c. Reserveren kan men maar een wedstrijd per keer. Eerst nadat een
wedstrijd gespeeld is mag men de volgende wedstrijd reserveren.
4. Spelen:
a. De wedstrijden dienen per half uur te worden begonnen (dus niet om
10.15 uur).
b. Er wordt een vol uur gespeeld, met overleg eventueel 5 minuten in
spelen.
c. De games worden doorgeteld.
d. De uitslag moet genoteerd worden achter de namen op het reser
veringsblad.
e. Men zorgt zelf voor de benodigde ballen.
5. Verwerking van de uitslagen:
a. Wint de uitdager (de laatst geplaatste) dan neemt hij de plaats in op
de ranglijst van de uitgedaagde.
b. De uitgedaagde zakt dan een plaats en daardoor ook de tussen-
geplaatste spelers.
c. Bij verlies van de uitdager behouden beide spelers hun plaats.
d. Een keer per week worden de uitslagen verwerkt op het piramide
bord.
6. Hoe te handelen bij ziekte of blessures:
a. Indien iemand door ziekte of blessure tenminste 2 weken niet kan
spelen dient dit gemeld te worden bij de toernooicommissie. Het
naamkaartje wordt dan omgedraaid.
b. Zodra je weer kunt spelen dient dit gemeld te worden, zodat het
naamkaartje weer kan worden omgedraaid.
c. Bij langdurige verhindering beslist de toernooicommissie over de te
nemen maatregelen.
Voorbeeld hoe je iemand kan uitdagen:
1
2 3
4 5-6
7 8 9' 10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35 36
De nummers 1 t/m 36 zijn door loting ingedeeld.
Voorbeeld 1:
Nr. 24 (Jan) staat in rij zes en mag dan een van de nummers 23, 22 en 21
uitdagen, hij daagt nu nummer 21 (Piet) uit en wint daarvan, nu gaat Jan
naar nummer 21 en Piet van 21 naar 22. Alle tussenliggende nummers
zakken vervolgens een plaats, dus 22 wordt 23 enz.
18