Opruiming
O&L
DE GEZINSBIJDRAGE
Limburgse
schilderkunst in overgang
RECHTEN
WEEKBLAD VOOR VENRAY EN OMSTREKEN
laat zien wat de kerk ons waard is
NIEUWE
STRAATNAMEN
IN PLAN VELTUM
Reebok richtte
voor f 700.-
schade aan
van de mens
NYLON JACKS
15,- 19,75 22,50124,50
JlJboby en k/euterhuis
venray -yrotesêr. jo
RIRLI0THEEK
RLEEF GROEIEN
VRIJDAG 26 JANUARI 1968 No. 4
NEGEN EN TACHTIGSTE JAARGANG
PEEL EN MAAS
DRUK EN UITGAVE VAN DEN MUNCKHOF N.V. VENRAY
GROTESTRAAT 28 POSTBUS 1 TEL 2727 GIRO 1050652
PtIJS PEI KWARTAAL
rt. p. n
1-
(buiten V«rvroy 2.25)
Wie een leefbare wereld wil
houdt de kerk in ere
Tussen de reclames, de kranten en de andere dingen, die een mens
tegenwoordig in zijn brievenbus vindt, lag of komt deze week te
liggen een antwoord-envelop. De antwoord-envelop voor de ge
zinsbijdrage voor Uw eigen parochiekerk. Daarin vindt U een
brief van het kerkbestuur en een deelname-formulier. Het is de
bedoeling dat dit deelname-formulier ingevuld en wel weer in de
envelop wordt gestoken, die dan binnen enkele dagen zal worden
opgehaald.
Er zijn mensen, die in die brief
van hun kerkbestuur zullen lezen
over de nood van hun eigen paro
chie, de zware lasten van het bis
dom en die meteen invullen, dat de
kerk die éne cent van ieder „schoon"
verdiende gulden bij hen kan komen
halen of dat ze die zullen overma
ken. Voor hen is het geen probleem,
dat zij als lid van die kerk ook ver
plichtingen hebben t.a.v. die kerk,
om de parochie-financiën op peil te
houden, om de Bisschop de finan
ciële mogelijkheden te geven, die hij
terwille van de zielzorg nodig heeft.
Maar er zijn ook mensen, die zelfs
na al die advertenties over dit on
derwerp, niet „hun hart" kunnen la
ten spreken. Ze gooien die brief in
de hoek en sturen de ophaler onver
richter zake huiswaarts.
Twee uitersten en daar tussen in
een hele reeks andere mensen, die,
om wat voor reden ook, zich afvra
gen wat ze er mee moeten doen.
Want men stelt dan wel dat slechts
als bijdrage gevraagd wordt een he
le cent van iedere schoon verdiende
gulden in een huisgezin, maar uit
eindelijk zijn het weer zoveel gul
dens per jaar, die dan weggaan naar
het een of ander kerkbestuur en die
dan toch maar weer verloren gaan
voor het huishoudelijk budget
Heeft het enige zin, voor deze
laatsten nog eens te herhalen wat
iedere pastoor al zo dikwijls van zijn
preekstoel heeft laten klinken, wat
weken op een rij in advertenties in
dit en andere bladen gestaan heeft,
waarover al zo lang en breed ge
praat is?
Het zal wel ouderwets en uit de
tijd zijn, maar als men zo eens in de
geschiedenis_van eigen plaats rond-
bladert, dan valt een ding op nl. hoe
vroeger de mensen (en daar hoeven
we dan beslist geen eeuwen voor te
rug te gaan) soms letterlijk en fi
guurlijk gevochten en gewerkt heb
ben om in eigen dorp, in eigen plaats
een kerk te krijgen. Men heeft daar
hand- en spandiensten voor ver
leend, men heeft er geweldige fi
nanciële offers voor gebracht en
met alle armoede zeker vergele
ken met onze tijd heeft men dik
wijls het kostbaarste nog niet goed
genoeg geacht voor de eigen kerk.
Niet alleen de geschiedenis van
Venrays Grote Kerk is daarvan een
bewijs, maar praktisch de geschiede
nis van iedere kerk in het Venrayse
land. Was dat dan godsdienstzin?
Meende men daardoor heel hoog in
de hemel te komen of was het om
dat men toen al „ergens" begreep
dat als men een bepaalde gemeen
schap leefbaar wil houden de kerk
letterlijk en figuurlijk er mid
den in moet zijnIs dat inder
daad ouderwets en uit de tijd, nu
we 1968 schrijven en zo vele din
gen, ook in de kerk, ook in de ziel
zorg, veranderd zijn?
Er zullen nu geen mensen meer te
vinden zijn, die uit het Smakterveld
stenen aangeven, stuk voor stuk, in
een lange rij, voor de bouw van de
Grote Kerk. Dat gaat vlugger per
vrachtwagen en economischer met
een bouwlift, maar wil dat dan zeg
gen, dat wij mensen van deze tijd,
nu die kerk niet meer nodig hebben;
wil dat dan zeggen dat onze wereld
ook leefbaar kan zijn zonder kerk,
zonder zielzorg?
Zou men die vraag recht op de
man af stellen, dan zullen velen
zelfs verontwaardigd die vraag af
wijzen. Dat is voor hen geen vraag.
Wat zou men zonder kerk, zonder
priesters moeten doen
Maar het vreemde is, dat als men
dan zegt dat men dan ook de plicht
heeft die kerk, die priester het fi
nancieel mogelijk moet maken om te
blijven „draaien", dat dan bezwaren
komen
Bezwaren tegen die ene cent per
schoon verdiende guldenDe
Bisschop mag dan komen met een
indrukwekkende lijst van dingen,
waarvoor hij ter aller nutte
geld nodig heeft, het kerkbestuur
mag dan schrijven over tekorten,
over noodzakelijke dingen, die moe
ten gebeuren, over nood in eigen
kerk, de pastoor mag dan zijn nood
klagen, zo dikwijls hij wil, men sluit
de oren en ogen en men sluit ook
zijn hart
Want diep in zijn hart weet men
dat welke bezwaren men ook aan
voert tegen die ene cent, het in feite
uitvluchten zijn. Niemand zal ont
kennen dat in onze welvaartsstaat
nog vele mensen het moeten doen
met een minimum-inkomen en dat
vele gezinnen het dikwijls zwaar
hebben, maar die ene cent
Het ligt niet aan dat minimum
inkomen, het is een bepaalde men
taliteitEn dat is veel erger. Erg
op de eerste plaats voor de betrok
ken mens, erg voor de gemeenschap,
waarin hij of zij leeft, erg voor de
kerk in dit geval
Want men opent alleen zijn hart
voor dingen, die zoals een Engels
journalist deze week op de televisie
nog zei, genot en materieel voordeel
brengen en men meent dan het
grote geluk gevonden te hebben
Er ligt een envelop, waarop staat,
dat wie een leefbare wereld wil, de
kerk in ere moet houden. Men wordt
gevraagd daar een antwoord op te
geven. Uit dat antwoord zal blijken
of Venray, of al die gemeenschappen
die het dekenaat Venray vormen,
iets van dat oude elan, waarmede
men vroeger kerken wist te bouwen
nog altijd in zich heeft. Uit dat ant
woord zal blijken of men ook van
daag aan de dag bereid is zijn bij
drage te willen verlenen in het werk
van die kerk, zijn steentje wil bij
dragen tot een betere en meer leef
bare wereld, voor zichzelf, voor an
deren
We kunnen alleen maar hopen dat
we tegenover het voorgeslacht niet
beschaamd hoeven te zijn
De gemeenteraad zal in zijn ver
gadering van dinsdag a.s. ook de
nieuwe straten die in plan Veltum
komen een naam moeten geven. Men
heeft geprobeerd zoveel mogelijk
oude benamingen in Veltum te be
waren. In overleg o.a. met de ge
meente-archivaris, dr. Camps, is ge
zocht naar benamingen die uit his
torisch oogpunt vQor Venray van be
tekenis zijn.
Voorgesteld worden 20 namen, die
allen hetzij voor Veltum in het bij
zonder hetzij voor Venray in het al
gemeen een min of meer historische
betekenis hebben. In alfabetische
volgorde luiden die namen:
Blauwververstraat, Dakdekker
straat, Engelenstraat, Goudsmidstr.,
Haamakerstraat, Hendrikenstraat,
Hoebertweg, Hoedenmakerstraat,
Houtzagerstraat, Hubenstraat, Hu-
bertusstraat, Kuiperstraat, Petten
makerstraat, Rochusstraat, Sanshof-
straat, Tinnegieterstraat, Touwsla
gerstraat, Veltumse Kleffen, Vollen-
bergstraat en Weverstraat.
De namen Hubenstraat, Hendri
kenstraat, Sanshofstraat, Hubertus-
straat, Engelenstraat en Rochus
straat zijn afgeleid van de namen
van vroegere in Veltum gelegen
boerderijen. De naam Hoebertweg is
een oude benaming die tengevolge
van de realisering van de Westsin
gel is vervallen en die toch voor de
wijk Veltum behouden moet blijven.
De namen Blauwververstraat, Goud
smidstraat, Kuiperstraat, Hoeden
makerstraat, Houtzagerstraat, Dak
dekkerstraat, Weverstraat, Haam-
makerstraat zijn ontleend aan de
vroeger in Venray voorkomende en
thans uitgestorven beroepen.
De naam Veltumse Kleffen is af
geleid van een oude benaming van
een gedeelte van Veltum. De Vollen
bergstraat is genoemd naar de fa
milie Vollenberg die verdienstelijk
werk heeft gedaan voor het „Vel-
tums Kapelletje".
Deze beroepenbenaming zal t.z.t.
voortgezet worden in het tweede
(nog vast te stellen) gedeelte van het
bestemmingsplan Veltum „Veltum
West", zodat in die wijk zoveel mo
gelijk gelijksoortige straatnamen
voorkomen.
Zaterdag opende prof. Timmers in
de foyer van de schouwburg de ten
toonstelling: Limburgse schilder
kunst in overgang. De vice-voorzit-
ter van de Stichting Cultureel Cen
trum Mr. Custers kon een klein ge
zelschap welkom heten, waaronder
de heren burgemeesters van Deurne
Boxmeer en Broekhuizenvorst, de
H.E.H. Deken en andere belangstel
lenden.
Hij kondigde aan dat z.i. dit de
meest waardevolle tentoonstelling
was, die het cultureel centrum in de
korte tijd van zijn bestaan nu mocht
herbergen. En inderdaad zeggen na
men als Bellefroid, Brouwers, Du-
moulin, Eberhard, Eijck, Graafland,
Jonas, Kemp, Nicolaas, Puyenboeck,
Schoonbrood en Vink de kunstken
ners wel wat. Welnu van deze kun
stenaars zijn veelal meerdere wer
ken op deze tentoonstelling te vin
den.
In zijn inleiding wees Prof. Tim
mers op het feit, dat Limburg door
de verschillende eeuwen heen wel de
nodige beeldhouwers heeft opgele
verd, doch praktisch geen schilders.
En zo deze er al warén dan trokken
Een verzekeringsagent uit O ver-
loon kon op weg van Overloon naar
Venray nog juist een overspringen
de reegeit ontwijken, maar dat ge
lukte hem niet bij de bok, die ach
ter de geit aan kwam. De bok botste
tegen zijn auto op. Terwijl de ree
bok zichzelf naar de eeuwige jacht
velden had gejaagd bleef de verze
keringsman zitten met een schade
van rond 700 gulden.
De rijkspolitie werd van dit voor
val in kennis gesteld. Deze stelde
zich in verbinding met het hoofd
van de vleeskeuringsdienst en van
de provinciale voedselcommissaris
omdat de opbrengst van de reebok
misschien nog enigermate de schade
zou vergoeden. Juridisch kan name
lijk niemand voor het veroorzaken
van deze schade aansprakelijk wor
den gesteld. Het doodgereden wild
ze buiten de grenzen. Deels is er na
tuurlijk de oorzaak van dat de aka-
demies, waaraan zij studeerden in
Brussel en Antwerpen lagen (Luik
trok minder mensen aan) en men
later onder de eerste wereldoorlog
naar Amsterdam moest, maar het is
en blijft een wat eigenaardige zaak
zeker als men ziet dat in de twinti
ger en dertiger jaren datzelfde Lim
burg ineens „in" begint te worden
en dan rond de figuren Jonas, Eijck
en Nicolaas een hele generatie schil
ders opstaat, die het lichte, blonde
en speelse vooral van het Zuid Lim
burgse landschap beginnen te waar
deren en hier inderdaad een vast
home vinden.
Hij besprak de verschillende wer
ken, die in deze rijke tentoonstelling
te vinden zijn, wees in dit verband
op werken van de hierboven ge
noemde schilders en meende dat een
hernieuwde kennismaking met vele
oude vrienden alleen maar tot ver
rijking van de bezoeker zou bijdra
gen.
Veertig werken van bekende Lim
burgse schilders wachten ook op Uw
bezoek.
mag niet worden meegenomen, zo
staat duidelijk in de wet, maar moet
worden gedeponeerd en wordt dan
via de provinciale voedselcommissa
ris verkocht.
De vleeskeuringsdienst keurde het
vlees voor menselijke consumptie af,
omdat innerlijke bloedingen het
vlees ondeugdelijk hadden gemaakt.
De verzekeringsagent trachtte bij
de gemeente Venray de schade te
claimen, maar dat liep op niets uit,
want de gemeente voelde er niets
voor om als eigenaar van het wild te
worden aangemerkt, al kwam het
grofwild uit de bossen die eigendom
zijn van de gemeente Venray.
Dit is een van de weinige gevallen
van doodrijden van grofwild in de
Peel die bekend geworden zijn. De
meeste reeën worden doodgereden
en meegenomen, dan wel aangereden
en sterven in de bossen en worden
eerst ontdekt nadat de dieren reeds
in staat van ontbinding verkeren.
Gemiddeld worden per jaar 25 stuks
grofwild doodgereden, ofschoon toch
overal waarschuwende borden zijn
aangebracht.
In 1948 stelden de Verenigde Na
ties de Universele Verklaring van de
Rechten van de Mens vast. Men acht
het nuttig om het jaar 1968 nu in
het teken van deze verklaring te
zetten, er dus extra de aandacht op
te vestigen.
Dat kan natuurlijk nooit kwaad.
Maar het klinkt allemaal mooier
dan het er in werkelijkheid uitziet.
Tot de „rechten van de mens" beho
ren: het recht op vrije menings
uiting, op vrije belijdenis van reli
gie, op vrijwaring tegen willekeuri
ge gevangenschap, recht op arbeid.
En als we al die factoren nagaan,
dan blijken die rechten maar bij een
heel klein deel van de leden der
Verenigde Naties werkelijk te wor
den nageleefd.
Voor de meeste landen ter wereld
betekenen ze niets anders dan theo
rie. De regeringen vinden het prach
tig om die theorie op te hangen,
doch in de staatsrechtelijke praktijk
van de meeste landen komt er niet
veel van terecht. En zelfs in landen
als Nederland, Engeland, Scandina
vië en Noord-Amerika, waar de
rechten van de Mens in ieder geval
een grondwettelijke basis hebben,
zelfs daar wordt er in bepaalde om
standigheden en door sommige groe
pen maar liever niet aan gedacht en
er wat slordig mee omgesprongen.
Een voorbeeld: toen vorige week
de Engelse regering haar ingrijpend
en veelomstreden bezuinigingspro
gramma door het Lagerhuis wenst te
zien aangenomen, legde de leiding
van de labourfractie haar leden op
om unaniem vóór het wetsontwerp
te stemmen. Maar vijfentwintig la-
bourleden konden dat niet over hun
hart verkrijgen en onthielden zich
van stemming. Zij zijn nu voorlopig
geschorst en er worden nog strenge
re maatregelen tegen hen overwo
gen. Het „recht van vrije menings
uiting" werd hen in dit geval
kennelijk ontzegd. En dat is dan het
zo c.hisch ingesteld Engeland en
Labour.
Ook in de Russische grondwet
schijnt het recht op vrije menings
uiting verankerd te zijn. Maar we
weten allemaal wat dit daar bete
kent en het pas gehouden proces te
gen de jonge schrijvers toont nog
eens extra aan, hoe daar de vrije
meningsuiting bestraft wordt.
Herhaaldelijk wordt er door groe
pen, hier en elders, geschermd met
die rechten van de mens zodra men
meent zelf niet alles te mogen zeg
gen wat men wil of wanneer men
elders in de „vrije" wereld een be
knotting van dat recht ontwaart. En
nu is het opmerkelijk, dat zij die
soms het hardst schermen met die
„Rechten van de Mens" het vaak
maar moeilijk kunnen verkroppen
als men hun politieke gedachten-
gang niet eveneens aanhangt en een
andere opinie wil uiten. Het liefst
zouden deze felle „demokraten" u
dan de mond willen snoeren en om
dat de grondwet dit niet toelaat, pro
beren zij het te bereiken door hun
tegenstrevers zo zwart mogelijk af
te schilderen, door hen in het open
baar belachelijk te maken of het te
doen voorkomen alsof die anderen
conservatief of reactionair zijn en
dat dit de ergste zonden tegen de
mensheid zijn waaraan iemand zich
kan overgegeven. Zo vat men hier de
„rechten van de mens" op.
De regelen van de Verenigde Na
ties en zeker die van de Universele
verklaring van de Rechten van de
Mens blijven maar theorie. Het eigen
belang van land, volk en groep komt
altijd in de eerste plaats. En wie dat
niet doet wordt door een ander over
lopen en telt al gauw helemaal niet
meer mee.
Men wil met de propaganda voor
de Recht envan de Mens het gewe
ten wakker schudden en wakker
houden. Het is prachtig dat men dat
poogt. Doch het lijkt een hopeloze
taak als we zien naar Afrika, naar
Azië, naar die streken waaruit de
westerse civilisatie zich terugtrok,
talloze nieuwe landen die men wel
lid liet worden van de V.N. maar
waar de Rechten van de Mens geen
voet aan de grond krijgen, waar dic
tatuur en willekeur heersen.
We leven feitelijk in een bijzonder
schijnheilige wereld, waarin men
prachtige theorieën belijdt, maar
waarin men de praktijk toch steeds
naar eigen goedvinden blijft rege
len. In het groot zowel als in het
klein!
DRS. ADRIAANSENS
ERNSTIG GEWOND
Drs. Adriaansens, directeur van
de Nederlandsche Credietbank al
hier werd te Son aangereden. Met
diverse verwondingen o.a. beschadi
ging aan de ruggegraat werd hij op
genomen in het ziekenhuis te Eind-
hoven.
Tot 8 februari
Het jaarverslag van de R.K. Open
bare Leeszaal en Bibliotheek weet
ook over het voorbije jaar een hele
reeks gunstige cijfers te laten zien.
Zo werden door de volwassenen
liefst 40.476 romans gevraagd, 1745
boeken in vreemde talen en 9051
studieboeken. In totaal dus meer dan
51.000 boeken. Een respectabel aan
tal dat echter wordt overtroffen
door de jeugdafdeling, die liefst
53.518 verhalen kwam lenen, 7874
studieboeken en zo tot een totaal
aantal kwam van meer dan 61.000.
Een en ander betekent dat in 1967
liefst 112.663 boeken werden uitge
leend.
De bibliotheek had 1398 volwas
sen leden en 1967 jeugdleden. Dat
betekent dus dat ieder lid gemiddeld
33 boeken in dat jaar is komen lenen
en ook dat is een respectabel cijfer.
De bibliotheek zelf heeft 17.139 boe
ken in eigendom en bovendien nog
9000 van anderen in haar bezit. In
1967 werden 2729 nieuwe boeken
aangeschaft.
AKTIVITEITEN
De bibliotheek heeft in het voor
bije jaar o.m. een fotowedstrijd uit
geschreven met als onderwerp
„Mens en Boek".
Er zijn rondleidingen door de bi
bliotheek georganiseerd voor de
verschillende scholen en de traditio
nele, tekenwedstrijd bij gelegenheid
van de boekenweek leverde 1892 te
keningen op. Voor de Turkse, Griek
se en Spaanse gastarbeiders zijn
speciale boeken aangeschaft, zodat
ook zij bij de bibliotheek terecht
kunnen.
Het aantal uitleenposten, die be
halve op alle kerkdorpen o.a. ook
op de mulo gevestigd zijn, werd uit
gebreid met 'n 12e in de verpleeg
stersflat van het ziekenhuis alhier.
Aan de studiezaal brachten 3059
mensen een bezoek.
NIEUWS UIT VENRAY
EN OMGEVING
ZONDAGSDIENST HUISARTSEN
van zaterdagmiddag 12 uur
tot zondagnacht 2 uur
DR. W. J. A. BLOEMEN
Stationsweg 5 Tel. 1465
Uitsluitend voor spoedgevallen!
ZONDAGDIENST PAROCHIE
GEESTELIJKEN VENRAY-KOM
KAPELAAN J. DRIESSEN
Dr. Poelsstraat 2 Tel. 2385
De zondagsdienst duurt van zon
dagmorgen tot maandagmorgen 8 u.
ZONDAGDIENST GROENE KRUIS
G. HENDRIX
Tel. 1269 of 04763-267
GROENE KRUIS
ZUIGELINGENBUREAU
Deze week geen zuigelingenbureau.
ZIEKENAUTO
Bel 04780-1592 b.g.g. 2116
ZONDAGDIENST
VERLOSKUNDIGEN
Vroedvrouw Stevens-Heinen
Merseloseweg 23 - Venray
Tel. 1152 (04780) b.g.g. 1061
ONGELUK TE VELTUM
Bij de kruising naar de weg van
Heide vond te Veltum een verkeers
ongeluk plaats, waarbij de voor-
rangsregels niet in acht werden ge
nomen.
STOPTEKEN RIJKSPOLITIE
GENEGEERD
Een duidelijk door de wachtmees
ter der Rijkspolitie op de Vlakwater-
weg gegeven stopteken werd vrij
dagavond door de bestuurder van
een volkswagen genegeerd. Hij reed
met volle snelheid door. De door de
politiewagen ingevette achtervolging
had weinig resultaat want zelfs na
dat nog twee stoptekens waren ge
geven werden ook deze genegeerd.
In de bossen van Stevensbeek reed
de volkswagen zich klem en de be
stuurder liet de wagen in de steek.
Het gelukte de rijkspolitie echter
zijn identiteit te achterhalen. Het
bleek te zijn de 18-jarige B. uit
Deurne welke niet in het bezit bleek
te zijn van een rijbewijs alsmede
niet verzekerd was. Wegens het ne
geren van stoptekens, het niet in het
bezit zijn van een rijbewijs en het
ontbreken van een verzekering zal
de betrokkene zich straks moeten
verantwoorden.
ONGELUK OP OOSTSINGEL
Tijdens de receptie van dr. L. Sala
waren aan de Oostsingel aan beide
kanten van de weg wagens gepar
keerd waardoor de doorgang voor
het verkeer erg nauw was. De auto
van de schooltandverzorging pro
beerde toch een weg te banen door
de nauwe doorgang, maar raakte
daarbij de geparkeerde wagen van
dr. H. C. uit Weert. Het bleef bij
materiële schade.
ERNSTIG VERKEERSONGEVAL
TE OVERLOON
Door onverklaarbare oorzaak bot
ste de wagen bestuurd door mevr.
M. S.-W. S. op de Vierlingsbeekse-
weg te Overloon tegen een langs de
weg staande boom. Met diverse zeer
ernstige verwondingen werd zij
overgebracht naar het ziekenhuis te
Venray. De auto werd totaal ver
nield.
WEER KOPERDRAAD GESTOLEN
VAN BOVENGRONDSE LEIDING
Nadat het enkele maanden rustig
is geweest wat betreft de koperdief
stallen worden er nu wederom der
gelijke diefstallen gemeld uit het
Oost Brabantse land.
In de zgn. Hultenhoek tussen Vor-
tum en Groeningen werd over een
lengte van 800 meter de koperdraad
van het bovengronds electriciteits-
net gestolen. De Rijkspolitie neemt
deze diefstallen zeer hoog op, te
meer daar dit niet van gevaar ont
bloot is. Reeds eerder werden der
gelijke diefstallen te Westerbeek,
Overloon, Bakel en Venray gemeld.
Nog steeds heeft men niet de daders
weten te achterhalen. Ook nu werd
weer van een gestolen ladder ge
bruik gemaakt en werden de draden
bij de palen afgesneden. De diefstal
werd de volgende morgen ontdekt
toen bewoners van dit buurtschap
geen electriciteit hadden.
Nogmaals verzoekt de Rijkspolitie
vooral de bewoners van de afgele
gen gebieden als zij iets verdachts
merken, ook overdag, de rijkspolitie
te bellen en mededeling te doen van
hun bevindingen.
BEKENDMAKING
De burgemeester van Venray
brengt ter kennis van de vergun-
nings- en verlofhouders in deze ge
meente, dat wanneer zij gedurende
het jaar 1968 mechanische muziek in
hun vergunnings- of verloflokaliteit
wensen te maken, zij zo spoedig mo
gelijk een verzoek om vergunning
daartoe bij hem moeten indienen.
Uit het verzoekschrift moet blij
ken of dagelijks muziek gemaakt zal
worden of alleen op zon- en feest
dagen en of zulks geldt voor de ge
hele lokaliteit, dan wel voor een ge
deelte ervan.
Venray, 23 januari 1968
De Burgemeester voornoemd,
Mr. M. M. L. G. M. CUSTERS