Rabobank kantoor Oostrum Be veiligingsmaa tregel en Als er iets is wat de laatste jaren in toenemende mate de nodige aandacht verdient; dan is het wel "de Beveiliging". Dit geldt zowel voor ieder persoon lijk als zakelijk. Helaas kan niet iedereen het gewenste respect opbrengen voor andermans eigendommen. Regelmatig moeten wij allen dit op velerlei terrein vaststellen. Begrijpelijk dat met name ten aanzien van het bankwezen bijzondere eisen worden gesteld. Vele maatregelen hebben de banken genomen om de veiligheid van zowel cliënten als medewerkers zo goed mogelijk te garande ren. Inmiddels is men vrijwel overal overgestapt van de afgesloten kogelwerende balie naar een betalingssysteem met tijdvertraging. Na een korte gewenningsperiode ervaart het overgrote deel van onze cliën ten de open "zit- stabalie" als een hele verbetering. Het persoonlijke kontakt tussen cliënt en bank is hierdoor vergemakkelijkt. Om echter aan "bedreiging door derden" zoveel mogelijk het hoofd te bieden, besluiten steeds meer banken tot een gecontroleerde toegang tot het kan toor. Het ligt in onze bedoeling om op korte termijn ons kantoor op deze manier te beveiligen. De tussendeur in het toegangsportaal zullen wij voor zien van een sluiting, welke vanuit het werkkantoor door de bank- medewerkers automatisch geopend kan worden. De tussendeur zal voorzien worden van een bel. Wij zijn van mening dat wij hiermede zowel de veiligheid van de cliënt als medewerkers zo optimaal mogelijk van dienst zijn. Op diverse plaatsen in binnen- en buitenland heeft deze voorziening geleid tot goede ervaringen. Personen met minder-goede bedoelingen zijn niet gediend van "drempel- verhogende" maatregelen. Zij willen snel binnen kunnen lopen en nog vlugger wegkunnen. Wij zijn ervan overtuigd dat U begrip zult opbrengen voor de in beider belang te treffen veiligheidsmaatregelen. J. Janssen, direkteur van kantoor Oostrum. 19

Oostrum's Weekblad | 1995 | | pagina 19