GEMEENTEPRAAT W W "W w w WERK AAN DE WELZIJNSWINKEL NOTITIES EN MEDEDELINGEN VAN DE GEMEENTE VENRAY Redactie G A. Schutte, Bureau Voorlichting I I d <y> D «IS Rij ksgoedkeuringsbeleid voor vrije-sector-woningen weer van toepassing Ontgronding RECEPTIONISTE Bouwplannen Com. sportzaken Vrij-zwemmen Rolschaatsen tuchtoefeningen Hinderwet Gemeentepraat met organisaties over welzijnsvoorzieningen Meerjarenplan 1981 -84 Met ingang van 1 september J.l. Is het instrument van rijksgoedkeuring voor de bouw van vrije sector-woningen neergelegd in artikel 17 van de We- deropbouwwet opnieuw van toepas sing verklaard door staatssecretaris Brokx van Volkshuisvesting en Ruimte lijke Ordening. Bij de behandeling van de begroting heeft de staatssecretaris een verande ring van het woningbouwprogramma aangekondigd ten gunste van het aantal te bouwen woningen in de sociale sec- (3 tor (woningwetwoningen). Om te voorkomen, dat door deze wij ziging op de kapitaalmarkt een tekort aan geldmiddelen zou onstaan, ken het nodig zijn de vrije sector-bouw te be perken. Op dit moment is hiervoor nog geen dwingende noodzaak. De vereiste goed keuring voor de bouw van een woning in de vrije sector is desondanks inge voerd om te kunnen ingrijpen, wanneer de ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Om enig inzicht te krijgen in de ont wikkelingen in de vrije sector-bouw zal I in beginsel voor alle woningen rijks goedkeuring moeten worden aange vraagd. De rijksgoedkeuring is echter NIET ver eist voor woningwetwoningen, premie woningen en woningen waarvoor een gemeentegarantie wordt afgegeven. DOOR B. EN W. Voor vrije sector-woningen met een geraamd bedrag aan bouwkosten tot 200.000,incl. BTW wordt de rijks goedkeuring verleend door het college van b. en w. Voor vrije sector-woningen boven deze kostengrens, verlenen de Hoofdingenieur-Directeur van Volks huisvesting in de provincies deze goed keuring namens de staatssecretaris. Vanaf 1 september zullen aspirant- bouwers een aanvraagformulier in vier voud ontvangen. Hierop dienen zij de geraamde bouwkosten aan te geven. De ze dienen zoveel mogelijk met de wer kelijke kosten overeen te komen. Dit formulier moet daarna in viervoud voorzien van de handtekening van de aspirant bouwer bij de gemeente wor den ingediend. i Burgemeester en wethouders zijn be last met de verificatie en eventuele cor rectie van de geraamde bouwkosten. Daarvoor is zeker voor plannen met meer dan 200.000,— bouwkos ten een duidelijke technische om schrijving vereist, zoals b.v. het tech nische gedeelte uit het bestek. De rijksgoedkeuring wordt, onafhan- |n kelijk van de hoogte van de bouwkosten alleen dan verleend, wanneer de aan vrager zich akkoord heeft verklaard met de verificatie en de eventuele ge corrigeerde bouwkosten. Een en ander betekent feitelijk een verscherpte konlrole van de daadwerke lijke bouwkosten, BOUWKOSTEN Tot de bouwkosten behoren de nauw keurig berekende kosten met opslagen van de materialen en van arbeidslonen van alle werkzaamheden, welke zullen zijn uitgevoerd, als het gehele werk zal zijn opgeleverd. Bovendien maken sloop-, herstel- en onderhoudswerkzaamheden, welke ten ^behoeve of ten gevolge van het tot stand brengen van een woning nood zakelijk zijn, deel uit van de bouwkos ten. Kosten van toezicht op het werk, ar- .chitecten kosten cn de grond- en over drachtskosten behoren echter niet tot de bouwkosten. Deze bouwkosten worden berekend .L op grond van de uitvoering van het werk door een aannemer. Werkzaamheden, welke worden ver- I richt aan een werk binnen 12 maanden <y nadat het is gereedgekomen, worden cfctesamen met het werk als één bouw werk beschouwd. Dit houdt in, dat binnen twaalf maan- sn geen wijzigingen, toevoegingen etc. eer mogen plaatsvinden. VOORWAARDEN Voor het verlenen van de goedkeu ring moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan: binnen DRIE MAANDEN na goed keuring dient met de uitvoering van het werk te worden begonnen; de op het goedkeuringsformulier vermelde kosten van het werk mo gen niet worden overgeschreden; de verleende goedkeuring moet ter plaatse van het werk aanwezig zijn; de uitvoering van het werk moet overeenkomstig de daarbij behoren de tekeningen worden uitgevoerd; Burgemeester en wethouders van Venray brengen ter openbare kennis dat bij Gedeputeerde Staten van Lim burg zijn ingediend verzoeken van: a. Driessen B.V. te Sevenum tot ver lening van een vergunning tot het ontgronden van het perceel kada- straal bekend gemeente Venray, sec- tie H, nr. 2915, nabij de Ripseweg (eigenaar H. A. Arts); en 'K Janssen-Horst Grondwerken B.V. tot verlening van een vergunning tot het ontgronden van het perceel kadastraal bekend gemeente Venray, sectie N, nr. 847, aan de Laagrie- broekseweg (eigenaar W M. M. Lit- jens). De verzoeken liggen ingaande 7 'september 1979 t m. 8 oktober 1979 1 voor iedereen ter inzage in kamer 126 ?van het gemeentehuis, Maasheseweg 1. In gevolge het bepaalde in artikel 5, s lid 2 van de Verordening op ontgrondin- )en in Limburg kan eenieder binnen Jertig dagen na dagtekening van deze bekendmaking schriftelijk bezwaren in- lienen tegen inwilliging van de aanvra gen tot verlening van de vergunning, e richten aan Gedeputeerde Staten en in te dienen bij de gemeente Ven ray Venray, 7 september 1979 de goedkeuring is NIET overdraag baar. Als gevolg van het weer invoeren van de rijksgoedkeuring kan mogelijk enige vertraging ontstaan bij het ver lenen van bouwvergunningen voor al ingediende plannen. De goedkeuring is eveneens vereist voor bouwplannen, die reeds zijn in gediend vóór 1 september j.l., maar waarvoor nog geen bouwvergunning is verleend. De aanvraagformulier zullen binnen kort aan de betrokken architecten c.q. aspirant-bouwers worden uitgereikt. De eventuele technische omschrij vingen, die nodig zijn voor het bepa len van de bouwkosten, zullen aan de betrokken architecten en/of bouwers worden opgevraagd. Bij de afdeling stedebouw en bouwtoezicht van de hoofdafdeling- gemeente werken is een vakature ontstaan voor een Funktie-informatie: De afdeling stedebouw en bouwtoezicht bestaat uit de onderafdelingen bouw en woningtoezicht, grondzaken en de stedebouwkundige tekenkamer. Uit de aard van het werk vloeit voort, dat in de voormiddag (i.v.m. de openstellingstij den van het gemeentehuis) veel publiek op de afdeling komt. De nieuwe part-time funktie is ingesteld om de opvang van het publiek meer te stroomlijnen, door het verstrekken van eenvoudige informatie en/of het verwij zen naar de betreffende medewerker. De receptioniste gaat behoren tot de onderafdeling bouw- en woningtoezicht en zal ook administratieve assistentie aan de medewerkers van die onderafdeling gaan verlenen. Funktie-eisen: Kandidaten dienen een vooropleiding van minimaal MAVO-niveau te hebben, die bij voorkeur is aangevuld met een vakgerichte opleiding receptioniste/se- kretaresse. Ervaring in een soortgelijke funktie strekt tot aanbeveling. Salaris: Het salaris is afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring en bedraagt ten hoogste 960,50 bruto per maand (20 uur per week). Sollicitaties: In te zenden aan het kollege van burgemeester en wethouders, Postbus 500, 5800 AM Venray, binnen 10 dagen na het verschijnen van dit blad en onder ver melding van het vakaturenummer PZ-164. Bij burgemeester en wethouders zijn aanvragen ingediend om vergunning voor; het bouwen van een loods met kan toorruimte bij het pand Lovinck- plein 86 t.n.v. bouwbedrijf Teunis- sen B.V het verbouwen van het pand Markt straat 2 t.n.v. Th. P. Michiels; het aanbrengen van een kap op de woning Hagelweg 22 t.n.v. J. Brue- ren. Burgemeester en wethouders zijn voornemens aan deze bouwplannen medewerking te verlenen middels toe passing van artikel 50, lid 8, van de Woningwet en eventueel artikel 19 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening. De bouwplannen liggen met ingang van 10 september 1979 gedurende 14 dagen voor eenieder ter inzage bij de afdeling ruimtelijke ordening, kamer 126 van het gemeentehuis, Maashese weg 1, geopend van 09.00 tot 12.00 uur. Eventuele bezwaren kunnen gedu rende bovengenoemde termijn schrif telijk bij burgemeester en wethouders worden ingediend. Venray, 7 september 1979 De burgemeester van Venray, Mr. H. J. M. Defesche Op donderdag 3 3 september komt de bestuurscommissie voor sportzaken jeugd- en jongerenwerk om 18.30 uur in openbare vergadering in het raad huis bijeen. Aan de orde komen o.m. de alge mene subsidie-verordening, evaluatie functioneren bestuurscommissie 1978/ 1979 en het opstellen van een jaarpro gramma voor de bestuurscommissie voor de periode 1979/1980. Gemeentelijk Combi-zwembad, Park- weg 1, tel. 8 2069. Maandag Dinsdag 07.00—08.30 07.00—08.30 12.00—13.00 12.00—13.00 18.00—19.45 18.00—19.45 21.00—22.00 21.00—22.00 Woensdag Donderdag 07.00—08.30 07.00—08.30 13.30—15.45 18.00—19.45 18.00—19.15 20.30—22.00 Vrijdag Zaterdag 07.00—08.30 08.30—09.45 12.00—13.00 13.00—16.45 18.00—19.45 21.00—22.00 Dinsdag: 20.00—21.00 Damesuur Donderdag: 12.00—12.40 Bejaardenzwemmen Vrijdag: 20.00—21.00 Trimzwemmen (v.a. 16 jr.) Tarieven: 65 volw. kind. Enkel bad 1,70 2,20 1,70 10-badenb. 15,50 21,— 15,50 30-badenb. 42,50 57.— 42,50 50-badenb. 65,50 87,— 65,50 Lesk. v. 24 lessen 65,50 84,50 65,50 in Brukske De rolschaatswedstrijden op de rol- schaatsbaan in het Brukske, voor alle leerlingen van de basisscholen wordt gehouden op 12 september om 14 uur. Deelname 1, Verder zullen rolschaatswedstrijden worden gehouden op: 19 september op het Kruithofje; 26 september in Leu nen; 3 oktober in Merselo en 10 okto ber in Oostrum. Van 12 t.m. 21 september a.s. vindt de jaarlijkse internationale oefening „Cold Fire" plaats. Aan deze gecombi neerde oefening van land- en lucht strijdkrachten nemen ook de vliegba- ses Volkel en De Peel deel. Boven het West-Europese gebied kunnen in die periode extra vliegacti- viteiten worden verwacht ook buiten de normale uren, d.w.z. van vroeg in de ochtend tot 's avonds laat. De grootste vliegintensiteit speelt zich na 16 sep tember af. Voorafgaande aan „Cold Fire" vindt op de basis Volkel op maandag 10 sep tember een luchtverdedigingsoefening plaats. Op die dag wordt de basis tus sen ca. 11.00 en 16.00 uur vanuit di verse ongebruikelijke richtingen aan gevlogen door vliegtuigen van andere Ook tijdens „Cold Fire" zal in verband met reparaties aan de hoofd startbaan vanaf Volkel niet tijdens donker gevlogen worden. Openbare kennisgeving verzoek om vergunning Op de secretarie van de gemeente Venray ligt ter inzage een verzoek met bijlagen van: M. W. H. Claessens, Gussenstraat 46, Leunen, om vergunning tot het op richten, in werking brengen en in wer king houden van een rundveehouderij waar mest en meststoffen worden be waard. Adres inrichting: Veulenseweg, Leunen, kadastraal gemeente Venray, sectie N, nr. 333. Mondelinge bezwaren kan een ieder persoonlijk of bij gemachtigde inbren gen op een openbare zitting te hou den op woensdag 26 sept. 1979 om 15.00 uur in het gemeentehuis, Maas heseweg 1. Schriftelijke bezwaren tegen het ver lenen van de vergunning kan een ieder gedurende vier weken na dagtekening van deze bekendmaking inbrengen bij het gemeentebestuur, waar dit verzoek ter inzage ligt. De ingekomen be zwaarschriften worden mede ter inzage gelegd. Beroep tegen een beschikking kan later o.a. slechts worden ingesteld door: a. een inwoner van een gemeente waar deze openbare kennisgeving is geschied, mits hij in persoon of bij gemachtigde op de bovenbedoelde zitting is verschenen; b. een andere belanghebbende, mits hij binnen de gestelde termijn schriftelijk bezwaren heeft inge bracht. Venray, 7 september 1979 AANSTAANDE SPORTIEVE RECREATIE- EN SCHOflLSPORTAKTIVITEITEN 1979 YENRAY Comité Recreatiesport Venray w SEPTEMBER Rolschaatsactiviteiten 29: Herfs-wandel- oriëntatietocht OKTOBER 13: Coopertest 17/18: Schooltrefbal- toernooi 21Prov. wandeltocht 27/28: Indoor volley bal-toernooi NOVEMBER 4: Vlakwatercross- volkstrimloop 25: Badminton- toemooi 27: Schoolvoetbal- toernooi INFORMATIE OMTRENT SPORTIEVE RECREATIE: COMITÉ RECREATIESPORT VENRAY GEMEENTEHUIS AFDELING SPORTZAKEN. TEL.: 04780 - 83838 toestel 246. NUf*- Laten we wél zijn: het subsidiebeleid van de overheid is voor velen een ondoorgrondelijke zaak. Maar men gaat proberen daarin verandering te brengen. De gemeente Venray gaat voor het eerst een sociaal-cultureel plan opstellen. Dat is een meer-jarenplan voor de jaren 1981 tot en met 1984. Hierin staat in grote lijnen aangegeven wat de gemeente wil doen op het gebied van het welzijn. Met andere woorden.: de gemeente gaat een plan opstellen, samen met allen, die meewerken aan het welzijn in Venray. Dit plan vormt dan meteen de basis voor alle financierings- en subsidieregelingen, welke daarop van toepassing zijn. In het vervolg zal de subsidiëring door de gemeenten volgens plan verzorgd worden. „Decentralisatie van het welzijnsbeleid" noemt men dat in „Haagse kringen". Voor de gemeente Venray betekent dat in eerste instantie het opstellen van een sociaal-cultureel plan. gebaseerd op de eigen situatie van alle mogelijke sociaal-culturele organisaties op het gebied van jeugd, sport, muziek, spel, expressie, bibliotheek, peuters, bejaarden etc. etc. Maarde gemeente gaat dit plan niet op eigen houtje opstellen. Zij zal hierover terdege overleg plegen met de t>evolking èn de betrokken organisaties en instellingen, Géén opgelegde taak dus van boven-af, maar een groot werk, dat met INSPRAAK van en in SAMENSPRAAK met bevolking, organisaties en instellingen tot stand moet komen. En dat werk moet dan in december 1980 voltooid zijn. NIET „DEN HAAG" MAAR VENRAY Onze ouders en grootouders kenden grote zorgen. De voornaamste was de zorg voor „brood op de plank" voor een meestal talrijk gezin. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat hard werken en als het maar even kon, moesten de kinderen zo gauw mogelijk meeverdienen. Geen vrije tijd, dus geen vrijetijdsbesteding. Er kwam een achtenveertig urige werkweek. Maar de daardoor onstane „vrije tijd", moest dikwijls wéér voor het gezin worden besteed. Na de oorlog deed zich de grote ommekeer voor. Nederland bereikte een behoorlijke welvaart en daardoor kon het welzijn meer aandacht krijgen. Geleidelijk aan voltrok zich een ontwikkeling, die niemand had voorzien. Zowel overheid als particulieren gingen hun energie steken in allerlei zaken, waar tot dan toe geen tijd en geen geld voor was geweest. In de vijftiger jaren had niemand zich kunnen voorstellen, dat er vijfentwintig jaar later zoveel voorzieningen zouden zijn op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg, vrije tijdsbesteding, alsook voor mensen in achterstandsituaties. Tal van instanties, instellingen en groeperingen zetten zich in voor het w e I z ij n van de mensen. Al die voorzieningen vergden behalve mankracht, natuurlijk ook veel geld. Voor het geld zorgde in de meeste gevallen de overheid door het verstrekken van subsidies. In een aantal gevallen kwam het geld direct via de rijksoverheid en voor een groot deel van de gemeente. Het is de bedoeling, dat in de toekomst de gemeentebesturen zullen uitmaken welke welzijnsactiviteiten voor subsidiëring in aanmerking komen. Het subsidiebeleid wordt dichter gebracht bij de mensen waar het om gaat. In 't vervolg gaan de gemeenten dus ook Venray zélf het welzijns- en subsidiebeleid bepalen. Voortaan gaat er ook OVERLEG plaatsvinden met de bevolking en de organisaties over het gemeentelijk welzijns- en subsidiebeleid. „WARWINKEL" Voor het welzijn van de mensen zijn in de loop van de jaren zoveel verschillende activiteiten in het leven geroepen, dat er als het ware een woud van voorzieningen is gegroeid. Dit woud is zó dicht geworden, dat het door de bomen niet meer te zien is. Het totaal van de voorzieningen is bijzonder on-overzichtelijk geworden en bovendien: de welzijnsvoorzieningen zijn onvoldoende op elkaar afgestemd. Zo zijn er situaties, waarbij verschillende organisaties/ instellingen dezelfde activiteiten verzorgen elkaar dus overlappen terwijl aan andere activiteiten niets wordt gedaan. de onderlinge verbanden tussen de welzijnsvoorzieningen zijn .net altijd aanwezig. Daarin kan nu verandering komen, omdat over het welzijnsbeleid overleg wordt gepleegd met bevolking en organisaties/instellingen. Er kan zelfs een her-oriëntatie plaatsvinden. Zo kan in het overleg tussen de gemeente, instellingen/organisaties en bevolking aan het licht komen, dat bepaalde voorzieningen totaal ontbreken, of dat andere elkaar overlappen, Met dit overleg kan bereikt worden, dat er een voorzieningen-niveau ontstaat, waarin aanbod en behoefte op elkaar zijn afgestemd. RIJKSSUBSIDIE WORDT RIJKSBIJDRAGE Door de regering zijn voor de verschillende onderdelen van het welzijnsterrein rijksbijdrageregelingen ingevoerd, waarvan de rijksbijdrageregeling sociaal-cultureel werk een van de eerste is. Dat wil zeggen, dat in de door de gemeenten te verstrekken subsidies door het rijk rijksbijdragen worden betaald aan de gemeenten. De rijksoverheid blijft dus meebetalen. Natuurlijk verstrekt het rijk niet onvoorwaardelijk zijn bijdragen aan de gemeenten. Willen de gemeenten een eigen welzijnsbeleid voeren, dan moeten zij aan een aantal voorwaarden voldoen. MEER-JARENPLANNEN De gemeenten moeten meer-jarenplannen opstellen, waarin staat aangegeven, welk beleid voor de diverse onderdelen van het welzijnsterrein zal worden gevoerd. In die plannen moet in het bijzonder aandacht worden besteed aan: een onderlinge afstemming van de voorzieningen; groepen in achterstandsituaties; de noodzaak nieuwe voorzieningen in het leven te roepen; het vaststellen van prioriteiten en natuurlijk aan een raming van de kosten, welke met de uitvoering van het plan zijn gemoeid. JAARPROGAMMA Verder moeten de gemeenten jaarlijks een programma vaststellen. Dit programma vormt de concretisering onder meer de financiële vertaling van het meer-jarenplan voor één jaar. Gegevens voor deze programma's worden ontleend aan jaarprogramma's van de organisaties en instellingen, die in de gemeente werkzaam zijn op sociaal-cultureel gebied. VERORDENINGEN Tenslotte moeten de gemeenten nog twee verordeningen vaststellen. Een verordening over de wijze waarop plan en programma zullen worden opgesteld en een subsidieverordening. In de eerste verordening moet worden aangegeven hoe het overleg met de organisaties/instellingen en de bevolking over de welzijnsplannen en -programma's is geregeld. In de subsidieverordening moet vastliggen aan welke voorwaarden de instellingen en groeperingen moeten voldoen om voor subsidie in aanmerking te komen. Zo moet de verordening eisen bevatten over personeel, accommodatie, administratieve organisatie en democratisch functioneren van de organisaties c.q. instellingen. Bij het opstellen van beide verordeningen MOET overleg worden gepleegd met de betrokken groepen uit de bevolking. Dus: INSPRAAK en SAMENSPRAAK staan hierbij hoog in het vaandel geschreven. ACTIVITEITENPROGRAMMA '81 De gemeente Venray staat nu voor de opdracht voor het eerst een sociaal-cultureel plan op te stellen voor de jaren 1981 tot en met 1984. Een beleidsplan dus, waarin staat aangegeven wat de gemeente Venray wil doen voor b.v. jeugd- en jongerenwerk, cultuur, sport, muziek- en zangverenigingen, vrije academie, bibliotheek, opvang van jongeren, bejaardenwerk, peuterspeelzalen, wijk- en buurtwerk, opbouwwerk, vormingswerk volwassenen, volksdansgroepen, buitenlandse werknemers, Surinamers, Zuid-Molukkers, om maar eens een grote greep in de welzijnswinkel" te doen. Binnenkort wordt gestart met de voorbereiding van een meer-jarenplan voor de jaren 1981 t/m 1984. In dit plan moet Komen te staan welke sociaal-culturele voorzieningen aanwezig zijn, hoe ze onderling op elkaar kunnen worden afgestemd, welke nieuwe voorzieningen nodig zijn, wat er gedaan wordt aan achterstandsituaties en natuurlijk wat dat dat allemaal gaat kosten. Dat plan moet uiterlijk in december 1980 door de gemeenteraad zijn vastgesteld. Dan moet de gemeenteraad ook het activiteiten-programma voor 1981 hebben vastgesteld. Dat programma bevat de uitwerking van het meer-jarenplan voor het eerstè van de vier jaren en geeft concreet aan welke activiteiten in dat jaar in 1981 dus ondernomen moeten worden. Over zowel het meer-jarenplan als het activiteitenplan gaat binnenkort het overleg van start met de organisaties/instellingen en de bevolking. OVERLEG Bevolking en organisaties/instellingen zijn direct betrokken bij het sociaal-cultureel beleid en zij hebben alle belang bij de uitkomsten van dat beleid. De inbreng van die kant is dan ook van het grootste belang Het is dan ook wenselijk, dat zowel de inwoners van de gemeente Venray als de organisaties/instellingen en groeperingen ruimschoots van de gelegenheid gebruik zullen maken om aan het overleg met de gemeente deel te nemen. Het is voor het eerst, dat de gemeente Venray op zo'n grote schaal met de direct betrokkenen gaat praten over het sociaal-cultureel beleid. Zo'n inspraakprocedure is geen kleinigheid. Zeker niet wanneer men weet, dat in de gemeente Venray meer dan tweehonderd instellingen, organisaties en groeperingen op het sociaal-cultureel terrein werkzaam zijn. PROCEDURE De procedure, welke de gemeente Venray denkt te gaan volgen, staat hieronder weergegeven. Van belang kan zijn hierbij op te merken dat: de procedure nog kan veranderen in verband met de inspraak; nu slechts de hoofdzaken kunnen worden aangegeven, waarbij nog geen exacte tijdstippen kunnen worden vastgelegd. September 1979 Informatie en voorlichting over welzijnsplanning, structuur en procedure. September/oktober 1979 Inspraak over structuur en procedure. 13 November 1979 Vaststelling door de gemeenteraad van structuur en procedure. November 1979 t/m juni 1980 Opstellen en vaststellen van facetplannen voor o.a. jeugd- en jongerenwerk educatief werk cultuur etc. Bij het vaststellen van de facetplannen behoort o.a.: het inventariseren van aanwezige voorzieningen; het formuleren van doelstellingen voor het betreffende onderdeel; het opstellen van het plan met financiële consequenties. November 1979 april 1980 Opstellen van een z.g. wegingsnota. Dit is een nota, waarbij de gemeente uitgangspunten formuleert t.a.v. het totale welzijnsplan. Mei 1980 - oktober 1980 Opstellen van het totale welzijnsplan (het in elkaar schuiven van diverse facetplannen tot één weizijnsplan). Juni 1980 - oktober 1980 Opstellen van programma's. November/december 1980 Vaststelling totale plan en programma's. Gedurende het totale planningsgebeuren zal er tussentijds regelmatig voorlichting en gelegenheid tot inspraak worden gegeven over de verschillende onderdelen van facetplan, totale plan en programma's. De diverse organisaties en instellingen zullen hiervoor steeds apart worden benadert.

Peel en Maas | 1979 | | pagina 11