GEMEENTEPRAAT NOTITIES EN MEDEDELINGEN VAN DE GEMEENTE VENRAY Redactie G.A. Schütte, Bureau Voorlichting Aandacht voor werk ten behoeve van jeugd en jongeren DISCUSSIE AANLEG NOORDTANGENT Administratief Assistent(e) V. NOORDTANGENT: JA, MISSCHIEN/OF NEE IVI V Gemeente stippelt beleid uit voor de toekomst Een deel van de in het onder staande verwoorde beleidspunten is ontleend aan de nota „Bouw stenen Jeugdbeleid Venray". Grondgedachte van het gemeente lijk beleid ten aanzien van het jeugd- en jongerenwerk is. dat het ontwikkelen van activiteiten voor en door jeugdigen en de uitvoe ring hiervan in eerste instantie een taak is voor het particulier initiatief. Alleen waar dit tekort schiet moet de gemeente stimule ren en desnoods initiëren. Vanwege de landelijke decentra lisatie in de beleidsvorming voor het jeugd- en jongerenwerk, komt er toch wel meer indirecte be moeienis van gemeentewege met het particulier initiatief: de ge meente moet immers een beleids plan maken in het kader van de rijksbijdrageregeling sociaal-cul turele activiteiten. Als eerste aan zet tot zo'n beleidsplan moet de nota „Bouwstenen Jeugdbeleid Venray" gezien worden. Directe gevolgen voor de organi saties en instellingen zullen niet zo duidelijk merkbaar zijn in de Ven- rayse situatie omdat men al groten deels afhankelijk was van gemeen telijke subsidies Desondanks be slaat er voor de langere termijn eni ge onzekerheid over het beschikbaat zijn van de financiële middelen om dat voor het omzetten van beleids voornemens in activiteiten toch de goedkeuring van de rijksoverheid nodig is. Het gemeentebestuur is er zich wel van bewust, dal de. decentrali satie van de beleidsbepaling inzake het jeugd- en jongerenwerk die mo menteel doorgevoerd -wordt, méér willekeur kan veroorzaken dan wan neer hel beleid op één niveau - hel rijksniveau be|»aald zou worden. Er zal voor moeten worden ge waakt, dat bepaalde van hel voor Venray normale patroon afwijkende groepen, niet of minder geaccepteerd worden waardoor er voor de gioep vyel moeilijker subsidie beschikbaar gesteld zou worden. AANTAL ORGANISATIES Wal hel aantal door de gemeente te subsidiëren organisaties betreft, wordt gestreefd naar een stabilise ring. De indruk beslaat, «tal het aan tal organisaties en insl< Hingen dat nu beslaat, voldoende is om het werk op dit terrein li- verrichten. De kwaliteitsverbetering van het werk, moid nu vooral 'komen Ie liggen op bijvoorbeeld door de inschakeling van de. ambulante jeugdwerker. Hel gemeentebestuur wil niet uit het oog verliezen dal er in de toe komst nog jeugdgroepen kunnen ontstaan die een eigen identiteit heb ben (en verder willen ontwikkelen) en die voor subsidie in aanmerking zullen komen. Bevordeul zal worden, dat de activiteiten voor jcugdgroe- peringen zoveel mogelijk onderge bracht worden bij beslaande orga nisaties en instellingen, maar de ge meente wil een dergelijke integratie niet dwingend opleggen. DOEMATIGHEID SUBSIDIES Het gemeentebestuur wil een toet singsmethode ontwikkelen om de doelmatigheid van gelijke spreiding van de ter beschikikng gestelde mid delen, die in de nabije toekomst be perkt zullen zijn, kunnen nagaan. Omwille van een rechtvaardig be leid en gelet op de noodzakelijke prioriteiten moet dit aspect voor de tcekomst meer aandacht krijgen. Voor de beoordeling van een sub sidieaanvraag van een organisatie behoeft de gemeente een minimaal inzicht in de boekhouding van die organisatie. Het blijkt dat nogal wat organisa ties, door optredende wijzigingen :n de samenstelling van hun besturen, tijd, mankracht en/of deskundigheid tekort komen, om de boekhouding voldoende bij te houden. Daarnaast is gebleken, dat sommige organisa ties niet alle subsidie-mogelijkheden kennen. Het is derhalve van weder zijds belang,-dat 01- een permanente •en gerichte voorlichting blijft over de interpretaties van de subsidiever ordening. BESTUURSCOMMISSIE De bclcidsslrucluur en de beleids vorming ten behoeve van het'jougd- en jongerenwerk is door liet werk van de best-urs-oiviniisoie j. ugcï- en jongerenwerk de laats'e jaren dui delijk verbeterd. De commissie zal verder moeten werken aar.: 1. hel bevorderen van overleg lus sen plaatselijke en/of gelijkge richte jeugdorganisaties. Con creet beteken* (lil gezamenlijk overleg over problemen en ont wikkel -ngen; gesprekken mil dorps- en wijkraden inzake de verhouding ten aanzien van plaatselijke jeugdorganisal» 2. het uitgever, van een informatie bulletin waarin vei slag wordt uilgcbracte over de werkzaam heden van en in de cninnuss.e; 3. optimalisering van d* samenstel- ling van de bcsluurseommesle waarbij wij onder moor dt nken aan de dee'najïle van jongeren; 4. hel jaarlijks opstellen van een programma vim ik'ivileilen voor <le bestuurscommissie om me er systeem te brengen m het weik van de commissie. VRIJWILLIGERS Er wordt van uitgegaan dat hel uitvoerende werk in de organisaties en instellingen dient te geschieden door vrijwillige!s. -'let vrijwilligers kader heeft wel duidelijk behoefte aan ondersteuning door professio nele begeleiding, met name op gebie den als; hel scheppen van condities waar door uitvoeiend werk kan ont staan en gedijen; de begeleiding en training van het vrijwilligerskader; a.s. dinsdag vergadert de gemeenteraad Op dinsdag 24 juni a.s. 's avonds om zeven uur komt de gemeente raad in openbare vergadering bij een ter afhandeling van een uit der tien punten bestaande agenda. De meeste punten zullen waar schijnlijk wel als hamerstuk worden afgehandeld, doch het „venijn" zit 'm deze keer in de staart. „Her-overweging aanleg Noord tangent" is het laatste punt getiteld en verwacht mag worden, dat over dit onderwerp uitvoerig zal worden gediscussieerd. Zoals bekend mag worden geacht, is er over dit onderwerp verdeeld heid binnen het college van burge meester en wethouders. Na zorg vuldige overweging van het voor en tegen van deze noordtangent de aan te leggen verbinding tussen de Maasheseweg en de Eindstraat is de meerderheid van het college vóór de aanleg. Deze meerderheid vindt deze ver binding, zoals opgenomen in het gel dende bestemmingsplan (Centrum plan) een zó wezenlijk onderdeel, dat deze niet achterwege kan wor den gelaten zonder de uitgangspun ten van de gekozen en grotendeels gerealiseerde structuur prijs te ge ven, met de daaraan verbonden con- sequenties. Daar tegenover staat de mening van twee collegeleden. Zij zijn niet overtuigd van de noodzaak reeds thans een beslissing te nemen over de uitvoering van dit project met de offers, die dit betekent voor het ge bied tussen Grote Kerk en raadhuis. Naar hun mening kan die beslis sing worden uitgesteld tot een mo ment in de toekomst. Eerst zal huns inziens moeten worden aangetoond, dat die weg onvermijdelijk is voor de ontwikkeling van de centrum functie van Venray's binnenstad. Bovendien zou moeten worden aan getoond, dat de daarbij eventueel aan het licht tredende moeilijkhe den niet kunnen worden opgevan gen door mogelijke wijzigingen in verkeersgedrag en het daarop af te stemmen verkeersbeleid. Verder vermeldt de agenda de volgende voorstellen: wijziging van de begroting in verband met de bouw van 14 be jaardenwoningen aan de Willem- straat-Maasheseweg, 13 bejaarden woningen aan de St. Antoniusstraat, 6 bejaardenwoningen aan de Lange- weg, 41 kleine woningwetwoningen en 24 Van Damwoningen aan de St. Antoniusstraat; verlenen van medewerking voor het aanschaffen van leer- en hulpmiddelen, het aanbrengen van rolgordijnen en elektriciteitsleidin gen t.b.v. de Bernadetteschool in Heide; het verlenen van medewerking voor het aanschaffen van leer- en hulpmiddelen en meubilair ten be hoeve van de St. Jozefschool in Castenray; het verlenen van medewerking voor het aanschaffen van leer- en hulpmiddelen t.b.v. de openbare ba sisschool „De Flierefluit"; het verlenen van medewerking voor het aanschaffen van rolgordij nen t.b.v. de kleuterschool in Heide; het verlenen van medewerking voor het verharden van een gedeelte van de speelplaats en het leveren en aansluiten van een straatkolk t.b.v. de L.O.M.-school ,,'t Groenewold"; het verlenen van medewerking voor een aanvulling van audiovisuele hulpmiddelen voor de St. Lucia- school; 'het verlenen van eervol ontslag aan mevr. H. M. Bouten-Aarts als ambtenaar van de burgerlijke stand; slotwijzigingen gewone dienst en kapitaalsdienst 1979; verkoop van grond in het be stemmingsplan Land weert aan de Woningbouwvereniigng Noord Lim burg. het verlenen van diensten varj velerlei aard. Hoewel geldgebrek rcmer.d werkt en zal blijven werken, moet volgens het gemeentebestuur de ondersteu ningsstructuur vooral gevonden worden in de professionele begelei ding van de vrijwilligers. Het vinden en behouden van ol- doende vrijwilligers is voor vele or ganisaties een groot probleem. Voor verbetering van deze situatie wordt gedacht aan een „viijwiligersccn- trale" als een bemiddelend orgaan. ACCOMMODATIES Voor het algemeen en clubgebon den jeugdwerk en instuifactiviteiten voor de jeugd van 6-16 jaar dient er per wijk of dorp een accommoda tie beschikbaar te zijn. Waar moge lijk zal dez eaccommodatie wel deel uit moeten maken van een dorps- of wijkcentrum, dan wel van een centraal jeugdgebouw voor deze leeftijdsgroepen. Als redenen hirevoor zijn te noe men: de bevordering van een doelma tig gebruik en exploitatie van de accommodaties: de bevordering van de samen hang van en het sociaal contact in de wijk .respectievelijk het dorp; het behoud van de eigenheid van de wijk, respectievelijk het dorp. Het beheer van de verschillende accommodaties vormt in een aantal gevallen problemen van uiteenlopen de aard. Momenteel is een werk groep uit de bestuurscommissie bezig met een onderzoek inzake de ze problematiek. Verwacht wordt dat de resultaten van dit onderzoek richtlijnen zullen geven om de^e problemen doelmatig op te lossen. SPEEL VOORZIENINGEN Spelen is een belangrijke bezig heid vcor de groei en ontwikkeling van het kind. Doof toename van de verstedelijking, het verkeer etc. is de vroeger in de natuurlijke situatie aanwezige ruimte steeds minder ge worden. Derhalve zullen op „kunst matige .wijze" deze noodzakelijke ruimte en voorzieningen gecreëerd moeten worden. Het gemeentebestuur slaat een planmatige aanpak van de realise ring van deze voorzieningen voor. De belangrijkste uitgangspunten hierbij zijn: 1. de speeigelegenheid voor peuters dient in de directe woonomgeving voorhanden te zijn. Trapvelden voor de oudere jeugd kunnen wat verder afgelegen zijn, doch maxi maal 800 meter; '2. ouders en omwonenden moeten zoveel mogelijk kunnen inspre ken en zelf mee bepalen welke voorzieningen gewenst zijn. In schakeling van scholen met be trekking lot ontwerp en vormge ving (wensen van de kinderen zelf) moet. waar mogelijk, ge schieden; 3. zo mogelijk kunnen ook speel plaatsen van scholen geschikt ge maakt worden voor meer alge meen gebruik; 4. waar mogelijk moeten ouders in geschakeld worden bij aanleg, onderhoud en beheer van de ge realiseerde voorzieningen; 5. voor bestaande wijken, oudere woonbuurten, kan het „woonerf- of „woonstraat"-idee een alter natief zijn voor het ontbreken van ruimte en groen. Naast deze voorzieningen in de di recte woonomgeving dienen bovën- wijkse voorzieningen tot stand te ko men, gericht op een grotere gebrui kersgroep uit. de bevolking. In dit verband wordt gedacht aan een kin derboerderij en een bouwspeelplaats. Beide voorzieningen zullen hoge exploitatiekosten met zich mee brengen, met name ook in verband met de noodzaak van een permanent beheer en begeleiding. Voor een kinderboerderij zal als voornaamste uitgangspunt dienen, dat deze een educatieve waarde dient te hebben. Als aanvulling op de wijkvoorzie- ningen kan een bouwspeelplaats een bredere functle'-vervullen op het ge bied van spel en recreatie, waarbij ook grotere groepen opgevangen kunnen worden. Naast het pure bouwspel dient een uitgebreid sca- !ct van mogelijkheden aanwezig te Zijn. Te denken .valt hier aan tradi tionele spelelementen, wandel- en natuurgebied, waterpartijen, gele genheid voor sportieve recreatie. In de plannen met betrekking tol hel recreatiegebied Vlakwater wordt getracht bovenvermelde elementen te realiseren, i PEUTERSPEELZALEN Omtrent de peuterspeelzalen wor den in de concept-nota de volgende punten uit de nota „Bouwstenen Jeugdbeleid Venray" aangehaald: de peuterspeelzaal dient be schouwd te worden als een aan vulling op het natuurlijke opvoe dingsmilieu, het gezin (en der halve niet als een eerste fase van het kleuteronderwijs); dit betekent, dat de peuterspeel zaal slechts beperkt bezocht dient te worden door de kinderen (bij voorbeeld twee halve dagen in de week) en verder, dat de peuter speelzaal zowel bestuurlijk als programmatisch in handen dient te blijven van de ouders in kwes tie; peuterspeelzalen dienen be schouwd te worden als een vorm van sociaal-cultureel werk. Dit houdt in dat peuterspeelzalen bij voorkeur ingebed dienen te zijn of worden in het wijk- c.q. dorps- gebeuren. Inspraak over „Beleidslijnen" Om iedereen in de gelegen heid te stellen te kunnen mee praten over de door het ge meentebestuur van Venray opge stelde „Beleidslijnen", zullen wij in een aantal afleveringen in de ze rubriek ..Gemeentepraat" de inhoud van deze nota weerge- Tot 1 juli a.s. heeft men de gelegenheid schriftelijk bij het college van b. en w, zijn/haar visie op deze nota te geven. Gehoopt wordt dat van deze mogelijkheid tot inspraak ruim schoots gebruik zal worden ge maakt. Na de inspraakprocedure zal de Nota Beleidslijnen gemeente Venray door de gemeenteraad worden vastgesteld. Uiteraard zal daarbij rekening worden gehouden met de vanuit de bevolking naar voren ge brachte wensen en opmerkin gen. De nota „Beleidslijnen" is gra tis verkrijgbaar bij de receptie van het raadhuis te Venray. ja re: jelij Op de onderafdeling BOUWKUNDE EN ONDERHOUD van gemeentewerke niai kan geplaatst worden een Hij/zij zal binnen een kring van 10 technische medewerkers admmistratlev ondersteuning aan de gehele afdeling „openbare werken" moeten verlene jU] door o.a.: 'A P/ de verzorging van de postcirculatie: het bijwonen en notuleren van besprekingen: het bijhouden van administratieve systemen; het verzorgen van type-, telefoon- en loketwerk. Gedacht wordt aan een jonge kracht (bij voorkeur met MEAO-diploma) van wi een grote mate van nauwgezetheid wordt verwacht. Aan de funktie zal een salariëring van maximaal 2.148.bruto per maam verbonden kunnen worden. Het aanvangssalaris wordt afhaiikelijk gesteld va leeftijd en opleiding. Sollicitaties in te zenden aan het College van Burgemeester en WethouderAfen Maasheseweg 1,*5800 AM Venray, binnen 10 dagen na het verschijnen dit blad en onder vermelding van het vakaturenummer PZ-175. KERMIS HEIDE VAN 21 t.m. 24 JUNI De kermis te Heide begint op za terdag 21 juni te 16.00 uur en duurt tct dinsdagavond 24 juni te 24.00 uur. Ten behoeve van de kermis wordt Idc Hcidseweg Utssen Spiekert en Ysselsleynseweg tijdelijk voor het verkeer afgesloten. Op het kermis terrein voor de kerk worden de vol gende attracties geplaatst: Autoscooter - (Boeken, Helmond) Kindervkcgtuigmolen (Boeken Hel mond) Schielsalon (v. Werven. Apeldoorn) I-ijntrekspcl en Bussensport (Van Bcnthem, Bcrkel en Rodenrijs) Balco-rotor (Van Spronsen, Delft) Suikerspin (Hendriks, Venray) Nougat-suikerkraam (Camps, Horst). In het algemeen zijn de exploit! ten niet gebonden aan een vast) steld tarief, maar de ritprijs de kindervliegtuigmolen mag hoger zijn dan 50 cent. terwijl v de autoscooter de volgende tar per 2-persoonswagen gelden: voor l.4 ritten voor 3, ritten voor 5,15 ritten 10.-. irg >ra> luit arbi van kee lert di os' da lela ai 'uri at> De exploitanten mogen hun attn lies vroeger openen maar op de gende tijdstippen móéten ze zijn opend. op zaterdag te 17.00 uur; op zondag te 13.00 uur; op maandag te 13.00 uur; op dinsdag te 16.00 uur. Spreekuur wethouder Loonen vervalt Op de maandagen 14 en 21 juli a.s. zal wethouder J. Loonen geen sprot/kuur 'houden. RECREATIEVE SCHOOL-ZWEM- ONTMOETINGEN Op woensdag 25 juni a.s. organi seert het Gemeentelijk Combi Zwembad Venray in samenwerking met zwemvereniging „Spio" „Re creatieve Schoolzwemontmoetingon" voor de derde en vierde klassen, die deelnemen aan het schoolzwemmen. De inzet zijn twee wisselbekers, die vorig jaar in bezit zijn gekomen van derde en vierde klas van de St. Luciaschool. Door het recreatieve karakter van deze schoolzwemontmoQting kan zo wel door zwemmers, als niet-zwem mers worden deelgenomen. Niet-zwemmers spelen in het on diepe bad een Klein Duimpje race, een banden-brugrace, een glijbaan race en een wedstrijd matvaren. In het diepe bad houden zwem mers een badkuiprace, een kabel baanrace en wedstrijden waterpolo en vlotje varen. De derde klassers starten om 13.00 uur en de vierde klassers om 15.30 uur, Ouders en overige leerlingen heb ben deze middag gratis toegang. HOORZITTINGEN WERKGROEP JEUGD- EN JONGERENWERK De werkgroep die bezig is met de voorbereiding van het facetplan voor het jeugd- en jongerenwerk heeft momenteel het hoofdstuk In ventarisatie nagenoeg afgerond. Om alle organisaties zoveel moge lijk de kans te geven hun eigen ideeën en suggesties door te seinen naar de werkgroep en duidelijk te maken welke gedachten en ver wachtingen er leven voor de komen de jaren, wordt een tweetal hoor zittingen georganiseerd, en wel op dinsdag 19 en donderdag 21 augus tus a.s. Gelet op de komende vakantie periode zijn alle organisaties voor jeugd- en jongerenwerk nu reeds hiervan op de hoogte gesteld. In de laatste week van juli zullen de concept-stukken worden toege zonden. Overigens zullen deze stuk ken tezijnertijd ook voor iedere ge- interesseerde ter inzage liggen in de „welzijnswinkel" in de hal van het gemeentehuis. Mogelijke reacties of commentaren kunnen ter plaatse worden gegeven. Middels publikaties in deze ru briek houden wij u van de voortgang op de hoogte. di. Volgende week dinsdag zal de ge meenteraad opnieuw aandacht be steden aan «ie Nooidtangcnl. Met de Noordtangent wordt be doeld een wegverbinding tussen de Maasheseweg en de Lange weg aan de noordzijde van het Venrayse cen trum. Venray-kom kent voor de gelei ding van het gemotoriseerde ver keer twee „ringen" rond het cen trum: De buitenring, gevormd door de Noord-, West-, Zuid- en Oostsingel met als doel het doorgaande veckecr te verwerken. De binnenring, ge vormd door de Langeweg, Paters- laan. Oude Oostrumseweg, Juliana- singel en de nog te maken verbin ding tussen Hofstraat en Langeweg Deze laatste verbinding wordt „de Noordtangent" genoemd. Doel van deze weg is verwerking van hel centrumgerichte verkeer en het vormen van een verbinding tus sen de aangrenzende woonwijken. Het is niet de eerste keer dat deze wegverbinding ter discussie staat. In het kort na de tweede wereld oorlog gemaakte wederopbouwplan voor Venray wordt deze weg reeds genoemd. In het in 1973 vastgestelde Cen trumplan is deze verkeersverbinding ook opgenomen. En na een beroeps- kwestie bij de Kroon, werd de Noordtangent in januari 1978 als zo danig goedgekeurd. Of de ook uit dit bestemmings plan „Centrum" voortkomende Noordtangent nu daadwerkelijk moet worden aangelegd, staat ter discussie in de komende raadsver gadering. Net zoals drie jaar ge leden zijn daar weer Voor- en tegenstanders van. In het Centrumplan is ook de ont wikkeling tot winkelcentrumgebied van de Rose Vlek meegenomen. De Rose Vlek is gelegen tussen Hoen derstraat, Deken Thielenstraat. Jan Henscnstraat en de Schoolstraat. De Noordtangent wordt vaak in ver band gebracht met de ontwikkeling van de Rose Vlek: geen Noordtan- genl geen goede bereikbaarheid van de Rose Vlek enz. Terug naar het centrumplan. Doel van dit plan was vooraj „de verbetering van de vcrblijfsk\valiteit van het centrum". Met andere woor den: hoe zorgen we er voor, dat in het centrum van Venray prettig kan worden gewinkeld en dat de bevol king ook naar het centrum korpt wanneer zij niet doelgericht wil gaan winkelen. Er zijn verschillende elementen, die de „verblijfskwaliteif bepalen. Zoals het aanbod van winkels, aan wezig zijn van een voetgangersge bied, hoe deze is ingericht etc. Daar naast moet natuurlijk het centrum bereikbaar zijn. Je moet er kunnen komen. Bereiken van een centrum gaat op verschillende manieren. B.v. lopend, of op de fiets, met het open baar vervoer of met auto. Geen van deze methoden kunnen we missen, maar bevordering van de ene me thode gaat vrijwel altijd ten koste van andere methoden. Aanleg van een Noordtangent moet een verbete ring inhouden van de bereikbaar heid per auto. Op dit moment wordt de noordkant van het centrum me de bereikt met over de Grote Markt ti* rijden. Dit geldt voor auto's en fietsen. Vooral de auto's op de Grote Markt zijn hinderlijk voor de winke lende mensen ter plaatse. Als nu de auto's teruggedrongen worden van de Grote Markt, wordt het mogelijk de noordzijde van de Grote Markt te betrekken bij de rest van het voetgangersgebied. Volgens de nota, welke nu aan de raad is gestuurd, vergt het terug dringen van het verkeer uit het cen trum een vervangende verbinding tussen Maashesew«jg en Langeweg. Voor de vervanging van de huidi ge route (de Hofstraat-Marktstraat route) is een aantal alternatieven t.w. via de Gasstraat. via de Noord singel, via de mogelijk aan te leggen verbindingsweg tussen kerk en ge meentehuis. Volgens de nota is de bestaande route niet te handhaven om redenen van te smal en conflicten tussen ge motoriseerd verkeer en winkelend/ wandelend publiek. Eigenlijk zou dit gebied als voetgangersgebied ge schikt moeten worden gemaakt. De route via de Gasstraat geeft veel problemen omdat dan de Heuvel straat niet meer verkeersarm kan zijn zoals dat nu wel het. geval is. Wordt gekozen voor een omleiding van het autoverkeer over de Noord singel dan is er sprake van vermen- val wordt doorgaand verkeer ge- ging van verkeerssoorten. In dat ge mengd met centrum-gebonden ver keer. Deze vermenging wordt als on gewenst beschouwd. Dit alles nog steeds volgens de no ta. Het laatste alternatief, wordt „Noordtangent" genoemd, is de aan leg van een nieuwe weg tussen gi ssi te kerk en raadhuis. Voor dit alti natief wordt in de nota gekozen "s. Deze weg komt te liggen over parkeerplaats, gaat door de liggend tussen kerk en raadh^go: (Kerkpad) terwijl de panden Hoi derstraat 6 en 8 het veld moeten n Vc men evenals het huis van de del Aanleg van deze weg betekent W gens de nota kwaliteitsverbeten van de oost-westverbinding aan noordzijde van het centrum. Op dit moment zijn er volgens nota nog geen uil komsten van vi keerstellingen, die de noodzaak v aanleg van de weg bevestigen. Pas bij de daadwerkelijke ontwi keling van de Rose Vlek zou zichi behoefte aan een Noordtangent gevoelen. Het college van b. en w. is ondi ling verdeeld. Een minderheid 1 het college is voor uitstel van beslissing. Want aanleg van de vraagt offers voor het gebied tl sen kerk en raadhuis. Deze mififi derheid wil wachten tot zich d; werkelijk fricties voor de ontwi 'b keling van de centrumfuncf van de Venrayse binnenstad gi voordoen. 01 Problemen, die niet meer op te sen zijn door wijzigingen in het vi keersgedrag en een daarop stemd verkeersbeleid. Het besluit is aan de gemeeriP raad. In de hal van het raadhuis ha gen tekeningen van de Noordta gent. Kom gerust eens kijken, kunt daar ook de raadstukken nf- I betrekking tot de Noordtangent i

Peel en Maas | 1980 | | pagina 8