Bericht van 'Max Milieu' Wet Persoonsregistraties Zet uw fiets op slot., maar dan wel met een goed slot Tweede ophaalronde 'klein chemisch afval' gaat van start Hinderwet Commissie Ruintelijke ordening en volkshuis vesting Kollektekalender augustus/september Afd. Criminaliteitspreventie Gemeentepolitie Venray: PEEL EN MAAS Donderdag 30 augustus Pagina 17 RAADHUIS VENRAY Raadhuisstraat 1 Telefoon 04780-23333 Correspondentieadres: Postbus 500 5800 AM VENRAY Openingstijden: Maandag t.m. vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. De afdeling Bevolkingszaken is te vens geopend op donderdag van 15.30 tot 17.00 uur. Van deze openingstijden kan uitslui tend na telefonische afspraak worden afgeweken. Spreekuren b. en w. Burgemeester H.J.M. Defesche Maandag van 10.00 tot 11.00 uur algemene bestuurszaken, openbare orde en veiligheid, voorlichting en in spraak algemeen, dorps en wijkra den, culturele zaken, personeel, organisatie en informatica, interne dienstverlening, bouw zwem- en re creatiecentrum Vlakwater. Wethouder E.M.A.A. Hoppenreijs-de Loo (loco-burgemeester) Maandag van 10.00 tot 11.00 uur. milieuzaken: algemeen milieubeleid; hinderwetszaken; afvalverwerking; mestverwerking; bodemsanering, maatschappelijke zorg: gezondheids zorg; maatschappelijk werk; ouderen zorg; werklozenzorg (RBA); culturele minderheden, emancipatie. Wethouder J.H.M.O. Truijen Maandag van 10.00 tot 11.00 uur. financiën: belastingen; gemeentega ranties (hypotheken), grondbedrijf (m.u.v. exploitatie bestemmingsplan nen), openbare werken: verkeer en vervoer; reiniging, agrarische zaken: ruilverkaveling; beheer landbouw gronden, beheer eigendommen en grondverwerving. Wethouder H.M. Kersten Maandag van 10.00-11.00 uur. ruimtelijke ordening, volkshuis vesting, bouw- en woningtoezicht, welstandstoezicht, stedebouw, eco nomische zaken: bevordering werk gelegenheid; markten en kermissen; handel en middenstand; bevordering toerisme; bedrijfs- en winkelvesti ging, verkoop gronden in en. buiten bestemmingsplannen (m.u.v. land bouwgronden) Wethouder P.J.H. Driessen Maandag van 10.00-11.00 uur. sociale zaken, onderwijs, vol wassenen-educatie, sportzaken, recreatie, jeugd- en jongerenwerk, accommodatie-aangelegenheden, sociaal-cultureel werk, mondiale vraagstukken, mediazaken, kinder opvang. Kennisgeving bekendmaking Ontwerpbeschikking Burgemeester en wethouders van Venray maken bekend dat zij van plan zijn om negatief te beschikken op de aanvraag voor een hinderwet vergunning van P.J.H.M. Willems, Laagrie- broekseweg 22, 5809 ET Leunen voor het ex artikel 6a Hinderwet uitbreiden/wyzigen van een pluim- veebedrijf, gelegen aan de Horster- weg 7 te leunen, maar tegelijker- tyd, onder het stellen van voor schriften, in afwyking van de aan vraag, een nieuwe de gehele inrichting omvattende vergunning te willen verlenen; Maatschap van Asten, Putten- weg 45 te Ysselsteyn voor het ex ar tikel 6a Hinderwet uitbreiden/ wijzigen van een fok- en mestvar- kensbedryf, gelegen aan de Putten- weg voornoemd, maar tegelijker tijd, onder het stellen van voor schriften, in afwyking van de aan vraag, een nieuwe de gehele inrichting omvattende vergunning te willen verlenen. De ontwerp beschikking en bijbe horende stukken kunnen op het raadhuis, kamer 309, Raadhuis straat 1 te Venray, elke werkdag van 9.00-12.00 uur worden ingezien tot 13 september 1990. Tot deze datum kunnen de stuk ken ook worden ingezien op elke donderdag van 16.30 tot 19.30 uur, na telefonische afspraak. Tot bovengenoemde datum kun nen gemotiveerde bezwaren schrif telijk worden ingediend by burgemeester en wethouders van Venray, Daarbij kan worden ver zocht de persoonlijke gegevens van degene die bezwaar maakt niet be kend te maken. De aanvrager en degenen die be zwaar hebben gemaakt naar aanlei ding van de aanvraag en degenen die aan kunnen tonen dat zyn niet (tijdig) in staat zyn geweest dit te doen, kunnen bezwaar maken te gen de ontwerp beschikking. Burgemeester en wethouders voornoemd, namens deze, het hoofd van de afdeling volkshuisvesting, ruimtelyke ordening en milieubeheer, ir. G.F.J.M. Frencken Het is alweer byna een half jaar gelden, dat de KCA-boxen aan de in woners van de gemeente Venray zyn uitgereikt. In juni jl. kon men voor de eerste keer deze box by de Chemokar laten leeg maken, op een vooraf bekengemaakte plaats bij u in de buur. Ondanks herhaalde publikaties over dag, tijd en plaats waarop de Chemokar bij u in de buurt stopt, heeft menigeen deze in juni toch nog gemist. Iter voorkoming van nieuwe te leurstellingen zal één dezer dagen huis-aan-huis een brief van burge meester en wethouders worden be zorgd, met op de achterzyde de plaatsen en tijden vermeld, waarop de Chemokar by u in de buurt stopt. Ook de tyden en plaatsen van de avondlokaties, waar u terecht kunt als u overdag niet thuis bent, staan daarop vermeld. Over de maanden april, mei en juni, het eerste kwartaal, dat de KCA-box werd gebruikt, is maar liefst ruim tien aan klein che misch afval ingezameld. Het streef getal van 1 kilogram per inwoner per jaar wordt daarmee tot nu toe ruimschoots gehaald. De afgelopen tijd verschijnen in het landelijke nieuws verontrusten de berichten over het gebrek aan verwerkingskapaciteit van het KCA. Het is daarom goed te weten, dat Venray zyn KCa zonder problemen kan later verwerken. Dit gegeven en het toenemende milieubewust-zyn is hopelyk ook voor u aanleiding om, als u dat al niet was, extra oplettend te zyn bij het apart houden van het kleine chemisch afval. Op de by de box ge leverde 'gifkaart' kunt u nog eens nazien om welke soorten chemisch afval het gaat. Dan is het nog een kleine moeite om de KCA-box even bij de Chemo kar, die ergens by u in de buurt stopt, leeg te laten maken. DOEN!!! Hieronder volgt de route van de chemokar in de week van 3 t/m 7 september a.s. Ook zyn de openingstijden van de gemeentewerf aan de Acaci astraat, waar u uw chemisch afval ook kunt inleveren, nog e'ens ver meld. Tijdens de inzamelronde is de werf op een aantal vrijdagavon den en zaterdagen extra geopend. Openingstyden gemeentewerf (Acaciastraat 12, naast de brand weerkazerne) ma t/m do.- 8.00-12.00 uur; 13.00- 17.00 uur. vr.: 8.00-12.00 uur. Tijdens de inzamelronde: vr.: 18.00-20.30 uur (7-14-21 sept.) za.: 10.00-15.00 uur (8-15-22 sept.) Ysselsteyn Veulen - na andag 3 sept Locatie 1 12.30 - 12.45 uur Locatie 2 12.45 - 13.00 uur Locatie 3 13.00 - 13.15 uur Locatie 4 13.30 - 13.45 uur Locatie 5 13.45 - 14.00 uur Locatie 6 14.00 - 14.15 uur Locatie 7 14.15 - 14.30 uur Locatie 8 14.30 - 14.45 uur Locatie 9 14.45 - 15.00 uur 15.00 - 15.15 uur Locatie 10 15.15 - 15.30 uur- Locatie 11 15.30 - 15.45 uur Locatie 12 15.45 - 16.00 uur Locatie 13 16.00 - 16.15 uur Locatie 14 16.15 - 16.30 uur Locatie 15 16.30 - 16.45 uur Locatie 16 17.00 - 17.15 uur Locatie 17 17.15 - 17.30 uur Avondlocatie 1 18.00 - 18.45 uur Avondlocatie 2 19.00 - 20.00 uur Hoek Deurneseweg - Rouwkullenweg Hoek Peelweg - Kempkensberg Hoek Kempkensberg - Meerselsepeel Hoek Jan Poelsweg - Heidse Peelweg Hoek Peter Janssenweg - Kerkweg Timmermannsweg 6 Hoek Van Montfortstraat - van Beurdenweg Hoek Ysselsteynseweg - Ringweg Hoek Pater Tulpstraat - Litsenbergweg Hoek Veenmos - Moerslag Pioniersstraat 20 Hoek Tinmermannsweg - Grauwveen Hoek Timmermannsweg - Paardekopweg Hoek Puttenweg - Paardekopweg Hoek Lorbaan - Veulensewaterweg Hoek Lorbaan - Veulenseweg Veulen (De Vlies 41) Ysselsteyn (Lovinckplein t.o. de kerk) Veltua dinsdag 4 september Locatie 1 12.30 12.45 uur Hoebertweg 15 Locatie 2 12.45 13.00 uur Hoek Niessenstraat - Vollenbergstraat Locatie 3 13.00 13.15 uur Hoek Hubertusstraat - Veltumse Kleffen Locatie 4 13.15 13.30 uur Engelenstraat 21 Locatie 5 13.30 13.45 uur Hoek Blauwververstraat - Veltumse Kleffen Locatie 6 13.45 14.00 uur Veltumse Kleffen - tegenover nr. 40 Locatie 7 14.00 14.15 uur Hoek Gratenstraat - Monlkesstraat Locatie 8 14.15 14.30 uur Hoek Dakdekkerstraat - Sanshofstraat Locatie 9 14.30 14.45 uur Sanshofstraat 1 Locatie 10 14.45 15.00 uur flat Hubenhof 15.00 15.15 uur pauze Locatie 11 15.15 15.30 uur Hoek Weverstraat - Groene Hart Locatie 12 15.30 16.00 uur flat Haammakerstraat bij nr. 98 t/m 288 Locatie 13 16.00 16.15 uur flat Haammakerstraat bij nr. 2 t/m 96 ingang flat Locatie 14 16.15 16.30 uur Hoek Weg in de Berg - Dennenoord Locatie 15 16.30 16.45 uur Veltumse Kleffen 137 Locatie 16 16.45 17.15 uur flat Veltumse Kleffen bij nr. 160 t/m 350 Avondlocatie 18.00 20.00 uur Winkelcentrum Veltumse Kleffen bij glascontainer. Velturn - woensdag 5 september Locatie 1 12.30 - 12.45 uur Hoek Pettenmakerstraat - Langstraat Locatie 2 12.45 - 13.00 uur Hoek Goudsmidstraat - Langstraat Locatie 3 13.00 - 13.15 uur Goudsmidstraat 44 Locatie 4 13.15 - 13.30 uur Hoek Touwslagerstraat - Hoedemakerstraat Locatie 5 13.30 - 13.45 uur Houtzagerstraat 12 Locatie 6 13.45 - 14.00 uur Eligiusweg tegenover nr. 6 Locatie 7 14.00 - 14.15 uur Eligiusweg bij nr. 17 Locatie 8 14.15 - 14.30 uur Hoek Adelbertweg - Clovishof Locatie 9 14.30 - 14.45 uur Hoek Adelbertweg - Boudewijnhof Locatie 10 14.45 - 15.00 uur Andeslaan 14 15.00 - 15.15 uur pauze Locatie 11 15.15 - 15.30 uur Hoek Isabellahof - Claudlahof Locatie 12 15.30 - 15.45 uur Hoek Isabellahof - Laurahof Locatie 13 15.45 - 16.00 uur Hoek Isabellahof - Lidwinahof Locatie 14 16.00 - 16.15 uur Hoek Brennerlaan - Etnalaan Locatie 15 16.15 - 16.30 uur 'Hoek Everestlaan - Etnalaan Locatie 16 16.30 - 16.45 uur Matterhornlaan 32 Locatie 17 16.45 - 17.00 uur Hoek Dolomietenlaan - Jurahof Locatie 18 17.00 - 17.15 uur Oerallaan 2. Locatie 19 17.15 - 17.30 uur Vogezenlaan 13 Avondlocatie 1 18.15 - 19.00 uur Hoek Kulutweg - Weg in den Berg Avondlocatie 2 19.00 - 20.00 uur Hoek Athoslaan - Kulutweg Brukske - donderdag 6 september Locatie 1 12.30 12.45 uur Acaciastraat (bij gemeentewerf) Locatie 2 12.45 13.00 uur Ouverturestraat 20 Locatie 3 13.00 13.15 uur Etudestraat 20 Locatie 4 13.15 13.45 uur flat Bachstraat (ingang) Locatie 5 13.45 14.00 uur Hoek Largostraat - Andantestraat Locatie 6 14.00 14.15 uur Hoek Menuetstraat - Allegrostraat Locatie 7 14.15 14.30 uur Allegrostraat 35 Locatie 8 14.30 14.45 uur Beethovenstraat 48 Locatie 9 14.45 15.00 uur Chopinstraat 54 15.00 15.15 uur pauze Locatie 10 15.15 15.30 uur Griegstraat 48 Locatie 11 15.30 15.45 uur Handel straat 44 Locatie 12 15.45 16.00 uur Sambastraat 26 Locatie 13 16.00 16.15 uur Klarinetstraat 24 Locatie 14 16.15 16.30 uur Luitstraat 6 Locatie 15 16.30 16.45 uur Marimbastraat 6 Locatie 16 16.45 17.00 uur Spinetstraat 6 Locatie 17 17.00 17.15 uur Tamboerijnstraat 22 Avondlocatie 18.00 20.00 uur Winkelcentrum Kiosk bij glasbollen Brukske - vrijdag 7 september Locatie 1 12.30 12 45 uur Serenadestraat 46 Locatie 2 12.45 13.00 uur Aubadestraat 18 Locatie 3 13.00 13.30 uur flat Mozartstraat (ingang) Locatie 4 13.30 13.45 uur Ravelstraat 16 Locatie 5 13.45 14.00 uur Verdistraat 16 Locatie 6 14.00 14.15 uur Vlvaldistraat 16 Locatie 7 14.15 14.30 uur Wagnerstraat 8 Locatie 8 14.30 14.45 uur Polkastraat 16 Locatie 9 14.45 15.00 uur Bazuinstraat 14 15.00 15.15 uur pauze Locatie 10 15.15 15.30 uur Cellostraat 14 Locatie 11 15.30 15.45 uur Fagotstraat 14 Locatie 12 15.45 16.00 uur hoek Mazurkastraat Brukske Locatie 13 16.00 16.15 uur Gitaarstraat 16 Locatie 14 16.15 16.30 uur Harpstraat 20 Locatie 15 16.30 16.45 uur Mambostraat 50 Locatie 16 16.45 17.00 uur Mambostraat 142 Locatie 17 17.00 17.15 uur Pavanestraat 32 Locatie 18 17.15 17.30 uur Pavanestraat 102 Avondlocatie 18.00 20.00 uur Parkeerplaats Kiosk bij school Op maandag 3 sept a.s. vindt een openbare vergadering van de com missie ruimtelyke ordening en volkshuisvesting plaats, aanvang 18.00 uur in kamer 127 van het raadhuis. Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen: - Spreekrecht publieke tribune. - Raadsvoorstellen tot het nemen van voorbereidingsbesluiten. a. Het vernieuwen en uitbreiden van het tankstation aan de Albi- onstraat 5 te Leunen door de heer J.F.M. Lucassen, Albi- onstraat 8b te Leunen. b. Het uitbreiden van café 't Huukske aan de Paterslaan 15 door de heer G. Weerts, Pater Bleysstraat 3 te Overloon. c. Het bouwen van 6 woningen op de hoek Vendel/St Antoni- usstraat door aannemersbedrijf M.J. Teunissen b.v. te Ys selsteyn. d. Het splitsen van de voormalige boerderij Bremmen kamp 16 tot twee burgerwoningen door de heer P.H.J. Nabben. - Raadsvoorstellen tot het aangaan van grondtransakties. a. Het verlenen van het recht van erfpacht aan Marcö Leisure Tra ding b.v. te Venray t.b.v. de vesti ging van groothandelsbedrijf in camping- en vakantie-artikelen op een kavel industriegrond in het bestemmingsplan Kei- zersveld. b. Het verkopen van bouwgrond in fase 2 van het bestem mingsplan Landweert aan Ne- vanco Woningbouw b.v. te Panningen tb.v. de bouw van 18 premie-A en 2 premie-C wonin gen aan de Koningskaars en Kroonkruid. - Ingekomen stukken en medede lingen. - Gewestelijke zaken. Brief Gewest Noord-Limburg dxl. 13 juli 1990 aan Gedeputeerde Staten van Limburg inzake reaktie op het ontwerp Provinciaal ontgrondin genplan. - Reaktie van Zand en Grindhan- del Teunesen b.v. te Gennep op het ontwerp Provinciaal ont grondingenplan, deelplan In- dustriezand regionaal, inhou dende het verzoek aan Provin ciale Staten om de uitbreidings richting van de winlokatie Tienray (De Diepeling) te wijzigen. - Iter kennisname het door Pro vinciale Staten vastgestelde Streekplan Noord- en Midden- Limburg (betreft aanpassing op onderdelen). - Iter kennisname de provinciale notitie 'Glastuinbouw en provin ciaal ruimtelijk beleid'. - Ter kennisname het provinciale concept 'Handleiding plannen buitengebied Limburg 1990' en de gewestelijke reaktie daarop d.d. 13 juli 1990. - Conform eerdere toezegging (ver gadering 18 juni 1990) ter ken nisname: de Vierlingsbeekse 'Subsidieverordening stads- en dorpsvernieuwing'; een over zichtje van de verschillen tussen de maximale bijdragen voor par ticuliere woningverbetering in Venray en Vierlingsbeek. - Ter uitreiking per fraktie één exemplaar van het boekje 'Kwali teit met beleid', een uitgave van de Federatie Welstandstoezicht 27-8 t/m 9-9: Nederlandse Kanker bestrijding. 10-9 t/m 16-9: Militaire thuis fronten. 15-9: Sint Christoffel Venray. 17-9 t/m 23-9: Prinses Beatrixfonds. 24-9 t/m 30-9: Nierstichting Ne derland. Alleen voor deze akties is een kol- lektevergunning verleend. Koliek teren buiten de aangegeven periode is niet toegestaan. De kollektanten en kollektrices moeten een op de betreffende kollekte gericht legiti matiebewijs kunnen vertonen. De afdeling criminaliteitspreven tie van de politie Venray moet he laas nog dagelyks konstateren dat het nog droevig is gesteld met het afsluitgedrag van het publiek wat hun fietsen betreft Nog altyd zyn de meeste fietsen voorzien van 'Prulsloten', welke zonder veel in spanning te openen z(jn. Daarnaast zijn er nog altyd velen die hun fiets NIET afsluiten. Het stelen van fietsen is dan ook nog altijd een eenvoudige zaak. Mede daarom wis selen ook in Venray dagelijks fiet sen van 'eigenaar'. In de praktijk blykt echter ook, dat fietsen voorzien van de zgn. vei ligheidssloten sommigen daar van herkent u aan de witte uitvoering veel minder gestolen worden. De reden daarvan is eevou- dig zo'n slot valt vele malen moei lijker te forceren, ergo, voor de gewone fietsendiep is dit slot een onneembare hobbe. Alle reden dus om zo'n slot te gaan gebruiken. Want door het ge bruik van een veiligheidsslot ver laagt u aanmerkelyk de kans dat u slachtoffer wordt van fietsen diefstal. Overigens verzekeren de verzekeringsmaatschappijen alleen maar uw fiets als deze is voorzien van een veiligheidsslot. Waaraan herkent u nu een veilig heidsslot: - een stalen sluitbeugel, gehard te gen doorzagen en knippen; - een zware stalen slotkast met spe ciale konstruktie en lasnaden; - een goed slotmechanisme, met profielcylinder en profielsleutel; - extra beveiliging tegen ongewenst afsluiten, b.v. door een achterop zittend kind. De kosten van een veiligheidsslot bedragen ca. ƒ25,-. Vergelijk het maar eens met de waarde van uw fiets. En om de zaak te komplete- ren, laat uw fiets voorzien van uw POSTCODE. Mocht hij toch wegra ken, dan is terugbrengen van uw fiets, indien hij gevonden wordt, een peuleschil. Hieronder ziet u de stand van za ken van de fietsendiefstallen per 1-08-1990. Ontvreemde fietsen in 1990 per maand: Januari 60 fietsen Februari 63 fietsen Maart 75 fietsen April 52 fietsen Mei 101 fietsen Juni Juli 84 fietsen 85 fietsen Totaal 520 fietsen Aangetroffen fietsen in 1990 per maand: Januari 22 fietsen Februari 46 fietsen Maart 40 fietsen April 18 fietsen Mei 36 fietsen Juni 46 fietsen Juli 30 fietsen Totaal 238 fietsen 272 Fietsen zyn dus nog weg. Dit aantal is in feite hoger, omdat een groot aantal fietsen niet by de eige naar terug te brengen zyn. De re den hiervoor is: le Te weinig gegevens van de fiets bekend by de aangifte. 2e Geen postcode op de fiets aanwezig. 3e Geen aangilte van diefstal van de fiets aanwezig. De fietsen die daardoor 'OVER' zijn, worden periodiek b(j opbod ver kocht aan gedupeerden van fietsen diefstallen. Laat u dit niet overkomen, ge bruik een veiligheidsslot en laat uw fiets voorzien van uw postcode. De gemeenteraad van Venray heeft jn zijn vergadering van 28 augustus 1990 vastgesteld de "Veror dening persoonsregistraties'. Dit ter aanvulling van de sedert 1 juli 1990 volledig van kracht zijnde wet per soonsregistraties. Deze nieuwe wet bindt,het vastleggen en gebruik van üw persoonsgegevens aan dui delijke regels. De WPR, zoals de wet afgekort heet, zorgt ervoor dat uw persoonlijke gegevens alleen ge bruikt worden voor het doel waar voor zij zijn gevraagd en dat ze alleen onder ogen komen van de mensen voor wie ze bestemd zijn. Daarbij geeft de wet u het recht om de over u opgenomen gegevens in te zien, te verbeteren, aan te vullen of te verwijderen en na te vragen aan wie de gegevens zijn verstrekt. HOE ZIT DE WET PERSOONSREGISTRATIES IN ELKAAR? Met persoonsgegevens bedoelen we alle gegevens, alle stukjes infor matie over en persoon. Persoonsregistratie: hiermee wordt bedoeld het bedrijf of de in stantie van wie de verzameling per soonsgegevens is. Bijvoorbeeld het postorderbedrijf. de gemeente, maar ook de voetbalvereniging. Met geregistreerde wordt bedoeld de persoon van wie gegevens zyn vastgelegd, of zoals men zegt: gere gistreerd. De wet persoonsregistra ties geeft een geregistreerde een vijftal rechten. De wet stelt een aan tal plichten aan registratiehouders. Dus aan overheidsinstanties, aan bedrijven, aan ziekenhuizen, vere nigingen en noem maar op. WAT ZUN NU DE RECHTEN VAN DE BURGER? 1. Kennisgeving "Als gegevens van u voor de eerste keer in een registratie worden op genomen, moet u daarover door de registratiehouder (het bedrijf, de in stantie e.d.) worden ingelicht. Dit geldt overigens niet als er algemeen aangenomen kan worden dat u weet of kan weten dat uw gegevens geregistreerd worden. 2. Recht op inzage U kunt de gegevens die over u zyn opgenomen in een gemeentelijke persoonsregistratie inzien. Desge wenst kunt u een overzicht krijgen van de gegevens die over u in de be treffende registratie zyn opgeno men. Als u van het recht op inzage gebruik wenst te maken is het wne selij k dat u hiervoor persoonlijk verschynt Er dient namelyk voor komen te worden dat iemand door het gebruik van de naam van een ander gegevens over die ander kan krijgen. Daarom dient u tevens een legitimatiebewijs mee te brengen. 3. Recht op verbetering Indien uw gegevens niet juis, onvol ledig of niet noodzakelijk zijn, kunt u schriftelijk een verzoek indienen de betreffende persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen of te ver wijderen. U dient hierbij wel aan te geven waarom naar uw mening de gegevens oiyuist of niet volledig zijn. 4. Recht op mededeling van de verstrekking van gegevens aan derden Uit een persoonsregistratie worden soms gegevens aan anderen ver strekt U kunt schiftelyk een ver zoek indienen waarin u vraagt of er ten aanzien van een bepaalde per soonsregistratie over u in het afge lopen jaar gegevens zyn verstrekt aan derden. Dit zijn personen of in stanties buiten de gemeente Venray. 5. Rechtsbescherming Als u een kontlikt krygt met de ge meente over de uitvoering van de Wet Persoonsregistraties, byvoor- beeld u krijgt geen recht op inzage, zijn er twee mogelijkheden. Op de Naam registraties met hun doel: 1. Administratie onroerendgoed- belasting: Iter uitvoering 'Veror dening on roe rendgoedbelast ing'. 2. Administratie afvalstoffenhef fing: Iter uitvoering "Verorde ning afvalstoffenheffing'. 3. Administratie hondenbe lasting-. Iter uitvoering 'Verorde ning hondenbelasting'. 4. Administratie baatbelasting: Iter uitvoering 'Verordeningen baatbelastingen'. 5. Administratie rioolrechten: Tbr uitvoering "Verordening riool rechten'. 6. Administratie gemeentegaran ties: Waarborging geldleningen. 7. Debiteuren- en crediteurenad ministratie: Bewaking van vor deringen op derden resp. de afwikkeling van verplichtingen ten opzichte van derden. 8. Administratie wapens en muni tie, alsmede jachtakten: Ter uitvoering 'Jachtwet' en 'Vuur- wapenwet'. 9. Registratie leden (oud-leden) brandweer: Tbr uitvoering brand wee rtaken 10. Registratie uitgifte onroerend goed: Beheer onroerend goed in de vorm van ingebruikgeving. verhuur, pacht en zakelyke rechten. 11. Administratie jachtrecht: Be heer jachtrecht gemeente gronden. 12. Administratie aankopen onroe rend goed: Administratie van door de gemeente aangekocht onroerend goed. 13. Administratie verkopen onroe rend goed: Administratie van door de gemeente verkocht on roerend goed. 14. Registratie verkeersbrigadiers: Tbn behoeve van beheer ver keersbrigadiers. 15. Administratie woningaanpas sing gehandicapten: Tbr uitvoe ring 'Regeling geldelijke steun gehandicapten'. 16. Administratie particuliere wo ningverbetering: Tbr uitvoering 'Subsidieverordening stads- en dorpsvernieuwing. 17. Registratie bouwvergunningen: Technische voortgangskontrole Bowoto. 18. Bouwplanaanvrangen: Techni sche toetsing van ingediende bouwplannen, alsmede verblijf plaatsen en voortgangskontrole Bowoto. 19. Register officële bouwvergun ningen: Tbr uitvoering 'Woning wet' en 'Bouwverordening'. 20. Register premie-koopwoningen: Tbr uitvoering 'Beschikking delyke steun premie kö woningen'. 21. Registratie paspoorten: voering 'PaspoortinstruKtte derland 1952". eerste plaats kunt u in de registra tiekamer, de instantie die belast is met het toezicht op de WPR verzoe ken te bemiddelen in het konflikt De Registratiekamer is gevestigd in Rijswijk, postbus 3011 (postcode 2280 GA), tel. 070-190190. Daarnaast kunt u zich wenden tot de arrondis sementsrechtbank te Roermond. Wilt u meer weten over de Wet Persoonsregistraties, dan kunt u bellen met de afdeling Bestuurson- dersteuning mr. J. Praats, tel. 23410. 22. Administratie identiteitskaar ten B: Tbr uitvoering 'Voor schrift Identiteitskaarten B I960'. 23. Leerplichtadministratie: Tbr uitvoering 'Leerplichtwet'. 24. Administratie begraafplaats: Be heer begraafplaats: ter naleving Legesverordening. 25. Register ry be wijzen: Tbr uitvoe ring wegenverkeerswetgeving. 26. Administratie huursubsidie: Tbr uitvoering 'Wet individuele huursubsidie'. 27. Vreemdelingenadministratie: Tbr uitvoering 'Vreemdelingen- weg 1965'. 28. Administratie houders vergun ningen Drank- en Horeeawet: Ter uitvoering 'Drank- en Ho reeawet'. 29. Administratie houders muziek- vergunning: Tbr uitvoering ge- luidhinderverordening 30. Administratie houders speelau- tomatenvergunning: Tbr uitvoe ring 'Wet op de kansspelen'. 31. Administratie standplaatsver gunninghouders en venters: Ter uitvoering Algemene Plaat selijke Verordening. 32. Administratie houders invali- denparkeerkaarten: Ter uitvoe ring van het 'Reglement verkeersregels en -tekens'. 33. Administratie garantiefonds so ciale zaken: Tbr uitvoering ge meentelijk minimabeleid. 34. Debiteurenadministratie socia le zaken: Tbr uitvoering AWB, IOAW, IOAZ en WWV. 35. ROA-administratie sociale za ken: Ter uitvoering van de 'Re geling Opvang Asielzoekers'. 36. Cliëntenadministratie sociale zaken: Ter uitvoering AWB. IO AW en IOAZ. 37. Cliëntenadministratie sociale zaken: Ter uitvoering WWV. 38. Administratie budgetprojekt so ciale zaken: Tbr uitvoering ge meen tel yk minimabeleid. 39. Administratie eigen bijdrage WBO: Tbr uitvoering 'Wet be jaardenoorden'. 40. Administratie van de indicaties WBO: Tbr uitvoering WBO in kader gemeenschappelijke re geling. 41. Frauderegistratie: Uitvoering strafvorderings- en sanctiebe leid in kader gemeenschappen- lijke regeling 42. Administratie HOG-cliënten: Ter uitvoering van de HOG- regeling heroriënterings- gesprekken). 43. Leerlingenadministratie basis scholen: Tbr uitvoering Wet Ba- sisonderwys. 44. Administratie welzijnsorganisa ties: Bestand kontaklpersonen. /4S. Administratie akkommodatie- verhuur: Tbn behoeve van plan ning organisatie en inning

Peel en Maas | 1990 | | pagina 17