c oO°*ertV O A (9 verenigd c c= Q 7 D 10.00 tot 15.00 uur in het gemeentehuis te Venray c EI j at uw ideeëü dóórklinken... PEEL EN MAAS Vrijdag 17 mei 1996 - Pag» WtlSS, Agrarisch of toeristisch? Koopcentrum of slaapcentrum? Industrieel of zorgverlenend? Woonplaats of werkplaats? Het mandje met een strik erom Je kunt Venray zien als een verzameling van alles wat er in Venray is. Zo heeft Venray een winkelcentrum, industrie, zorgverlening, toeris me, landbouw, allerlei evenementen, een schouwburg, een uitgaans leven enzovoort. Al die produkten bij elkaar bepalen wat Venray is. Deze produkten leggen we in een mandje en daar doen we een strik omheen. Tijdens de conferentie praten we vooral over de inhoud van het mandje en de manier waarop we er een strik omheen kunnen leggen. Vervolgens zeggen we tegen bedrijven en mensen buiten Venray: 'Kijk, dit is nu Venray, dit heeft Venray je te bieden.' Als we met dit mandje naar toeristen gaan, zullen we vooral het produkt toerisme laten zien. Gaan we naar inwoners van de regio, dan kun je vooral het produkt winkelcentrum laten zien. En wanneer we naar bedrijven gaan die zich in Venray willen vestigen, kunnen,we vooral het produkt bedrijventerrein laten zien. Zo kunnen we voor iedereen buiten Venrav laten zien welk deel van Venrav voor hem vooral inte ressant is. En tegelijkertijd laten we alle produkten van Venray geza menlijk zien. Hoe halen we het beste uit Venray? Het vraagstuk lag er al lang. Waarmee kan Venray zich onderschei den en profileren? En hoe krijgen we dat voor elkaar? Wat nog ontbreekt is een gezamenlijke aanpak waardoor alle activi teiten een extra effect krijgen. Ze passen dan immers in een door de gemeente en gemeenschap gedragen manier van naar buiten treden. Particuliere initiatiefnemers en de gemeente Venray hebben nu hun krachten gebundeld in de Initiatiefgroep Venray Conferentie. Het ini tiatief is bedoeld om het goede van Venray tot zijn recht te laten komen. Zowel inwoners, bedrijven als verenigingen profiteren immers van een positieve uitstraling van Venray. Wat is het belang? Mensen uit de regio komen in het centrum van Venray hun bood schappen doen. Andere mensen zoeken hier een woning. Venrayse bedrijven doen zaken met bedrijven buiten Venray. Toeristen willen een nachtje blijven slapen in een hotel. U kunt zelf nog wel meer voorbeelden verzinnen. Wanneer we er in slagen om een herkenbaar beeld van Venray neer te zetten dat zich duidelijk en positief onderscheidt, zullen de men sen hun beslissingen eerder ten gunste van Venray en de Venrayse bedrijven nemen. En als de ervaringen positief zijn, zullen mensen terugkomen en het verder vertellen. Inwoners, verenigingen, bedrij ven en instellingen profiteren hiervan. Waarom een conferentie? Voordat we aan promotie beginnen moet eerst duidelijk zijn hoe we dat willen aanpakken. Hoe willen we dat Venray bekend staat? Hoe willen we daarbij samenwerken? We moeten het eens zijn over een idee en werkwijze waar iedereen achter staat. Tijdens de Venray con ferentie proberen we dit te achterhalen. De deelnemers aan de con ferentie bespreken in groepjes van tien personen enkele stellingen. De reacties van de deelnemers op de stellingen worden tijdens de conferentie gepresenteerd. Alle reacties bij elkaar vormen de bouw stenen voor een promotieplan. Wie zijn uitgenodigd? Allereerst is een door loting bepaalde groep inwoners van Venray uit genodigd. Verder zijn vertegenwoordigers van bedrijven, instellingen en verenigingen uitgenodigd. Voor belangstellenden is een publieke tribune ingericht. Doordat mensen uit verschillende sectoren en gele dingen deelnemen krijgen we een goed beeld van de ideeën die in Venray leven. Helaas kan niet iedereen aan de conferentie deelnemen. Het is wel belangrijk om de mening van veel Venraynaren te horen. Zij kunnen ook uw ideeën, suggesties, wensen en verwachtingen naar voren brengen. Dé initiatiefgroep Venray Conferentie De initiatiefnemers hebben zich gebundeld in de "Initiatiefgroep Venray Conferentie". Deze initiatiefgroep zorgt er voor dat de confe rentie wordt georganiseerd en dat de eerste stap wordt gezet naar een goede marketing en promotie van Venray. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het secretariaat van de Initiatiefgroep Venray Conferentie. Adres: Annalaan 1, De initiatiefgroep bestaat uit de votgende personen: 5804 AJ, Venray Telefoon: 0478-584535 - Houben' lid provinciale staten - G. Peterink, directeur Peterink Partners - P. de Neef, directeur schouwburg 'De Beejekurf' - V. Weijs, directeur Vitec en voorzitter Business Vision - H. Gilissen, sectordirecteur gemeente Venray - P. Nijsen, directeur Nijsen/Granico - E. Peters, adjunct-directeur Inalfa Industries - A. Verlinden, juwelier - P. Jansen, directeur VoPR-communicatie - P. Jacobs, eigenaar restaurant Buitenlust - T. van Waayenburg, voorzitter V.Z.O. en directeur A&A-groep. c

Peel en Maas | 1996 | | pagina 16