16.20.9
Waterhuishouding in Je eigen lichaam: Het ontdekken wat Je aan water
in je lichaam hebt en waarom je dat hebt: tranen, bloed, spuug e.d.
Water in de natuur: We behandelen planten en dieren. Planten hebben
water nodig om te kunnen groeien en als dier behandelen we de kikker.
Van Kikkerdrik tot kikker. Wij hebben dikkopjes in de klas en volgen
het proces tot kikker.
Eigenschappen van water ontdekken: De verschillen in temperatuur,
koud-warm, het oplossen van suiker en zout, het drijven, het zinken,
het blussen en het verdampen van water.
Het spelen met water: Aan de watertafel kunnen ze volop spelen met
water en als het mooi weer is, in de zandbak buiten modder maken.
Wilt u uw kleuter a.s. maandag iets meegeven om in de watertafel mee
te spelen en graag plaatjes over bovenstaande onderwerpen.
Welke moeders hebben zin om bij bepaalde aktiviteiten mee te doen???
Kom dan even langs om af te spreken.
Klas 2 en 3:
Uitstapjes: Waterleiding Breehei
Misschien gaan we een keer met een sportvisser mee.
TaalKlassegesprekjes
Opstellen over verschillende aspecten van water
Taalspelletjes
Rekenen: Inhouden: Liter-deciliter-centiliter
Gewichten: Kilo-pJi-ons-gram
Temperatuur van het water
Zinken - drijven.
Aardrijkskunde: Verschil rivier-beek-kanaal
We gaan op de landkaart kijken hoe de Maas stroomt
in ons land. Welke plaatsen liggen aan de Maas.
Geschiedenis: Waterwinning vroeger en nu
Biologie: Kringloop van het water
Water en de Jaargetijden
Verzorging van het lichaam
Groei en bloei d.m.v. het water.
Creativiteit: Handenarbeid
Muziek: muziek maken met geheel of gedeeltelijk
gevulde flessen.
Op het einde van het projekt makeh «IJ een affiche over:
Zuinig zijn met water.
Klas t, 5 en 6:
Uitgangspunt by het thema water is de kringloop. Binnen dit onderwerp
zal echter de nadruk gelegd worden op:
A De vervuiling van het water en de zuivering ervan.
B gedrag t.o.v. het gebruik van water
C wat kunnen we zelf doen om het water niet te verontreinigen.