GEMEENTEPRAAT GROTE KIENAVOND NOTITIES EN MEDEDELINGEN VAN DE GEMEENTE VENRAY Redactie G.A. Schutte, Bureau Voorlichting H.H. MOTORRIJDERS CUSTERS JAN VAN NIES Vialle LP.G. installatie GEWELDIGE KIENAVOND HONINGSLINGEREN Streekschouwburg - Venray voor uw drukwerken vd Munckhof GEMEENTE STIPPELT BELEID UIT VOOR DE TOEKOMST WERK AAN DE WELZIJNSWINKEL Ter gelegenheid van de oprichting van „MC 't VAT VENRAY" houden wij op 20 juni 1980 een feestavond in ons clubhuis VAT '71 aan de Langstraat te Venray. Belangstellende motorrijders uit Venray en omgeving kunnen op deze avond vrijblijvend een kijkje komen nemen in ons clubhuis. Wij wensen U een gezellig avond toe. Het bestuur. A.S. DINSDAG 19.45 UUR Zaal Prinsenhof - Venray Wilhelminastraat 35 telefoon 04780-81671 met geldprijzen van 15.t.m. 200.en diverse luxe prijzen. Invaliden en 65 plussers reduktie. Zeeuwse klei aardappelen en tevens Nieuwe aardappelen Zaden Aardappelen B.V. Oirlo Oirloseweg 7 tel. 04787-282 DE ZAAK DIE U VERTROUWEN GEEFT AUTOTECHNIEK BV Voor uw Inbouw in alle merken auto's. Wij werken met de modernste test- en af- stelapparatuur en bieden een uitstekende service. A.S. ZATERDAG A.S. WOENSDAG MET PRACHTIGE KEUZE-PRIJZEN of geld en jackpot Zaterdag: Scoutinggroep Jeanne d'Arc Woensdag: P.H.V. „Bij Dag en Nacht" AANVANG 19.30 UUR 65+ en invaliden reduktie IN ZAAL VOLLEBERG Henseniusstraat 20 ELKE DAG VAN 9.00— 16.00 UUR EN ZATER DAGS VAN 10.00 12.00 UUR GELEGENHEID TOT het storten van vuilnis en afgewerkte olie JOOSTEN OIRLO B.V. Castenrayseweg 18, tel. 04787-741, Oirlo CONTAINERVERHUUR containers van 5 tot 35 m3 puiraEEMT^yM TKay'ihsF LANGSTRAAT 83 VENRAY TELEF. 04780-83965 Zaterdag 14 juni a.svan 10.00 tot 16.00 uur Verder kunt u aan het werk zien: EEN KORVENVLECHTER en KAARSEN MAKER U kunt alle inlichtingen over bijen verkrijgen. TELEFOON 04780 - 82468 Abonnementsverkoop 1980-1981 De volgende voorstellingen zijn uitverkocht: 22 dec. FONS JANSEN 13 jan. BLACK AFRICA 19 jan. MASKERADE 28 jan. ANDRE VAN DUIN De volgende voorstellingen worden van het programma geschrapt, omdat de subsidie daarvoor niet wordt toegewezen: 17 jan. TUL UILENSPIEGEL 25 april DER VOGELHANDLER Toegevoegd aarr het programma wordt: 27 nov. FREEK DE JONGE Entree 15,—; C.J.P. 10,—. andacht voor onderwijs, sport, recreatie aibe rekking tot het onderwijs onderkent het gemeentebestuur een aantal belangrijke zaken: de achteruitgang van het aan tal leerlingen met name in de oudere wijken; - dc inhoudelijke ontwikkelingen binnen het onderwijs, zoals de op stapel staande integratie van het kleuter- en basisonder wijs; v r- dc ipeervormighcid van het ba sisonderwijs, dat wil zeggen het naast cn door elkaar be staan van verschillende onder wijssystemen. •'Het uiteindelijke doel moet zijn, '•dat duidelijk naar voren komende onderwijsbehoeften vervuld moc- ten worden als dat redelijkerwijs w mogelijk is. KLEUTER- EN BASISONDERWIJS Binnen de mogelijkheden wordt integratie van het kleuter- en ir Bisonderwijs gestimuleerd. 1 Ten aanzien van de openbare scho- n voor kleuter- en basisonderwijs reefl het gemeentebestuur, als 1' hoolbestuur van de betreffende holen, integratie daadwerkelijk na. De aanstelling van een muziek- nsulent is het resultaat van de Tanderde zienswijze ten aanzien nn de begeleiding van onderwijs- ü^aehtcn. De muziekconsulent bege- (dt de onderwijsteams van de scho- !n op^et gebied van het muziek - iderwijs. Het is de bedoeling, dat op een aantal andere terreinen consulent of consulerende in- >ilantie gaat functioneren (gymnas- onderwijsbegeleidmg, vrije ex- nfcessie). waardoor de kwaliteit van v e onderwijskrachten voortdurend rferéer verbeterd wordt en daarmee het onderwijs zelf. Dat het 'gemeentebestuur tevens bestuur is van de openbare eifaiolen is in de praktijk voor velen te meer omdat het ge- ïeentebestuur niet gekozen wordt grond van 'haar kwaliteiten als H|choolbestuur. Verder is er onduidelijkheid over relatie tussen schoolbestuur, on- v erwijsteams en ouders. Er zijn verschillende mogelijkhe- en om verbetering in deze situaties e brengen. Eén daarvan is het over- ;v ragen van het bestuur van de open- v are scholen aan een commisie ex v rtikel 61 e.v. van de gemeentewet, ndere mogelijkheden ziet het ge- leen'tebestuur in de bestaande wet- elijke regelingen omtrent ouder- omm'issies en schoolraad, alsmede de binnenkort in de Tweede Ka- ner aan de orde 'komende regeling nzake een medezeggenschapsraad, afhankelijk van de mogelijkheden n, 'an deze regeling zal bestudeerd WJrden of een artikel 61-commissie rt ndetdaad noodzakelijk is. Ouderparticipatie juicht het ge meentebestuur van'harte toe. Zo ook et "initiatief van de Nederlandse itholieke Oudervereniging eAverkoepeling van de katholieke it uderverenigingen) om in Noord- i< Limburg een regionale ouderraad "oor het basisonderwijs op te rich- iften. Wat betreft de noodzakelijke sa- lering van de scholen i n Venray- kom binnen de singels, hoop het ge- neentebestuur dat er een aanvaard- bare oplossing zal komen. Onder- ichreven worden de volgende daar- 1 bij gehanteerde uitgangspunten: afstemming van de keuze op kor te termijn op die van de lange termijn: een goede spreiding van de scho len, rekening houdend met zowel loopafstanden als verkeersveilig heid; Inspraak over „Beleidslijnen" Om iedereen in de gelegen heid te stellen te kunnen mee praten over de door het ge meentebestuur van Venray opge stelde Beleidslijnen", zullen wij in een aantal afleveringen in de ze rubriek ..Gemeentepraat" de inhoud van deze nota weerge ven. Tot 1 juli a,s, heeft men de gelegenheid schriftelijk bij het college van b. en w. zijn/haar visie op deze nota te geven. Gehoopt wordt dat van deze mogelijkheid tot inspraak ruim schoots gebruik zal worden ge maakt. Na de inspraakprocedure zal de Nota Beleidslijnen gemeente Venray door de gemeenteraad worden vastgesteld. Uiteraard zal daarbij rekening worden gehouden met de vanuit de bevolking naar voren ge brachte wensen en opmerkin gen. De nota ..Beleidslijnen" is gra tis verkrijgbaar bij de receptie van het raadhuis te Venray. de mogelijkheid inbouwen om een kleuterschool en een basisschool samen te doen gaan; het zoveel mogelijk stimuleren van overloop vanuit de nieuwe wijken in oudere wijken, zowel voor de korte als de lange ter mijn. BUITENGEWOON ONDERWIJS Een onderzoek op regionale schaal naar de behoefte aan buitengewoon onderwijs wordt gewenst geacht. Het is namelijk gebleken, dat de capa citeit van de schoolgebouwen voor het buitengewoon onderwijs op dit moment groter is dan het leerlingen aanbod. Daarnaast zal Venray bin nen het gewest Noord Limburg stappen ondernemen die, naar ge hoopt wordt, ertoe leiden dat er een regionale plannning van schoolge bouwen voor het buitengewoon on derwijs tot stand komt. MIDDELBAAR BEROEl'S ONDERWIJS Gezien de werkgelegenheidsstruc- tuur en het te verwachten leerlin genaanbod in Venray en de regio is er duidelijk plaats voor een M.T.S. Reeds geruime tijd geleden is dan oo keen etersle aanvraag ingediend bij het Ministerie ten behoeve van de oprichting van een M.T.S. Tot nu toe is dit verzoek niet gehonoreerd. Er wordt naar gestreefd dat er in Venray een dergelijke opleiding tot stand komt. in combinatie met an dere middelbare beroepsopleidingen. ONDERWIJS AAN ANDERSTALIGEN Ten aanzien van het onderwijs aan anderstaligen (onderwijs in eigen cultuur en taal ten behoeve van buitenlandse 'kinderen) wil het gemeentebestuur alle medewerking verlenen aan de uitvoering van de landelijke regelingen. Het is de be doeling dat dit onderwijs zoveel mo gelijk wordt ingepast in het totale lager onderwijs. Er is een aantal verschillende on derwijsvoorzieningen ten behoeve van anderstalige groepen die elViar kunnen overlappen: mogelijkheid vodr een extra leerkracht voor scho len in achterstandsgebieden, het bi- cultureel onderwijs, het onderwijs in het Nederlands voor anderstaligen door zogenaamde vliegende brigades, de internationale schakelklas. Ven ray wil meewerken bij het zoeken naar oplossingen om deze vormen op elkaar af te stemmen zodat zij één geheel kunnen gaan vormen EDUCATIE VOOR VOLWASSENEN Op basis van het Educatief Plan Venray wordt jaarlijks een concreet programma van activiteiten ontwik keld en gesubsidieerd. De voornaam ste beleidsuitgangspunten voor dit educatieve werk zijn: meer samenhang en afstemming in de reeds bestaande vormen van volwassen-eduetie. 't Zelfde geldt uiteraard voor nieuwe te creëren vormen van volwassen-educatie. Als middel hiervoor ziel het ge meentebestuur o.a. het op gang gezette programmeringsberaad het medc-init'iëren en stimuleren van nieuwe en noodzakelijke vor men van volwassen-educatie. Weliswaar kiest Venray uitdruk kelijk voor voorrang ten aanzien van het uitvoerend werk door en via het particulier initiatief, maar het gemeentebestuur is van me ning dat een actieve rol van de gemeente noodzakelijk is; het ontwikkelen van nieuwe vor men van volwassen-educatie zal met name gericht worden op groepen uit de bevolking, die naar de mening van het gemeen tebestuur tot nu. toe hierbij min der kansen gehad hebben. SPORT EN RECREATIE Venray-kom is niet zo groot dat de afstand tot sportaccommodaties wezenlijk van invloed zal ifunnen züif op het deelnemen aan sport beoefening. Om te voorkomen dat er te omvangrijke sportcomplexen ontstaan die minder goed passen in de stedebouwkundige structuur van Venray en om de afstanden tot de sportvoorzieningen niet lan ger te maken dan nodig is, geeft het gemeentebestuur wel de voor keur aan een zekere spreiding van de grotere sportaccommodaties over Venray-kom. Dit betekent dat er in de toekomst wellicht een tweede sportveldencomplex tot stand zal komen. Kleinschalige sportelementen voor meer recreatieve doeleinden moe ten zoveel mogelijk verspreid in de woonwijken voorkomen. Onder meer om tot een goede verdeling van de benodigde accommodaties te komen, moet het betrekken van de sport voorzieningen in de plannen voor nieuwe woonwijken al in het vroeg ste stadium geschieden. Wat betreft de spreiding van sport voorzieningen over de kerkdorpen kan verwezén worden naar de nota „Beleidslijnen voor de kleine 'ker nen", waarin gekozen is voor een vorm van decentralisatie van de sportvoorzieningen van elementair niveau (gymzaal en sportterrein). Wedstrijdvoorzieningen voor be paalde specifieke sporten (bijvoor beeld hand- en kruisboogschieten, ruitersport) hoeven niet in Venray- kom te liggen. Voor de raming van de 'toekomsti ge behoefte aan sportaccommodaties is door de V.N.G. (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) in Venray een zogenaamd draagvlakonderzoek verricht. Dit onderzoek heeft gere sulteerd in een prioriteitenlijst van te realiseren openlucht-sportvoor- zieningen. Het beleid voor de ko mende jaren zal mede op deze lijst worden gebaseerd. Multifunctionele accommodaties waardeert men in principe positief. Bezoekers van een sporthal, sport veldencomplex en wijkcentrum kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van dezelfde kantine en parkeer voorzieningen. De gemeente voert geen initiërend beleid als het gaat om de realisering van particuliere sportaccommodaties (bijvoorbeeld voor tennis, squash). Wel wil zij, binnen het raam van de ruimtelijke en financiële mogelijk heden, haar volle medewerking ver» lenen bij dergelijke initiatieven, af hankelijk van de waarde van zo'n initiatief en voor zover dit inpasbaar is in het gemeentelijk sportbeleid. Naast accommodaties voor georga-^ niseerde sportbeoefening blijkt er een toenemende behoefte te bestaan aan voorzieningen in de directe woonomgeving voor de meer vrijblij vende sportbeoefening. Hierbij kan gedacht worden aan een volleybal- of een basketbalveld. Enkele van dergelijke voorzieningen zijn al ge realiseerd. Bekeken zal worden waar in de bestaande wijken behoefte be staat aan dergelijke voorzieningen en in hoeverre de ruimte aanwezig is of geschapen kan worden om deze te realiseren (voor Landweert staan dergelijke voorzieningen gepland voor dc groen zóne JUhgs de VcnLose- wcg). Met initiëren' van de beoefe ning van nieuwe .sporten houdt de gemeente zich niet bezig. TARIEVEN De verschillen in tarief voor het gebruik van verschillende sportac commodaties is al een oud probleem. Hoewel al veel mogelijkheden zijn onderzocht is een bevredigende op lossing nog niet gevonden; binnen sportaccommodaties zijn vrijwel al tijd duurder dan builcnsportaceom- modaties en recent aangelegde ac commodaties hebben hogere exploi tatiekosten dan oude. Hoewel totale gelijkschakeling nooit zal lukken en ook niet reëel is, blijft het gemeen tebestuur er naar streven om iedere sportbeoefenaar, voor zover als delijk is. ongeveer even veel te laten betalen aan de gemeentelijke over heid voor zijn sportbeoefening. Er kan behoefte bestaan aan be paalde sportvoorzieningen die niet door de gemeente Venray alleen ge realiseerd kunnen worden, omdat het draagvlak binnen Venray hiervoor te 'klein is. Gedacht kan worden aan een atletiek-accommodatie of een motorcrosbaan. Venray wil op regio naal niveau de haalbaarheid van dergelijke accommodaties voor de streek onderzoeken. LICHAMELIJKE OPVOEDING OP DE BASISSCHOLEN Het is reeds toegestaan om een derde uur gymnastiek in het lesroos ter van de basisscholen op te nemen. Dit is echter wegens gebrek aan ac commodatie nog niet mogelijk. Door het teruglopen van het aantal leer lingen zal dit derde lesuur binnen enkele jaren wel mogelijk zijn in de bestaande accommodaties. OPENLUCHTRECREATIE Als gesproken wordt over recrea tie moet een onderscheid gemaakt worden naar: a. recreatie thuis (dat wil zeggen in huis en tuin); b. recreatie in de directe woon omgeving; c. in de verdere omgeving, binnen de woonplaats; d. in de verdere omgeving, buiten de woonplaats. De eerstgenoemde rtcreatdevorm valt buiten dit bestek. Er funktio- neert een gemeentelijke werkgroep speelvoorzieningen die zdch vooral bezig houdt met nieuwe aan te leg gen speelvoorzieningen. Deze werk groep probeert ook in de oudere wij- «ken ruimtelijke mogelijkheden te vinden om voldoende speelvoorzie ningen te creëren. Ten aanzien van de recreatie bui ten de woonplaats wordt een onder scheid gemaakt in dagrecreatie en verblijfsrecreatie. De dagrecreatie is weer te splitsen in objectgerichte dagrecreatie (bezoek aan zwem- en strandbaden, speeltuinen, pretpar ken enz.) en landschapsgerichte dag recreatie (wandelen, fietsen of auto rijden in natuurlandschap en/of agrarisch landschap). Uit het „Basisplan voor de open luchtrecreatie in Noord-Limburg5' kan Venray onder andere de volgen de doelstellingen overnemen: accommodaties voor de recreatie zullen bij voorkeur kleinschalig qua omvang en inrichting moeten zijn en mede afgestemd op indi viduele en in klein greeps- en gezinsverband plaatsvindende passieve en actieve recreatievor- men; - de situering van dagrecreatieve voorzieningen zal duidelijk gere- laeerd dienen te zijn aan de gro tere kern en aan het openbaar vervoer (de plannen voor het ge bied Vlakwater beantwoorden aan deze doelstellingen); - de objectsgerichte dagrecreatie zal niet mogen leiden tot verdere verstoring van het natuurlijk mi- lieu en landschap; - wensen voor uitbreiding van ver- blijfsrcerealieve voorzieningen, in het voorontwerp als kwetsbaar gekenschetste milieus, zullen niet meer gehonoreerd worden en cr zal een geleidelijk opschuifsys- teem ontworpen moeten worden naar minder kwetsbare milieus, die dan met behulp van milieu- bouwkundige maatregelen spe cifiek ingericht kunnen worden. Aan de hand van de landschaps inventarisatie in het Vooront werp Basisplan kan de kwets baarheid beoordeeld worden van het milieu waarin de verblijfs- recreatieve voorzieningen in de gemeente Venray gelegen zijn. Vergroting van dc verblijfs- recreatieve opvangcapaciteit van de regio zal slechts moeten ge schieden door vergroting van de bestaande, niet in kwetsbaar mi lieu gelogen, voorzieningen. Wat betreft de landschapsgerieh- te dagrecreatie wordt in het Basis plan gesignaleerd, dat de omgeving van Venray in ieder geval lot 1985 daarvoor'voldoende capaciteit hoeft. Belangrijke vergadering van de werkgroep volwassen-educatie Door een werkgroep vanuit dc commissie onderwijs, vormingswerk en recreatie wordt druk gesleuteld aan het bijstellen van het educatief plan. Dit educatief plan werd voor hel eerste vastgesteld door de ge meenteraad in november 1978. Het plan is een poging om duidelijk te krijgen en te maken wat er in de ge meente Venray dient te gebeuren op het terrein van onderwijs en vor mingswerk (avond-MAVO, Open School. PEC. praatgroepen, talencur sus enz.) voor volwassenen. In het eerste plan zijn erg veel vragen onbeantwoord gebleven. Een aantal van die vragen wil de werk groep nu proberen nader en hopelijk concreter in te vullen. Een heel belangrijke vraag is: WAT IS DE PLAATS VAN DE VRIJWILLIGER BIJ ALLERLEI CURSUSSEN? Deze vraag komt niet zomaar er gens vandaan. Immers in het hele welzijnswerk en daar is het educa tieve werk een belangrijk onderdeel van wordt veel gepraat over taak en plaats van de vrijwilliger. Boven dien blijkt dat heel veel groepen, denk b.v. maar eens aan alle vrou wenorganisaties, educatieve activi teiten verzorgen of willen verzor gen. Veel van deze groepen worden geleid en georganiseerd door vrij willigers. In de praktijk blijkt dat best wel problemen op te leveren. We noemen b.v. 'tijdgebrek deskundigheid te weinig actieve leden enz. Je kunt je dan ook wel eens de vraag stellen is het allemaal wel zo verstandig om die vrijwilligers d'it werk allemaal te laten doen, of wat is er dan nodig dat men dit werk wel kan doen. Wel nu, over een reeks van deze problemen gaat de werkgroep op maandag 16 juni a.s. in haar ver gadering praten. Zij begint daar mee om 18.00 uur op het gemeen tehuis. De werkgroep zou hei eigenlijk best fijn vinden, als er een aantal vrijwilligers uit b.v. vrouwenorganisaties of andere groepen die cursussen organiseren,- mee zou willen praten en denket% Waarover? Nu, over o.a. de vol gende vragen: waarom vrijwilligers, om princi piële gronden of om „gaten" op te vullen; welke eisen mag je stellen of moet je stellen aan vrijwilligers. B.v. t.a.v. kwaliteit, deskundig heid; vrijwilligers, betekent dat onbe taald? als er vrijwilligers zijn, moeten deze dan begeleid en bijgeschoold worden? aan welk soort vrijwilligers moet je denken bij vormings- en on derwijsactiviteiten? Dus, gaat u deze kwestie ter har te en kunt u moed en tijd vinden om mee te praten? Kom dan op maandag 16 juni om 18.00 uur naar het gemeentehuis. U bent van harte welkom. Commissie voor handel en middenstandszaken Op dinsdag 17 juni 's middags om half %'ier wordt in kamer 126 van het raadhuis een openbare vergadering gehouden van de commissie voor handel- en middenstandszaken. Tijdens deze vergadering zal een nadere toelichting worden gegeven op de „Regeling ovemachtingsadmi- nistratie hotels" waarna dit onder werp wordt behandeld. Vervolgens zal gesproken worden over de concept-nota „Beleidslijnen gemeente Venray" met name over de aspecten, welke tot het werk terrein van deze commissie behoren. Aansluitend aan deze vergadering wordt in de raadzaal verder in het openbaar vergaderd, samen met de commissie voor openbare werken en verkeer over de nota „Parkeer- onderzoek voor het centrum van Venray". Deze gecombineerde vergadering begint om vijf uur. Werkgroep buurt en opbouwwerk De werkgroep Buurt- en Opbouw werk houdt zich eveneens bezig met het opstellen van een facetplan in het kader van de gemeentelijke wel zijnsplanning. Van allerlei activiteiten, welke liggen in de sfeer van een stuk be langenbehartiging moet de werk groep eerst een inzicht hebben, voor dat kan worden verder gewerkt aan het facetplan. Deze activiteiten liggen niet alleen op de terreinen van de eigen woon-, werk- en leefsituatie en van dorp en wijkraden, maar ook in andere sectoren, zoals b.v. het opheffen van maatschappelijke achterstanden- De werkgroep wil nu graag haar inventarisatie-werkzaamheden com pleet maken. Dezer dagen zal een groot aanta'l organisaties, verenigin gen, clubs etc. die zich bewegen op het terrein van buurt- en opbouw werk formulieren ontvangen. Hierop staan vragen, betrekking hebbende op activiteiten, wensen, behoeften, knelpunten enz. Hoewel de vakantieperiode voor de deur staat, rekent de werkgroep toch op alle medewerking van de betrokkenen. Koninklijke goedkeuringen op belasting- verordeningen Bij Koninklijk Besluit»ran 29 mei 1980 nr. 3, is goedkeuring verleend aan de volgende drie belastingver- ordeningen 1 onroercnd-goedbelast ingen dit betekent, dat het tarief over 1980 is vastgesteld op 4,27 per 3.000,van de per 1 januari 1977 vastgestelde economische waaide ten laste van de gebrui kers en op 5,37 per 3.000, voor de zakelijk gerechtigden (eigenaren); 2. baatbelasting reconstructie ge deelte Bosweg tussen Maashosc- weg en Dr. Kórlmannweg; op ba sis hiervan zal vanaf 1981 gedu rende 30 jaren een belasting Wor den geheven van de eigenaren van aan dat. weggedeelte belen dende eigendommen; hel tarief is 6,40 per m', voor hoelcpercclen •geld'l een maximum van 64, per jaar; 3 baatbelasting reconstructie ge deelte Litsenbcrgweg tussen Pa ter ulpstraal en Kievi'Lsweg/Mid- denpeelweg; op basis daarvan zal vanaf 1981 gedurende 30 jaren een 'belasting geheven worden van de eigenaren van aan dat weggedeelte belendende eigen dommen; het tarief is 72,91 per m' per jaar en voor én perceel 57,60 per m' per jaar. De beide baatbelastingen zijn af- koopbaar. Dat moet schriftelijk bij het gemeentebestuur worden aange vraagd. De verordeningen liggen geduren de 3 maanden ter inzage op de af deling belastingen van de gemeente secretarie te Venray, Maasheseweg 1, kamer 132. Venray, 13 juni 1980 Burgemeester en wethouders van Venray, mr. H.J.M. Defesche, burgemeester J.M. Poels, secretaris Parkeeronderzoek voor centrum van Venray Op dinsdag 17 juni a.s. 's middags om vijf uur wordt in de raadzaal van het gemeentehuis een gecombi neerde openbare commisievergade- ring gehouden. De commissie voor openbare wer ken en verkeer gaat dan samen met de commissie voor handel en mid denstandszaken praten over de nota „Parkeeronderzoek voor het cen trum van Venray". Verkeersmaatrege len bij avond vierdaagse In verband met de Avondvier daagse zal van 19 tot en met 21 juni a.s. vanaf 16.00 tot 20.30 uur en op zaterdag 22 juni van 12.00 tot 19.00 uur tijdelijke verkeersmaatregel van kracht zijn. Het gedeelte van de Sportlaan, ge legen tussen de Hoebertweg en de in- en uitritten van het parkeerter rein bij de sporthal „De Wetteling" zal dan in beide richtingen voor alle verkeer behalve voetgangers worden afgesloten. Verkeer wordt omgeleid tijdens Heidse kermis Het gedeelte van de Heidseweg tussen de Begijnhofweg en de Spie- kert zal van 19 t/m 25 juni a.s. voor alle verkeer in beide richtingen wor den afgesloten. Deze tijdelijke verkeersmaatregel is nodig als gevolg van het feit, dat enkele kermisattracties op dit ge deelte van de Heidseweg moet wor den geplaatst. Door middel van borden zal de omleiding worden aangegeven.

Peel en Maas | 1980 | | pagina 13