Herkenbaar gezicht tijdens zitting van de Rabobank
Onlangs deelde de Rabobank mee dat ze de kantoren in Ysselsteyn en
Leunen per 1 mei sluit De wensen van klanten zijn in de loop der tijd
verschoven. Meer en meer maakt de klant voor de dagelijkse
bankzaken gebruik van telefoon, internet en geldautomaat.
Alternatieven
"Maar we verdwijnen niet uit de lokale gemeenschap", vertelt Jolanda
Janssen, manager Particulieren van Rabobank Venray Meerlo-
Wanssum. Er zijn genoeg alternatieven voorhanden. De geldautomaat
blijft. Daar kunnen mensen 24 uur per dag, 7 dagen per week geld
pinnen. Hoogstens zal de automaat na een eventuele verkoop van het
kantoor een andere plek in het dorp krijgen. De brievenbus voor
ook. Deze wordt eens per week geleegd. In
Leunen wordt de brievenbus op maandag om 16.30 uur geleegd en in
Ysselsteyn op vrijdag om 16.30 uur. Andere alternatieven zijn er ook:
bankieren per internet bijvoorbeeld. Mensen die dat nog niet onder de
knie hebben willen we daar graag in begeleiden. En via ons callcenter
kan ook vaak meer geregeld worden dan klanten verwachten. Daarvoor
hoefje alleen maar de telefoon te pakken en 530 300 te bellen. Onze
medewerkers aan de telefoon zijn zeer kundig en staan de mensen
graag te woord. Kunnen zij een vraag zelf niet oplossen, dan verbinden
zij de klant door naar een specialist binnen onze bank. Uiteraard
kunnen onze klanten ook gewoon terecht op onze kantoren te Venray
en Wanssum".
Zitting
"En dan is er nog de zitting. Vanaf 1 mei zal er een zitting van 2 uur per
week per kantoor worden georganiseerd. In Leunen is dat op
maandagmiddag van 14.30 - 16.30 uur en in Ysselsteyn op
vrijdagmiddag van 14.30 - 16.30 uur. Tijdens deze zitting worden
uitsluitend servicehandelingen verricht, bijvoorbeeld hulp bij het pinnen
en chippen. In verband met de veiligheid kunnen andere contant geld
handelingen tijdens zo'n zitting niet plaatsvinden", geeft Jolanda
Janssen aan.