De consumentenwinkel Venray. Waarvoor kunt u bij de Consumentenwikel terecht? Wij geven gratis advies en informatie over: - het kopen van producten en apparaten - wat te doen bij klachten - het goed omgaan met geld De consumentenwinkel komt op voor consumentenbelangen, dus ook voor uw belang, ledereen kan in de winkel terecht. Het kopen van produkten en apparaten. Iets kopen is niet altijd even gemakkelijk. Er zijn veel merken en prijzen. De kwaliteit loopt uiteen. Wij helpen u bij het maken van de juiste keuze, waarbij we o.a. letten op kwaliteit, prijzen en natuurlijk op uw wensen. Wij maken geen reklame voor bepaalde merken. Wat te doen bij klachten? Bij klachten na aankoop wilt u een nieuw produkt of uw geld terug. Wij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn en u informatie en advies geven over hoe u de zaken aan kunt pakken. Het goed omgaan met geld. Als u iets koopt zult u op de prijs letten. Voor informatie hierover, maar ook voor andere geldzaken kunt u bij ons terecht. Voor deze en vele andere vragen kunt u terecht bij de consumentenwinkel: - Waar moet ik op letten bij aanschaf van een wasmachine? - Zijn "lighf-produkten beter? - Wat moet ik doen nu mijn mixer binnen 2 maanden kapot is? - De verzekeringsmaatschappij keert de schade niet uit, wat moet ik nu doen? - Wat kan ik doen nu mijn vloer krom trekt? - Waar moet ik op letten bij het sluiten van een verzekering? - Hoe kan ik kwijtschelding van belasting aanvragen? - Ik heb iets aan de deur gekocht en dat bevalt me niet, kan ik de koop nog ongedaan maken? - Wat betekenen al die nummers en cijfers op etiketten? Hoe werken wij? U kunt langskomen, opbellen of schrijven. Wij geven u mondeling informatie en adviezen. Hiervoor maken wij gebruik van objectieve onderzoeken (o.a. uit consumentenbladen). Wij werken anoniem en onafhankelijk van andere instanties. Daarnaast kunt u kopieën van schriftelijke informatie kopen voor 0,25 per

Oostrum's Weekblad | 1992 | | pagina 6