Herkenbaar gezicht tijdens zitting van de Rabobank Onlangs deelde de Rabobank mee dat ze de kantoren in Ysselsteyn en Leunen per 1 mei sluit De wensen van klanten zijn in de loop der tijd verschoven. Meer en meer maakt de klant voor de dagelijkse bankzaken gebruik van telefoon, internet en geldautomaat. Alternatieven "Maar we verdwijnen niet uit de lokale gemeenschap", vertelt Jolanda Janssen, manager Particulieren van Rabobank Venray Meerlo- Wanssum. Er zijn genoeg alternatieven voorhanden. De geldautomaat blijft. Daar kunnen mensen 24 uur per dag, 7 dagen per week geld pinnen. Hoogstens zal de automaat na een eventuele verkoop van het kantoor een andere plek in het dorp krijgen. De brievenbus voor ook. Deze wordt eens per week geleegd. In Leunen wordt de brievenbus op maandag om 16.30 uur geleegd en in Ysselsteyn op vrijdag om 16.30 uur. Andere alternatieven zijn er ook: bankieren per internet bijvoorbeeld. Mensen die dat nog niet onder de knie hebben willen we daar graag in begeleiden. En via ons callcenter kan ook vaak meer geregeld worden dan klanten verwachten. Daarvoor hoefje alleen maar de telefoon te pakken en 530 300 te bellen. Onze medewerkers aan de telefoon zijn zeer kundig en staan de mensen graag te woord. Kunnen zij een vraag zelf niet oplossen, dan verbinden zij de klant door naar een specialist binnen onze bank. Uiteraard kunnen onze klanten ook gewoon terecht op onze kantoren te Venray en Wanssum". Zitting "En dan is er nog de zitting. Vanaf 1 mei zal er een zitting van 2 uur per week per kantoor worden georganiseerd. In Leunen is dat op maandagmiddag van 14.30 - 16.30 uur en in Ysselsteyn op vrijdagmiddag van 14.30 - 16.30 uur. Tijdens deze zitting worden uitsluitend servicehandelingen verricht, bijvoorbeeld hulp bij het pinnen en chippen. In verband met de veiligheid kunnen andere contant geld handelingen tijdens zo'n zitting niet plaatsvinden", geeft Jolanda Janssen aan.

Dorpsblad Leunen-Veulen-Heide | 2005 | | pagina 18