemde periode gelden de normale voorschriften voor horeca-inrichtingen
niet. De horeca-exploitant is tijdens genoemde periode verplicht te doen en na te laten wat
redelijkerwijs verlangd kan worden om overmatige hinder te voorkomen. Gelet daarop zijn
voorschriften opgelegd.
5 maart 2009
Burgemeester en Wethouders van Venray
gemiddelde woning waar te nemen
was. Dit was sinds het derde
kwartaal van 1990 niet meer voor
gekomen. Veel huiseigenaren vragen
zich af waarom dit niet is terug te
zien op hun WOZ-beschikking.
Waardepeildatum 1 januari 2008
Welk verband bestaat er nu tussen
de kredietcrisis en de WOZ-waarde
van uw woning? De onlangs
ontvangen WOZ-waarde is berekend
naar de waardepeildatum 1 januari
2008. Toen was er nog geen sprake
van een kredietcrisis. De gemeente
gebruikt verkoopprijzen van woning
en die rond 1 januari 2008 zijn
verkocht om de WOZ-waarde te
bepalen, en daarmee dus de hoogte
van uw aanslag. Voor volgend jaar
geldt hetzelfde. Alleen gebruikt de
gemeente dan de verkoopprijzen
van woningen rond 1 januari 2009.
Een eventueel effect van de krediet
crisis wordt dus in de volgende
waarderingsronde automatisch
zichtbaar.
Vanaf 8 mrt. - Fraay Fashion Weeks
12, 13, 14 mrt. - Kies Techniek,
ND Logistics Venray
t/m 7 mrt. - Jantje Beton
8 t/m 14 mrt. - Reumafonds
10 mrt. - Grof huishoudelijk afval
Colofon
De gemeentepagina is een uitgave
van de gemeente Venray. De
redactie stelt deze pagina samen
met veel aandacht en zorg. Toch
kan niemand aan de inhoud ervan
rechten ontlenen. Overnemen
van artikelen mag alleen met
toestemming van de eindredactie.
Redactie Gemeente Venray
Eindredactie Team Communicatie
gemeente Venray, 52 33 33
Fotografie Mijntje Wismans,
Gé Hirdes, Bert Smits
Basisontwerp LaVerbe, Nijmegen
Lay-out Studio Accent, Venray
week 10 adv.indd 18
04-03-2009 16:50:54