GEMEENTEPRAAT
7.95
9.95
8.95
NOTITIES EN MEDEDELINGEN VAN DE GEMEENTE VENRAY
Redactie G.A. Scliütte, Bureau Voorlichting
Ondanks financiële meevaller is gemeente toch arm
o
Ua:
Zomertijd bij uw Vleesthmeester
NIEUWE AANPAK VAN VOORLICHTING
EN BESTUURSKONTAKTEN
INSPRAAK
REEKPLAN NOORD- EN MIDDEN-LIMBURG
Dus extra voordelige vleesaanbiedingen!
magere dikke runder-
RIBLAPPEN of BRAADSTUK 95
BIEFLAPPEN 500gram
STOOFLAPPENkio
GEHAKT SPECIAAL
kilo
1
BLINDE VINKEN
HALF VARKEN E CÉ
De gemeentebegroting zou men kunnen vergelijken
met een uitgavenplan, dat men ook voor een gezin kan
opstellen. Een soort huishoudboekje dus.
Men begint dan met het noteren van de uitgaven die
noodzakelijk zijn of waartoe men zich in het verleden
heeft verplicht. In een gezinshuishouding zijn dat de
kosten van voeding, huisvesting, kleding enz. Bij de
gemeente zijn dat de salariskosten van de bestuur
ders en ambtenaren, het onderhoud van wegen, het
verlenen van subsidies aan verenigingen, enz. Het
zelfde wordt gedaan met de inkomsten van de ge
meente. De gemeentebegroting bevat dus een schat
ting van de inkomsten en uitgaven van de gemeente
vooreen bepaald (dienst)jaar, bijvoorbeeld 1980.
Behalve het opmaken van de begroting voor het ge
meentebestuur de noodzakelijkheid meebrengt om
zich ten minste eens per jaar rekenschap te geven
van de financiële toestand van de gemeente, is een
dergelijke raming nodig om te verzekeren, dat er tus
sen de ontvangsten en de uitgaven zoveel mogelijk
evenwicht bestaat.
Vervallen spreek
uren van
burgemeester en
wethouders
Gemeente stippelt toekomstig beleid uit
BEGROTING
Om dat evenwicht te krijgen
wordt het saldo, dus het verschil
tussen inkomsten en uitgaven, als
post „onvoorziene uitgaven" opge
voerd. Deze post kan alleen een
voordelig saldo zijn. Een nadelig
saldo wordt namelijk door de toe
zichthouder van de gemeente ge
deputeerde staten van Limburg
niet aanvaard.
Heeft de gemeentebegroting tóch
een nadelig saldo, dan wordt door
gedeputeerde staten eerst gekeken
of de gemeentelijke belastingen vol
doen aan de minimum-opbrengsten,
die hiervoor gesteld zijn door het
rijk.
Is ddt niet het geval, dan wordt
de gemeente verplicht de gemeen
telijke belastingen te verhogen. Is
dit wel hel geval en de gemeente
begroting heeft toch een nadelig sal
do. dan kan de gemeente bij het rijk
een aanvraag indienen om een extra
bijdrage (men spreekt dan van een
„artikel 12 gemeente").
Krijg je deze bijdrage dan kom je
onder „voogdijschap" van het rijk.
Met andere woorden, alle financiële
besluiten moeten eerst worden goed
gekeurd door het rijk.
Uit het voorgaande is wel duide
lijk dat ook de vaststelling van de
bedragen welke in het komende
jaar wegens plaatselijke belastingen
zullen worden geheven, steunt op de
in de begroting opgenomen ramin
gen.
Uit de post „onvoorziene uitga
ven" kunnen in de loop van het
dienstjaar te hoog geraamde in
komsten en niet of te weinig ge
raamde uitgaven worden gedaan.
Om u een goed idee te geven om
wélke bedragen het gaat nog hel
volgende. De totale inkomsten en
dus ook uitgaven zijn voor 1980 ge
raamd op afgerond 80 miljoen gul
den. Voor 1979 bedroeg de post „on
voorziene uitgaven" in de gemeen
tebegroting afgerond 315.000,en
voor 1980 was dat nog maar
geen rekening gehouden met de be-
105.000,—. Voor 1980 is dan nog
zumigingen die 'het rijk aan de ge
meente gaat opleggen.
Dit is ook de reden dat het ge
meentebestuur de financiële positie
Vöor 1980 en volgende jaren zeer
somber inziet.
REKENING
Bij het onderdeel begroting is ver
meld dat de gemeentebegroting een
schatting bevat van de inkomsten
en uitgaven voor een bepaald
(dienst)jaar. Bij deze raming wor
den onder meer de volgende Uit
gangspunten gehanteerd.
De uitgaven worden maximaal
geraamd, terwijl de inkomsten
minimaal worden geraamd. Dat
de uitgaven maximaal worden
geraamd komt omdat de begro
ting te beschouwen is als een
aanduiding van de grens, waar
toe burgemeester en wethouders
btj het doen van Uitgaven per
post kunnen gaan.
Bg overschryding zal eerst door
de raad besloten moeten worden
tot een wijziging van de begro
ting. Bij de inkomsten is dit uiter
aard niet het geval.
Half augustus wordt het Vooront
werp Streekplan Noord- en Midden-
Limburg gepubliceerd en dan start
tevens een nieuw opgezette in
spraakprocedure over dit Streek
plan.
Dit Voorontwerp vormt het sluit
stuk van de studies die tot nog toe
in de streek hebben plaatsgehad.
Nu kan men dus starten met het
opstellen van het eigenlyke plan. By
het opstellen van dit plan zullen
planning en inspraak hand in hand
gaan.
Er zijn intussen duidelijke afspra
ken gemaakt tussen de Inspraak-
organisatie en het Provinciaal Be
stuur over de wyze van inspraak en
de verwerking van de inspraak-re
sultaten in het plan.
In de komende weken zal in deze
rubriek een artikelenreeks ver-
sdhynen, waarin wordt aangegeven
welke onderwerpen in dit streek
plan aan de orde 'komen: o.a. de
landbouw, het wonen en de voor
zieningen, de werkgelegenheid, de
natuur en het milieu. Ook over ver
keer en vervoer en over de win
ning van grondstoffen zoals grind
en zand zal gesproken worden.
Dit houdt wèl in dat bij het af
sluiten van de rekening van een
bepaald (dienst)jaar en bij de
gemeente is dit op 30 juni van
het daaropvolgend jaar men
meestal ziet dat de werkelijke
inkomsten hoger zyn dan ge
raamd en dat de werkelijke uit
gaven lager zyn dan geraamd.
Dit noemt men een meevaller.
Een tweede uitgangspunt is dat
alle verplichtingen (dus uitga
ven) in de begroting moeten wor
den geraamd. Dit is een eis van
gedeputeerde staten. Zodoende
kunnen zü direct zien hoe de ge
meente er voor staat. Hoe werkt
dit in de praktijk. Als voorbeeld
het wijkcentrum Brukske.
Door de raad is in 1979 hiervoor
een krediet beschikbaar gesteld.
De lasten hiervan bedragen
129.000,(rente en aflossing).
Deze uitgaven zijn voor het tota
le bedrag in de gemeentebegro
ting 1980 opgenomen, terwijl
iedereen nu weet dat het wijk
centrum Brukske niet voor ok
tober 1980 in gebruik zal worden
genomen en dus veel minder zal
kosten .In totaliteit gaat het na
tuurlijk om nog grotere bedra
gen. Dit noemt men ook een mee
valler.
Alles bij elkaar kan men stellen
dat de uitkomsten van de gemeente
rekening altijd gunstiger zijn dan de
gemeentebegroting. Het is echter
verboden om hiermee bij de ge
meentebegroting rëkening te hou
den.
REKENING 1979
De gemeente rekening 1979 werd
door de raad in zijn juni-vergade-
ring afgesloten. In de gemeente-
rekening worden alleen de werke
lijke inkomsten en uitgaven opge
nomen. Men houdt geen rekening
met nog te verwachten inkomsten
en uitgaven over 1979.
De post „onvoorziene uitgaven"
van het dienstjaar bleek toen een
half miljoen gulden te bedragen,
terwijl bij de gemeentebegroting
1989 was uitgegaan van 315.000,
De verhoging is een gevolg van ge
noemde meevallers.
Dit half miljoen was reeds door
de raad besteed. In december 1979
verwachtte de raad zelfs dat de post
„onvoorziene uitgaven" voor het
dienstjaar 1979 785.000,zou gaan
bedragen en dit bedrag heeft men
toen reeds opgemaakt.. In feite zat
de raad nu met een tekort van
285.000,en daarover gaat het
volgende onderdeel.
SALDI-RESERVE
Een dienstjaar wordt afgesloten
op 30 juni van het daaropvolgende
jaar. Toch moeten na die bewuste
datum van 30 juni nog inkomsten en
uitgaven worden geboekt over afge
sloten, voorafgaande dienstjaren.
Dus over 1978, 1977, 1976 enz. Deze
inkomsten en uitgaven worden apart
gehouden en mogen het betreffende
dienstjaar niet beïnvloeden. Het
voordelig of nadelig saldo wordt
toegevoegd aan de gemeentelijke
saldi-reserve. Dat is een soort
spaarpot, waar het overgebleven
„huishoudgeld" in wordt gestopt
voor eventuele kwade jaren.
Het beschikken over dit spaar-
De lezer zal dan merken dat dit
allemaal alledaagse onderwerpen
zyn, waarmee iedereen in aanraking
komt.
Indien u zich zorgen maakt over
bepaalde zaken, het eens of oneens
bent met sommige ontwikkelingen
of zelf bepaalde ideeën heeft hoe
streekproblemen moeten worden
aangepakt, dan geeft deze inspraak
een rechtstreeks kanaal naar de
planologen en naar het provinciaal
bestuur.
De inspraak start half augustus
met een reeks informatieavonden in
de streek. Daarna gaan de inspraak
deelnemers in groepsverband aan
het werk om hun bijdrage te'leve
ren voor het plan. Dit duurt tot eind
november.
Na het vastleggen en verwerken
van de inspraakresultaten gaat dan
de provinciale overheid het plan
opstellen.
In de tweede helft van 1981 komt
het uiteindelijke plan op tafel, dat
begin 1982 door de Provinciale Sta
ten zal worden vastgesteld.
Als u belangstelling heeft voor de
toekomst van uw streek, let u dan
BATIG SALDO
VAN EEN
HALF MILJOEN
In zijn juni-vergadering
heeft de gemeenteraad de ge
meenterekening over 1979
vastgesteld- Hierbij bleek, dat
de gemeente een half miljoen
méér over had, dan aanvan
kelijk in de begroting was ge
raamd.
Dit half miljoen is intussen
zijn éigen leventje gaan leiden.
Men ging zich afvragen hoe
de gemeente kan spreken over
„een moeilijke financiële po
sitie voor 1980 en volgende ja
ren" terwijl er ineens een be
hoorlijke financiële meevaller
blijkt te zijn.
Met name de wijkraad Vel-
tum verbaasde zich hierover,
temeer omdat de gemeente
raad by de behandeling van
de prioriteiten vcor 1980 het
wijkcentrum Vel turn naar een
later tijdstip heeft verschoven.
Deze verschuiving heeft ech
ter niets te maken met de fi
nanciële positie van de ge
meente, maar alles met de on
duidelijkheid over behoeften
en noodzaak in de wijk Vel-
tum van een wijkcentrum.
Omdat ook elders misver
standen zijn ontstaan over het
grote batig saldo over 1979 en
de tóch moeilijke financiële
positie van de gemeente, wil
len we proberen Ln bijgaand
artikel enige duidelijkheid te
verschaffen over de vermeen
de meevallder van een half
miljoen.
potje is aan bepaalde regels gebon
den. Daarom vindt de gemeente
raad dat die reservepot groot genoeg
is als er vijf miljoen gulden in zit.
Want wat je er meer in stopt krijg
je onder normale omstandigheden
maar moeilijk eruit.
In de praktijk is het zo dat deze
„oude" posten meestal inkomsten
zyn. Voornameiyk inkomsten van
het rijk. Dit komt omdat het rijk
achteraf de uitkeringen aam de ge
meente vaststelt. En achteraf bete
kent in de praktyk wel tien jaren
(dus nu nog vanaf 1970!!!).
Hierdoor bedroeg de saldi-reser
ve op 1 januari 1980 vijf en een half
miljoen gulden. Dus een half mil
joen te veel. En met dit half mil
joen is het tekort van 285.000,
gedekt, terwyl het restant van
215.000,als extra potje is gere
serveerd voor toekomstige prioritei
ten.
Feit is nu wel, dat door de „post
onvoorzien" van het dienstjaar 1979
van een half miljoen en door het
overschot op de saldireserve van
ook een half miljoen gulden enkele
van de vele nog nodige onrendabele
investeringen kunnen worden ge
daan, zonder de belastingbetaler ex
tra te belasten.
En dat is in deze tijd ook belang
rijk.
de komende weken op de artikelen
in dit blad. Daarin leest u ook waar
en wanneer in augustus en septem
ber Voorlichtingsbyeenkomsten ge
organiseerd worden.
Nadere inlichtingen by: Provin
ciaal Orgaan Welzynsbevordering,
Godsweerdersingel 39B, 641 GK
Roermond en de S.S.O.'s in de regio.
Markt op
kerm is-maandag
Burgemeester en wethouders van
Venray maken bekend dat de markt
op maandag 4 augustus 1980 wegens
de kermis verplaatst wordt naar de
Dr. Poelsstraat.
In verband hiermee zal de Dr.
Poelsstraat op 4 augustus a.s. van
05.00 uur tot 14.30 uur voor het rij-
verkeer gesloten zijn.
Venray, 15 juli 1980
Burgemeester en wethouders voor
noemd,
mr. H.J.M. Defesche, burgemeester
A.L.G. Janssen, loco-secretaris
Burgemeester mr. H. J. M Defe
sche houdt op maandagen 14 juli,
21 juli en 28 juli geen spreekuur.
Vanaf 14 juli t.m. 1 augustus fun
geert wethouder G. Schols als loco-
burgemeester.
Wethouder Mevr. A. P. Rutten-
Tielen houdt op de maandagen en
dinsdagen tot en met 29 juli a.s. geen
spreekuur.
Het spreekuur van wethouder J.
Loonen vervalt op de maandagen 14
en 21 juli.
Wethouder J. van Oers houdt op
de maandagen 14, 21 en 28 juli a.s.
geen spreekuur.
Overwegen worden
tijdelijk afgesloten
In verband met reconstructie
werkzaamheden worden twee
spoorwegovergangen tydelijk afge
sloten voor alle verkeer.
Op 4 augustus a.s. wordt de over
weg in de Gunhoekweg tussen 7.30
uur en 16.00 uur afgesloten. Voor
de Zuid-Oosterbussen worden geen
aparte maatregelen getroffen.
Anders is het met de afsluiting
van de overweg in de Meerloseweg
in Oirlo. Deze wordt op dinsdag
5 augustus afgesloten van 7.30 tot
16.00 uur. Komende vanuit Oostrum
rijden de bussen van de Zuid Oos-
ter over de Oirloseweg om naby
aardappelhandel Custers de Gun
hoekweg te nemen. Via de Dwars
weg komen de bussen nabij de Eri
ca weg weer op de oude route.
Uiteraard geldt dit dus ook voor
de bussen uit tegenovergestelde rich
ting.
Bouwvergunningen
verleend
Burgemeester en wethouders van
Venray hebben in hun vergadering
van 16 juli 1980 voor de navolgende
bouwplannen bouwvergunning ver
leend. Zij, die menen door de afgifte
van een van deze bouwvergunnin
gen rechtstreeks in hun belang te
zijn getroffen kunnen gedurende 30
dagen na de datum van deze publi
catie op grond van de Wet Admini
stratieve Rechtspraak Overheidsbe
schikkingen (AROB) een gemoti
veerd bezwaarschrift indienen bij
burgemeester en wethouders.
het oprichten van een centrale
antenne nabij de St. Franciscus-
laan t.n.v. Stichting C.A.I. „De
Wieën";
het uitbreiden van de woning
Allegrostraat 6 tn.v. M .Th. P.
Wynands;
het uitbreiden van de woning
Allegrostraat 8 t.n.v. V. M. Jan
sen;
het verbouwen van de bovenver
dieping van het pand Mgr.
Hanssenstraat 23 tot woning t.n.v.
M. J. G. Derks;
het uitbreiden van de woning
Van Megenstraat 22 t.n.v. J.
Holtackers;
het bouwen van een carport
fietsenberging aan de woning
Weth. Pubbenstraat 19 t-n.v. Th.
J. C. Berents;
het verbouwen en uitbreiden van
een berging aan de Pastoor v. d.
Gaetstraat 31 t.n.v. J. C. Hen
driks;
het verbouwen van het pand Ys-
selsteynseweg 76 t.n.v. J. H. A.
Houben;
het bouwen van een woning met
garage aan de Johan van Stal-
bergweg 7 t.n.v. J. A. M. Clas
sens;
De komende jaren zal er volgens
het gemeentebestuur inhoud wor
den gegeven aan het nieuwe werk
van het qua benaming, takenpak
ket en bemanning uitgebouwde
bureau voorlichting en bestuurs
contacten.
Onder bestuurscontacten, waar
mee het bureau sinds kort mede
belast is, moeten worden ver
staan de contacten die het bestuur
heeft met anderen: bevolking,
dorps- en wijkraden, buurge
meenten, gewest, provincie en
ryk.
Daarvan zijn de contacten met de
bevolking heel essentieel. Belang
rijk aspect hierby is de inspraak.
Het bureau is dan ook met de or
ganisatie en coördinatie hiervan
belast.
Een goede inspraak van de bevol
king is niet mogelijk zonder een
goede voorlichting van de zijde van
de gemeente, omtrent datgene wat
de gemeente als haar taak ziet, wat
haar als taak is opgelegd (bijvoor
beeld door hogere overheden), wat
de gemeente als problemen ziet, hoe
zij die wil oplossen enz.
Dit is de reden waarom voorlich
ting en inspraak met elkaar verbon
den zijn: goede voorlichting is een
noodzakelijke voorwaarde voor in
spraak overigens niet de enige.
Na verloop van tijd zal een eva
luatie plaatsvinden met betrekking
tot het functioneren van het bureau
voorlichting en bestuurscontacten.
VOORLICHTING
De gemeentelijke voorlichting zal
naar de mening van 'het gemeente
bestuur voornamelijk een problema
tiserend karakter moeten hebben.
Dat wil zeggen: de informatie moet
zodanig verstrékt worden, dat ver
wacht kan worden dat de ontvan
ger iets met de informatie doet, er
over nadenkt, erop reageert.
Het staat de gemeente duidelijk
voor ogen, dat deze vorm van voor
lichting noodzakelijk is voor in
spraakprocedures die zowel voor de
betrokken burgers als voor het be
stuur bevredigend verlopen. Hierop
za!l, meer dan voorheen, het accent
worden gelegd.
Verder zal bijzondere aandacht
geschonken moeten worden aan:
a. de leesbaarheid van de gemeen
telijke publicaties;
b. de mate waarin verstrekte in
formatie die groep van de be
volking bereikt waarvoor zy be
doeld is.
Om de herkenbaarheid en de
leesbaarheid te peilen lykt het ge
wenst om na verloop van «nkele
jaren een onderzoek hiernaar te
verrichten.
INSPRAAK
In de Inspraaknota, vastgesteld
door de raad op 8 mei 1979 is een
aantal uitgangspunten en voorwaar
den geformuleerd, bedoeld als lei
draad voor burgers, bestuur en
ambtenaren ten einde de burgers
De achterliggende doeleinden hier-
optimaal te laten inspreken,
voor zijn en zullen ook in de verde
re ontwikkeling van de inspraak
blyven:
a. het stimuleren dat de burger by
de beleidsvoorbereiding een rol
gaat spelen;
b. het vergroten van de toeganke-
lykheid van het bestuurlyk en
ambtelyk apparaat.
De Inspraaknota moet gezien wor
den als een belangrijke aanzet voor
het betrekken van de burgers bij
het bestuur, zeker niet als definitie
ve lange-termijnvisie. Aangezien de
democratisering op gemeentelyk ni
veau en daarmee ook de inspraak
nog volop in beweging is, is een
lange-termijn-visie noch mogelijk
noch gewenst.
Voorlopig zal, aan de hand van
ervaringen van bevolking en be
stuur mét lopende inspraakproce
dures, de inspraak critisch worden
gevolgd. Wanneer daartoe aanlei
ding bestaat zullen de procedures
bijgesteld worden.
DORPS- EN WIJKRADEN
Dorps- en wijkraden hebben naar
de mening van het gemeentebestuur
een tweeledige functie:
1. een communicatieve: zij treden
cp als vertegenwoordigend li
chaam namens dorp of wijk naar
derden, bijvoorbeeld in de rol
van advieslichaam voor de ge
meente op basis van het grond-
reglement dorps- en wijkraden;
2. een bindende: zij werken aan de
contacten en de samenwerking in
dorp of wijk. In dit kader is
vooral de communicatieve func
tie van belang.
Ten aanzien van de oprichting
van wijkraden met een adviesfunc
tie kan opgemerkt worden, dat wij
geen initiatieven nemen opdat in
wijken, waar nog geen wijkraad
functioneert, een dergelijke raad tot
stand komt.
Dorps- en wijkraden zijn niet de
enige mogelijkheden tot participa
tie. De communicatieve functie kan
namelijk ook vervuld worden door
het bestuur van een wijk- of buurt
vereniging.
De bestaande dorps- en wijkraden,
en die wélke spontaan zullen ont
staan, zullen worden aanvaard als
gesprekspartners, zodra zij voldoen
aan het rompreglement voor dorps-
en wijkraden en zodra zij door de
gemeenteraad zijn erkend, door mid
del van toekenning van een subsidie.
A.R.O.B.
Door de Wet A.R.O.B. (Admini
stratieve Rechtspraak Overheidsbe
schikkingen) is het voor burgers
mogelijk geworden om bezwaar
schriften in te dienen tegen gemeen
telijke beschikkingen en eventueel
vervolgens een beroep in te stellen
tegen een op het bezwaarschrift ge
geven beschikking.
'Hoewel niet bij de wet verplicht,
heeft het gemeentebestuur het ge
wenst gevonden om voor de proce
dure voor het indienen en behan
delen van bezwaarschriften tegen
gemeentelijke beslissingen nadere
regels vast te stellen.
De in het voorjaar van 1980 afge
kondigde „Verordening inzake de
behandeling van bezwaarschriften
ingevolge de Wet Administratieve
Rechtspraak Overheidsbeschikkin
gen" geeft deze regels.
Het is de bedoeling dat ongeveer
twee jaar na het in werking treden
van de verordening een evaluatie
van de behandeling van bezwaar
schriften plaatsvindt. Uit deze stu
die zal onder andere moeten blijken
of de bekendmaking van voor be
zwaar vatbare zaken aan derde be
langhebbenden (byvoorbeeld buren)
optimaal heeft plaatsgevonden en
zo neen hoe dit verbeterd kan wor
den.
Voorlopig wil de gemeente alleen
een voor bezwaar vatbare beslis
sing publiceren als redelijkerwijs
sprake kan zijn van mogelijke be
nadeling voor derde belanghebben
den.
Het is wettelijk mogeiyk om een
afzonderlijke commissie functio
nele commissie ex artikel 61 ge
meentewet in het leven te roepen
voor het horen inzake en het beslis
sen over een, op grond van de Wet
A.R.O.B. ingediend, bezwaarschrift.
De gemeenteraad heeft vooralsnog
niet voor een dergelijke commmis-
sie gekozen omdat eerst voldoende
ervaring opgedaan moet worden be
treffende de aard en de hoeveelheid
van de binnenkomende bezwaar
schriften.
Een inventarisatie van alle be
zwaar- en beroepsmogelijkheden die
bij de wet of verordening in Venray
van toepassing zijn kan uitwyzen
of het zin 'heeft om voor alle be
zwaar- en beroepschriften een af
zenderlij ke (functionele) commissie
in te stellen.
Verwacht wordt dat deze inven
tarisatie tevens duidelijk kan ma
ken of het gewenst en praktisch
mogelijk is om in de wat verdere
toekomst te werken naar een gelijke
bezwaar/beroepsregeling voor alle
verordeningen die in Venray van
kracht zijn.
Bouwvergunningen
aangevraagd
Bij burgemeester en wethouders
zijn aanvragen ingekomen om in
afwijking van het geldende plan c.q.
vooruitlopend op een in voorberei
ding zijnd plan bouwvergunning
te verlenen voor:
het verbouwen van het winkel
pand Henseniusplein 6 t.n.v. M.
Hoedemaekers
het uitbreiden van een varkens-
stal aan Schei weg 15 t.n.v. G.
van Kempen.
Burgemeester en wethouders zijn
voornemens aan deze bouwplannen
medewerking te verlenen. De bouw
plannen liggen met ingang van 21
juli 1980 gedurende veertien voor
iedereen ter inzage bij de afdeling
ruimtelijke ordening, kamer 201 van
het raadhuis, geopend van 9.00 tot
12.00 uur. Gedurende deze termijn
kunnen eventuele bezwaren schrif-
telijk bij burgemeester en wethou- 1
ders worden ingediend.
Venray, 18 juli 1980
De burgemeester van Venray,
mr. H. J. M. Defesche
Geen bezwaar tegen
bouwplan
Van Gedeputeerde Staten van
Lmburg is de navolgende verklaring
van geen bezwaar, zoals bedoeld in
artikel 50, lid 8, van de Woningwet
ontvangen, welke is vereist voor
het verlenen van de gevraagde
bouwvergunning voor:
het verbouwen van een bedrijfs
ruimte aan Grootdorp 43 tot wot
ning tur.v. J. Pubben.
Deze verklaring van geen bezwaar
kan worden ingezien by de afdeling
ruimtelijke ordening kamer 201 van
het raadhuis geopend van 9.00 tot
12.00 uur. Zy, die menen door de
afgifte van deze verklaring van geen
bezwaar rechtstreeks in hun belang
te zijn getroffen, kunnen gedurende
30dagen na datum van deze publi-
kate op grond van de Wet Admini
stratieve Rechtspraak Overheidsbe
schikkingen (AROB) een bezwaar
schrift indienen bij Gedeputeerde
Staten van Limburg te Maastricht.
Venray, 18 juli 1980
De burgemeester van Venray,
mr. H. J. M. Defesche.
- het bouwen van een mestvar-
kensstal aan de Steegse Peelweg
100 t.n.v. F. A. M. Gommers;
- het bouwen van een schuur aan
de Kempkensberg 50 tn.v. J. M.
Swinkels;
- het bouwen van een kippenhok
aan de Timmermannsweg 90
tn.v. Th. H. Peters;
- het bouwen van een rundveestal
aan de Pastoor Jacobspeel 5 t.n.v.
L. W. Smits;
- het bouwen van een landbouw-
werktuigenloods aan Zwartwater
1 t.n.v. J. G. L. Kersten;
- het bouwen van een woning aan
de Tatralaan 12 t.n.v. G. L. P.
Hinsen;
- het bouwen van een woning aan
de Tatralaan 13 t.n.v. H. H. G.
Hermens;
- het bouwen van 112 woningwet
woningen (63 eengezinswoningen,
13 tweekamerwoningen, 16 be
jaardenwoningen en 20 Van-Dam
woningen) in Landweert t.n.v. de
Woningbouwvereniging Noord-
Limburg.
Venray, 18 juli 1980
De burgemeester van Venray,
mr. H. J. M. Defesche
Vragen...? Wendt u tot
de gemeentelijke
voorlichter
fTledSS
molop
500gram
SPECIAAL VOOR UW DIEPVRIEZER
(gratis voor u panklaar gemaakt)^
c
Het Spiegelkwartier, Grotestraat, Venray.
l/enfiuHJUtid Vooxdefag