GRANEN EN MEEL TOEDERARTIEELEN KUNSTMESTSTOFFEN. Inmaakpotten Goenen-Houtackers moestonnen, spek kuipen giertonnen WiDKeimolen van den Beuken Fo Onttrekking weggedeelten aan den openbaren dienst. Gemengd Nieuws. J. Magazijnen Schoolstraat en te Oostrum. Alle Vei Olie alle Gra aa Bezg n n w n n nog op losse schroeven slaat. Wanneer wij alle verschijnselen in het econo mische leven in de geheele wereld willen samenvatten in één algemeen verschijnsel, dan zou men dials volgt kunnen omschrijven: De volken pogen, elk op hun wijze en met eigen middelen hun industrieele apparaat weer opgang te brengen om het zoo spoedig mogelijk op «volle kracht" te kunnen laten loopen. Veel meer dan reparatie-werk is in de meeste landen nog niet ver' richt en er is nog zoo goed als niets van te zeggen hoe, wanneer alles weer geregeld gaat, op de wereldmarkt de verhoudingen tusschen de landen zullen zijn. Zeker is evenwel, dat de landen, die lang geknoeid en gepeuterd hebben het loodje leggen! Wat doen wij nu in on3 land? Wij 'zijn «aan het herstellen". Aan dien herstel-arbeid betaalt heel het volk mee, in den vorm van loonsverlaging, beidstijdverlenging enz. Wij zullen alles zoo eenvoudig mogelijk stellen, in de hoop dan begrepen te worden.i) Stel nu, dat wij ten koste van zware offers ons productie-apparaat hersteld hebben, d.w.z. dat alle bedrijven weer met winst kunnen werken. Dan zijn wij er nog lang niet! Want: wij zijn allen armer geworden, hebben minder te verteren, dan wij de laatste jaren gewend waren. Om nu de verarming ongedaan te maken en de mogelijkheid te scheppen, dat wij in welvaart toenemen, is noodig dat uit de opbrengst van onzen arbeid een deel niet verbruikt maar besteed wordt voor de vervaardiging van pro ductiemiddelen. Hierop komt het aan Onze productiemiddelen moeten niet alleen hersteld en aangewend, zij moeten ook uitgebreid en verbeterd worden. Welnu, hiervan is in ons land nog geen sprake. Er wordt in het bedrijfs leven nog lang niet zooveel winst ge maakt als noodig is om onzen onder nemers de kapitalen te verschaffen, die zij noodig hebben om.... hun plicht te doen, d. i. te zorgen voor een voort durend toenemende productie. Maar wij zijn op den goeden weg, er komen weer winsten, die bestemd kunnen worden voor de aanschaffing van productie middelen. Daarom zullen, aangenomen, dat de opleving in hel bedrijfsleven aanhoudt, gedurende de eerstvolgende jaren, zware eischen aan ons worden gesteld, wat betreft besparing op goederenverbruik. n.» ;0 geen «kapitalistische logica Dit maar zuivere economische logica, die men ook in Rusland eerbiedigt. Ook daar moeten de productiekosten tot een uiterst minimum neergedrukt worden om den voortgang van de volksver arming te stuiten. Wat wil nu evenwel de moderne organisatie van de metaalbewerkers? Zij wil, dat, gezien de verbetering van den toestand in enkele groote bedrijven, dat de minister van arbeid zijn over- werkvergunning intrekt en de 48 urige werkweek herstelt. Zwicht de minister voor dezen eisch van de socialistische vakvereeniging, dan zou het onmiddel lijk gevolg zijnwelvaartsvermindering in de metaalindustrie. Onze economische opbloei zou weer belemmerd worden en in den concurrentiestrijd met het buitenland zouden wij een wapen min der te hanteeren hebben. Het spreekt van zelf, dat niemand «verslechteringen" in zijn levensom standigheden gewillig aanvaardt. Zoo veel gemeenschapsmensch zijn wij nog niet en worden wij waarschijnlijk ook nooit. Maar zij, die verantwoordelijk zijn voor den gang van zaken in het economische leven, moeten verder zien dan den dag van morgen. Wij zien hoe Duilschland zich inspant, hoe Amerika en Japan zich economisch versterken wij kunnen er zeker van zijn, dat het Fransche volk zijn honderden millioenen oorlogsschuld aan Amerika niet aflost met leuteren in koffiehuis-vergaderingen en het uitdenken van bijna-volmaakte maatschappelijke inrichtingen. Men zal aan het werk moeten, of.... arm blijven. Dit is de harde werkelijkheid, die wij desnoods morrend, hebben te aanvaar den. En laten wij in ons, in economisch opzicht zoo kwetsbare, Nederland toch blij zijn dat er weer eenige opleving vastgesteld kan worden. Het is het be gin van.... goedkoopere levensmiddelen voor heel de gemeenschap. 1) Het vraagstuk is zeer moeilijk, hetgeen men niet zou zeggen wanneer men leest, hoe in vergaderingen een simpele motie breede scharen binnen eenige minuten overtuigd kunnen wor den, van de ware oorzaken van de crisis en de beste middelen ter genezingj Economische lekkage. Blijkens de juist verschenen statistiek van het Engelsche ministerie van arbeid gingen in Engeland, gedurende Augus- j.l. 2.900,000 arbeidsdagen verloren ten gevolge van arbeidsconflicten, Voor Juli bedroeg dit cijfer ongeveer 1.900.000. Ten gevolge van deze conflicten moes- ten 220.000 arbeiders uit bedrijven, die niet bij de stakingen betrokken waren, ontslagen worden wegens gebrek aan werk. Loonbeweging in Engeland. Gedurende Augustus gingen in Enge land, de Ioonen van 363.000 arbeiders met een totaal bedrag van f700.000 per week achteruit. De belangrijkste loons verlaging had plaats in de ijzergiete rijen. De gages der zeelieden werden verminderd met gemiddeld f 12 per maand. Gedurende de periode Januari tot en met Augustus werd totaal f 1.900.000 op de wekelijksche loon- onkosten van 900.000 arbeiders bezui nigd. natuurkleed, waarin Brazilië getooid is, verliest men deze emoties bij het zien van zijn godsdienstig verval. Geleerde en vrome priesters, bekwaam in deze materie te oordeelen, aarzelen niet dit verval zoo ernstig te noemen, dat bij het uitblijven van het «lux mundi"(de priesters), het volk van Brazilië terug keert naar de «duisternissen en de schaduw des doods." De geestelijke ver zorging was jarenlang onvoldoende wegens gemis aan de noodige krachten Zoodanig is de godsdienstige gesteld heid van het land, hetwelk vele Hol- landsche missionarissen als hun ar beidsveld kozen, om dit terrein te behouden, voorjaren reeds voor Christus gewonnen. Veler belangstelling richt zich naar deze tropische gewesten. Wekt eensdeels de geestelijke armoe van dilvolk mede lijden, ten andere trekt familie- en vriendschapsbetrekking de aandacht naar dit oord. Rio de Janeiro is een schitterende stad, hoofdstad van het groote Bra ziliaansche rijk, tot welker verfraaiing de Staat geen kosten heeft ontzien en die dan ook niet slechts door haar prachtige natuurlijke ligging, maar ook door haar aanleg een der schoonste, zoo niet de schoonste, stad der wereld mag heeten. Jammer, dat die bloei van hetecono misch leven niet gepaard ging meteen opbloei van den katholieken godsdienst. Rio de Janeiro is de zetel van een Kardinaal Aartsbisschop, doch tot zijne diepe droefheid was deze enkele jaren geleden verplicht het seminarie op te heffen, omdat dit diocees van ruim een millioen katholiek gedoopten geen vol doende roepingen tot het priesterschap telde om het in stand te houden. De enkele leerlingen worden opgenomen in het seminarie van het diocees Sao Paulo Het is de grootste ramp, welke de Kerk in een land kan treffen, en, zoo niet spoedig in dit gebrek wordt voor zien, is het 't begin van een algeheel verval van den godsdienst in dat land. «Laat 20 jaar een parochie zonder priester," zeide de pastoor van Ars, en men zal er de redelooze wezens aan bidden." Gelukkig zijn van alle Orden en Congregaties en uit verschillende landen van Europa, niet het minst uit Neder land, priesters naar Brazilië gegaan. Hun werkzaamheid wordt met schitte renden uitslag bekroond, zoodat een der Bisschopen van Brazilië meende te mogen verklaren, dat wel geen Missie rijker vruchten oplevert. Uit Brazilië. Enthousiast door het schitterend Door een auto aangereden. De heer L., houlkoopman te Reuver liet zich, zittende op zijn rijwiel, Zater dagmiddag door een vrachtauto la den rijksweg VenloRoermond voort trekken. Ter hoogte van Reuver liet hij den vrachtauto los om vrij verder te rijden. Juist toen hij achter den vrachtauto vandaan kwam passeerde een luxe-auto die hem aanreed en om ver wierp met het gevolg dat de man kort nadien overleed. Een nieuwe aardappel. In het Zeeuwsch Landbouwblad schrijft de heer Const. Stevens, Rijks- landbouwconsulent voor Zeeland, over een nieuw soort aardappelen genaamd «Bevelanders" en komt tol de volgende conclusies betreffende deze aardappels hoog productievermogenimmuun tegen wratziekte, resistent tegen de gewone aardappelziekte, behoeft niet te worden besproeid, is zeer sterk tegen degene- ratie-ziekten (bladrol en mozaïek), ieder jaar behoeft geen nieuw pooigoed te worden aangekocht, groeit gemakkelijk is-goed te bewaren en goed van smaak. Onbewaakte overweg. Doodelyk ongeluk naby Roosendaal, Zaterdagmiddag te 3 uur heeft te Zegge, nabij Roosendaal, een ernstige aanrijding plaats gehad tusschen een vrachtauto en den trein, waarbij de 15 jarige voermansknecht de B. Roosendaal om het leven kwam. Kort nabij Zegge is de bewaking van den overweg, ondanks het drukke ver keer op dat punt, opgeheven. C. Tak, die met een vrachtauto een geregelde verbinding tusschen Roosen daal en Oudenbosch onderhoudt, reed te ongeveer 3 uur uit de richting Roosendaal over den overweg, juist toen daar de trein, die op dat tijdstip passeert voorbijreed. Het achterste ge deelte van de vrachtauto werd door de machine gegrepen en vernield. De 15 jarige voermansknecht de B., uit Roosen daal die achter op de z.g. «klep" van den wagen gezeten was, werd met een gedeelte der carrosserie gegrepen en een 40 M. verder met een smak op het spoorpad neergeworpen. De ongelukkige bekwam 'n beenbreuk en was bijna op slag dood. De auto, waarvan de carosse- rie geheel vernield was, werd een 25 M. ver weggeslingerd. Wonder boven wonder kwam de voerman Tak er zon der eenig letsel af. De laatste spoedde zich onmiddellijk naar de plaats des onheils doch zonk daar. tengevolge van den schrik bewusteloos ineen. In den trein die onmiddellijk stopte, bevond zich toevallig een R.K. Geeste lijke, die 't ongelukkig slachtoffer de H. Absolutie gaf. Het lijk van de jeugdige de B werd denzelfden avond naar het Sb Elisabeth- gasthuis te Oudenbosch vervoerd. Op den auto werd door de politie beslag gelegd. De oorzaak van de aanrijding schijnt te zijn het belemmerde uitzicht op de spoorbaan. Voerman T. verklaarde voorts dat hij door hel felle zonlicht werd verblind en den trein daardoor niet bemerkte. De trein reed, hoewel het hier door het gestadige en vaak drukke verkeer een uiterst gevaarlijke overweg geldt, met onverminderde snelheid en gaf evenmin signalen. T. verklaarde dal de materieele schade aan den auto en ver voerde artikelen ongeveer f3000 be draagt. Doodelyk ongeluk. Maandagmorgen sprong te Kampen een 13 jarige scholier van een rijdenden melkwagen. Hij kwam met zijn hoofd op de straatsteenen terecht, waardoor hij zijn hals brak. De dood trad onmid- lijk in Door een paard getrapt. Te Odoorn kreeg de landbouwer L- Hoving zulk een trap van een zijner paarden, dat een hersenschudding er het gevolg van was. Vreeselyk ongeluk. Twee kinderen gedood Tijdens de motorwedstrijden te Sap penneer is de rijder Rhangs uit de baan geslipt, waardoor hij in een der boschjes terecht kwam. Óndanks het verbod, hadden een aantal jongens de wedstrijden van uit dit boschje gade geslagen De motor kwam tusschen de knapen terecht. |De 13-jarige G B. en de 13 jarige G. E. werden gedood. Een 5-tal andere knapen werden licht ge wond. De schuld ligt geheel bij de jongens. De wedstrijden werden onmid dellijk afgelascht. Sluiting Dranklokalen ter gelegenheid van liet bezoek van H.M. de Koningin De Burgemeester van Venray brengt ter algemeene kennis, dat door hem ingevolge het bepaalde bij artikel 41 der Algemoene Politieverordening het sluitingsuur voor de verlof- en vergun ningslokaliteiten in de gemeente Ven ray op Donderdag 22 October a.s., ter gelegenheid van het bezoek van Hare Majesteit de Koningin wordt verlengd tot twaalf uur middernacht. Op dezen dag is het den vergunning en verlofhouders mede geoorloofd mu ziek te doen maken in hunne inrich tingen vanaf half drie namiddag tot sluitingsuur. Het houden van dansmuziek en het gelegenheid geven tot dansen is even wel verboden. Voor het maken van muziek op dien dag zal geen belasting worden geheven Venray 9 October 1925 De Burgemeester van Venray, O. VAN DE LOO. ONTVANGEN eene groote partij aan lage prijzen Aanbevelend, 12 T vZer roordeelig te koop in alle grootten. 400, 500, 600 Liter Aaabevelend, 19 Jac. v. d. Tillaart jfuiperii Hofstraat leveren aan laagste markt prijzen alle aan schei beve Pit Bouwkundii KRUISSTRl Overal aan PRIJSVERH Burgemeester en Wethouders van Venray brengen ter openbare kennis, dat zij voornemens zijn aan den openbaren te onttrekken de gedeelten van openbare wegen als in onderstaanden staat omschreven. Degenen, die tegen de onttrekking van dte weggedeelten aan den openbaren dienst bezwaren hebben, worden uil digd, binnen 14 dagen na datum dezer bekendmaking hunne bezwaarschriften hiertegen in te dienen, fot mondelinge ting waarvan zitting commodo en incommodo zal worden gehouden ten Raadhuize op Vrijdag 30 October a.s- voorra. Volg soort van Plaatselijke Grootte no. eigendom benaming H. A. cA. 1 openbare weg Op 't Nieuw 1 42 2 idem 2 03 3 Laodweerd 1 68 4 Zandbleek 8 65 5 9 6 7 60 6a Venrayscb veld 37 7 1 26 8 6 45 9 Heuvel 15 11 12 Venrayscb veld 1 89 Brienshoek 1 56 13 Scheide 3 14 Leunsche Pas 6 90 15 De Heide 10 59 17 Lieseven 5 13 18 Scheide 12 69 19 11 1 20 Steegh 46* 21 Veltum 1 22 i 44 23 M 4 56 24 3 42 25 26 n 1 57 30 27 Witte Vennen 4 68 28 2 73 30 Brukske 1 92 31 4 27 32 3 85 33 2 90 37 Zandoleek 3 78 39 Oostrum Heide 20 50 40 n Blackt 40 36 41 Kl. Oirlosch veld 4 11 43 Geunenhoek 26 09 44 10 35 45 3 52 46 Oirlosche Heide 8 57 40a 6 51 47 Breebeide 26 20 49 50 Nacbiigaal 7 50 14 40 52 Ca9tenray Pas 3 43 53 54 Vennepas 41 70 20 62 55 Daland 2 96 56 3 34 57 3 45 58 n 3 3 61 52 60 61 Castenray Pas 2 3 25 12 62 p 2 32 63 4 80 64 4 70 65 4 62 66 4 71 67 4 92 68 5 16 69 5 20 70 5 39 71 6 24 44 72 6 73 7 if 3 12 74 M 2 87 75 a 3 79 76 1 77 77 Castenray 3 55 78 9 74 79 n 5 31 82 Veulen 2 54 83 Hoog Riebroek 97 28 84 14 22 85 Te Wust 4 60 86 86a JI 6 96 a 20 63 86b 2 83 87 4 69 88 Overbroek 3 89 a 6 86 86 90 Schoor 9 91 Hoef 1 49 92 a 27 95a a VenrayschBroek 9 98 96 a Giezevennekens 4 56 97 Merselo 75 98 n 1 40 m a Haag 76 100 1 101 Vlakwater 1 jjO 102 Haag 2 45 103 a Op de Ries 9 12 104 11 90 105 a 1 75 106 a 1 25 107 1 98 114 Steegsche Broek 38 70 Kadastrale omschrijving Gedeelte van Sectie C 5695. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa Gedeelte van Seciie C 5695 Voorkomende op s*a-»i v. wegen en voetpa Gedeelte van Sectie C 5695 Voorkomende op staat v. wegen en voetpai Gedeelte van Sectie C 5695. Voorkomende op »taat v. wegen en voetpa: Gedeelte van Sectie C 5o95. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa: Gedeelte van Sectie C 5695. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa: Gedeelte van Sectie C 5696. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa Gedeelte van Sectie C 5695 Voorkomende op staat v. wegen en voetpa Gedeelte van Sectie C 5695. Voorkomende op staat v. wegen en voetpadei Gedeelte van Sectie C 5695. Voorkomende op staat v wegen en voetpa Gedeelte van Sectie C 5695. Komt niet voor op staat van wegen en voetpa Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpad Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa; Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpai Gedeelte van Sectie D 5373 Voorkomende op staat v. wegen en voetpad: Gedeelte van Sectie D5373 Voorkomende op staat v. wegen en voetpaden als Gedeelte van Sectie D 5373 Voorkomende op staat v. wegen en voetpadei Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa: Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa: Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa: Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkomende op staat v. \yegen en yoetpa: Gedeelte van Sectie D 5373. Voorkokende op staat y. wegen en voetpa Gedeelte van Sectie D 5373 Voorkomende op staa'- v, wegen en voetpa Gedeelte van Sectie E 2792. Voorkomende op staat van wegen en voeip, a Gedeelte van Sectie E 2792. Voorkomende op staat v. wegen en voetp. ali Gedeelte van Sectie E 2792. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa Sectie E 2792. Voorkomende op staat v. wegen en voetpa Sectie E 2792 Voorkomende op staat v. wegen en voetp» Sectie E 2792 Voorkomende op staat v. wegen en voetpe Sectie E 2792 Voorkomende op staat v. wegen en voetpa: Sectie E 2792. Komt niet voor op staat van wegen en vor Sectie E 2792. Voorkomende op staat v. wegen en voetpad Sectie F 2322 Voorkomende op staat v. wegen en voetpad Sectie F 2322. Heeft geen nummer op staat van wegen et Sectie F 2322. Heeft geen nummer op staat van wegen en Sectie F 2322. Heeft geen nummer op staat van wegen er Sectie F 2322. Komt niet voor op staat van wegen en voe Sectie F 2322 Komt niet voor op staat van wegen en voel Sectie H 1755. Komt niet voor op slaat van wegen en vo: Sectie H 1755. Komt niet vcor op staat van wegen en voe Sectie H 1755. Komt niet voor op staat van wegen en voi Sectie H 1755. Komt niet voor op staat van wegen en vo: Sectie H 1755. Komt niet voor op 9taat van wegen en voe Sectie H 1755. Komt niet voor op staat vau wegen en voe Sectie H 17~>5. Komt niet voor op'staat van wegen en voe Sectie H 1755 Komt niet voor op staat van wegen en voel Sectie H 1755. Komt niet voor op staat van wegen en voe Sectie B 3190. Komt niet voor op staat vqp wegen en voel] Sectie B 3190. Komt niet vóof op staat van wegen en voe: Sectie B 3190. Komt iiiet voor op staat van wegen en voel Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wegen en voel Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wegen en vo( Sectie G 1978 Komt niet voor op staat van wegen en voet Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wegen en voe Sectie G 1978 Komt niet voor op staat van wegen en voel Sectie G 1978 Komt niet voor op staat van wegen en vo« Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wegen en yoe Sectie G 1978 Komt niet voor op staat van wegeq eq vq«i Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wégen pn voe Sectie G 1978. Komt niet' voor 0$ «tqat vaq wegen ep voei Sectie G 1978, Komt niet voor op staat van wegen en voe Sectje G 1^,7Koipt njet voor op staat van wegen en voe Sectie G 1978- Komt niet voor op staat van wegen en voe Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wegen en voe Sectie Q 1978 Komt niet voor op staat van wegen en voel; Secte G 1978 Komt niet voor op staat van wegen en voetj Gedeelte van Sectie G 1978. Voorkomende op staat van wegen en voetpadei Gedeelte van Sectie G 1978. Voorkomende op staat van wegen en voetpadi Gedeelte van Sectie G 1978. Voorkomende op staat van wegen en voetpade Gedeelte van Sectie G 1978. Voorkomende op staat van wegen en voetpade Ged. v Sectie G 1978. Komt ged. niet voor op sta*t v wegen en voetp. ged. alt Gedeelte van Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wegen en voetpat Ged. v Sectie G 1978. Komt voorop staat van wegen en voetp. als zijtak van Nl Ged. v Sectie G 1978- Komt voor op staat van wegen en voetp. als zijtak van N Gedeelte van Sectie G 1978. Komt niet voor op staat vaa wegen en voetpadi Gedeelte van Sectie G 1978. Komt niet voor op staat van wegen en voetpad Gedeelte van Sectie G 1978 Voorkomende op staat van wegen en voetpade Gedeelte van Sectie G 1978. Voorkomende op staat van wegen en voetpade Gedeelte van Sectie G 1978 Voorkomende op staat van wegen en voetpade Gedeelte van Sectie G 1978 Voorkomende op staat van wegen en voetpade Gedeelte van Sectie G 1978. Voorkomende op staat van wegen en voetpade Gedeelte van Sectie G 1978 Voorkomende op staat van wegen en voetpade Gedeelte van Sec'ie A 1666. Voorkomende op staat van wegen en yo.etpade Gedeelte van Sec ie A 1666 Komt niet voo" op staat van wegeq ea voetpadi Gedeelte van Sectie B 3190. Voorkomende op staat vaq wegen en voetpade Gedeelte vaD Sectie B 3190. Voorkomende qp staat vaq wegen en voetpadei Gedeelte van Sectie B 3190. Kqmt njpt vQOf op 9taat van wegen en voetpad: Gedeelte van Sectie R Gfl90. Komt niet voor op staat van wegen en voetpad: Gedeelte vaa Sectie B 3190. Voorkomende op staat van wegen en voetpadeuo Gedeelte van Sectie B 3190. Voorkomende op staat van wegen en voetpad* Gedeelte van Sectie B 3190. Voorkomends op staat van wegen en voetpad* Gedeelte van Sectie B 3190. Voorkomende op staat van wegen en voetpad* Gedeelte van Sectie B 3190. Voorkomende op staat van wegen en voetpad* Gedeelte van Sectie B 3190. Voorkomende op staat van wegen en vqetpad* Gedeelte van Sec'ie B 3190 Voorkomende op staat van wegen eq vaetpadfl Gedeelte van Sectie H 1755. Komt niet voor op staa.t yaq wegen en voetpad" Venray, 13 October 1925 Burgemeester en Wethouders voorn. O. VAN DE LOO De Secretaris, VAN HAAREN. Gedeelte Gèdeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte Gedeelte van Gedeelte van Gedeelte van Gedeelte van Gedeelte van Gedeelte van Gedeelte van Gedeelte van van van van van van van van van van van van van van van van van van van van van van van van van van yan van van van van van van

Peel en Maas | 1925 | | pagina 2