Procedure leefbaarheidfonds
Criteria ten behoeve van het leefbaarheidbudqet in Oostrum
Stichting Dorpsraad Oostrum
Hoefslag 3, 5807 BT OOSTRUM
Tel. (0478) 510713, e-mail: mcfleuren@home.nt
Internet: www.dorpenvenrav.nl
1In de dorpsraadvergadering bepaalt de dorpsraad of er voor het daarop volgende
jaar budget vanuit het leefbaarheidfonds beschikbaar wordt gesteld of dat het
opgespaard wordt voor een groter idee.
2. Als budget vanuit het leefbaarheidfonds beschikbaar wordt gesteld, dan wordt dit
via het Oostrums weekblad en de website www.dorpenvenray.nl, bekend gemaakt.
3. Aanvraagformulieren zijn verkrijgbaar bij het secretariaat van de dorpsraad of te
downloaden via de website.
4. het aanvraagformulier kan bij het secretariaat van de dorpsraad ingeleverd worden.
5. De dorpsraad kan na indienen van de aanvraag nog om een toelichting vragen.
6. Elk dorpsraadlid beoordeelt afzonderlijk de initiatieven a.d.h.v. de opgestelde
criteria met bijbehorende weegfactoren.
7. Aansluitend volgt een interne vergadering. In dit overleg worden alle scores van de
dorpsraadleden per idee opgeteld. Hieruit volgt een volgorde van de ideeën.
Daarna wordt bepaald hoeveel ideeën worden toegekend. Het is dus niet
vanzelfsprekend dat alle ideeën gehonoreerd worden. Pas als duidelijk is hoeveel
ideeën worden toegekend wordt de bijdrage per idee bepaald.
8. Van elk aangedragen idee zal het resultaat aan de indiener nader worden
toegelicht.
9. De dorpsraad zal daarna in de dorpsraadvergadering en het Oostrums weekblad,
met een korte toelichting, bekend maken welke ideeën/bijdragen zijn toegekend.
10. De verrekening vindt plaats na uitvoering met overlegging van facturen.
Uitzonderingen in overleg met het dagelijks bestuur.
Het beoogde doel;
- moet in Oostrum zijn en moet de leefbaarheid bevorderen.
- moet voor een belangrijk deel voor de Oostrumse bevolking beschikbaar zijn.
- Mag geen commercieel belang dienen(geen winstoogmerk).
- Moet financieel onderbouwd zijn.
- Moet binnen 1 jaar uitgevoerd/aangeschaft zijn, anders vervalt de toezegging.