Venray
i
Loting verkoop particuliere
bouwkavels Brabander
Gemeente
Start reconstructie Julianasingel
Gehandicaptenparkeerkaart
Automatische
incasso
gemeentelijke [m,
heffingen spë
Openbare bekendmakingen
PEEL EN MAAS
Donderdag 24 februari 2005 - Pagina n pj
Op maandag 28 februari start de gemeente met werkzaamheden aan de
Julianasingel. Het riool wordt vergroot en de straat krijgt volledig nieuwe
bestrating met rode fietsstroken op de rijweg.
De Julianasingel is door de werkzaamheden tot eind juni afgesloten.
De gemeente voert de werkzaamheden in fasen uit. In de eerste fase
ondergaat het gedeelte van de Oude Oostrumseweg tot en met het
kruispunt Julianasingel/Poststraat een reconstructie. Het verkeer wordt
omgeleid via de Stationsweg, Oostsingel, Zuidsingel en de Leunseweg.
De busdienst rijdt dan via de Oude Oostrumseweg. Bij de aansluiting
met de Julianasingel plaatst de gemeente een bussluis, noodhalte en een
tijdelijke fietsenstalling. De haltes op de Julianasingel en het gedeelte
Stationsweg tot aan de Oostsingel komen tijdens de werkzaamheden
te vervallen. Wij houden u op de hoogte van de werkzaamheden en
bijbehorende afsluitingen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen
met projectleider Eric Verhagen, 52 33 33.
Openingstijden
Maandag van 12.00 tot 20.00 uur.
Dinsdag tot en met vrijdag van 9.00
tot 13.00 uur.
Telefonisch bereikbaar: maandag tot
en met donderdag van 8.30 tot 17.00
uur en vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur.
Gemeentehuis
Raadhuisstraat 1, 5801 MB Venray
Postbus 500, 5800 AM Venray
Telefoon (0478) 52 33 33
Fax (0478) 52 32 22
E-mail gemeente@venray.nl
www.venray.nl
Alarm
Centraal alarmnummer 112
Hulpaanvraag geen spoed politie 0900 - 88 44
Hulpaanvraag geen spoed brandweer 077 - 356 54
Week 8
Op woensdag 30 maart bepaalt
de gemeente via loting de volg
orde van de verkoop van elf
particuliere bouwkavels in Bra
bander Aan den Heuvel. Inschrij
ven hiervoor kan van vrijdag
25 februari tot en met donder
dag 24 maart 2005 om 13.00 uur
bij de afdeling Publieksdiensten.
De kavels variëren in grootte tussen
minimaal circa 430 m2 en maxi
maal 725 m2 en zijn bedoeld voor
de bouw van vrijstaande woningen.
De grondprijs voor 2005 bedraagt
198,00 per m2, exclusief 19%
BTW. De bouwkavels zijn bedoeld
voor eigen bebouwing en bewo
ning. Daarom is de koper verplicht
de woning gedurende drie jaar na
voltooiing ervan zelf (met eventuele
gezinsleden) te bewonen.
Inschrijving
Per echtpaar/paar van (samenwo
nende) partners kan zich slechts één
persoon inschrijven. Het inschrijfgeld
is 53,55. Dit bedrag wordt noch
terugbetaald noch verrekend. U kunt
het inschrijfgeld contant voldoen of
overmaken op bankrekeningnummer
28.50.08.757 bij de Bank voor Ne
derlandse Gemeenten in Den Haag
onder vermelding van 'inschrijfgeld
Brabander (uw naam)'. Zowel uw
volledig ingevulde inschrijfformulier
als het geld dienen vóór 24 maart
2005 om 13.00 uur door ons ont
vangen te zijn. Indien beide ontvan
gen zijn, ontvangt u een informatie
pakket en een bevestiging van uw
-
inschrijving. De loting wordt verricht
door het notariaat van Venray. Voor
meer informatie of om het informa
tiepakket voor inschrijving van de
loting in te zien kunt u terecht bij de
afdeling Publieksdiensten, 52 33 33.
U kunt echt niet zelf
naar het gemeente
huis komen? Bel de
afdeling Publieks
diensten (52 33 33)
en vraag of wij
u thuis komen
bezoeken.
Het college van B en W wil het
tarief voor een aanvraag van
een gehandicaptenparkeerkaart
(GPK) verlagen, omdat ze voor
taan de medische adviezen te
gen een lager tarief kan inkopen
via Centrum Indicatiestelling
Zorg (CIZ). De gemeenteraad
beslist 5 april 2005 over het
voorstel van het College.
Vaak beschikken aanvragers van een
GPK ook over WVG-voorzieningen of
kunnen daar een beroep op doen.
Het is financieel voordeliger als zij
beide voorzieningen tegelijkertijd
aanvragen. Bovendien hanteert
ftèt CIZ een lager tarief als gebruik
I BV o
wordt gemaakt van gegevens die ze
al heeft in het kader van een eerder
verstrekte WVG-voorziening. Men
sen die een GPK hebben, kunnen in
de gehele Europese Gemeenschap
gebruikmaken van de faciliteiten die
de kaart biedt.
Gemeentelijke GPK
Het College heeft verder besloten de
gemeentelijke gehandicaptenpar
keerkaart af te schaffen. Deze is in
april 1983 ingevoerd op basis van
aanvullend gemeentelijk beleid voor
mensen met een handicap die nét
niet aan de criteria van de algemeen
geldende GPK voldeden. Deze doel
groep kon daardoor alléén binnen de
gemeente Venray gebruikmaken van
de algemene gehandicaptenparkeer
plaatsen. De gemeente verstrekt
deze gemeentelijke parkeerkaart
niet langer, omdat de bezitters ervan
gebruikmaken van voorzieningen die
bestemd zijn voor gehandicapten in
bezit van een GPK. Verder is deze
kaart in de regiogemeenten al lang
afgeschaft.
Geldigheidsduur
Als u een gemeentelijke gehandi
captenparkeerkaart bezit, kunt
gebruik blijven maken van de voor
zieningen totdat de geldigheidsduur
van de kaart verstreken is. Neem
tijdig contact op met de afdeling
Publieksdiensten, 52 33 33, om te
bekijken of het zinvol is een nieuwe
kaart (GPK) aan te vragen.
De aanslagen voor de gemeen- J
telijke heffingen kunt u automa
tisch betalen. De gecombineerd
aanslag wordt dan in negen
maandelijkse termijnen van uw|
bank- of girorekening afgeschr^
ven. Voor de aanslag voor het
ledigen van de afvalcontainers
gebeurt dat in twee termijn^.
uJj
hr|\
Verordening
Vastgesteld
De verordening tot de le wijziging van de verordening op de heffing en invordering van leges
2005.
De gemeenteraad heeft deze verordeningen op 15 februari vastgesteld.
De verordeningen treden op 1 maart 2005 in werking.
U kunt de desbetreffende stukken vanaf 1 maart 2005 inzien bij de afdeling Publieksdiensten
in het gemeentehuls (tijdens openingstijden). Op verzoek kunt u een afschrift van de stukken
verkrijgen (tegen een vergoeding van ten hoogste de kosten).
Bouwplannen
ba050071
ba050072
ba050073
ba050074
slp050009
- Langstraat 4
- Mozartstraat 4
- Zilverschoon 47
- Wilhelminastraat 19
Geijsterseweg 13
15/02/05
vergroten woning
ba040459
Langeweg 78
15/02/05
tuinberging/overkapping
ba040464
Mina Krusemanstraat 46
15/02/05
vergroten woning
ba050016
Pascherhof 26
15/02/05
vergroten woning
ba040474
Rosa Manusstraat 16
16/02/05
vergroten woning
ba050022
Annie Romeinstraat 44
17/02/05
dakkapel
baOSOOll
Merseloseweg 130
15/02/05
verbouwen ziekenhuis fase III
ba040462
(wijziging verleende vergunning)
Laagheidehof 5
17/02/05
woning
ba040460
Kapvergunningen
Verleend
- Serenadestraat 35 voor 4 bomen, geen herplant
voor 1 boom, geen herplant
voor 3 bomen, doch alleen In combinatie met ee
verleende bouwvergunning, herplant 3 bomen
voor 1 boom, herplant 1 boom
voor 11 bomen, geen herplant
voor 30 bomen, herplant 30 bomen
Aangevraagd
Bouwvergunningen en vrijstellingen
- Zilverschoon 47 vergroten woning
- Nijverheidsstraat 10b vernieuwen loods
- Langeweg 41 plaatsen lichtbak
- Bolderik 19 carport
Sloopvergunningen
- Maasheseweg 89 mllieustation
De aanvragen liggen niet ter inzage. U kunt geen zienswijze indienen.
Voorgenomen vrijstellingen
Burgemeester en Wethouders zijn van plan medewerking te verlenen -voor zover nodig met
toepassing van art. 15; 17; 19, lid 1; 19, lid 2 of 19, lid 3 Wet ruimtelijke ordening en art. 50,
lid 4, 5 of 6 Woningwet- voor:
12 woningen ba040446
berging en afdak ba050060
vergroten woning ba050071
erker ba050068
- Oostrum-Oost fasen 2 en 3 aansluitend op reeds gerealiseerde fase 1 nabij Ghünenbeek en
Mgr. Hanssenstraat voor het realiseren van een project voor 53 gedifferentieerde woningen
met bijbehorende infrastructuur.
U kunt de desbetreffende stukken van 25 februari 2005 t/m 24 maart 2005 inzien bij de afde
ling Publieksdiensten In het gemeentehuis (tijdens openingstijden).
Tijdens de inzagetermijn kunt u een schriftelijke zienswijze indienen bij Burgemeester en
Wethouders.
Inspraakverordening/art. 19, lid 1 WRO
- gebied begrensd door Acaciastraat, Plataanstraat, Deurneseweg en Leunseweg voor het
realiseren van een project voor perifere detailhandel op "De Brier".
- Wanssumseweg 14 behandelcentrum voor SGLVG-patiënten (De Wendel).
U kunt de desbetreffende stukken van 24 februari 2005 t/m 10 maart 2005 inzien bij de afde
ling Publieksdiensten in het gemeentehuls (tijdens openingstijden).
Inwoners en personen die een belang hebben in onze gemeente, kunnen -tijdens de inza
getermijn- een schriftelijke zienswijze indienen bij Burgemeester en Wethouders. U kunt tot
10 maart 2005 een klacht indienen over de wijze van uitvoering van deze inspraakprocedure.
Verleend
Bouwvergunningen en vrijstellingen
- Boddenbroek 24
- Heidseweg 24
- Laagheidseweg 8c
- Merseloseweg 138
- Gouden Leeuw terrein
Geweigerd
- Serenadestraat 35
U kunt de desbetreffende stukken zes weken inzien bij de afdeling Publieksdiensten in het
gemeentehuis.
Wanneer u belanghebbende bent, kunt u -binnen zes weken na de dag van publicatie- een
gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en Wethouders. Het bezwaarschrift
moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
- de naam en het adres van de indiener
- de dagtekening
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht
- de gronden van het bezwaar.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Publieksdiensten, 52 33 33.
de vergunning gedeeltelijk intrekken van Houbensteyn Holding BV, Ysselsteynseweg 69 te
Ysselsteyn voor een fokzeugenhouderij.
Wet milieubeheer
i nadelige gevolgen voor het milieu te
Meldingen
Algemene Maatregel van Bestuur (8.40 Wm)
Besluit voorzieningen en installaties Wm
- Laagheidseweg 19a te Venray - P.AJ.E. Albers, Laagheidseweg 19a te Venray, voor het
van toepassing worden van het genoemd besluit.
De inrichting moet voldoen aan de voorschriften opgenomen in de bijlage bij het desbetref
fende besluit.
U kunt de desbetreffende stukken van 24 februari 2005 t/m 10 maart 2005 inzien bij de afde
ling Publieksdiensten in het gemeentehuis (tijdens openingstijden en buiten deze tijden op
afspraak met de afdeling Publieksdiensten, 52 33 33).
Ontwerpbesluiten
Burgemeester en Wethouders zijn van plan voor de inrichting gelegen aan:
- Wanssumseweg 25 te Oostrum - een revisievergunning te verlenen aan Maatschap Rut
ten, Rosmolenweg 8 te Oostrum voor een vleesvarkensbedrijf en landbouwproductiebedrijf
- Haag 33 te Merselo - een revisievergunning te verlenen aan Maatschap Poels, Haag 33 te
Merselo voor een vleesvarkenshouderij
- Brugpas 27 te Veulen - een revisievergunning te verlenen aan J.P.G. Geelen, Brugpas 27
te Veulen voor een melkrundveehoudenj en landbouwproductiebedrijf
- Moostdijk 4 te Ysselsteyn - een revisievergunning te verlenen aan J.G.M. Classens,
Moostdijk 4 te Ysselsteyn voor een vleesvarkens- en rundveehouderij. Tevens ontheffing
lozingenbesluit bodembescherming voor het lozen van koelwater afkomstig van het
koeldeksysteem voor een periode van maximaal 10 jaar.
Aan de vergunningen worden voorschriften verbonden om nadelige gevolgen voor het milieu
te voorkomen of zoveel mogelijk te beperken.
U kunt de desbetreffende stukken van 24 februari 2005 t/m 24 maart 2005 inzien bij de
afdeling Publieksdiensten in het gemeentehuis (tijdens openingstijden en buiten deze tijden
op afspraak met de afdeling Publieksdiensten, 52 33 33).
Tijdens de inzagetermijn kunt u een gemotiveerde schriftelijke bedenking indienen bij
Burgemeester en Wethouders. U kunt -schriftelijk en gelijktijdig met de bedenking- vragen uw
persoonlijke gegevens niet bekend te maken.
Op verzoek kunt u ook een mondelinge bedenking indienen, waarbij u de gelegenheid krijgt
over het ontwerpbesluit van gedachten te wisselen. De aanvrager wordt hiervoor uitgenodigd.
Tegen het besluit kunt u later alleen beroep indienen wanneer u tijdig een bedenking hebt
ingediend of wanneer u een belanghebbende bent en aantoont dat u hiertoe redelijkerwijs niet
in staat bent geweest.
Besluiten
Burgemeester en Wethouders maken bekend dat zij in het belang van de bescherming van het
milieu voor de inrichting aan:
- Rouwkuilenweg 3a te Ysselsteyn ten behoeve van Rouwkuilenweg 29 te Ysselsteyn-
Aan de vergunningen zijn voorschriften verbonden o
voorkomen of zoveel mogelijk te beperken.
U kunt de desbetreffende stukken van 24 februari 2005 t/m 7 april 2005 inzien bij de afde
ling Publieksdiensten in het gemeentehuis (tijdens openingstijden en buiten deze tijden op
afspraak met de afdeling Publieksdiensten, 52 33 33).
U kunt een beroepschrift (in tweevoud) indienen bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de
Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag), wanneer u:
- tijdig een bedenking tegen het ontwerpbesluit hebt ingediend
- belanghebbende bent en aantoont dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest tijdig een
bedenking tegen het ontwerpbesluit in te dienen.
Het beroepschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
- de naam en het adres van de indiener
- de dagtekening
- een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht (en een kopie van het
besluit)
- de gronden van het beroep.
De besluiten treden in werking na afloop van de beroepstermijn. Gelijktijdig met het indienen
van een beroepschrift kunt u -als onverwijlde spoed dit vereist- de voorzitter van genoemde
afdeling vragen een voorlopige voorziening te treffen. Het besluit treedt dan niet eerder in
werking voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet
dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift.
Een folder over de beroepsprocedure kunt u aanvragen via Postbus 51, 0800 - 80 51 of via
www.postbus51.nl. Informatie vindt u ook op www.raadvanstate.nl.
Goedgekeurde bestemmingsplannen
Rectificatie
Gedeputeerde Staten van Limburg hebben de volgende bestemmingsplannen goedgekeurd:
"Oostrum" op 21 december 2004,
"Leunen" op 11 januari 2Q05 en
"Ysselsteyn" op 18 januari 2005.
Deze bestemmingsplannen voorzien in een beheermatlge bouw- en regelgeving voor de in de
drie kerkdorpen gelegen gronden.
Op 27 januari 2005 is bekendgemaakt dat u de desbetreffende stukken van vrijdag 28 januari
2005 tot en met donderdag 24 februari 2005 kunt inzien bij de afdeling Publieksdiensten
(tijdens openingstijden en buiten deze tijden op afspraak, 52 33 33).
De datum voor het inzien van de stukken en de mogelijkheid tot het indienen van een beroep
schrift eindigt echter op 10 maart 2005.
Een beroepschrift (in tweevoud) kunt u indienen bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de
Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag), wanneer u:
- tijdig een bedenking bij Gedeputeerde Staten hebt ingediend
- belanghebbende bent en aantoont dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest tijdig een
bedenking bij Gedeputeerde Staten in te dienen.
Wanneer het besluit van Gedeputeerde Staten strekt tot onthouding van goedkeuring kan
iedereen een beroepschrift indienen.
Het beroepschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
- de naam en het adres van de indiener
- de dagtekening
- een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht (en een kopie van het besluit)
- de gronden van het beroep.
De besluiten treden in werking met Ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn af
loopt. Gelijktijdig met het Indienen van een beroepschrift kunt u de voorzitter van genoemde
afdeling vragen een voorlopige voorziening te treffen. Het besluit treedt dan niet eerder in
werking voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet
dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift.
Een folder over de beroepsprocedure kunt u aanvragen via Postbus 51, 0800 - 80 51 of via
www.postbus51.nl. Informatie vindt u ook op www.raadvanstate.nl.
Donderdag 24 februari 2005
Burgemeester en Wethouders van Venray
Colofon
De gemeentepagina is een
uitgave van de gemeente
Venray. De redactie stelt
deze pagina samen met
veel aandacht en zorg.
Toch kan niemand aan
de inhoud ervan rechten
ontlenen. Overnemen
van artikelen mag alleen
met toestemming van de
hoofdreactie.
Hoofdredactie Claudia
Hendrickx, 52 33 33
Eindredactie Jansen
Houbiers, Venray Fotografie
Gé Hirdes, Mijntje Wismans
Basisontwerp LaVerbe,
Nijmegen Lay-out Studio
Accent, Venray
Wilt u deelnemen aan de automat!
sche incasso? Vul dan de
op pagina 19 van de bijsluiter bij
gecombineerde aanslag gemeen
telijke heffingen in. Deze kunt u
zonder postzegel terugsturen
de gemeente Venray. Bent u het
eens met een afschrijving, dan
u binnen 30 dagen de bank opdrad
geven het bedrag terug te storten.
U bent hiervoor dus niet afhankelij
van de gemeente. Ook kunt u de
automatische incasso op ieder ge
wenst moment stopzetten. Uiteraal
dient u dan wel binnen de termijna
van niet-automatische incasso de
aanslag te betalen.
Voordelen
Automatische incasso heeft voor u
On<
flinke
een aantal voordelen: ïaatii
- meer betalingstermijnen en
daardoor een betere spreiding vaat zi
betalingen; r^P
nen w
- betaalgemak, u hoeft geen jo^p
acceptgiro of betaalopdracht m#8en
«lecht
uit te schrijven;
- een termijn vergeten te betalen Kens i
kan niet meer, u betaalt altijd op>
tijd; Saïd
- het is kostenbesparend voor de
Vitesse
gemeente, dus ook voor u.
net ee