binnengaon wier 'n gedicht vurgelaeze dur 'n zuster of nicht van bruud en brudegom en krege die 'n gieske jenever angebooie. Dan was d'r koffietoffel. As iederiéën zich dor an te goéd haai gedaon, ging men de kafee's af um te danse óp de muziek van 'n trekmoèënike. Iedere jónge kei betalde zien eige vertaering en allemól bijjén mósse ze zó veul uutlegge, dat de vertaeringen van de megjes en van het bruudspaar en de spulman ók betald kósse werre. Dat wier dur de twiéë getuge geregeld. Het loeën van de spulman mos ok dur de jóng kels wei re uutgeled. En brulleft was altied óp ennen Dinsdag en duurde maestal twiéë daag. Den örsten dag kwaam 't joonkvolk, óngetrowde naeven en nichte, kiender van de dónste naobere, de schieters, vriende van den brudegom en vriendinne van de bruud. Den twedden dag hadde oéëmes en tantes, meens en vrow van de naobere. Op platse was het ok andersum. Um 'n uur of twiéë, driej wier d'r gegaete. Zó'n fiëëstmaol bestoond uut soep, erpel mit vleis, gesnijje boéëne uut enne Keulse pot - ander gruunte waore d'r vroeger mit Pósse nie mit gekókte schenk en rieste pap mit gekókte, gedrögde proeme. Nó 1925, toew men het ienmaken ien sterilisièrglaas kende, hén ze nog van alles miér. Zónne fiéëstmóltied wier altied alle iér angedaon. Nó het aete bleef men nog efkes en dan ging het wer nó de kafee's um te danse tot 'n uur of tién. Dan ging het wer óp huus an, want dan stoond de koffietoffel wer klaor en d'r nao wier d'r gedanst, gezónge en vurgedrage, mei wel tot d'n andere maerge, want duk waore de bruurs van den brudegom zien vriende d'r óp uut um 'm den ganse naacht óp te halde. Het bruudspaar van ziene kant prebierde d'r dan stiekem tussen uut te gaon. Dan hén ze mit iéën of ander femilielid wel afgesproke wó ze kósse slaope. Ok wier wei es de slaopkamer van het bruudspaar hiéëiemól underste- baove gehald of het bed schaerp gezatte. As men d'r ien ging ligge, viel men d'r durhin. Op sómmege platse bróchte de naobere óp de maerge van den trowdag ok en tötje3 roeëme nó het huus wó de brulleft gehalde wier. Kós d'r um iéën of andere rijje gen brulleft gehalde werre - bijvurbeeld 'n sterfgeval ien de femilie - dan was het 'n óngeschreve wet, dat den brudegom an elk van de schiéters enne guide gaaf. Dorran wier streng de hand gehalde. Want as ge prebierde um öw dorran te ónttrekke, kóstte óp enne maerge wel es en ganse héffei pezerikke an de durkleenk viende En die kans liép men liever nie. Oelders Teng Bots évvenr advent bow: oogst lótjc. kan not je

Oirlo's dorpsblad 't Krèntje | 1979 | | pagina 12