Venray timmert komende weken aan de weg Bedrijfsgerichte kinderopvang Afronding De Bleek kost gemeente kwart miljoen meer Compost maken: minder afval en een nuttig tuinprodukt NOTITIES EN MEDEDELINGEN VAN DE GEMEENTE VENRAY C rkeers- Jreekuur vergunning ,1 igevraagd Hinderwet Bestuurscommissie Begraafplaats in funktie getreden Let op! uw 'linnen' rijbewijs verloopt! Kollektekalender Bekendmaking Bouwvergunning aangevraagd Nieuws van de Consumentenwinkel PEEL EN MAAS PEEL EN MAAS Verbouwing NS-loket Vierlingsbeek Donderdag 14 mei - Pagina 17 K VENRAY ruraal 1 04780-23333 i dentieadres: 00 "1 VEN RAY ids t,(n. vrijdag van 9.00 tot Bevolkingszaken is te- vu^énd op donderdag van h« 7,00 uur. openingstijden kan uitslui- elomsche afspraak worden b. en w. uitsluitend te na telefonische afspraak tafeenheid bestuurson- ng, tel. 04780-23269, al- tmiddag. w ester -F Waals 4van 1060 tot 11.00 uur a bestuurszaken: gewestelij- ia igemeentelijke samenwer- lei estuurlijke koördinatie; deerde en veiligheid; voor- a I inspraak algemeen; dorps ig en; personeel, organisatie Mica, interne dienstverle- 'uj lomische zaken: bevorde- ih gelegenheid, markten en handel en middenstand, ig toensme, bedrijfs- en i:r liging. UÜ f 'k Hoppenreljs-de Loo 1 BMMtw) - van 10.00 tot 11.00 uur. algemeen milieubeleid, icd Kaken, afvalverwerking, inging, bodemsanering; ipelijke zorg: gezondheids- schappelijk werk, ouderen- klozenzorg (RBA), sociale 1 jening (WSW), culturele den; sociale vernieuwing; hiljen lan 10.00 tot 11.00 uur. ingen, gemeentega- 'fpotheken); openbare wer- en, riolering, reiniging, Heer en vervoer; agrarische verkaveling, beheer en ver- louwgronden. van 10.00-11.00 uur. ordening; volkshuis- bouw- en woningtoezicht; oezicht;. stedebouw; L;L I (m.u.v. beheer land- '"Men): beheer eigendom- xploitatie bestemmings- grondverwerving; r usen van 1000-11.00 uur. muziekschool, mu- !e5 louwburg, bibliotheek, mo- .«zorg, oud archief, culturele grote en kleine kun- academie; sociale zaken; volwassenen-edukatie; 2 i; rekreatie; jeugd- en jon- li» akkommodatie-aangele- sociaal-cultureet werk; taagstukken; mediazaken; 51 11 mei a.8. zal tussen i 12.00 uur het ver- ekuur worden gehouden, li spreekuur, dat gehou- door de Werkgroep Ver regelen, kunnen proble- Derkingen en suggesties rkeerszaken mondeling lorgelegd en toegelicht 'aan het spreekuur is uit- ie; 1 mogelijk na afspraak, tob (telefonisch) kontakt 'genomen met de sekreta- Werkgroep via doorkies- 23250. eester en wethouders z(jn ms aan de volgende bou- medewerking te itbreiden van een wo- 'rging aan de Gerbran- jJle Venray, tn.v. HJ.G. v.d. ouwen van een berging (mgsmuur aan de Jan u. tn.v. W.H. utoreiden van een wo- Maijolein 50 te Venray, «•Baltussen, Bolderik 44. e bouwaanvragen betrek- ide stukken liggen met ^15 mei 1992 gedurende j °°r ieder ter inzage f] ~erafdeling bouwbeheer, 1 bet raadhuis (van 2.00 uur). - tl!!!*6 tóvmün kunnen ?ezwaren schriftelijk by ~er en wethouders wor- Itend. feester van Venray, i-A-B. Waals In de periode van 11 mei t/m 24 juli a.s. zal in Venray aan een twin tigtal wegen onderhoudswerkzaam heden worden uitgevoerd. Het gaat hierby om de volgende wegen en werkzaamheden: - Hazenweg: rekonstruktie van asfalt; - Pottevenweg: rekonstruktie asfalt- verharding; - Kerkweg: westelijk gedeelte asfalt- verharding vervangen door be- ton straatsten en, oostelijk gedeelte een overlaging van de asfalt; - Peter Janssenweg: overlaging van de asfalt en rekonstruktie van go ten en kolken; - Ysselsteynseweg: vanaf Ringweg tot Heide gedeeltelijke overlaging van de asfalt en deels aanbrengen van een slijtlaag; - Ysselsteynseweg (Heide) gedeelte lijk overlaging van asfalt en deels aanbrengen slijtlaag; - Deskensven: rekonstruktie van weg; - Op de Ries, van Deskensven tot Ttestrik: rekonstruktie van weg; - Pas: rekonstruktie van weg: - Carmelietenstraat: overlaging van de asfalt; - St Jozeflaan: gedeeltelijk slijtlaag; - Sparrendreef: fietspad wordt van een asfaltlaag voorzien; - Geysterseweg: gedeeltelijk overla ging van asfalt en deels aanbren gen van een slijtlaag; - Spralandweg: overlaging van de asfalt; - Lollebeekweg van Breevennenweg tot Steegkamp: gedeeltelijk overla ging van asfalt en deels rekon struktie; - Meterikseweg: overlaging van asfalt; - Pastoor Gerardsstraat en Deputé Kennisgeving bekendmaking Burgemeester en wethouders van Venray maken bekend, gelet op de Wet algemene bepalingen milieu hygiëne, dat bij hen een aanvraag om vergunning ingevolge de Hin derwet is binnengekomen van: W. de Mulder, Deumeseweg 104, 5813 AB Ysselsteyn voor het uitbreiden en wijzigen van glastuinbouwbedrijf gelegen aan de Deumeseweg 91 te Ysselsteyn; P. Derkx, Grootdorp 16, 5801 AD Merselo voor het oprichten en in werking hebben van een lasbe- dryf gelegen aan de Zuivelweg 2 te Venray; G.MJ. Vergeldt, Timmer- mannsweg 13, 5813 AL Ysselsteyn voor een nieuwe, de gehele inrich ting omvattende vergunning voor een melkvee- en varkenshouderij gelegen aan de Timmermannsweg ong. te Ysselsteyn; J. Heesen, Horsterweg 11, 5809 ER Leunen voor een nieuwe, de gehele inrichting omvattende vergunning voor een varkenshou derij gelegen aan de Horsterweg 11 te Leunen. De aanvraag en de bijbehorende stukken kunnen op het raadhuis. Raadhuisstraat 1 te Venray. kamer 309 elke werkdag van 09.00 tot 12.00 uur worden ingezien tot 14 juni 1992. Tot deze datum kunnen de stuk ken ook, na telefonische afspraak, worden ingezien op elke donderdag van 16.30 tot 19.30 uur. Tot bovengenoemde datum kun nen gemotiveerde bezwaren schrif telijk worden ingediend bij burgemeester en wethouders van Venray. Degene die een bezwaar schrift indient, kan verzoeken zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Wy zijn voornemens om voor de ingediende aanvraag een openbare zitting achterwege te laten, omdat daaraan naar verwachting geen be hoefte bestaat. Indien men echter hierom verzoekt (bij de onderafde ling milieubeheer) kan men tot één week voor het verstrijken van bo vengenoemde termijn in de gele genheid worden gesteld ook mondelinge bezwaren in te bren gen. Daarbij bestaat dan tevens de mogelijkheid tot een gedachtenwis- seling over de aanvraag tussen het bevoegd gezag, de aanvrager en ove rige aanwezigen. Alleen degenen die bezwaar heb ben gemaakt naar aanleiding van de aanvraag en alleen degenen die kunnen aantonen dat zy daartoe re delijkerwijs niet in staat zyn ge weest, kunnen tijdens de verdere procedure bezwaar maken tegen de ontwerp-beschikking en/of beroep indienen tegen de uiteindelijke be schikking. Burgemeester en wethouders voornoemd, namens dezen, het hoofd van de afdeling volks huisvesting, ruimtelijke ordening en milieubeheer, ir. G.J.EM. Frencken Petersstraat: overlaging van de asfalt; - Gertridusstaat: asfaltverharding vervangen door be- tonstraatstenen; - Meester Driessensstraat: her straten; - Enge Steeg: overlaging van asfalt; - Molenhofweg, vanaf Laagriebroek- seweg: 800 m' overlaging van asfalt; - Twistweg: overlaging van asfalt en uitbreiding met grasbetonstenen. Een exacte planning voor de uitvoe ring van alle onderhoudswerk zaamheden aan de genoemde weg kunnen wy niet geven. Naar thas kan worden ingeschat zal in week 27 worden begonnen met de werk zaamheden aan de Twistweg. By de planning van de werkzaam heden zal wel zoveel mogelyk reke ning worden gehouden met akti- viteiten als de Kennedymars, Jeugdvierdaagse, Triathlon en met de belangen van aanwonenden. De aanwonenden zullen in ieder geval tydig worden geïnformeerd over start van de wegwerk zaamheden. De genoemde werken zullen bo vendien worden begeleid door passende verkeersmaatregelen en/of tijdelijke omleidingen. Het gebeurt vaak, dat werkne mers - en dan meestal vrouwelijke werknemers - hun baan willen op geven omdat ze een kind krijgen. Gebrek aan kinderopvang is daarbij vaak de oorzaak. Voor de werkgever betekent dit, dat een nieuwe medewerker/ster moet worden aangetrokken en in gewerkt, hetgeen de nodige kosten met zich meebrengt WERKGEVERS Uit landelijke gegevens blykt, dat de kosten van het aantrekken van een nieuwe medewerker/ster door gaans rond de ƒ20.000,- liggen. U kunt in zo'n geval ook proberen uw medewerker/ster te behouden, door het aanbieden van bedryfgerichte kinderopvang. U kunt daarvoor een kindplaats inhuren in een kinder centrum. Deze kindplaats wordt dan voor u gereserveerd, zodat het kind ook met voorrang wordt ge plaatst. De kosten zijn in het alge meen beduidend lager dan de kosten van het aantrekken en in werken van nieuw personeel. De kosten van een bedrijfsgerich te kindplaats bedragen (na aftrek van de ouderbijdrage) gemiddeld circa ƒ8.000,- per jaar. Gemeenten verstrekken een bij drage van ƒ2.000,- voor een hele kindplaats. U betaalt dan ƒ6.000,- per jaar en dit bedrag is voor bedrij ven aftrekbaar van vennootschaps belasting. Vaak kan echter volstaan worden met halve-dagopvang, waardoor de kosten nog eens gehalveerd worden. WERKNEMERS U kunt uw werkgever vragen om Op 1 april jl. is de 'Bestuurscom missie begraafplaats' in funktie ge treden. Burgemeester en wethouders van Venray hebben daarmee het beheer en de exploitatie van de Algemene Begraafplaats Boschhuizen overge dragen aan deze bestuurscom missie. Uitgangspunten van het college hierby zijn geweest de maatschap pelijke ontwikkelingen op het ge bied van begravingen en de indivi duele beleving van het rouwproces. Zy zijn van mening dat door het overdragen van het beheer en de exploitatie van de begraafplaats aan een bestuurscommissie, het maat schappelijke draagvlak wordt ver groot waardoor o.a. uitvoerings- en toepassingszaken meer in over eenstemming met de doelstellin gen worden afgehandeld. De samenstelling van de commis sie is als volgt: voorzitter: dhr. A.F. den Brok; plaatsvervangend voor zitter: mevr. W. Koster-Maris; leden: mevr. E. Iding-de Wit, rector P. Cöp. Sekretaris van de commissie is het hoofd burgerzaken, dhr. W. Crooy- mans. De vergaderingen van de com missie zyn openbaar en zullen in de regel worden gehouden op de vierde maandag van de maand, in het raadhuis. Aan het begin van iedere vergade ring bestaat het zogenaamde 'in- spreekrecht' voor de burgers. De commissie stelt het zeer op prys suggesties en voorstellen van burgers te vernemen. U kunt deze schriftelijk richten aan het sekreta- riaat van de commissie, Postbus 500, 5800 AM Venray. Voor de eerste helft van 1992, zyn als vergaderdata vastgesteld 25 mei en 22 juni, aanvang telkens om 15.00 uur. voor uw kind een kindplaats te hu ren in een kindercentrum. In een aantal bedrijfstakken zijn inmid dels regelingen over kinderopvang in de CAO opgenomen, het is dus van beland de CAO op dat punt na te slaan en uw werkgever om mede werking te vragen. Als uw werkgever een kindplaats huurt, zal uw kind met voorrang ge plaatst worden. In vrijwel elke gemeente in Noord-Limburg bestaat een kinder centrum, dus u vindt in het alge meen opvang dicht by huis. Voor uw werkgever zyn kosten verbonden aan het huren van een kindplaats. Deze kosten wegen in het algemeen niet op tegen de kosten van het werven en inwerken van een nieuwe medewerker/ster. De werkgever kan de kosten vaak aftrekken van de belasting. Tijde lijk verstrekken gemeenten ook een extra financiële bijdrage aan werkgevers van ƒ2.000,- voor een hele kindplaats. Een aantal werkgevers in Noord- Limburg hebben de Stichting Coör dinatie Bedrijfsgerichte Kinderop vang Noord- en Midden-Limburg opgericht, beter bekend als CBK. Deze stichting behartigt de belan gen van aangesloten werkgevers inzake bedrijfsgerichte kinderop vang. Zy werkt samen met vrijwel alle kindercentra in Noord- en Midden-Limburg en indien nodig ook daarbuiten. De stichting'coördineert bedrijfs gerichte kinderopvang, zodat bij voorbeeld een werkgever slechts de helft betaalt indien de partner ook aanspraak kan maken op medewer king van zyn/haar werkgever. Zij neemt werkgevers ook de nodige administratieve rompslomp uit handen. Voor meer informatie kunt u kon- takt opnemen met: Kinderdagver blijf Duimelot, tel. 87110 of de Stichting CBK, tel. 077-521997. Op 1 oktober 1992 verliezen de rijbewijzen die afgegeven zijn vóór 1 oktober 1986 hun geldigheid. Dat betekent, wanneer u het oude mo del niet omwisselt vóór 1-10-1992, u opnieuw rijexamen moet afleggen. Waaraan herkent u een oud model rijbewijs? 1. het is van linnen; 2. de pasfoto is bevestigd met zoge naamde holnieten; 3. het nummer bestaat uit 6 cijfers; 4. het is afgegeven door de commis saris der Koningin in een Neder landse provincie. Heeft u zo'n rijbewijs? Zorg dan voor vernieuwing vóór 1 oktober a.s. Nadere informatie wordt ver strekt door afdeling Burgerzaken, tel. 04780-23235 of 23236. 10-16 mei: Nederlands Astma Fonds. 18-23 mei: Heil der Zieken. 23 mei: Scouting Don Bosco Leunen. 23 mei: Jeugdopvang MMSK Sint Petrus Banden. 24 mei-6 juni: Nederlandse Rode Kruis. Alleen voor deze kollekte is een vergunning verleend. Koliekteren buiten de aangegeven periode is niet toegestaan. De kollektanten en kollektrices moeten een op de be treffende kollekte gericht legitima tiebewijs kunnen vertonen. De burgemeester van Venray maakt ter voldoening aan het be paalde in artikel 22, lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening be kend, dat de gemeenteraad van Venray in zyn vergadering van 28 april 1992 in voorbereiding heeft verklaard: I een partiële herziening van het bestemmingsplan De Wieën voor het perceel Leunseweg 20a te Ven ray, t.b.v. het verbouwen en uit breiden van hotel Wieënhof. Dit voorbereidingsbesluit treedt in werking met. ingang van 8 mei 1992 en ligt voor een ieder ter inzage in het raadhuis, Raadhuisstraat 1 te Venray, afdeling VROM, tijdens kantooruren van 9.00 tot 12.00 uur. De burgemeester van Venray, drs. J.F.H.A.B. Waals (art 18a WRO) Burgemeester en wethouders zyn voornemens om met toepassing van artikel 18a van de Wet op de ruimtelyke ordening vrijstelling te verlenen aan het ter plaatse gelden de bestemmingsplan ten behoeve van de volgende bouwaanvragen: het plaatsen van een tuinhuis je aan het St Joriskwartier, tn.v. J.G.M. Poels, 't Liene 30; het uitbreiden van een wo ning aan de Maijolein 42 te Venray, tn.v. H.T. Engels, Lathyrus 17; het bouwen van een duiven hok aan de Gratenstraat 14 te Ven ray, tn.v. C. Snijders; het bouwen van een carport aan de Herderstasje 3 te Venray, tn.v. H.J.A.C. de Veth; het bouwen van een carport aan de Herderstasje 1 te Venray, tn.v. E.A.J. de Graaff. De op de bouwaanvragen betrek king hebbende stukken liggen met ingang van 15 mei 1992 gedurende 14 dagen voor een ieder ter inzage by de onderafdeling bouwbeheer, kamer 310, van het raadhuis (van 9.00 tot 12.00 uur). Gedurende deze termyn kunnen eventuele bezwaren schriftelijk by burgemeester en wethouders wor den ingediend. De burgemeester van Venray drs. J.F.H.A.B. Waals De afronding van De Bleek in 1989/1990 heeft de gemeente Ven ray ƒ240.000,- meer gekost dan was verwacht Dat blykt uit een voorstel van b. en w. om de uitvoering van de 3e fase van De Bleek financieel af te wikkelen en om enkele nood zakelijke voorzieningen aan de schouwburg aan te brengen. In juni 1989 stelde de gemeente raad een bedrag beschikbaar van ƒ1.086.700,- om aanpassingen 'te verrichten aan de schouwburg, ten gevolge van de afronding van De Bleek. Het betrof hier met name de aansluiting van De Bleek aan de schouwburg eu aanpassingen om op de plek van de jeugdbibliotheek winkels te kunnen bouwen. Reali satie van deze voorzieningen kost ten uiteindelijk ƒ10.000,- meer dan gepland. EXTRA VOORZIENINGEN Tussen de gemeente en het schouwburgbestuur is by aanvang van de werkzaamheden afgespro ken het Cultureel Centrum gevrij waard zou worden van mogelijke overlast van de bouwkundige aan passingen met de financiële konse- kwenties daarvan, voor zover deze het gevolg zouden zyn van de reali sering van de derde fase van De Bleek. Tydens de werkzaamheden kwam echter aan het licht dat er enkele extra voorzieningen uitge voerd moesten worden. Door de tijdsdruk die er lag, met name op het gebied van de realisatie van de woningen in De Bleek, zyn die ex tra voorzieningen onvoldoende planmatig uitgewerkt. Bovendien werd tydens de uitvoering door zo wel de gemeente als door het Cultu reel Centrum besluiten genomen over bouwkundige en inrichtings werkzaamheden. Direktie en bestuur van het Cultureel Centrum hebben toen, met de genoemde af spraak in hun gedachte, zelf op dracht gegeven voor bepaalde werkzaamheden. De financiële af wikkeling daarvan vond pas later plaats. Het probleem: we produceren veel te veel afval, ook in onze huis houdens. Dat afval kunnen we bin nenkort niet meer kwijt, want de stortplaatsen raken vol en de bo dem is al vervuild. De alternatieve aanpak, verbranden, is al evenmin aantrekkelijk, want die kost steeds meer geld, vervuilt en laat milieu schadelijke as achter. Een oplossing: compos te ren. Voor de verwerking van ons huis vuil, circa de helft, vormt het verwerken tot compost een uitste kende oplossing. Het heeft drie be langrijke voordelen. Ten eerste zal de huisvuilberg flink slinken. Tten tweede hoeven daardoor de reini- gingskosten - die u via het reini gingsrecht zelf betaalt - minder te stygen of ze kunnen wellicht zelfs omlaag. Ten derde levert composte- ren ook nog iets nuttig op: compost. Daarmee maken tuinbezitters zelf een produkt om de bodem te verbe teren, en nog gratis ook. Compost maak je uit het GFT-deel (groente, fruit en tuin) van het huis vuil. Zoals gezegd vormt dit in ge wicht ongeveer de helft van al het huisvuil. Er zijn twee wegen waarlangs de compost gemaakt kan worden. De gemeente kan dit Gaten) doen, als het GFT-afval eenmaal gescheiden is opgehaald - vanaf 1 januari 1994 moet elke gemeente dit zelf gaan doen - of u doet het zelf. Zelf compost maken is voor het milieu de beste oplossing, want dat spaart de milieukosten van trans port en verwerking van het FTF- huisvuil. Op de lange duur is het ook de goedkoopste oplossing. Wie echter geen tuin bezit, heeft niets aan de compost die ontstaat Boven dien heeft de tuinloze vaak geen plaats voor een compostvat Dan is het apart bewaren en afvoeren van het GFT-afval het beste. Tuinbezit ters kunnen trouwen ook niet al hun GFT-afval in hun compostvat kwyt; een deel zal dus altyd opge haald moeten worden. Open of gesloten? Als u besluit zelf compost te gaan maken, komt u voor twee beslissin gen te staan: kiezen voor een 'open' compostvat of een 'gesloten' bak of vat. In het gebruik gooien open syste men de hoogste ogen. Wat ook wel logisch is, want je kunt er heel makkelijk GFT-afval ingooien en compost uithalen en het is ook het goedkoopste in aanschaf, enkele nadelen zyn dat het meer ruimte kost, kans op stankoverlast kan ge ven en eerder ongedierte aan kan trekken. Of u van stank en onge dierte last zal hebben, hangt weer vooral af van de manier waarop u de compost maakt De prys van een gesloten com postvat valt echter erg mee, aange- zièn de gemeente Venray subsidie geeft op de aanschaf van een com postvat. U kunt hiervoor naar de Boerenbond te Leunen of Merselo, die voor inwoners van de gemeente by aankoop de subsidie verzorgen (onder overige met een geldig iden titeitsbewijs) en tevens voorlichting geven over het gebruik van het compostvat De konklusie van uitgevoerde testen geven aan dat het 'sukses' van het composteren vooral afhan kelijk is van de manier waarop u dit doet en veel minder van het ge bruikte compostvat Kant-en-klare compost Met de kwaliteit van de kant-en- klare compost die u in de winkels kunt kopen, gaat het de goede kant op. Die positieve konklusie kunnen we trekken uit twee feiten: ten eer ste de nieuwe wettelijke regeling die voor compost van kracht wordt en ten tweede een test die een bete re kwaliteit toont dan van com- posten uit eerdere testen. Voor meer informatie hierover en testresultaten kunt u terecht by de Consumentenwinkel. Marktstraat 8 in Venray, tel. 04780-10799. Ope ningstijden: maandag van 1330- 1730 uur: dinsdag t/m vrijdag van 10.00-13.00 en van 1330-1730 uur en zaterdag van 12.00-16.00 uur. 'n abonnement waard Die afwikkeling leidde tot stevig onderhandelen en werd er een kostenverdeling gevonden. Wel moeten er nu nog enkele werk zaamheden worden uitgevoerd aan de schouwburg, die het gevolg zijn van de afronding van De Bleek. Het gaat hierby o.a. om het aanbrengen van een afzuiginstallatie ten behoe ve van het laad- en losperron. Ge bleken is dat de uitlaatgassen zich in de toneelzaal verspreiden. Verder moet, ten behoeve van de aanwonenden in De Bleek, een ge luidsisolatie in de schouwburgto ren worden aangebracht Tenslotte moet aan de noordgevel van de schouwburg de winkelluifel wor den doorgetrokken zodat er een kompleet afgewerkt beeld in De Bleek ontstaat De totale kosten hiervan bedragen ƒ230.000.-. COMMISSIE Het CDA had toch wel wat moeite met deze gang van zaken. Dhr. Vhn Waaijenburg sprak over een extra subsidie voor de schouwburg. De handelwijze van het bestuur van het Cultureel Centrum noemde hy onbehoord bestuur. Wij hebben de indruk dat het gemeentebestuur op een minder nette wyze is onderuit gehaald door het bestuur van het Cultureel Centrum. Dat geeft eerst een opdracht en komt later met de financiële gevolgen op de proppen'. Dhr. Van Waayenburg vond het tyd- sargument niet geldig. De CDAJ commissieleden konden dit voor stel daarom in eerste instantie niet accepteren. Dhr. Zwiebel sprak over puinrui men van inderhaast genomen beslissingen. 'We krijgen nu de re- kening voor een onzorgvuldige ra ming. Dit moet in de toekomst voorkomen worden'. AFSPRAKEN In een toelichting lieten de wet houders Kersten en Truien blyken dat ondanks het feit dat de alles wat gebeurd is geen schoonheidsprijs verdient, een en ander toch binnen de gemaakte afspraken is gebeurd. 'We hebben toen afgesproken dat de schouwburg gevrijwaard zou blijven van financiële konsekwen- ties' aldus wethouder Kersten. Wet houder Truyen kon echter niet ontkennen dat het schouwburg bestuur voortvarend te werk was gegaan. Dhr. Wydeven, direkteur welzijn van de gemeente Venray. voegde daaraan toe dat het hier om posten ging. die. als men dat van tevoren had kunnei^ weten, meegenomen zouden zijn in het totale budget De CDA-commissieleden konden zich gaande de vergadering alsnog vinden in het voorstel, maar stel den wel voor de behandeling in de raad te verschuiven naar eind juni, als ook over de bestedingen over 1992 gesproken wordt. Wethouder Truyen had daar geen moeite mee. Het CDA kon zich echter niet aan de indruk onttrekken dat de verhou ding tussen de gemeente en het Cultureel Centrum niet optmaal is. 'Jammer, want een goede samen werking is noodzakelijk. We kun nen elkaar niet missen', aldus dhr. Van Waayenburg. 'n abonnement waard Vanaf maandag 11 mei zullen NS- klanten verbouwingsaktiviteiten opmerken aan het NS-loket van sta tion Vierlingsbeek. Noodloket NS zal het loket tydelyk onder brengen in een noodvoorziening. Deze noodvoorziening wordt buiten geplaatst Het loket wordt gemoder niseerd en NS installeert hier nieu we verkoopapparatuur. Tydens de verbouwing kunnen de wachttij den by het noodloket wat langer zyn dan gebruikelijk. Op vrijdag 22 mei gaat het vernieuwde loket weer open. Vernieuwd loketsysteem Station Vierlingsbeek is één van de eerste plaatsen in het land waar NS de gemoderniseerde verkoopap paratuur installeert Vanaf mei wordt het nieuwe loketsysteem lan delijk ingevoerd. Lokettisten kun nen de klanten met dit systeem meer informatie geven. Van een beeldscherm kunnen de klanten bestemming en prys aflezen.

Peel en Maas | 1992 | | pagina 15