GEMEENTEPRAAT NOTITIES EN MEDEDELINGEN VAN DE GEMEENTE VENRAY Redactie G.A. Schütte, Bureau Voorlichting s- Mondeling antwoord van b. en w. op de algemene beschouwingen FIETSPADENPLAN BEPLEIT OOK VERBETERING FIETSROUTES eert bekeerder VERKEERSPERIKELEN m BRUKSKE Voorrang Dte sfeervolle zaal Linders-Volleberg Maandag en dinsdag a s. zal het college van bur gemeester en wethouders mondeling antwoord geven op de algemene beschouwingen, welke vo rige maand door de verschillende fracties zijn ge houden naar aanleiding van de gemeentebegroting voor het komende jaar. Op beide dagen begint deze openbare raadsver gadering 's middags om vier uur, met een pauze lussen half zeven en half acht. Na hetgeen de burgemeester en de wethouders hebben gezegd, krijgen de fractievoorzitters weer de gelegenheid hun weerwoord te zeggen, zodat verwacht mag worden, dat er stevig over en weer zal worden gedebatteerd, hetgeen ook voor de be langstellenden zeker veel interessanter is dan voor heen, toen het college schriftelijk zijn antwoord gaf. Vandaar dan ook, dat op een goede belangstelling van de zijde van de inwoners van Venray mag wor den gerekend Tenslotte gaat het er deze avond toch om hoe het volgend jaar de gelden zullen worden besteed in het belang van een leefbaar Venray. Er zyn In de algemene beschou wingen genoeg onderwerpen naar voren gekomen waarover de col legeleden maar al te graag hun weerwoord op willen geven. Dat zijn dan uiteraard in de eerste plaats die onderdelen, welke kri tiek inhouden op het reilen en zeilen binnen het dagelijks be stuur van de gemeente. De burgemeester zal uiteraard o.a. ngaan op de vragen en opmerkin- >en over het financiële beleid, de jestuurlijke organisatie, en daarmee imenhangend ook 3e invloed van iet ambtenarenkorps op het be- tuursbeleid. Verschillende vragenstellers mo rn van wethouder Lbonen een ant woord verwachten op hetgeen zij esteld hebben over de veelbespro- ;en stortplaats in het algemeen en Ie perikelen rond het storten van iet huisvuil in het bijzonder. Dan mogen van de betreffende orgd ortefeuillehouders antwoorden wor- |en verwacht op vragen welke be kking hebben op de aanleg van e Noordtangent, de Róse Vlek met dit verband de vraag van de heer ie- en Brok over het continueren van e samenwerking met Amro-West- id. Als lid van de ruilverkavelings- ommissie zal weth. Loonen de heer [onings van repliek kunnen dienen «ar het gaat om zijn vragen over 'ernietiging van landschap en of de uilverkaveling nog aan de veran derde inzi hten voldoet. Ook wethouder van Oers heeft de ractievoorzitters het een en ander antwoorden en dan voornamelijk ver onderwerpen, die zijn kersver portefeuille aangaan t.w. onder- rijs en welzijnsbeleid. Maar ook ver jeugd, sport, cultuur en recrea- e zullen door hem heel wat vragen eantwoord dienen te worden, al is deze keér ernstige kritiek be- paard. Wethouders Mevr. Rutten-Tielen al de heer Willems wel nader in- - ichten en meer duidelijkheid geven 101 iver de probleemvelden in de wel- ijnszorg en van de sociale catego- lieën waarop het beleid is gericht. flflOok op zijn vraag in hoeverre de emeente een eigen bejaardenbeleid I oert zal Mevr. Rutten ongetwijfeld f |h let antwoord wel weten te geven. H TAL VAN ANDERE ONDERWERPEN Het „bezuinigingsplan", uit te rerken door een door de heer den Irok gedachte commissie en de filo- ofie, welke de heer Thijssen lan- eerde met betrekking tot het ne- ïen van maatregelen om de post ,.ivoorzien te verhogen, vragen literaard om een antwoord van de Openstelling van het gemeentehuis Het gemeentehuis, Maashese- weg 1, is op werkdagen ge opend van 9 tot 12 uur. Bo vendien kan men op donder dagmiddag van 16.00 tol 17.3C uur bij de afdeling bevolkings zaken terecht voor het afha len van paspoorten, rijbewij zen! e.d. Gesprekken met ambtenaren buiten de openingstijden van het gemeentehuis, uitsluitend na telefonisch afspraak, (tel. 04780-38381. SPREEKUREN B. EN W. Burgemeester mr. H. J. M. Defesche maandag van 10.00 tot 11.00 uur. Wethouder G. H. Schols: maandag van 10 tot 11 uur. Wethouder mevr. A. P. Rut ten-Tielen: woensdag var. 17.30 tot 18.30 uur. Wethouder Joh. Loonen maandag van 10 tot 11 uur. Wethouder J. van Oers maandag van 10 tot 11 uur. Wanneer een spreekuur ver valt wordt dit in de rubriek „Gemeentepraat" bekend ge maakt. Met de burgemeester en de wethouders kan ook telefo nisch een afspraak worden ge maakt via de secretaresse van het college, mevr. M. v. d. Leeuw (tel. 04780-3838 toestel 117). Het postadres van het ge meentehuis luidt: Gemeente Venray Postbus 500 5800 AM Venray. raadsvoorzitter. Geen algemene beschouwingen zon der dat de Voorlichting onder de loep wordt genomen. Deze keer door verschillende fractievoorzitters, die zich afvroegen of alle burgers, die men wil bereiken ook inderdaad worden bereikt. Het antwoord hier op zal eveneens van de burgemees ter moeten komen. Van de burgemeester zullen ook antwoorden moeten komen op vra gen over de Veltumse kapel, de La tijnse School en het museum, als mede over vragen, welke te maken hebben met industrievestiging en de vestiging van kleinere bedrijfjes op de kerkdorpen. Wethouder Schols heeft op zijn „waslijstje" nog zo het een en an der staan over alles, wat te maken heeft met bouwen, bestemmings plannen, autochtonen, allochtonen, uitgevoerde en in voorbereiding zijn de bestemmingsplannen, grondaan- koopbeleid in verband met grond prijzen. Kortom een veelheid van vragen, waarop de raad een duide lijk antwoord van de wethouder ver langt. Onderhoud en aanleg van wegen, parkeerproblemen, ruimte en veilig heid voor fietsers en voetgangers, uitstel van aanleg riolering in Cas- tenray, gladheidsbestrijding, ver keerslichten etc., allemaal onder werpen waarop wethouder Loonen zijn antwoorden te geven heeft. De problematiek rond het dalen van het aantal kinderen, onderzoek onderwijs anderstaligen, complica ties i.v.m. openbaar en bijzonder on derwijs onder één dak, het beroeps onderwijs zal ter sprake komen, wanneer wethouder van Oers zijn Onderwijsportefeuille verdedigt. Maar daarmee is hij er beslist nog niet, want ook op het terrein van de jeugd, sport, cultuur en recreatie heeft hij het nodige te antwoorden op vragen van de fractie-voorzitters. De heren den Brok, Reintjes, Wil lems en Konings hebben een veel heid van vragen over hun sociale zaken en welzijnszorg voor mevr. Rutten ter beantwoording overgela ten. Overigens op haar werk weinig kritiek, maar wel veel informatie over haar portefeuille. De onderwerpen, welke maandag en dinsdag aan de orde komen zijn te veel om op te noemen. Met het bovenstaande hebben we slechts een greep gedaan uit de veelheid van punten, die de portefeuillehouders hebben voorgeschoteld gekregen en waarop zij „uit het blote hoofd" hun antwoorden zullen moeten geven. Aan het onlangs verschenen Rap port over een „Fietspadenplan voor Venray" liggen veel onder zoekingen ten grondslag. Uit de al dus verzamelde gegevens kan een aantal conclusies worden getrok ken, dat zjjn weerslag moet vin den in de te nemen maatregelen om het fietsverkeer te bevorderen. Om gerichte maatregelen mogelijk te maken is het noodzakelijk om uit te gaan van een hoofdstruc tuur voor (brom-)fietsroutes. De bestaande voorzieningen zullen daarbü een belangrijk element vormen, evenals de in de praktijk zwaar belaste routes. Verder moet rekening worden gehouden met het feit, dat vele verbindingaa tussen wijken over de kortste rou te, dus via het centrum gaan. De fietsvoorzieningen in het centrum zullen daarop moeten worden aan gepast. Voor Venray lijkt een reëel uit gangspunt het beter inrichten voor fietsers van de bestaande \yegen- structuur, in plaats van het aanleg gen van specifieke fietsvoorzienin gen. VOORZIENINGEN Eén aparte fietsvoorziening sluit dikwijls te weinig aan bij de ruim telijke spreiding in de verschillende fietsverplaatsingen. Zodra een ver plaatsing via een apart daarvoor aangelegd fietspad een omweg bete kent, zullen veel fietsers er geen ge bruik van maken. Bovendien is het niet voldoende om een of enkele routes duidelijk voor de fiets in te richten, als de overige wegen niet voor de fiets worden verbeterd. Daarnaast levert een specifiek fiets pad binnen de bestaande bebouwing vaak problemen op voor de bereik baarheid van die bebouwing. Uit onderzoekingen met name naar de ongevallen op routes en kruispunten is gebleken, dat op tal van punten verbeteringen zullen moeten worden aangebracht. De maatregelen, die getroffen kun nen worden, liggen gedeeltelijk in de infrastructurele sfeer, maar ook in de sfeer van de verkeersmaatregelen. Zo kunnen aanliggende fietsstroken (met een verfstreep op de weg aan geduid niet officieel fietspad) of vrijliggende fietspaden (door middel van een berm van de rijweg afge scheiden fietspad) worden aangelegd. In een situatie met veel zijstra- |en en zonder verkeerslichten zal een aanliggende fietsstrook in het algemeen veiliger zijn. Ook bij ge ringe beschikbare ruimte zal vaak voor aanliggende stroken moeten worden gekozen. De keuze aan- of vrijliggend wordt voorts mede be paald door de mogelijkheden om het parkeren op te vangen en de bereidheid om enig ongemak te ac cepteren. Een belangrijke bijdrage in de vei ligheid van de fietser wordt gele verd door het creëren van eigen op stelvakken bij verkeerslichten en Fietspadenplan verkrijgbaar Op donderdag 18 februari a.s. 's avonds om half acht wordt in de foyer van de schouwburg een informatie avond gehouden over het „Fietspadenplan". Op deze avond zullen in de eerste plaats deskundigen een toe lichting geven op dit uit particulier initiatief voortge komen plan. Daarna zal er met de geïnteresseerde aan wezigen gediscussieerd wor- Wen over de uitvoering van het plan. Het „Fietspadenplan" is bij de receptie in de hal van het gemeentehuis verkrijgbaar voor het luttele bedrag van 2,50. een aparte fase in de verkeersrege ling van deze verkeerslichten. De aantrekkelijkheid van een rou te kan worden verhoogd door te zor gen voor een goed gesloten, vlak wegdek en door bij de keuze van een route rekening te houden met de mogelijkheden, welke de omge ving biedt voor beschutting. Een route kan verder aantrekke lijker worden gemaakt door het ver minderen van het autoverkeer op een door fietsers veel gebruikte rou te. Zo'n vermindering kan worden bereikt door een bepaalde autorela tie te verbreken b.v. door het instel len van een rijverbod of eenrich tingsverkeer voor motorvoertuigen. De veiligheid van de fietser kan verder worden vergroot door het te gengaan van parkeren op de rijbaan, b.v. door de aanleg van parkeerha vens dan wel door het instellen van een parkeerverbod. In andere geval len zou de fietser bevoordeeld kun nen worden door het instellen van voorrangsregelingen op veel ge bruikte routes. Benoeming lid gemeenteraad Venray, 12 december 1978. De voorzitter van het centraal stembureau voor de verkiezing van de leden van de raad der gemeente Venray maakt bekend, dat van he den af ter gemeentesecretarie voor eenieder ter inzage is nedergelegd zijn besluit tot benoeming van mw. G. J. M. Huijs geb. van Enckevort als lid van de gemeenteraad, ter voorziening in de vacature, ontstaan door het overlijden van de heer van Keijsteren. De voorzitter voornoemd, mr. H. J. M. Defesche. Op de machinekamer van de afdeling INTERNE ZAKEN kan worden geplaatst Tot de taak van de machinekamer behoren: vervaardiging van kopieën: papiervernietiging; verzorging van bind- en snijwerk: uitgifte van kantoorbenodigdheden: bijhouden van een magazijn (papier en kantoorbenodigdheden). De machinekamer neemt een centrale plaats in en is daarmee dienstbaar aan het gehele ambtelijke apparaat. Van de nieuwe funktionaris wordt verlangd dat hij bereid is en in staat is zelfstandig te werken en zich aan te passen aan de zeer wisselende om standigheden als gevolg van het aanbod van werk. Hij moet kunnen werken in hoog tempo en onder sterke (tijds)druk. van kandidaten voor deze funktie wordt verwacht dat zij een goed LTS-ni- veau bezitten en overigens aan het vooraf gestelde kunnen voldoen. Erva ring op bedoeld werkterrein strekt tot aanbeveling. Aan deze funktie kan een salariëring verbonden worden van maximaal 2072.bruto per maand, waarbij een uitloop tot 2268.niet uitgesloten is. Het aanvangssalaris zal worden bepaald afhankelijk van opleiding, leeftijd en eventuele ervaring. Sollicitaties te richten aan het college van burgemeester en wethouders, postbus 500. AM Venray. dienen binnen 10 dagen na het verschijnen van dit blad te worden ingezonden onder vermelding van het vakaturenr. PZ-147. De afdeling verkeersgroep van de wijkraad „Brukske" heeft het ge meentebestuur geattendeerd op 'n aantal onveilige verkeerssituaties binnen deze woonwijk. Tevens is gewezen op enkele onduidelijke verkeerssituaties. Voor wat betreft de onduidelijk heid met betrekking tot de voor rangsregeling op de rondweg Bruks ke, verwijzen wij een bericht elders op deze pagina. Daaruit blijkt, dat het verkeer, dat vanaf de uit ritten komt voorrang moet geven aan het verkeer op de rondweg Brukske. De aangebrachte verhogingen ter plaatse waar de uitrit uitkomt op de rondweg zijn uiterlijke, zichtbare kenmerken, waaraan de uitritten herkenbaar zijn. FIETSVOORZIENINGEN Enige tijd geleden zijn op de rond weg Brukske belijningen aange bracht in de vorm van z.g. „sugges- tiestrepen". Binnen deze lijnen kan de fietser zich min of meer vrijelijk bewegen. De als suggestiestrepen aange merkte doorgetrokken belijning op de rondweg zal zoals in het on langs verschenen Fietspadenplan Venray is aangegeven uitgevoerd worden als onderbroken belijning. Hiertoe kan worden overgegaan, wanneer de bestaande belijning vol doende is afgesleten. Verwacht mag worden, dat dit medio volgend jaar zal zijn. Omdat in het fietspaden plan op de rondweg geen fietspaden zijn gedacht, is het gemeentebestuur niet van plan een fietsaanduiding in de suggestiestroken aan te brengen, waardoor deze status van verplicht fietspad zou krijgen. Verondersteld wordt, dat door de gewijzigde be lijning de verwarring voor de weg gebruikers tot het verleden zal be horen. SLINGERPADEN Door de afdeling verkeersgroep van de wijkraad is gevraagd geen bromfietsers toe te staan op de slin gerpaden in het centrale groenge bied van Brukske. Hierop wordt geantwoord, dat in het onlangs verschenen Fietspaden plan dit in oost-westrichting lopen de pad, de aanduiding van fietspad krijgt. Daar zullen dus WEL fietsers worden toegestaan, doch GEIEN bromfietsers. Hierdoor worden de noord-zuidverbindingen voor de bromfietsers onderbroken. Verwacht wordt, dat door deze in greep de slingerpaden voor de brom fietser niet meer aantrekkelijk zul len zijn en door minder bromfiets- verkeer veiliger en ook stiller voor de omgeving zullen worden. Een ander door de afd. verkeers groep gesignaleerd euvel is dat van de geparkeerde vrachtauto's, waar door parkeerruimte wordt ontno men, uitzicht belemmerd en het wegdek beschadigd door indrukken van de oplegger en het morsen van olie. Hierover wordt gezegd, dat inmid dels een parkeerverbod is ingesteld voor de zuidzijde van het parkeer terrein ten noordoosten van het win kelcentrum in Brukske ter hoogte van de toegang tot het winkelcen trum. Hiermee kon de belemmering van bevoorrading worden opgehe ven. Wat betreft het parkeren van vrachtauto's op de bestaande par keervoorzieningen, alsmede op de rondweg, wordt geantwoord, dat de ze problematiek van het parkeren van vrachtauto's in woonwijken on derwerp van een studie uitmaakt. In de stuurgroep verkeer, waarin o.a. de dienst van gemeentewerker» de afdeling openbare orde en veilig heid alsmede de politie vertegen woordigd zijn, is deze kwestie be sproken. Dit heeft intussen geleid tot het maken van een inventarisatie van het aantal, de plaats van de ge parkeerde vrachtauto's en het zoe ken naar een geschikt terrein. Tevens wordt bekeken wat in dit kader de wettelijke mogelijkheden voor een adequate aanpak zijn. Er wordt van uitgegaan, dat al dus tevens de beschadigingen van het wegoperpvlak en de olieplekken tot het verleden zullen behoren. Zo dra een bevredigende oplossing is gevonden, zal hieraan de nodige be kendheid worden gegeven. Algemene ontheffing voor het gebruik van vuurwerk De burgemeester van Venray, ge let op artikel 3, lid 2, van de Alge mene Politieverordening Venray; besluit: I. een ieder boven de leeftijd van 16 jaar ontheffing te verlenen van het in artikel 57a, lid 2, van de Al gemene Politieverordening Venray vervatte verbod om op of aan een weg of op een voor het publiek toe gankelijke plaats vuurwerk, als be doeld in bijlage III, onder III (letters A t.m. K). van het Reglement Ge vaarlijke Stoffen (R.G.S.) te bezigen of bij zich te hebben; II. de ontheffing te beperken tot de periode van 27 t.m. 30 december 1978, dagelijks van 08.00 tot 20.00 uur en 31 december 1978 na 08.00 uur tot 02.00 uur daaraanvolgend en tot het vuurwerk als bedoeld onder de letters. A, B, C. D, F, G, I en J van voornoemd reglement; III. aan de ontheffing de voor waarde te verbinden dat het bezigen van vuurwerk geen gevaar, schade, hinder van ernstige aard of over last mag veroorzaken en dat even tuele aanwijzingen van 3e politie, strekkende tot bescherming van voornoemde belangen, stipt moeten worden opgevolgd. Venray, 11 dec. 1978 De burgemeester voornoemd, mr. H. J. M. Defesche. Toelichting. Op grond van vorenstaande ont heffing mag gedurende de daarin vermelde tijden het volgende vuur werk in het openbaar worden afge stoken zichzelf al dan niet voortdrijvend vuurwerk, waarvan de houder na ontsteking al dan niet geheel of gedeeltelijk uit elkaar springt, zo als rotjes, kanonslagen, zeven klappers. romeinse kaarsen, ben gaals vuurwerk zonder ontste- kingskop, vuurpijlen met of zon der knaleffect, voetzoekers en luchthuiiers (letterklasse A t.m. D van R.G.S.); kamervuurwerk zoals boscocylin- ders, confettibommen en cotillon- vruchten; fop- of schertsvuur- werk, zoals knalpennetjes, knal- lucifers, knalstenen en flitswat- ten; booby-traps of trektouwtjes en derbyplaatjes (letterklasse F, G, I en j van R.G.S.). Het gebruik van zogenaamd „klein vuurwerk" zoals wonderkaarsen, bengaalse lucifers, klappertjes (amorces) was reeds toegestaan (let terklasse E en H van R.G.S.). voor verkeer op de rondweg Brukske In februari f.l. heeft de gemeente raad een krediet beschikbaar gesteld voor het aanleggen van verhogingen op die plaatsen u-aar de zUwegen In Brukske uitkomen op de rondweg Brukske. Nu dit werk is voltooid, hebben die z(jwegen het uiterlijk zichtbare kenmerk gekregen van uit ritten. Daarom zal het verkeer, dat gebruik maakt van de rondweg Brukske voorrang hebben op het verkeer, dat vanuit de uitritten komt. In feite zou de rondweg Brukske nu kunnen worden aangemerkt als „voorrangsweg" omdat het verkeer, dat van deze weg gebruik maakt voorrang heeft op dat vanuit de uit ritten. Zou men deze rondweg officieel de status van „voorrangsweg" geven, dan is het gevaar levensgroot aan wezig, dat deze vr(j brede weg als racebaan wordt gebruikt. Boven dien zou dan een woud van ver keersborden deze officiële status moeten bekrachtigen. Om het te hard r(jden op de rond weg Brukske tegen te gaan heeft de gemeente op een tweetal plaatsen verkeersdrempels in deze weg aan gelegd. Nu het plaatselijk gezag op deze wüze de verkeersveiligheid in deze woonwijk heeft trachten te vergro ten, dienen de bewoners van de zij straat in de eerste plaats er reke ning mee te houden, dat alle ver keer op de rondweg Brukske voor rang heeft op het verkeer, dat uit de als zodanig kenbare uitritten komt. Indienen van aanvragen individuele huursubsidie Zoals bekend mag worden veron dersteld. heeft de minister van volkshuisvesting en ruimtelijke ordening besloten de termijn van indiening van aanvragen om huur subsidie voor de periode 1 juli 1978 tot 1 juli 1979 met drie maanden te verlengen. Dat wil zeggen, dat de aanvraag formulieren voor de betreffende pe riode vóór 1 januari, 1979 ingediend moeten zijn. Deze datum van 1 ja nuari a.s. geldt uiteraard niet voor huurders, die eerst na 1 oktober 1978 een woning hebben betrokken. Voor hen geldt een indieningstermijn van drie maanden, welke aanvangt op de datum waarop de huur is ingegaan. BEKENDMAKING De burgemeester van Venray maakt ter voldoening aan het be paalde in artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend, dat met ingang van 18 december 1978, gedurende één maand, ter gemeen tesecretarie, afdeling ruimtelijke or dening, kamer 202, voor een ieder ter inzage liggen de bestemmingsplan nen voor de dorpen Castenray, Hei de, Merselo, Oirlo en Ysselsteyn, zo als die door de gemeenteraad in zijn vergadering van 28 november 1978 werden vastgesteld. Bij de vaststelling zijn in de ont werpen. behoudens voor wat het plan Heide betreft, wijzigingen aan gebracht. Zij die zich tijdig met be zwaren tot de gemeenteraad hebben gewend en zij die bezwaren hebben tegen de aangebrachte wijzigingen kunnen binnen de bovengenoemde termijn bezwaren tegen de bestem mingsplannen indienen bij gedepu teerde staten van Limburg te Maas tricht. Venray, 12 december 1978 De burgemeester voornoemd, mr. H. J, M. Defesche. BEKENDMAKING De burgemeester van Venray maakt ter voldoening aan het be paalde in artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend, dat met ingang van 18 december 1978, gedurende één maand, ter gemeen tesecretarie. afdeling ruimtelijke or dening. kamer 202, voor een ieder ter inzage ligt het bestemingsplan Land- weert. zoals dit door de gemeente raad in zijn vergadering van 28 no vember 1978 werd vastgesteld. Bij de vaststelling van het plan zijn in het ontwerp geen wijzigingen aangebracht, zodat alleen zij. die zich tijdig met bezwaren tot de ge meenteraad hebben gewend binnen de bovenvermelde termijn bezwaren tegen het bestemmingsplan kunnen indienen bij gedeputeerde staten van Limburg te Maastricht. Venray. 15 december 1978 De burgemeester voornoemd, mr. H. J. M. Defesche. HINDERWET Openbare kennisgeving verzoek om vergunning Op de secretarie van de gemeente Venray ligt ter inzage een verzoek met bijlagen van: A. F. Herder, Zwarteweg 11. Leusden. om vergunning tot het op richting. in werking brengen en in werking hounden van een kippen- houderij waar mest en meststoffen worden bewaard. Adres inrichting: Steegkamp. Castenray, kadastraat gemeente Venray sectie P nr. 145 (ged). fa. Gebr. Lucassen. Albionstraat 10. Leunen, om vergunning tot het uitbreiden van een inrichting (mo- torbrandstoffenopslag en afleve ringsinstallatie) met een L.P.G.-tank. Adres inrichting: Albionstraat 10, Leunen, kadastraat gemeente Ven ray. sectie D nr. 3619. A. van Veldhuizen, Lollebeek- weg 26a. Castenray. om vergunning tot het uitbreiden van een pluimvee houderij waar mest en meststoffen worden bewaard. Adres inrichting: Lollebeekweg 26a. Castenray. kadas traal gemeente Venray sectie P nr. 472. Schriftelijke bezwaren tegen het verlenen van de vergunning kan een ieder gedurende vier weken na dag tekening van deze bekendmaking in brengen bij het gemeentebestuur, waar dit verzoek ter inzage ligt. De ingekomen bezwaarschriften wor den mede ter inzage gelegd. Mondelinge bezwaren kan een ieder persoonlijk of bij gemachtigde inbrengen op een openbare zitting te houden op woensdag 3 januari 1979 om 15.00 uur in het gemeentehuis, Maasheseweg 1. Beroep tegen een beschikking kan later o.a. slechts worden ingesteld door: a. een inwoner van een gemeente waar deze openbare kennisgeving is geschied mits hij in persoon of bij gemachtigde op de bovenbe doelde zitting is verschenen; b. een andere belanghebbende, mits hii binnen de gestelde termijn schriftelijk bezwaren heeft inge bracht. Venray, 15 december 1978. Burgemeester en wethouders van de gemeente Venray. mr. H.J.M. Defesche, burgemeester J.M. Poels, secretaris. VOOR BRUILOFTEN EN FEESTEN TIJDIG RESERVEREN SVP. Stationsweg 147 - Venray - Telefoon 1510 Materiële schade De 26-jarige bestuurder van een combibusje H. W. uit Overloon reed over de Horsterweg in de richting Horst. Achter hem reed de personen auto bestuurd door de 19 jarige P. v. d. B. uit Horst welke op een ge geven moment links richting aangaf om het combibusje in te halen. Op het moment dat hij inhaalde gaf de bestuurder van het combibusje rich ting aan om links een melkauto in te halen. Hoewel de bestuurder van de personenauto door krachtig rem men een aanrijding wilde voorkomen gelukte dat niet meer. Bij de bot sing schoof de auto door en kwam tegen een boom tot stilstand, maar al was de materiële schade groot, de bestuurder liep geen noemenswaar dig letsel op. De 45-jarige bestuurder van een personenauto C. K. uit Venray kon de door hem bestuurde auto op de Hoenderstraat niet meer in de juiste koers houden en kwam tegen de afrastering van het ziekenhuis terecht. Ook hier lichte schade. Op de Luitstraat werd bij het achteruitzetten onvoldoende opgelet en daardoor botsten de personen auto's, bestuurd door de 22-jarige J, K. en de 21-jarige P. de M. tegen elkaar. Bij het nemen van een bocht naar rechts, vanaf de Eindstraat de Hoenderstraat in, hield de bestuur der van een vrachtauto P. P. uit Venray onvoldoende rekening met de luifel van het winkelpand op de hoek. De luifel werd zwaar bescha digd en de auto liep lichte schade op.

Peel en Maas | 1978 | | pagina 11