c. Reserveren kan men maar een wedstrijd per keer. Eerst nadat een wedstrijd gespeeld is mag men de volgende wedstrijd reserveren. 4. Spelen: a. De wedstrijden dienen per half uur te worden begonnen (dus niet om 10.15 uur). b. Er wordt een vol uur gespeeld, met overleg eventueel 5 minuten in spelen. c. De games worden doorgeteld. d. De uitslag moet genoteerd worden achter de namen op het reser veringsblad. e. Men zorgt zelf voor de benodigde ballen. 5. Verwerking van de uitslagen: a. Wint de uitdager (de laatst geplaatste) dan neemt hij de plaats in op de ranglijst van de uitgedaagde. b. De uitgedaagde zakt dan een plaats en daardoor ook de tussen- geplaatste spelers. c. Bij verlies van de uitdager behouden beide spelers hun plaats. d. Een keer per week worden de uitslagen verwerkt op het piramide bord. 6. Hoe te handelen bij ziekte of blessures: a. Indien iemand door ziekte of blessure tenminste 2 weken niet kan spelen dient dit gemeld te worden bij de toernooicommissie. Het naamkaartje wordt dan omgedraaid. b. Zodra je weer kunt spelen dient dit gemeld te worden, zodat het naamkaartje weer kan worden omgedraaid. c. Bij langdurige verhindering beslist de toernooicommissie over de te nemen maatregelen. Voorbeeld hoe je iemand kan uitdagen: 1 2 3 4 5-6 7 8 9' 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 De nummers 1 t/m 36 zijn door loting ingedeeld. Voorbeeld 1: Nr. 24 (Jan) staat in rij zes en mag dan een van de nummers 23, 22 en 21 uitdagen, hij daagt nu nummer 21 (Piet) uit en wint daarvan, nu gaat Jan naar nummer 21 en Piet van 21 naar 22. Alle tussenliggende nummers zakken vervolgens een plaats, dus 22 wordt 23 enz. 18

Oostrum's Weekblad | 1997 | | pagina 18