Vanuit de basisschool groep 1 - 2 Aan de ouders, Volgende week beginnen we met het projekt 'sprookjes' en m.n. het sprookje "Klein Duimpje". Wat gaan we de komende 2 twee weken rondom dit onderwerp doen? - Gesprekjes, vertellingen, prentenboeken waarbij de volgende onderwer pen, woorden en begrippen naar voren zullen komen: het verschil tussen goed en kwaad sprookjesfiguren: kabouters, fee, elfjes, tovenaar, reus, prins(es), koning(in), pratende dieren, Klein Duimpje. arm - rijk groot-klein veel-weinig tellen (steentjes en kruimeltjes) v verdwalen - geluk hebben bang zijn Sprookjes kunnen nogal wat gevoelens bij kinderen los maken. Het verhaal is vaak spannend en sommige kinderen hebben moeite met het verschil tussen fantasie en werkelijkheid. Om voor de kinderen nu alles wat duidelijker te maken vertellen we op school het sprookje verschil lende keren. (Misschien kunt U thuis het sprookje van Klein Duimpje ook eens vertellen). Voor het verder verwerken van ev. gevoelens van kinderen wordt het sprookje van Klein Duimpje ook door de kinderen samen uitgebeeld. Van de poppenhoek wordt een 'sprookjeshoek' gemaakt zodat de kinderen de gelegenheid krijgen om sprookjes na te spelen. - We gaan ook een liedje leren over 'Klein Duimpje': V j==E i - rrï 1 1 i -r- i ij z <6. O Ia* - tl i/i t

Oostrum's Weekblad | 1993 | | pagina 7