f :W-V:W §£#3# '#0?. Sir .'v.tvVvt* r/>w. -/.s^-Awyvvv .».W—v'.' 3 Vastenactie 2ÖÖ2: de kwaliteit van keuzes. Lekker belangrijk!? 1 4 i i mp r O ->V> De kwaliteit van keuzes is het thema voor de Vastenactie-campagne 2002. Dit jaar wil Vastenactie bewust de aandacht trekken en vragen stellen over ons eigen leefpatroon en de consequenties daarvan voor de Derde Wereld. Op de folder staat een vrouw afgebeeld die kan kiezen tussen een ronde of een vierkante meloen. Straks kunnen of moeten we die keuze waarschijnlijk maken. Maar wat doet dat er toe? Het motto van Vastenactie is dit jaar dan ook: "Lekker belangrijk?'" Hebben we behoefte aan een vierkante meloen? Alleen omdat het vervoer en de opslag van een vierkante goedkoper wordt? Elke dag maken wij tientallen keuzes. Wat we aantrekken, welke vakantie we boeken, wat er vanavond op het menu staat.Ons leven lijkt vaak een supermarkt van keuzes. Maar lang niet altijd staan we stil bij wat echt belangrijk is. Wij kunnen iedere dag kiezen. In andere delen van de wereld hebben mensen niks te kiezen. Mensen leven vaak onder zeer slechte omstandigheden. Zij kunnen slechts hopen op betere gezondheidszorg, goed onderwijs en eerlijke prijzen voor hun producten. Vastenactie zet zich in voor vrouwen, mannen en kinderen die strijden voor een beter bestaan door kleinschalige ontwikkelingsprojecten te steunen die door henzelf zijn opgezet. Leunen - Veulen - Heide Project in Sudan S VELD

Dorpsblad Leunen-Veulen-Heide | 2002 | | pagina 4