STEM OP UW FAVORIET! MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR: RICH/\£T"kAPPERS life style SPONSOREN PRIJZEN HIH ff y t f VOOR EEN IMAGOADVIES OP MAAT "Kies kleding DIE BIJ IE PAST" Wie wordt de Metamorfose van het jaar 2008? THEATERCAFÉ (U CUrtlXSt wssmsmsmm HANDEL C i RAFI E CUIJK 1. Februari: Miriam van den Berg 2. Maart: Jan Poels 3. April: Gerda de Hoog 4. Mei: Miranda Argante 5. Juni: Petra Steinmann 6. Juli: Emmely Pelzer 7. Augustus: Gisela Spelde 8. September: Astrid Koningstein 9. Oktober: Marion Loeffen 10. November: Karin Hendriks PEEL EN MAAS Donderdag 18 december 2008 - Pagina 27 Tien kandidaten, met waarschijnlijk alle tien talloze fans. Maar welke metamorfose vond u, als lezer(es) van nieuwsblad Peel en Maas, de mooiste? Wie wordt de Metamorfose van het Jaar 2008, de winnares van de relaxfauteuil i-Joy van Hofmans Tapijten en een gratis overnachting met champagneontbijt in De Witte Hoeve? Wie wint de reischeque van reisbureau Vice Versa? En wie mag zich nog een keer uitgebreid laten restylen door Rich Art Kappers in Wanssum? Dat mag u bepalen! De prijzen worden uitgereikt tijdens een feestelijke avond op zater dag 24 januari in zalencentrum De Witte Hoeve in Venray. Om de ver kiezing zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, moet u voor 1 januari op drie kandidaten stemmen. Doet u dat niet, dan is uw stem ongel dig. Wie is voor u metamorfose nummer 1, nummer 2 en nummer 3? Wie is de Metamorfose van het Jaar? Stuur de bon op deze pagina in naar redactie Peel en Maas, Postbus 1, 5800 AA Venray. Of mail naar redactie@vandenmunckltof.nl. Wie is volgens u de Metamorfose van het Jaar? Voor een geldige stem moet u drie namen van kandidaten doorgeven!) Graag naam invullen: 1. 3.. <D HENSENIUSPLEIN 12 VENRAY Henseniusplein 6, 5801 BB Venray tel: 0478-581391 SCHOUWBURGPLEIN 1A 5801 BV VENRAY TELEFOON 0478 587739 FAX 0478 568925 Méér dan 100 relax-fauteuils op voorraad! www.hofmanstapijten.nl 2e prijs: REISCHEQUE t.w.v. 300,- beschikbaar gesteld door Vice Versa CONFERENTIE PARTYCENTRUM ★★★★hotel**** Gasstraat 5 Venray S 0478 -581626 www.dewittehoeve.com NA METAMORFOSE VOOR METAMORFOSE Jij Personal Styling in Wanssunn Ja, ze zijn gestopt met de kappersopleiding boven hun kapsalon Rich Art Kappers, maar leiden nog altijd voor veel salons in Nederland kap pers op tot kleuranalist en personal stylist. En dat is ook niet zo gek, want Richard Bin- dels en zijn vrouw Judith Gel- lings houden van hun vak en dragen die liefde - en kennis - ook graag over op anderen. Onlangs begonnen ze met een nieuw bedrijf in Wanssum: Jij Personal Styling, dat zich onder het motto 'Jij en jouw imago' bezighoudt met het geven van imagoadvies - van top tot teen - aan bedrijven en particulieren. Richard en Judith zijn echte ondernemers. In 1991 begon Richard met een kapsalon in Wanssum. In die jaren werkte hij ook nog als docent op een kappersschool in Venlo. "Judith werkte toen nog bij een andere baas, ook in de kappersbranche. Later kwam ze bij mij werken en sinds 1998 zijn we zowel privé als zakelijk samen." En dat doen ze natuurlijk ook in hun nog rela tief jonge bedrijf Jij Personal Sty ling, dat je als een uitbreiding van activiteiten kunt zien van Rich Art Kappers. Jij Personal Styling geeft bijvoorbeeld imagoadviezen en trainingen aan particulieren en bedrijven", legt Judith uit. "In deze trainingen gaat het onder meer over haar, kleur- en kledingsadvies, uitstraling, plus lichaamshouding en lichaamstaal. De doelstelling van Jij Personal Styling is om men sen bewust maken van hun uit straling. Door bewust bezig te zijn met je uitstraling, krijg je meer zelfvertrouwen, waardoor je beter communiceert en presteert. Dat is goed voor jezelf, maar ook voor het bedrijf waarvoor je werkt." In de kappersbranche gaat het tegenwoordig niet meer alleen om het maken van een mooie coupe, maar meer nog over het totaalplaat j elichaamshouding lichaamstaal, interesse, aandacht en advies, weet Richard. "De kap persbranche is de branche bij uit stek om de klant een uitgebreid advies te geven over kleur en imago. Wij leren mensen welke kleuren het beste bij hen passen, zodat hun ogen meer gaan stra len, donkere kringen om de ogen minder opvallen en men gaat zeg gen:'Wat zie jij er goed uit!" Judith houdt zich vooral bezig met Jij Personal Styling. "Ik ben imagosty- liste en heb in de loop der jaren enorm veel kennis op gedaan op het gebied van styling.Twintig jaar geleden ben ik begonnen als haar- styliste en heb me daarna gericht op totaalstyling. Daarbij moet je naast het stylen van haren en kle ding bijvoorbeeld ook denken aan communicatie, sociale vaardighe den, uitstraling en lichaamstaal. Ik heb onder meer samen gewerkt met Mariëlle Bastiaansen, Dyanne Beekman en Mari van de Ven. Met mijn totaalconcept heb ik in de afgelopen jaren verschillende nominaties en ondernemersprij zen gewonnen." GOODLOOKING Rich Art Kappers, Jij Personal Styling, GoodLooking. De link Richard Bindels en Judith Gel- lings: "De kappersbranche is de branche bij uitstek om de klant een uitgebreid advies te geven over kleur en imago" naar de gelijknamige metamorfo serubriek GoodLooking in Peel en Maas is snel gelegd. Judith en Richard zijn erg tevreden over de metamorfoses, die ze, op verzoek van de redactie van Peel en Maas, maandelijks verzorgen. "Wij zijn ambitieus en zoeken graag de ver andering. De metamorfoserubriek past uitstekend in onze bedrijfs filosofie", vindt Richard. "En het is natuurlijk ook een uitstekende manier om Rich Art Kappers en Jij' in de schijnwerpers te zetten. Wij krijgen niet alleen veel posi tieve reacties over de metamorfo ses, maar ook het aantal klanten dat buiten de krant om een meta morfose wil, is explosief gestegen. Er wordt professioneel, maar toch erg losjes, met elkaar samenge werkt. Ja, we gaan graag door met GoodLooking in een goedgelezen krant als Peel en Maas." Voor meer informatie over bijvoorbeeld metamorfoses, trai ningen en/of workshops voor particulieren en bedrijven kunt u kijken op de website www.jijper- sonalstyling.nl. Piet van Dijck, eigenaar Lifestyle Mode en Secondo: Kleren maken de man of vrouw. Wat mensen aantrek ken zegt iets over hun per soonlijkheid. Dat weet Piet van Dijck, eigenaar van de modezaken Lifestyle Mode en Secondo in het centrum van Venray, als geen ander. "Wat iemand aan heeft geeft vaak ook een indruk van de omge ving waar hij of zij in leeft of werkt. Het is belangrijk om aandacht aan je uiterlijk te besteden, maar je moet je wel proberen te kleden in die stijl die bij jou past. Hierdoor kom je zelfverzekerder over." Die zelfverzekerdheid ziet Piet ook veranderen tijdens de meta morfosedag GoodLooking."' s Mor gens komen veel kandidaten erg zenuwachtig bij ons binnen. Ze hebben net een foto gemaakt bij Saskia Hoedemaekers en komen vervolgens geschikte kleding uit zoeken bij Lifestyle Mode. Het belangrijkste is dan om ze eerst op hun gemak te stellen en samen aan de slag te gaan. Het is de kunst om ervoor te zorgen dat de kandi daten kleding kiezen die bij hen past, waarin ze zich lekker voelen, maar waarin ze zich tevens onder scheiden van 'vroeger', van voor de metamorfose." Piet is erg tevreden over de metamorfose GoodLooking in Peel en Maas. "Het is ten eerste mooie reclame voor ons bedrijf, maar ten tweede blijft het natuur lijk ook erg leuk om iemand gra tis in de watten te leggen. Vaak komen er bij ons mensen binnen die nog nooit bij ons over de vloer zijn geweest en die voor het eerst onze nieuwe merken uitproberen. Dit najaar hebben we bijvoorbeeld Mart Visser nieuw in onze collec tie. Dat is een verrassend vernieu wend en toch gemakkelijk draag baar merk. Dat zie je niet vaak bij bekende modeontwerpers. Een vleugje Secondo en een tikje Mart maken deze kleding inspirerend om te passen en om aan te heb ben." Maar ook bij Lifestyle Mode kunnen klanten terecht voor een nieuw topmerk: Deux Mille Vingt Six. "Dat merk hebben we naast Piet van Dijck: "GoodLooking leuke manier om te laten zien wat we kunnen" onze andere bekende merken, zoals Expresso, Inwear en Comma, in de collectie. Deux Mille Vingt Six heeft vooral jurken met een extraatje in het design. Pofmouw tjes, grote kragen, extra stiksels en lussen maken de kleding gemak kelijk draagbaar: ik noem dat kleding met een bite. Het is leuk om de 'GoodLookers' mee aan te kleden, zodat ze er, zeker na bij de haar- en make-upstylisten van Rich Art Kappers te zijn geweest, totaal anders uitzien." Piet kijkt al uit naar het nieuwe metamorfosejaar in Peel en Maas. "2009 wordt alweer het derde jaar dat we dit samen doen. We krij gen veel positieve reacties op de metamorfoses en dat is precies de bedoeling. De GoodLookingdagen waarop we de kandidaten met kleding van Secondo of Lifestyle Mode hebben aangekleed, zijn een leuke manier om te laten zien wat we kunnen." VOOR METAMORFOSE NA METAMORFOSE NA METAMORFOSE VOOR METAMORFOSE NA METAMORFOSE Steim op uw favoriet! VOOR METAMORFOSE NA METAMORFOSE VOOR METAMORFOSE NA METAMORFOSE VOOR METAMORFOSE Good Looking WANSSUM Geijsterseweg 1a 5861 BK Wanssum |T 0478 531383 HOEDEMAEKERS Beerseweg 10a 5431 LC Cuijk 0485-315516 Meer trefkans bij Hofmans Henseniusplein 3 Postbus 555 5800 AN Venray Tel: 0478-515155 wwwreiiureauviceversa.nl ^'sbureaM info reisbureauvicevetsa.nl WANSSUM Geijsterseweg 1a I 5861 BK Wanssum IT 0478 531383 Welke kleur pasl Doe nu de Tecna kleurflnalysel rili tic jouw salon?

Peel en Maas | 2008 | | pagina 27