10 pet. korting P. Goumans Zoon Seizoen - Opruiming. Firma P. Coopmans Radio-Cëntrale. Wij zijn goedkooper 10 pet. korting H. JANSSEN-SMEETS Ons weekpraatje. Van de Sport velden. Heeren- en Kinder-Cosfuums Alle verdere Opruimingsartikelen aan uiterst lage prijzen. Bezoek} a.s. Zondag de keropening „Venray s Eersfe Buifenlusf" M. VAN DE VEN-Willems U. H. Wiilems) RESTEN Schoenwerk in alle soorten Op niet-opruimings Schoenen 5 °[o korting bij contant. terwijl zij ten Noorden van het dorp Torrijas naderen. De luchtmacht van generaal Franco is hier zeer actief en neemt de republikeinsche posities voortdurend onder vuur. Tenslotte wordt nog gemeld, dat de witte troepen in de sectoren Sarrion en Manzanera duizend krijgs gevangenen hebben gemaakt en hun een groote hoeveelheid oorlogs materiaal in handen gevallen is. Ondanks het feit, dat de rooden heftigen tegenstand bieden, zijn de nationalisten de laaiste 24 uur aan het front van Teruel achttien kilo meter gevorderd. Zij hebben zich meester gemaakt van het dorp San Augustin. Zij trekken thans op naar Barracas en hebben de provincie Valencia betreden. BEIDT UW TIJD. Het automobilisme, 40 jaar geleden. De betrekkelijkheid van het begrip snelheid. Typische jeugdherinneringen maak ten zich een dezer dagen geldend, toen een van de kranten, die ik graag pleeg te lezen, naar aanleiding van het 40-jarig bestaan van de K.N.A.C. een foto publiceerde van „een der eerste automobielen in ons land", in 1899 gemaakt voor rekening van den heer J. G. Steens te Delft. Op het thans reeds vóór-historische vehikel ziet men op het plaatje.... twee bestuurders zitten de eigenaar van het voertuig staat naast den wagen mét den maker. Deze maker, de „automobielfabrikant" een der eersten ter wereld was een oom van me. Ik zeg „was", want de man is reeds een 20-tal jaren dood. Ook zijn werkplaats staat op de foto af gebeeld. Ik ken ze goed, want als jongen heb ik er heel veel gespeeld met mijn neef. Dikwijls sleepten we er wielspaken weg, als we in de buurt of op school wat uit te vech ten hadden met andere jongens. In die werkplaats ook hebben we onzen eigen eersten auto gefabri ceerd. Van een kist maakten we een carrosseriehet chassis was een merkwaardig samenstel van oude stoslvetren, welke, gespannen door ons zitten-gaan en óntspaDnen door ons overeind-komen, de wielen moesten aandrijven. De proefrit zou naar de Hoornbrug en terug wezen. Helaas, er bleek iets te haperen aan onze vinding, tot op den dag van vandaag weet ik niet wè.t. Méér succes had de vader van miji neefje, mijn oom. Die man had tekeadheid als een bekwaam rijtuig maker en als een in alle opzichten vooruitstrevend mensch. In den politieken strijd, bij raads- en statenverkiezingen, „sloeg" hij zgn beste klanten, met het gevolg, dat dezen hem ontsloegen als hun rijtuigmaker. Geen nood. Mijn oom keek zijn tgd vooruit en hij was zeker overtuigd, dat het rijtuig in het verkeer binnenkort net zoo zeker zou hebben afgedaan als het libe ralisme in de politiek. Hg wierp zich op de fabrikatie van de eerste auto's. En met succes. Nóg zie ik hem vóór me, trots ge zeten op het „hooge" product van zgn kennis en nijverheid. Onder ont zaglijk Veel lawaai van den wagen reed hij af, drommen menschen stonden aan den anderen kant van de grachtvóór het vehikel uit liep een man met een roode vlag in de hand. Dat was voorschrift, voor waarde voor het toestaan van den proefrit. Deze laatste werd een succes, maar niemand buiten een van de buren en kennissen, de voornoemde heer Steens waagde zich aan het bezit van zoo'n benzinemonster. Toen prakkezeerde mijn oom wat nieuws. Van Delft op Pijnacker liep een omnibus, mijn oom maakte voor dit traject twee auto-omnibus sen. Voor zoover ik me herinner zagei die dingen, toen ze klaar waren, er ODgeveer zoo uit als een autobus van thans 5 a 6 jaar ge leden voor de ramen hingen keurige gordijntjes met balletjes. Hij heeft zeer zeker de eerste autobussen vervaardigd, welke voor den dienst in ons land bestemd waren. Wéér was er ontzaglijke belang stelling bij de opening van den nieuwen dienst. Maar niemand durfde zijn leven wagengeen mensch meldde zich voor het vervoer. Toen was het vertrouwen van den automobielfabrikant op. Ik denk, dat ook zijn geld op was. Althans op een restantje na. De man laadde een aantal enorme kisten met ge reedschappen en trok met zijn zoon, die toen 16 jaar was, naar Amerika. Zakelgk ging het hem daar goed, maar de oude boom wilde niet wortelen in den nieuwen grond. Na enkele jaren keerde hij terug naar zgn vaderland, maar mijn neef heb ik nooit teruggezien. Die heeft aan de andere zgde van den Oceaan den droom van zijn vader ten volle wer kelijkheid doen worden. Ik haal deze herinnering slechts op om te betoogen, dat het niet altijd een gunst is, wanneer 'n mensch zijn tijd vooruit weet te zgn. Vaak is dat juist een materie. Zoo iemand stoot voortdurend met een kop vol „zekerheid" tegen een muur van ongeloof, onbegrip en wantrouwen. Wat we ook kunnen en kennen, allen hebben we te beitien onzen tgd, t.w. het oogenblik, waarop de trage massa reageert op het schep- I iagsvermogen der v rnuftigen en energieken. Dezer dagen werd de dag herdacht, waarop honderd jaar geleden graaf Zeppelin werd geboren, de „uitvinder" De koe verschoot wat en keerde zich haastig met den gewapenden kop naar dit gevaar. Wordt vervolgd. van het bestuurbare" luchtschip" van her stijve type. Te dier gelegenheid zijn 'smans diep-treurige ervaringen in talrijke artikelen geschetst. Hoon, spot, ongeloof zijn z'n deel geweest. Heel zgn familiebezit heeft hij moeten uitputten om den bouw van achter eenvolgens een viertal luchtschepen te bekostigen, totdat hij eindelijk de wereld van de bruikbaarheid van zijn vinding had overtuigd. Zijn vrouw en dochter hadden zich het noodigste in de huishouding moeten ontzeggen. De Duitsche legerleiding had een „vertrouwelijke" circulaire gezonden aan alle officieren, bevattende een waarschuwing om geen geld te leenen aan den ouden graaf voor diens zotte plan. Graaf Zeppelin heeft nog gezege vierd, korte jaren voor zijn dood! Dien hij arm is ingegaan. Om nog eens voor iets anders terug te komen op de verschij ning van de eerste auto's in ons land, de heer Steens voornoemd had voor het rijden met zijn automobiel een „vergunning" noodig, welke hem door den minister van Waterstaat, Handel en Nijverheid werd verleend. Die vergunning was een lijvig stuk papier, dat niet minder dan 10 voor waarden bevatte. De vergunning was alleen geldig voor den rijksweg Den HaagRotterdam. Van de gestelde voorwaarden noemen we: Het rijden geschiedt in bijzijn van den opzichter van den Rijks waterstaat H. J. Weeshuizen te 's-Gravenhage, zoo dikwgls deze zulks verlangt. Daartoe moet hg in het rijtuig worden toegelaten. In verband hiermede worden hem omtrent de plaats en den tijd van vertrek en aankomst alle inlichtingen verstrekt, welke hg verlangt. Bij het rijden werden de door hem gegeven bevelen stipt op gevolgd. Nergens mocht met grooter snel heid dan 20 K.M. per uur worden gereden: in straten was 8 K.M. de maximumsnelheidDit stond aldus geredigeerd: Bg" het afgaan van hellingen, nabij of in bochten, nabij be bouwde kommen, bij 't kruisen of oversteken van wegen, over bruggen of laDgs gebouwen, welke onmiddellijk aan den weg staan, mag met geen grootere snelheid worden gereden dan acht Kilometer in 't uur. Bij mist mag laatstgenoemde snelheid op geen wegvak over schreden worden. Over gens meet naar mate van de omstandig heden de snelheid worden ver minderd telkens als de veiligheid van het verkeer zulks vordert. Bg 't ontmoetea of inhalen van paarden of langs den vreg ge dreven of geleid vee moet de bestuurder van het rijtuig de snel heid verminderen of stoppen, zoo dra hij bemerkt dat de dieren on rustig worden of de geleider of de geleider of de bestuurder der die ren een waarschuwend teeken geeft. Voorts behoort alles te worden vermeden wat het schrikken der dieren tot gevolg zou kunnen hebben. Nog maar 40 jaar bestaat de auto mobiel en de haar toegelaten snel heid is al gegroeid van 8 kilometer tot zooveel als men wil, de 80 K.M. werd een „normaal" gangetje. De wereld verandert snel, maar of ze er beter op wordt De auto's vervullen de wegen thans van jachtende verkeersgeluiden en... ze vullen de ziekenhuizen en kerk hoven met haar slachtoffers. Alle copie hierop betrekking hebben de, moet Donderd. vóór 1 uur in ons bezit zijn. VALK-REVUE. Na een rustperiode van eenige weken, worden morgen weer eenige wedstrijden gespeeld. De Valk I gaat te Vierlingsbeek een liefdadigheidswedstrijd spelen tegen Volharding I, ten bate van de S.A.N.T.O.S. De winnaar van dezen wedstrijd legt tevens voor één jaar beslag op den zilveren bal. Ook dit jaar achten we de Valk weer in staat de bal mee naar Venray te brengen. De wedstrijd begint om 4 uur. De Valk 2 speelt een voorwedstrijd tegen Volharding 2. De Valk 3 neemt morgen deel aan de seriewed.'t.gden te Deurne. Veel succes Vslken! Junioren-voetbal. Van het jeugdfront weinig nieuws. Voor de jeugd-competitie speelt de Valk a contra de Valk b. Voor de A juniores weer een gelegenheid om een stapje korter bij 't kampioen schap te komen. SËRVATIUS-OMROEP Na een flinke rustperiode, waarin men echter duchtig getraind heeft, ontvangt Servatius I Zondag a.s. Tiglia I de stoere club uit Tegelen. Deze club is in Venray geen onbe kende. Ze is dan ook in staat om Servatius flink partij te geven, en zoodanig wordt deze ontmoeting dan ook een aardige krachtmeting en tevens en hiervoor is het vooral te doen, een nuttige oefenpartij. Het spel van Servatius is er in deze zomermaanden flink op vooru'.t gegaan, en het blijkt reeds uit alles, dat de training nu al goede vruch ten afwerpt, dit zal men a.s. Zondag reeds duidelijk kunnen merken. Alle spelers hebben door hun trouwe opkomst op de trainingsavonden met ernst en toewijding geoefend, het geen zeer beloftevol is voor de toe komst. Ik ben er dan ook van overtuigd dan men Zondag a.s. van een enthousiaste en aardige party voet bal zal kunnen genieten. Het terrein van Servatius is vergroot en de accomodatie heeft men verbetert. Beide ploegen komen in hun sterkste opstelling uit. De wedstrgd begint om drie uur. o Servatius III speelt Zondag a.s. in Smakt een vriendschappelgke wed strgd. Ook hier wordt het een nut tige oefenpartij. DE RUITERFEESTEN TE VENRAY. Zondag 17 Juli was de dag der paardensport in Venray, daar de Ruitersclub „Ons Genoegen" haar jaarlijks sportfestijn hield op het terrein aan den Leunschen weg. Na een marsch door de straten van de kom, onder de opwekkende muziek van Venray's Harmonie en begeleid door de kranige Turnclub Sint Christoffel, begon precies oP tijd het festijn met een woord van welkom namens de Ruitersclub tot allen, die door hunne tegenwoordig heid hun belangstelling toonden voor dit jaarlijks terugkeerend feest, op het smaakvol versierd sportterrein. Het programma, dat uit 10 num mers bestond, werd vlot en keurig afgewerkt. Tusschen deze nummers gaf de Turnclub mooie staaltjes te zien van de schoone sport, Venray's Harmonie zette met hare mooie mu ziek een echt feestcachet bij, zoodat voor de talrijke aanwezigen onafge broken te genieten was. Het bestuur verdient dan ook een extra woord van hulde voor een dergelijke organisatie van het feest, terwijl ook de dierenvrienden het zeker zullen appricieeren, dat de feestende Ruitersclub ook haar aan dacht schonk aan de goede behan deling der paarden door het verbod van het gebruik van zweep of stok en via de radio mooie en nuttige wenken gaf. Na menig spannend oogenblik en feilen strgd bleken bij de verschil lende nummers de paarden der hier na genoemde eigenaren de prgzen behaald te hebben: 1. Harddraven voor alle rassen le G. Geurts, Venray 2e Chr. Goumans, Venray 3e M. Wismans, Venray. Harddraven voor luxepaarden le J. van Iersel, Oud Gastel 2e C. de Mol, Boxtel 3e G. Geurts, Venray 4e van Beljour, Vechel. Rennen halfbloedpaarden le P. Custers, Venray 2e Gebr. Smets, Hassum (D) 3e Jac. Janssen, GroeniDgen 4e Wildenberg, Eindhoven. Intern. Sulkydraven le A. Demandt, Beek 2e A. Gommers, Breda 3e J. van Iersel, Oud Gastei 4e J. Mulders, Schaesberg Rennen alle rassen le P. Ngssen, Maastricht 2e C. Verschuren, Ginneken 3e P. Custers, Venray 4e V. Dumoncau, Fleron (B) Schoondraven aangesp, le J. van de Wouw, Geffen 2e G. Beljour, Vechel 3e M. Hendriks, Groeningen 4e Chr. Goumans, Venray Schoondraven luxepaarden le Wildenberg, Eindhoven 2e idem 3e G. Beljour, Vechel 4e J. van de Wouw, Geffen Intern. Sulkydraven le J. Cerfontaine, Welkenraadt D 2e A. Gommers, Breda 3e A. Demandt, Beek 4e J. Mulders, Schaesberg 5e Gebr. Caron, den Hout Rennen lange baan le V. Dumonceau, Fleron 2e P. Ngssen, Maastricht 3e C. Verschuren, Ginneken 4e P. Custers, Venray 5e Gebr. Smets, Hassum Springconcours le Jac. Janssen, Groeningen 2e Wildenberg, Eindhoven 3e Jac. Theeuwen, Lottum 4e Casters, Cuyk. Hoewel de lucht er dreigend uit zag, hield het weer zich prachtig. Slechts een onbeduidend buitje viel neer, doch had geen invloed op de stemming van het publiek. Gaarne roepen wij onze Ruitersclub dan ook een hartelijk weerzien in 1939 toe S.S.S, Overloon. Zondag was D.S.V. uit St. Antho- nis bij Overloon op bezoek. Na een felle strijd toonde D.S.V. zich met 53 de meerdere van S.S.S. Tgdens den wedstrijd was S.S.S. zeker niet de minderde, doch had nogal met pech te kampen. Degeheele achter hoede, invaller-doelman Verhoeven inbegrepen, was er totaal uit. D.S.V. speelde een goede partg. S.S.S.'ers morgen beter aangepakt tegen Excelsior, Broekhuizenvorst. P.D.V. DE ZWALUW. Bovengenoemde vereeniging hield op Zondag 17 Juli een wedvlucht met jonge duiven vanaf Molt, af stand 70 K.M. De duiven werden ge lost om 8.30 met Zuidwesten wind. Aankomst eerste duif 9-16-27, laatste 9-21-46. De prijzen werden behaald als volgt J. Verstegen 1, 3,15,18, 23,31,36,37, 90 E. Vermeulen 2, 10, 11, 19, 20, 40, 69 Joh. Janssen 4, 9 J. Vermeulen 5, 56, 27, 42, 43, 71 L. Coopmans 6, 7, 56 J. Strgbosch 8, 16. 81 P. Kt rsten 12, 44, 65 J. Potten 13, 14, 21, 28, 41, 64, 89 H. Derks 17, 52, 66 G. Philipsen 22, 72 G. Janssen 24, 25, 53, 54, 79 A. Loonen 29, 30 W. Beterams 32, 33, 83 H. Janssen 34, 35, 55, 60, 84, 85 G. Vissers 38 en overduif C, Dgckmans 39 J. Boom 45 J. Kusters 46, 47, 48, 49. 50, 88, 89 J. van Houdt 51, 75, 76 M. Franken 57, 58, 68 M. Poels 59 Gebr. Rutten 61, 62, 63, 73, 74, 91, 92 Li. Maassen 67, 70 93, 94 P. Manders 77, 78 Gebr. Janssen 80 J. Vollebergh 82 Servatius 87. Wedvlucht vanaf Bordeaux. Duiven los Zaterdag 5.40. Aankomst eerste duif Zaterdag 8 57-48, laatste Zondag voorm. 6-33-18. Li. Coopmans 1 J. Kusters 2 en overduif A. Loonen 3 M. Franken 4 P. Kersten 5 W. Beterams 6 J. Vollebergh 7 St. Servaas 8 P. Manders 9 J. Boom 10 PDV DE EENDRACHT Uitslawedvlucht Sittard. Los 8.30. Aankomst le duif 8-57-20. Laatste duif 9 4-20. 1, 4, 7, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 22, 25 en koningspoule J. Lumler 2, 3, 8 J. Dinjens 5e Goumans 6, 9, 27 H. Keijzers 11, 13, 28 Janssen (Ysselsteyn) 16, 20, 21, 23, 24, 26, 29 en over duif G. Aarts. 17 Vergeldt (Ysselsteyn) Ingekomen en vertrokken personen van 1 tot 15 Juli. VERTROKKEN P. L. G. Camps, z.b., naar Horst America E 11 G. A. Caspers, landbouwer, naar Meerlo C 25 M. J. G. Michiels, kleermaker, naar Helden, Dorp 167 P. Ch. M. Spee, dienstbode, naar Blerick, Spoorstraat 27 M. P. Wetterhahn, dienstbode, naar Tegelen H. F. M. Derks, rijksveldwachter, naar Amsterdam, Korte Westerdok- straat 6 J. A. Roogackers, landbouwer, naar Winnekendonk M. J. Onkels, dienst bode, naar Maashess-Overlcoa A 28a G. P. J. Volleberg, dienstbode, naar Eindhoven, Zwembadweg 4 L. J. G. Volleberg, metselaar, naar Dusseldorf M. G. van Es, dienstbode, naar Utrecht, Kromme Nieuwegracht 8 P. H. Janssen, arbeider, naar Duitschland C. N. Ruitenburg, verpleegster, naar Bergen (N.H.) Geest weg 2 J. H. J. Verstralen, kleermaker, naar Mook, Rgksweg 109 H. A. Verberk, landbouwer, naar Haps W. G. H. Linders, z.b., naar Cadier en Keer. op al onze Meubelen. Schoolstraat 1 VENRAY. geven wij tot en met 30 Augustus op al onze voorradige Langstraat, VENRAY PROGRAMMA 24 tot en met 30 Juli Wijzigingen worden per microfoon bekend gemaakt. Zondag KEULEN 8.Populair concert BRUSSEL Vlaamsch 8.20 Gramofoon Gesproken dagblad BRUSSEL Fransch 9.20 Gramofoon KEULEN 10.20 Militair concert BRUSSEL Vlaamsch 11.05 Onthulling gedenkt. K. Albert 1.20 Gesproken dagblad. I.35 Orkest DROITWICH 2.20 Orkest LUXEMBURG 3.05 Gramofoon PARIJS RP 5.20 Orkest DEUTSCHLANDSENDER 7.20 Orkest DROITWICH 9,25 Stafmuziek PARIJS RP 10.20 Concert TOULOUSE 10 55 Verzoekconcert Maandag BRUSSEL Vlaamsch 8.Gymnastiek, Gramofoon Gesproken dagblad LUXEMBURG 9 20 Gevar. concert DROITWICH II.50 Gramofoon KEULEN 12.20 Concert BRUSSEL Vlaamsch 1.20 Gesproken dagblad. DEUTSCHLANDSENDER 2.20 Gevar. concert REGIONAL Programma 3.20 Orkest STUTTGART 4.20 Landesorkest PARIJS *RP 6.20 Gramofoon 7—8 EIGEN UITZENDING Gramofoonplaten DEUTSCHLANDSENDER 8.Blaasconcert KEULEN 9.20 Vliegeniersmuziekkorps BRUSSEL Vlaamsch 10.20 Gespr. dagbl. Tour de France BERLIJN 10.50 Omroeporkest Dinsdag BRUSSEL (Vlaams) 8.Gymnastiek, Gramofoon Gesproken dagblad LUXEMBURG 9.20 Gramofoon DEUTSCHLANDSENDER 12.20 Landesorkest BRUSSEL Vlaamsch 1.20 Gesproken dagblad KEULEN 1.35 Kleinorkest HAMBURG 2.20 Gevarieerd concert LUXEMBURG 3.20 Concert DEUTSCHLANDSENDER 4 20 Orkest KEULEN 6.20 Gramofoon 7.-8. EIGEN UITZENDING Gramofoonplaten. DROITWICH 8.Harmonieorkest KEULEN 8.50 Gevar. concert BRUSSEL Vlaamsch 10.20 Gespr. dagbl. Tour de France HAMBURG 10.50 Populair concert Woensdag BRUSSEL Vlaamsch 8,Gymnastiek, Gramofoon Gesproken dagblad LUXEMBURG 9.20 Gramofoon DROITWICH 12.05 Populair concert BRUSSEL Vlaamsch 1.20 Gesproken dagblad KEULEN 1.35 Populair concert DEUTSCHLANDSENDER 2.20 Gevar. concert DROITWICH 3.20 Swing Trio DEUTSCHLANDSENDER 4.20 Kauffmann ensemble REGIONAL Programma 6.20 BBC Singers 7.00—8.00 EIGEN UITZENDING Gramofoonplaten TOULOUSE 8.Salonmuziek KEULEN 8.30 Orkest BRUSSEL Vlaamsch 10.20 Gespr. dagbl. Tour de France DROITWICH 10.45 Orkest Donderdag BRUSSEL Vlaamsch 8.Gymnastiek Gramofoon Gesproken dagblad LUXEMBURG 9 20 Gramofoon. Plechtige H. Mis BRUSSEL Vlaamsch 12.20 Daverende Donderdagmiddag 1.20 Gespr. dagblad KEULEN 2.20 Orkest DROITWICH 3.20 Orkest DEUTS CHL ANDSENDER 4.20 Orkest BRUSSEL Vlaamsch 6.05 Kinderuurtje. Gramofoon 7.00—8.00 EIGEN UITZENDING Gramofoonplaten DROITWICH 8.Populair concert KEULEN 8 20 Orkest BRUSSEL Vlaamsch 10.20 Gespr. dagbl. Tour de France HAMBURG 10.50 Nachtmuziek Vrijdag BRUSSEL Vlaamsch 8.Gymnastiek. Gramofoon Gesproken dagblad LUXEMBURG 9.20 Gramofoon HAMBURG 12.20 Bremer Stadmuzikanten BRUSSEL Vlaamsch 1.20 Gespr. dagblad. KEULEN I.35 Gramofoon HAMBURG 2.20 Gevar. concert LUXEMBURG 3.45 Gramofoon DEUTSCHLANDSENDER 4.20 Orkest BRUSSEL Vlaamsch 6.05 Concert 7.00—8.00 EIGEN UITZENDING Gramofoonplaten DEUTSCHLANDSENDER 8.Bonte avond BRUSSEL FraDSCh 9.50 Dansmuziek BRUSSEL Vlaamsch 10.20 Gespr. dagbl. Tour de France LEIPZIG II.20 Dansmuziek Zaterdag BRUSSEL Vlaamsch 8.Gymnastiek; Gramofoon Gesproken dagblad LUXEMBURG 9.20 Gramofoon. DROITWICH 11.20 Orgelspel DEUTSCHLANDSENDER 12.20 Dansorkest BRUSSEL Vlaamsch 1.20 Gesproken dagblad LUXEMBURG 2.20 Gevar. concert BRUSSEL Vlaamsch 3.20 Populair concert DROITWICH 4.20 Harmonie orkest LUXEMBURG 5.Gramofoon KEULEN 6.20 Orkest 7.00—8.00 EIGEN UITZENDING Gramofoonplaten TOULOUSE 8.Gevar. concert KEULEN 9.15 Orkest BRUSSEL Vlaamsch 10.20 Gesproken dagblad. Tour de France MUNCHEN 10.50 Dansmuz ek van de alom bekende, zeer lommerrijke Speeltuin Prachtige wandelpaden Prima consumptie Fijne zitjes Nette bediening. Allerhande Vermakelijkheden. Gedurende de vacantie eiken dag geopend. Beleefd aanbevelend, o Mooie snitten Damesschoenen voor de helft van den prijs. LANGSTRAAT.

Peel en Maas | 1938 | | pagina 10