c
oO°*ertV
O
A
(9
verenigd
c c=
Q
7
D
10.00 tot 15.00 uur
in het gemeentehuis te Venray
c
EI
j
at uw ideeëü dóórklinken...
PEEL EN MAAS
Vrijdag 17 mei 1996 - Pag»
WtlSS,
Agrarisch of toeristisch?
Koopcentrum of slaapcentrum?
Industrieel of zorgverlenend?
Woonplaats of werkplaats?
Het mandje met een strik erom
Je kunt Venray zien als een verzameling van alles wat er in Venray is.
Zo heeft Venray een winkelcentrum, industrie, zorgverlening, toeris
me, landbouw, allerlei evenementen, een schouwburg, een uitgaans
leven enzovoort. Al die produkten bij elkaar bepalen wat Venray is.
Deze produkten leggen we in een mandje en daar doen we een strik
omheen. Tijdens de conferentie praten we vooral over de inhoud van
het mandje en de manier waarop we er een strik omheen kunnen
leggen. Vervolgens zeggen we tegen bedrijven en mensen buiten
Venray: 'Kijk, dit is nu Venray, dit heeft Venray je te bieden.' Als we
met dit mandje naar toeristen gaan, zullen we vooral het produkt
toerisme laten zien. Gaan we naar inwoners van de regio, dan kun je
vooral het produkt winkelcentrum laten zien. En wanneer we naar
bedrijven gaan die zich in Venray willen vestigen, kunnen,we vooral
het produkt bedrijventerrein laten zien. Zo kunnen we voor iedereen
buiten Venrav laten zien welk deel van Venrav voor hem vooral inte
ressant is. En tegelijkertijd laten we alle produkten van Venray geza
menlijk zien.
Hoe halen we het beste uit Venray?
Het vraagstuk lag er al lang. Waarmee kan Venray zich onderschei
den en profileren? En hoe krijgen we dat voor elkaar?
Wat nog ontbreekt is een gezamenlijke aanpak waardoor alle activi
teiten een extra effect krijgen. Ze passen dan immers in een door de
gemeente en gemeenschap gedragen manier van naar buiten treden.
Particuliere initiatiefnemers en de gemeente Venray hebben nu hun
krachten gebundeld in de Initiatiefgroep Venray Conferentie. Het ini
tiatief is bedoeld om het goede van Venray tot zijn recht te laten
komen. Zowel inwoners, bedrijven als verenigingen profiteren
immers van een positieve uitstraling van Venray.
Wat is het belang?
Mensen uit de regio komen in het centrum van Venray hun bood
schappen doen. Andere mensen zoeken hier een woning. Venrayse
bedrijven doen zaken met bedrijven buiten Venray. Toeristen willen
een nachtje blijven slapen in een hotel. U kunt zelf nog wel meer
voorbeelden verzinnen.
Wanneer we er in slagen om een herkenbaar beeld van Venray neer
te zetten dat zich duidelijk en positief onderscheidt, zullen de men
sen hun beslissingen eerder ten gunste van Venray en de Venrayse
bedrijven nemen. En als de ervaringen positief zijn, zullen mensen
terugkomen en het verder vertellen. Inwoners, verenigingen, bedrij
ven en instellingen profiteren hiervan.
Waarom een conferentie?
Voordat we aan promotie beginnen moet eerst duidelijk zijn hoe we
dat willen aanpakken. Hoe willen we dat Venray bekend staat? Hoe
willen we daarbij samenwerken? We moeten het eens zijn over een
idee en werkwijze waar iedereen achter staat. Tijdens de Venray con
ferentie proberen we dit te achterhalen. De deelnemers aan de con
ferentie bespreken in groepjes van tien personen enkele stellingen.
De reacties van de deelnemers op de stellingen worden tijdens de
conferentie gepresenteerd. Alle reacties bij elkaar vormen de bouw
stenen voor een promotieplan.
Wie zijn uitgenodigd?
Allereerst is een door loting bepaalde groep inwoners van Venray uit
genodigd. Verder zijn vertegenwoordigers van bedrijven, instellingen
en verenigingen uitgenodigd. Voor belangstellenden is een publieke
tribune ingericht. Doordat mensen uit verschillende sectoren en gele
dingen deelnemen krijgen we een goed beeld van de ideeën die in
Venray leven.
Helaas kan niet iedereen aan de conferentie deelnemen. Het is wel
belangrijk om de mening van veel Venraynaren te horen. Zij kunnen
ook uw ideeën, suggesties, wensen en verwachtingen naar voren
brengen.
Dé initiatiefgroep Venray Conferentie
De initiatiefnemers hebben zich gebundeld in de "Initiatiefgroep
Venray Conferentie". Deze initiatiefgroep zorgt er voor dat de confe
rentie wordt georganiseerd en dat de eerste stap wordt gezet naar
een goede marketing en promotie van Venray.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het
secretariaat van de Initiatiefgroep Venray Conferentie.
Adres:
Annalaan 1, De initiatiefgroep bestaat uit de votgende personen:
5804 AJ, Venray
Telefoon: 0478-584535 - Houben' lid provinciale staten
- G. Peterink, directeur Peterink Partners
- P. de Neef, directeur schouwburg 'De Beejekurf'
- V. Weijs, directeur Vitec en voorzitter Business Vision
- H. Gilissen, sectordirecteur gemeente Venray
- P. Nijsen, directeur Nijsen/Granico
- E. Peters, adjunct-directeur Inalfa Industries
- A. Verlinden, juwelier
- P. Jansen, directeur VoPR-communicatie
- P. Jacobs, eigenaar restaurant Buitenlust
- T. van Waayenburg,
voorzitter V.Z.O. en directeur A&A-groep.
c