Rabobank
kantoor Oostrum
Be veiligingsmaa tregel en
Als er iets is wat de laatste jaren in toenemende mate de nodige aandacht
verdient; dan is het wel "de Beveiliging". Dit geldt zowel voor ieder persoon
lijk als zakelijk. Helaas kan niet iedereen het gewenste respect opbrengen
voor andermans eigendommen. Regelmatig moeten wij allen dit op velerlei
terrein vaststellen.
Begrijpelijk dat met name ten aanzien van het bankwezen bijzondere eisen
worden gesteld. Vele maatregelen hebben de banken genomen om de
veiligheid van zowel cliënten als medewerkers zo goed mogelijk te garande
ren.
Inmiddels is men vrijwel overal overgestapt van de afgesloten kogelwerende
balie naar een betalingssysteem met tijdvertraging.
Na een korte gewenningsperiode ervaart het overgrote deel van onze cliën
ten de open "zit- stabalie" als een hele verbetering. Het persoonlijke kontakt
tussen cliënt en bank is hierdoor vergemakkelijkt.
Om echter aan "bedreiging door derden" zoveel mogelijk het hoofd te bieden,
besluiten steeds meer banken tot een gecontroleerde toegang tot het kan
toor. Het ligt in onze bedoeling om op korte termijn ons kantoor op deze
manier te beveiligen. De tussendeur in het toegangsportaal zullen wij voor
zien van een sluiting, welke vanuit het werkkantoor door de bank-
medewerkers automatisch geopend kan worden. De tussendeur zal voorzien
worden van een bel. Wij zijn van mening dat wij hiermede zowel de veiligheid
van de cliënt als medewerkers zo optimaal mogelijk van dienst zijn. Op
diverse plaatsen in binnen- en buitenland heeft deze voorziening geleid tot
goede ervaringen.
Personen met minder-goede bedoelingen zijn niet gediend van "drempel-
verhogende" maatregelen. Zij willen snel binnen kunnen lopen en nog
vlugger wegkunnen.
Wij zijn ervan overtuigd dat U begrip zult opbrengen voor de in beider belang
te treffen veiligheidsmaatregelen.
J. Janssen,
direkteur van kantoor Oostrum.
19